Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 33 van de 33 [ 813 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33
Plaats een nieuw onderwerp

Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

 
Profiel   

Of misschien hebben bokkers expres op een ander veulen gestemd dan diegene die overduidelijk ging winnen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-16 16:03 



 
Profiel   

Denk ook dat dit topic eerder gezorgd heeft dat andere veulens stemmen hebben gekregen die dat normaal niet hadden gekregen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-16 16:17 



 
Profiel   

Nou ik denk het eerlijk gezegd wel. Er zijn ook genoeg die dat in dit topic gemeld hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-16 16:19 



 
Profiel   

Ik heb ook gestemd n.a.v. dit topic, maar niet expres op veulens die 'al gewonnen zouden moeten hebben'.

Ik ben te weinig actief op bokt om überhaupt te weten welke veulens zo populair zouden moeten zijn, al kom je er wel achter na een paar pagina's doorlezen.

Ik heb gestemd op de veulens welke mij het meeste aanspraken.
Ik heb niet gekeken naar een zielig verhaal/populaire bokker/veel topics of iets dergelijks. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-16 16:27 



 
Profiel   

Het idee om de veulenverkiezing in januari te houden vind ik nog niet zo'n slecht idee.
Want dan kunnen idd alle veulens van een jaargang mee doen.

En het is wat er gezegd wordt, het is meer een populariteits wedstrijd dan iets anders.
Hoewel er ook zeker wel bokkers zullen zijn die wel naar de foto's kijken.
0 stemmen is idd niet leuk, daarom ook deste leuker dat alle veulens dit jaar stemmen hebben gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-16 17:52 



 
Profiel   

Er mogen op bokt in principe geen verkiezingen/stemacties gehouden worden, de veulenverkiezing is daarop eigenlijk al die jaren al de enige uitzondering. Een andere opzet waarbij meer topics/categorieën zouden worden gemaakt, zal er dan ook niet door komen, daar hoeven we het niet in te zoeken.

Het tijdstip: in de beginjaren van de verkiezing werden de veulens niet zo over het jaar verdeeld geboren, het lijstje met drachtige merries begon, op misschien een enkele hele vroege na, ergens in maart met een klein aantal, dan kwam het grootste deel in april/mei en dan mss nog een handjevol in juni. Toen werd oktober/november gekozen omdat dan echt wel alle veulens geboren waren.
Tegenwoordig komen de eerste mini's en arabs al in januari en zijn er zelfs in oktober/november nog wel eens veulens. Dat zijn er wel echt heel weinig, maar goed punt dat zij er nu buiten vallen.

Meestal komen in augustus of zo al wel de eerste vragen wanneer nu eindelijk de verkiezing begint. Wel zaak dus om het goed aan te kondigen als we dit tijdstip zouden veranderen.

Wat mij betreft zou het best mogen verschuiven naar januari. Bijvoorbeeld de twee eerste weken nomineren en de twee weken daarna stemmen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-16 21:36 



 
Profiel   

Je kan het ook in november blijven doen en dan de veulens die daarna nog worden geboren, kunnen gewoon in nov het jaar daarop meedoen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-16 22:48 



 
Profiel   

Jammere van verplaatsen naar januari is dat veel verkochte veulens uitgesloten gaan worden. Ik ga geen veukens opgeven die dan al niet meer van mij zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-16 21:45 



 
Profiel   

Dat is dan keuze en geen overmacht. Eentje die nog niet geboren is kan je niet op geven. Eentje die verkocht is wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-16 16:44 



 
Profiel   

Ik denk dat er meerdere dan niet opgeven, omdat het gewoon niet netjes is naar de nieuwe eigenaar toe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-16 17:41 



 
Profiel   

Als je hem in november op geeft en hij is verkocht de week er na staat ie er ook tussen. :? Dan is het ineens wel netjes?
Ik denk eigenlijk dat weinig nieuwe eigenaren daar echt een probleem van zouden maken. Maar goed..
Misschien moeten ze de hele verkiezing maar gewoon af gelasten. Dan is iedereen gelijk voor de wet. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-16 17:45 



 
Profiel   

Er zijn meerdere mensen die als fokker opgeven terwijl het veulen al verkocht is en dat mag gewoon.
Ook kan de nieuwe eigenaar het veulen opgeven (en dan mag je er als fokker nog op stemmen ook :) )

Veulens van na november bij de volgende lichting doen zou ook kunnen, maar dan klopt het jaartal toch niet? Dan word je met je november 2016 veulen, Boktveulen van 2017?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-16 19:58 



 

Waarom dan geen verkiezing houden aan het einde van het jaar. Of net in januari. Stemmen laatste 2 wkn van december en daarna in januari veulen bekendmaken van het jaar ervoor. Heb je sowieso alle veulens gehad van die jaargang en bij de nieuwe verkiezing heb je geen veulens van het vorige jaar.

Edit: oh ik zie dat iets soortgelijks al geopperd is. Excuses.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-16 20:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 33 van de 33 [ 813 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen