Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 27 van de 29 [ 722 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

pony gekocht, wel erg buikig.. kans op dracht?

 
Profiel   

Birdie60 schreef
Ik snap TS wel, waarom gelijk roepen: Da erbij?
Als er iets inzit komt het er van zelf wel uit.


Ehm....gelijk roepen? Dit loopt nu al een paar maanden hoor.
ALs er geen veulentje in zit is de pony niet alleen dik maar heeft ook een zeer vreemd gevormde buik en gezien de leeftijd van de pony kunnen er dan allerlei dingen aan de hand zijn, waarvan ook heel vervelende aandoeningen die je liefst zo snel mogelijk zou willen behandelen om erger te voorkomen en het ongemak voor de pony te beperken. (zo'n buik zorgt wel voor ongemak). Maar goed...wie ben ik....
Succes!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-17 15:35 



 
Profiel   

Dank je wel, dat komt zeker goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-17 15:41 



 
Profiel   

Ik zie er eerlijk gezegd het nut niet zo van in om maar te blijven drammen over een DA..
Ik ben vooral heel benieuwd wat eruit komt, als er wat uit komt.

Zit er niks in? Dan kunnen we daar nu allemaal toch niks aan veranderen, behalve TS zelf.
En dan kan iedereen hoog of laag springen dat TS er een DA bij moet halen, maar als ze dat niet doet doet ze dat niet.. Daar kunnen we toch allemaal niets mee doen?

Het is nu al een aantal keer gezegd, maar TS geeft aan dat ze zelf goed weet hoe of wat.. Vertrouw dan op TS over hoe zij haar pony kent.. Nog maals: je veranderd er niets mee als je op een DA blijft aandringen..
Ja dat TS geen zin meer heeft om een update te plaatsen en dat als er dalijk een veulentje naast loopt, we dit allemaal missen..

Ik snap het hoor, dat het aangekaart wordt, maar op een gegeven moment is genoeg genoeg.. Ik zou gek worden als mij 100x achter elkaar hetzelfde gezegd wordt. Dan denk ik ook: doei! Bekijk het... Zeker als ik het beste weet hoe mijn situatie is..

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-17 15:43 



 
Profiel   

LoveUggs schreef
Ik zie er eerlijk gezegd het nut niet zo van in om maar te blijven drammen over een DA..
Ik ben vooral heel benieuwd wat eruit komt, als er wat uit komt.

Zit er niks in? Dan kunnen we daar nu allemaal toch niks aan veranderen, behalve TS zelf.
En dan kan iedereen hoog of laag springen dat TS er een DA bij moet halen, maar als ze dat niet doet doet ze dat niet.. Daar kunnen we toch allemaal niets mee doen?

Het is nu al een aantal keer gezegd, maar TS geeft aan dat ze zelf goed weet hoe of wat.. Vertrouw dan op TS over hoe zij haar pony kent.. Nog maals: je veranderd er niets mee als je op een DA blijft aandringen..
Ja dat TS geen zin meer heeft om een update te plaatsen en dat als er dalijk een veulentje naast loopt, we dit allemaal missen..

Ik snap het hoor, dat het aangekaart wordt, maar op een gegeven moment is genoeg genoeg.. Ik zou gek worden als mij 100x achter elkaar hetzelfde gezegd wordt. Dan denk ik ook: doei! Bekijk het... Zeker als ik het beste weet hoe mijn situatie is..


Amen

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-17 15:45 



 
Profiel   

LoveUggs schreef
Ik zie er eerlijk gezegd het nut niet zo van in om maar te blijven drammen over een DA..
Ik ben vooral heel benieuwd wat eruit komt, als er wat uit komt.

Zit er niks in? Dan kunnen we daar nu allemaal toch niks aan veranderen, behalve TS zelf.
En dan kan iedereen hoog of laag springen dat TS er een DA bij moet halen, maar als ze dat niet doet doet ze dat niet.. Daar kunnen we toch allemaal niets mee doen?

Het is nu al een aantal keer gezegd, maar TS geeft aan dat ze zelf goed weet hoe of wat.. Vertrouw dan op TS over hoe zij haar pony kent.. Nog maals: je veranderd er niets mee als je op een DA blijft aandringen..
Ja dat TS geen zin meer heeft om een update te plaatsen en dat als er dalijk een veulentje naast loopt, we dit allemaal missen..

Ik snap het hoor, dat het aangekaart wordt, maar op een gegeven moment is genoeg genoeg.. Ik zou gek worden als mij 100x achter elkaar hetzelfde gezegd wordt. Dan denk ik ook: doei! Bekijk het... Zeker als ik het beste weet hoe mijn situatie is..

Precies :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-17 15:48 



 
Profiel   

maar praat dan ook geen onzin over dat er DIRECT geroepen wordt over een DA terwijl het al heel lang loopt.....

Om dan ook te beweren dat TS dadelijk daardoor geen updates zal gaan plaatsen, dat is wel erg ver gezocht en komt ook echt uit de lucht vallen.

Ik hoop oprecht dat er een veulentje inzit en dat er een prachtveulentje komt voor haar en TS, maar heb helaas recent een heel andere case meegemaakt met soortgelijke verwarring, en die mensen balen als een stekker dat ze niet hebben laten kijken, dan was ze er mogelijk nog geweest.
Iedereen heeft eigen meningen en ervaringen....

(Ik begrijp ts ook aar zou zelf niet tegen die onzekerheid kunnen en bang zijn iets over het hoofd te zien of te verwarren met iets anders)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-17 15:50 



 
Profiel   

Dat zou een gevolg kunnen zijn van.
Dat zou ik persoonlijk doen, en dat vind ik in dit geval jammer.

Ik zeg ook nergens dat er direct geroepen wordt dat er een DA bij moet. Ik zeg dat er door verschillende mensen behoorlijk wordt doorgedramd op een DA.
En dat drammen, kan TS best als erg vervelend ervaren. 100x hetzelfde moeten zeggen tegen verschillende mensen is erg vervelend.

Ik geef ook aan dat ik die reacties wel begrijp, ik had er wss ook al een DA bij gehad, al dan niet om de gezondheid van mijn pony, dan wel omdat ik te nieuwsgierig zou zijn om te wachten. Maar ik zou het advies in mijn achterhoofd houden, maar wél mijn eigen keuzes maken. En er is niemand die dat voor je kan bepalen, behalve jij zelf. Dus nogmaals: die mensen die er zo over doorgaan kunnen waarschijnlijk hoog of laag springen, maar dat heeft geen zin.

En ik vind het TS haar goed recht om daar haar eigen keuze in te maken, wanneer zij het tijd vind voor een DA. Ze kent de pony het best van ons allemaal. Wij kunnen niet in haar portomonee kijken. We zien de pony op foto's. We zien geen gedrag, we voelen niet, we kennen haar niet. Die keus is aan TS. En het mag best als advies gegeven worden. Omdat jullie bezorgd zijn om de pony of wat dan ook. Maar dat kan je 1 of 2x zeggen. Dan heb je het gezegd en meer kan je niet doen..
Dan moet het op een gegeven moment toch wel klaar zijn..?

Edit: je hebt je bericht aangepast :+ Je eerste deel kwam heel anders over dan het hele berichtje hoe hij nu is dus misschien komt mijn bericht dan weer minder gepast over.. Maargoed. Ik zeg het maar even.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-17 15:56 



 
Profiel   

LoveUggs schreef
Ik zie er eerlijk gezegd het nut niet zo van in om maar te blijven drammen over een DA..
Ik ben vooral heel benieuwd wat eruit komt, als er wat uit komt.

Zit er niks in? Dan kunnen we daar nu allemaal toch niks aan veranderen, behalve TS zelf.
En dan kan iedereen hoog of laag springen dat TS er een DA bij moet halen, maar als ze dat niet doet doet ze dat niet.. Daar kunnen we toch allemaal niets mee doen?

Het is nu al een aantal keer gezegd, maar TS geeft aan dat ze zelf goed weet hoe of wat.. Vertrouw dan op TS over hoe zij haar pony kent.. Nog maals: je veranderd er niets mee als je op een DA blijft aandringen..
Ja dat TS geen zin meer heeft om een update te plaatsen en dat als er dalijk een veulentje naast loopt, we dit allemaal missen..

Ik snap het hoor, dat het aangekaart wordt, maar op een gegeven moment is genoeg genoeg.. Ik zou gek worden als mij 100x achter elkaar hetzelfde gezegd wordt. Dan denk ik ook: doei! Bekijk het... Zeker als ik het beste weet hoe mijn situatie is..


Hier ben ik het mee eens.

Vind het niet zo leuk meer om dit te volgen. Ik was oprecht benieuwd of er wat in de buik van Helga zat ook omdat ik haar dektopic had gevolgd, maar er word alleen maar benoemd dat TS er een DA bij moet halen. Niet perse op vervelende of drammende toon maar toch wel erg vaak en onnodig herhalend. De punten zijn nu wel gemaakt denk ik dan zo. Dit is Murosch haar pony, haar keuze en haar beurs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-17 16:03 



 
Profiel   

LoveUggs schreef
Dat zou een gevolg kunnen zijn van.
Dat zou ik persoonlijk doen, en dat vind ik in dit geval jammer.

Ik zeg ook nergens dat er direct geroepen wordt dat er een DA bij moet. Ik zeg dat er door verschillende mensen behoorlijk wordt doorgedramd op een DA.
En dat drammen, kan TS best als erg vervelend ervaren. 100x hetzelfde moeten zeggen tegen verschillende mensen is erg vervelend.

Ik geef ook aan dat ik die reacties wel begrijp, ik had er wss ook al een DA bij gehad, al dan niet om de gezondheid van mijn pony, dan wel omdat ik te nieuwsgierig zou zijn om te wachten. Maar ik zou het advies in mijn achterhoofd houden, maar wél mijn eigen keuzes maken. En er is niemand die dat voor je kan bepalen, behalve jij zelf. Dus nogmaals: die mensen die er zo over doorgaan kunnen waarschijnlijk hoog of laag springen, maar dat heeft geen zin.

En ik vind het TS haar goed recht om daar haar eigen keuze in te maken, wanneer zij het tijd vind voor een DA. Ze kent de pony het best van ons allemaal. Wij kunnen niet in haar portomonee kijken. We zien de pony op foto's. We zien geen gedrag, we voelen niet, we kennen haar niet. Die keus is aan TS. En het mag best als advies gegeven worden. Omdat jullie bezorgd zijn om de pony of wat dan ook. Maar dat kan je 1 of 2x zeggen. Dan heb je het gezegd en meer kan je niet doen..
Dan moet het op een gegeven moment toch wel klaar zijn..?

Edit: je hebt je bericht aangepast :+ Je eerste deel kwam heel anders over dan het hele berichtje hoe hij nu is dus misschien komt mijn bericht dan weer minder gepast over.. Maargoed. Ik zeg het maar even.


Jij hebt iets over direct gezegd, een ander wel (pagina 26) letterlijk : "gelijk een dierenarts"....
Daarnaast geef ik toch ook aan dat ik TS begrijp? (maar zou zelf anders handelen, en dat mag)
Maar goed...alles is wel gezegd denk ik en nogmaals wens ik TS heel veel succes en hoop ik op een mooie uitkomst. Klaar.


Laatst bijgewerkt door dieseltje op 05-04-17 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-17 16:05 



 
Profiel   

Laten we met zijn alleen onntopic gaan ik ben benieuwd naar de pony en dat van de da is nu al te vaak geroepen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-17 16:06 



 
Profiel   

jetwii schreef
Laten we met zijn alleen onntopic gaan ik ben benieuwd naar de pony en dat van de da is nu al te vaak geroepen.


Ja graag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-17 18:02 



 
Profiel   

Er zijn toch een aantal meetmethoden om te kijken of de pony te dik is? Buikomvang, nekomvang etc. Misschien helpt je dat?
Of heel simpel, kun je haar ribben nog voelen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-17 18:10 



 
Profiel   

Ik had er al lang een da bij gehaald. Niet omdat ik me zorgen zou maken, maar meer omdat ik gek zou worden van de spanning hahaha.
Als meelezer vind ik het al spannend genoeg :') die onzekerheid zou me gek maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-17 18:27 



 
Profiel   

Hahaha chasey. Dat heb k ook. Maar dat heeft met n ongeduldig karakter te maken :') hahaha.
Ook ik ben heel benieuwd ts!!
Ben ook stille mee lezer... (behalve nu dan)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-17 16:45 



 
Profiel   

Hier ook een soort gelijk verhaal trouwens.

Ik had mijn shetje vorig jaar ook laten dekken, maar met de echo niks kunnen zien. Nu vonden we dat ze toch een dikke buik kreeg, dus donderdag met het enten gelijk maar even laten scannen. Met het verwijderen van de mest zij de DA gelijk: laat het scannen maar zitten, ik voel het hoofdje al.

Dus wij zijn aangenaam verrast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-17 16:54 



 
Profiel   

Ben wel benieuwd hoe het nu gaat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-17 17:25 



 
Profiel   

Leuk Ennasil, ik ben benieuwd!

Het gaat goed met Helga, maar ik denk toch dat het schijndracht was. Na de hengstigheid werd het uier kleiner en ik heb zelfs het idee dat haar buik aan het bijtrekken is nu. Enige optie zou nog zijn dat het toch van de laatste dekking zou moeten zijn en dan moet ze nog tot 2 juni. Inmiddels is Suzie naar de hengst en gisteren al gedekt, dus als zij straks terug is en gescand kan worden dan laat ik Helga even opvoelen voor de zekerheid. Dan zijn alle vraagtekens de wereld uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-17 06:11 



 
Profiel   

Als ze echt hengstig leek dan vrees ik er wel voor maar inderdaad als de veearts dan toch komt kan hij gelijk even scannen.
Op naar meer veulengeluk in 2018!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-17 06:20 



 
Profiel   

Leeg?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-17 00:30 



 
Profiel   

Het blijft spannend.
Maar vaak klopt je gevoel wel.

Dan blijven we je volgen voor Suzie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-17 04:15 



 
Profiel   

Moest er leeg zijn, ga je haar dan later mss toch laten dekken? Of is dat niet de bedoeling?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-17 17:11 



 
Profiel   

Nee ze wordt zeker niet meer gedekt hoor, volgende maand viert ze haar 24ste verjaardag, het is mooi geweest :) .

Suzie zit nu op haar 5de dag van de hengstigheid dus ik verwacht haar over een paar dagen wel weer thuis te hebben. Dan wachten tot we kunnen scannen :). Zodra ze drachtig is gescand krijgt ze een eigen echt Volgtopic, dan geen twijfels meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-17 18:14 



 
Profiel   

Ik zou dit topic nog bijhouden totdat alle vragen definitief zijn beantwoordt, dus nog even weer een update. Suzie is gisteravond teruggekomen van de hengst en kan rond 2 a 3 mei gescand worden op dracht. Dan laat ik meteen ook Helga even opvoelen voor alle zekerheid. Als Suzie drachtig blijkt, krijgt ze dan haar eigen volgtopic. Mocht Helga toch nog een verrassing in petto hebben (verwacht ik niet) dan hou ik dat verder in dit topic bij.

Suzie was in elk geval heel blij om weer thuis te zijn. Na een potje snuffelen en rollen en rennen bleek ze toch wel erg moe van alle indrukken en een schoonheidsslaapje in het zonnetje was geen overbodige luxe.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Helga bleek een wat gezwollen vulva te hebben ontdekte ik (ze poept vaak tegen haar staart aan en dat wil nog wel eens wat vuil worden), dus dat eerst maar eens schoongesopt en wat betadine erop gedaan. Daarna even wat foto's van haar op dit moment gemaakt. De wintervacht verdwijnt steeds meer, maar ze blijft toch nog een beetje een raar figuur houden vind ik:

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-17 14:14 



 
Profiel   

Wel heel apart die buik! als er geen veulen in zit, zou ik zeker even naar de dierenarts gaan want dit is niet normaal denk ik!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-17 14:16 



 
Profiel   

Heeft ze in het verleden veel veulens gehad? Het is wel typische buik..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-17 14:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 27 van de 29 [ 722 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen