Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 01:17

Zou het erg jammer vinden als er een slot komt. We zijn met z'n allen toch volwassen zou je zeggen?

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 01:31

GJ9 schreef:
Citaat:
GJ9: Ik heb zeker wel gelezen dat mensen het oneerlijk vinden omdat ze vinden dat het een populariteit wedstrijd is en dat het moet gaan om hoe mooi het veulen is, niet hoe bekend de bokker is of hoeveel aanhangers. Maar dat is onmogelijk met een verkiezing waar meerdere soorten paarden voor kunnen worden aangemeld. Dit is immers geen keuring.


Dan nog steeds zeggen die mensen niet dat de verkiezing oneerlijk is. Alleen dat het weinig interessant is om mee te doen aan een populariteitsverkiezing als je dat niet boeit.

Heb het voorbeeld al een keer genoemd, maar ik ga toch ook niet meedoen aan een talentenjacht waar performance heel belangrijk is, terwijl ik wel goed kan zingen maar mezelf niet goed kan presenteren?
Dan zeg ik niet dat de talentenjacht oneerlijk is, maar doe ik mee aan een wedstrijd die wel bij mijn kwaliteiten past.


Helemaal eens.

Je doet mee aan de dingen die je leuk vind. Heeft niks met jaloezie te maken Heeft niks met oneerlijkheid te maken.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 01:36

LadyMadonna schreef:
Zou het erg jammer vinden als er een slot komt. We zijn met z'n allen toch volwassen zou je zeggen?


Dat klopt maar ondanks waarschuwingen gaan mensen steeds weer door.
Die reageert dan weer op die en weer een einde zoek.
Ik persoonlijk denk dat mensen door het steeds weer opruien zich steeds rottiger voelen dan dat er 1x iets gezegd word.
Als iemand zo emotioneel reageert op de opmerkingen in een topic, stop dan ook met het bespreken ervan !!! Of je het nou positief of negatief bedoeld.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 02:20

LadyMadonna schreef:
Ik wil zo graag reageren op m'n eigen topic, maar ik krijg het maar niet onder woorden. Ik val van de ene verbazing in de andere....

Het topic is over de 30 pagina's, waarvan er misschien 2 een reactie zijn op je OP :') :') :')

Anoniem

Re: Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 02:41

Misschien gewoon volgend jaar weer de veulenverkiezing houden, maar dan zonder te stemmen. En dat de bokkers dan over hun favo veulen iets aardigs moeten zeggen, en dat degene met het aardigste verhaaltje wint ofzo... Misschien helpt het wat aan de haat en nijd hier...

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 07:55

Ik snap idd ook niet dat iedereen valt over de winnaar in t hengstentopic terwijl bij de merries ook allang de winnaar bekend is! Deze verkiezing gaat puur over emotie en niet wie t best gefokte veulen heeft!

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 08:51

Wat jammer dat mensen offtopic blijven gaan. Leze is moeluk.

Persoonlijk zou ik niet meedoen aan zo'n verkiezing omdat ik het kinderlijk vind. En ik denk ook dat nu bokt steeds groter wordt, mensen zich misschien niet veilig genoeg voelen om mee te doen. Ik noem maar wat, geen idee of dat klopt natuurlijk.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 09:07

pol1 schreef:
Deze verkiezing gaat puur over emotie en niet wie t best gefokte veulen heeft!


En weet je, daar is ook niets mis mee. Dat is al jaren zo. De volgtopics worden alleen steeds groter en er komen steeds meer 'kliekjes' mensen die samen in een topic maanden, jaren samen kletsen over een bepaald veulen. En logisch dat ze daar dan vaak ook op stemmen.

Hét Boktveulen is ook niet specifiek gedefinieerd. Je mag er je eigen invulling aan geven. En dat is leuk. Dat is divers. Voor mij is het Boktveulen ook niet het best gefokte of het knapste veulen. Maar wel het meest spraakmakende veulen van dit jaar.

Als ik zelf een veulen zou hebben zou ik derhalve ook niet meedoen met de verkiezing want ik zou helemaal niet m'n best doen voor allerlei volgtopics. En ook ik zou dan het idee hebben van: joh, ik maak geen kans dus ik doe niet mee.

Maar dat kun je positief of negatief uitleggen. Ik zie dat niet direct als iets negatiefs. Wel realistisch gezien de trend die eigenlijk al ontstaan is vanaf de start van de verkiezingen.

Of het jammer is? Misschien. Maar dat is naar mijn mening op geen enkele manier om te draaien. Dat is de realiteit van het hedendaagse geklets op KS.

Het is fijn en leuk voor de deelnemers dat er ook genoeg mensen zijn zo te lezen die op een andere manier stemmen dan dat ik zelf zou doen. Zo krijgen andere deelnemers ook kans op een aantal stemmen. Maar zo te zien stemt het gros toch net als ik: op meest spraakmakende veulen. En ja, die zijn meestal al voor hun geboorte al bestemd om Boktveulen van het jaar te worden.

Roodvos

Berichten: 6661
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 09:25

pol1 schreef:
Ik snap idd ook niet dat iedereen valt over de winnaar in t hengstentopic terwijl bij de merries ook allang de winnaar bekend is! Deze verkiezing gaat puur over emotie en niet wie t best gefokte veulen heeft!

Kan iemand mij dan ook vertellen wie die kennelijk gedoodverfde favorieten zijn?
Heb van het jaar voor het eerst gestemd, maar zodadelijk heb ik het ook nog 'fout' gedaan :') .
*Voelt zich :o? *

Ik vond het wel raar dat ik op 2 veulens moest stemmen. Bij andere verkiezingen heb je gewoon 1 stem.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 09:38

Als je de modopmerkingen leest wordt er gevraagd om niet meer in te gaan op specifieke aanmeldingen. Dus laten we dat ook niet doen.

Je stemt naar eigen inzicht toch?

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 09:55

Ik heb ook dit jaar niet opgegeven. Heeft gern enkele zin. Ik heb geen 8037684 topics geplaatst van mijn veulens.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 09:57

cp112 schreef:
Ik heb ook dit jaar niet opgegeven. Heeft gern enkele zin. Ik heb geen 8037684 topics geplaatst van mijn veulens.


Ik heb geen 1 topic over mijn veulen maar best wel wat stemmen gehaald..uiteraard niet genoeg om te winnen..

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 10:03

Je hebt alleen wel in dit topic zitten spammen :')

Eigenlijk bewijst dit topic wel een beetje dat heel die veulenverkiezing wel een beetje kansloos te noemen is. Het gaat echt helemaal nergens over. Misschien is dat ook wel een reden dat de inschrijvingen afnemen.

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 10:17

Wordt minder gefokt, en een zlfde topic als dit vorig jaar heeft voor mij gezorgd dat ik ons veulen niet heb opgegeven.
En niet het feit of je kans maakt om te winnen.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 10:29

Luckystory schreef:
En verder: "If you can't stand the heat get out of the kitchen"


Dit is echt heel erg een victimblaming argument. Als je gepest wordt, verander dan van school, ga niet naar voetballen, sluit je thuis op, heb nergens meer recht op.

En draag geen korte rokjes als vrouw, flirt niet met mannen, ga nooit zomaar op bezoek bij een man, want 'if you can't stand the heat (aanranding ofzo) get out of the kitchen.'

Dat we in beide gevallen misschien degenen die het gedrag vertonen moeten aanspreken wordt iedere keer weer ondermijnd. Mensen die normaal behandeld worden hebben geen recht daarop, en de gezamelijke ruimte wordt dan opgeeist door de mensen die weinig inlevingsvermogen of respect hebben en vinden dat ze alles mogen zeggen? Niet de pesters zijn fout, nee, alleen de mensen die zich daardoor geraakt worden. Nou nee, daar ben ik het niet mee eens.

Die tendens is nu veel te veel aan de gang, waarbij het normaal wordt om kwetsende dingen te zeggen, halve bedekte toespelingen, en dan aan te komen met 'hee, moet de ander maar niet zo gevoelig zijn, want ik heb alle recht om te zeggen wat ik vind zonder me ook maar iets aan te trekken van de rest van de wereld.'
Het is echt een hele nare manier van met elkaar omgaan, en ik hoop dat dat gauw weer omkeert. Want dit topic, met namen of zonder, bevat echt heel veel onaardige dingen.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 10:39

En dan is het een populairteitsverkiezing. Who cares? Het is maar waar je wakker van ligt.

De verkiezing heeft nooit gedraaid om het "beste" veulen. Door de verschillende rassen is het appels met peren vergelijken. Bovendien, hoe kun je nu goed beoordelen vanaf een foto?

Ik heb gestemd op veulens die mij aanspreken omdat ik ze of in de achtertuin wil hebben staan (althans dat denk ik op basis van de foto) of gewoon enorm schattig vind.

Als je het een gelopen race vindt doe je niet mee, wil je wel mee doen zorg dan voor een prachtige foto. Een foto die mensen aanspreekt trekt sowieso meer stemmen. Er zijn foto's ingezonden waarvan je denkt "nou die heeft er moeite voor gedaan *not*". Daar stem ik dus sowieso niet op. Ik ben bij deze verkiezing lekker oppervlakkig. :Y) Het is geen keuring, dat kan ook niet vanaf een foto. Het is een populariteit/mooiste foto verkiezing. It was and it always will be.

Misschien jammer dat het een al gelopen race is, maar dat is het ieder jaar. Bekende veulens hebben een flinke voorsprong. Het is net als met reclame, in de winkel denk je "hè die ken ik", en dat is wat je kiest. :Y)
Vervelend doch heel menselijk, de meeste laten zich leiden door reclame.
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 06-11-16 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 10:43

Maar jij haalt er nu zelf ook een hoop dingen bij om die uitspraak uit zijn verband te halen, Shadow.

KimD

Berichten: 20420
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 10:48

pol1 schreef:
cp112 schreef:
Ik heb ook dit jaar niet opgegeven. Heeft gern enkele zin. Ik heb geen 8037684 topics geplaatst van mijn veulens.


Ik heb geen 1 topic over mijn veulen maar best wel wat stemmen gehaald..uiteraard niet genoeg om te winnen..


Dat zal wel komen door je gezeur om stemmen. ;) Je maakt dus wel reclame waardoor je je veulen onder de aandacht brengt.

Edit: Overigens compleet eens met Shadow! +:)+

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 11:07

Weet niet of bovenstaande reactie op mij slaat..Als dat zo is.. Huh???

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 11:07

Tieneke schreef:
Maar jij haalt er nu zelf ook een hoop dingen bij om die uitspraak uit zijn verband te halen, Shadow.


Die uitspraak komt vaker voorbij, in allerlei vergelijkbare contexten. Ik wil benoemen dat die term 'if you can't stand the heat, get out of the kitchen' over het algemeen gewoon onprettig gedrag goedpraat, en de schuld bij het slachtoffer legt. En ik vind dat bijzonder kwalijk.

Ik vind het trouwens ook schadelijk voor Bokt, want er zijn heel veel mensen die inderdaad wegblijven - leuke mensen, die empathie tonen en vriendelijk zijn blijven inderdaad weg uit 'the heat' en dat is een gemis. Ik vind Bokt zoveel mooier en fijner als het toont hoe gevoelig en meelevend het kan zijn, mensen helpt in moeilijke situaties, dan als het gebruikt wordt om onaardigheid te verspreiden.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 11:13

De mod heeft nu al twee keer gevraagd om on topic te gaan.... Alles wat er bij gehaald wordt doet er hier niet toe. Open daar een eigen topic over. Djiez. Jullie maken het steeds zelf terug erger.

Ladymadonna; ik denk dat er eigenlijk wel veel dingen genoemd zijn, minder gefokt, minder motivatie omdat men toch enkel kans maakt met een grote fanclub, ik lees ook dat veel mensen het gehele forumdeel veel minder interessant vinden/niet meer serieus nemen/ de moeite vinden en dat heeft ook weerslag op de verkiezing natuurlijk.

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 11:16

Shadow0 schreef:
Tieneke schreef:
Maar jij haalt er nu zelf ook een hoop dingen bij om die uitspraak uit zijn verband te halen, Shadow.


Die uitspraak komt vaker voorbij, in allerlei vergelijkbare contexten. Ik wil benoemen dat die term 'if you can't stand the heat, get out of the kitchen' over het algemeen gewoon onprettig gedrag goedpraat, en de schuld bij het slachtoffer legt. En ik vind dat bijzonder kwalijk.

Ik vind het trouwens ook schadelijk voor Bokt, want er zijn heel veel mensen die inderdaad wegblijven - leuke mensen, die empathie tonen en vriendelijk zijn blijven inderdaad weg uit 'the heat' en dat is een gemis. Ik vind Bokt zoveel mooier en fijner als het toont hoe gevoelig en meelevend het kan zijn, mensen helpt in moeilijke situaties, dan als het gebruikt wordt om onaardigheid te verspreiden.


Ik snap wat je bedoelt maar toch krijg ik de kriebels van dit soort posts. :') Discussies zijn nou eenmaal niet altijd love, peace and be happy dingen. Je kunt wel altijd netjes blijven maar niet altijd aardig. Kijk maar naar de post van de persoon die een duidelijk statement maakt waarom ze niet dat veulen wilde hebben dat waarschijnlijk gaat winnen. Was het aardig? Nee maar wel netjes. Moeten we elkaar altijd over het bolletje wrijven? Nee naar mijn mening niet.

Waarom zijn er minder aanmeldingen? O.a. doordat het een populariteitswedstrijd is geworden en een hoop mensen houden daar niet van dus die denken bij voorbaat al laat maar gaan. Dat is jammer maar wel begrijpelijk.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 11:22

Daar ben ik het mee eens.
Ik hoef ook geen totilas in m'n wei, ook geen trekpaard en ook geen sportpony...
Doe mij dan maar een leuke IJslander ofzo.
Imo moet je wel gewoon kunnen zeggen dat een bepaald paard/pony je type niet is

Luckystory
Berichten: 3466
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 11:48

Shadow0 schreef:
Luckystory schreef:
En verder: "If you can't stand the heat get out of the kitchen"


Dit is echt heel erg een victimblaming argument. Als je gepest wordt, verander dan van school, ga niet naar voetballen, sluit je thuis op, heb nergens meer recht op.

En draag geen korte rokjes als vrouw, flirt niet met mannen, ga nooit zomaar op bezoek bij een man, want 'if you can't stand the heat (aanranding ofzo) get out of the kitchen.'

Dat we in beide gevallen misschien degenen die het gedrag vertonen moeten aanspreken wordt iedere keer weer ondermijnd. Mensen die normaal behandeld worden hebben geen recht daarop, en de gezamelijke ruimte wordt dan opgeeist door de mensen die weinig inlevingsvermogen of respect hebben en vinden dat ze alles mogen zeggen? Niet de pesters zijn fout, nee, alleen de mensen die zich daardoor geraakt worden. Nou nee, daar ben ik het niet mee eens.

Die tendens is nu veel te veel aan de gang, waarbij het normaal wordt om kwetsende dingen te zeggen, halve bedekte toespelingen, en dan aan te komen met 'hee, moet de ander maar niet zo gevoelig zijn, want ik heb alle recht om te zeggen wat ik vind zonder me ook maar iets aan te trekken van de rest van de wereld.'
Het is echt een hele nare manier van met elkaar omgaan, en ik hoop dat dat gauw weer omkeert. Want dit topic, met namen of zonder, bevat echt heel veel onaardige dingen.


Nu haal je die uitspraak wel heel erg uit de context.
Het gaat hier om de verkiezing. En het concept van een verkiezing is, dat je iets toont/aanbiedt zodat mensen er een mening over kunnen hebben.
Als je dan niet om kan met minder positieve meningen of kritiek, dan moet je jezelf misschien afvragen of het wel handig is om mee te doen aan zoiets?

Niemand verplicht je hé, om dingen online te plaatsen of je paarden te showen.
En als je dat wel doet op social media, dan is dat doorgaans niet omdat je zelf op die manier naar je foto's wil kijken. Maar wel om het aan anderen te laten zien. Dat andere mensen daar dan een mening over hebben is redelijk onvermijdelijk, toch?

Ik vind de vergelijkingen die je maakt overgings niet terecht.
Als ik graag een kort rokje draag, heeft dat niets te maken met andere mensen. Dat doe je omdat je het zelf een leuk rokje vindt. En je moet nu eenmaal kleren aan. :+ Niet persé om meningen/reacties van andere mensen los te weken.
Hetzelfde met mensen/kinderen die gepest worden. Die vragen doorgaans geen meningen of reacties, maar krijgen ze ongevraagd.
Met social media doe je dat wel!

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 12:44

Amandavd schreef:
Discussies zijn nou eenmaal niet altijd love, peace and be happy dingen. Je kunt wel altijd netjes blijven maar niet altijd aardig. Kijk maar naar de post van de persoon die een duidelijk statement maakt waarom ze niet dat veulen wilde hebben dat waarschijnlijk gaat winnen. Was het aardig? Nee maar wel netjes.


Maar sommige dingen zijn helemaal geen discussie. Wat er nadrukkelijk namelijk NIET is gebeurd, is dat er een topic is geopend door de veuleneigenaar met 'zouden jullie dit veulen willen en waarom wel /niet?'
In zo'n topic is het volkomen relevant en zinnig als je onderbouwd aangeeft waarom je er wel/niets mee hebt. Maar dat topic is er nooit geweest.

Binnen de veulenverkiezing kun je je mening al geven, door gewoon niet op een veulen te stemmen. Voila, simpel. Werkt ook voor topics.

En zo hoef je ook niet zomaar op straat te roepen: 'jeetje, wat heb jij een vreselijke jas aan, die zou ik echt nooit kopen.' Je hoeft niet aan te bellen bij iemand en te zeggen 'ik keek door de gordijnen naar binnen en wat een ontzettend lelijke inrichting.' Je hoeft niet over het bankje te gaan hangen in de bus om te luisteren wat iemand op heeft staan, en dat mee te delen dat je Beyonce echt afschuwelijk vindt. Je hoeft bij de premiere van Star Wars naar de bios te gaan, om iedereen in de rij uit te leggen waarom je die film echt nooit zou kijken.

Hoeft allemaal niet, in al die gevallen is er al een prima manier van handelen: zeg het gewoon niet.

Over al die onderwerpen kun je prima gesprekken hebben, als je daar allebei aan mee wilt doen. Welke kleding is mooi, wat is leuke inrichting en wat niet, van welke muziek hou je, welke films zie je graag - prima. Kunnen geweldige gespreksonderwerpen zijn. Maar dat is iets heel anders dan ongevraagd een negatieve mening te gaan ventileren op een moment dat het volstrekt niet relevant is.

Citaat:
Waarom zijn er minder aanmeldingen? O.a. doordat het een populariteitswedstrijd is geworden


... of doordat mensen denken en elkaar aanpraten dat het een populariteitswedstrijd is geworden.
Maar misschien zijn er ook andere redenen - bijvoorbeeld omdat het blijkbaar ok wordt gevonden dat zowel het veulen als de eigenaar ineens blijkbaar aan alle kanten bekritiseerd kunnen worden. Ik kan me voorstellen dat mensen geen zin hebben om mee te doen met iets dat blijkbaar wordt opgevat als vrijbrief om ongevraagd allemaal negatieve oordelen te geven.
Als dat blijkbaar al jaren voorkomt... -O-
Alleen, als dat iemands motivatie is om niet mee te doen, denk ik niet dat die zich vrij genoeg voelt om dat hier in een topic te zetten, want de kans is vrij groot dat ook dat leidt tot allerlei (negatief) commentaar.