Veulen scheiden hoelang?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Veulen scheiden hoelang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 06:53

Mijn kleine meid probeert t ook nog wel eens bij haar verkering ( ruin van 25). Maar toch zie je een verandering komen. Ik weet zeker dat mijn merrie gaat toestaan als ik ze erbij terugzet ( merrie is idolaat van haar " baby".. Dus ik wacht nog even..

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 08:00

Anne. schreef:
Waarom veulen niet lekker een paar jaartjes in de opfok of begrazing? Lekker met leeftijdsgenootjes opgroeien, de basisbeginselen van kudde-kunde oppikken én 100% afgespeend zijn als hij terugkomt :)


Omdat kleuters geen kleuters kunnen opvoeden

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 08:15

:j Maartje ben ik zo mee eens

Bovendien heb ik vijf paarden en nog twee op komst.
2 volwassen merries, 2 twenters en jaarling, hengst is verkocht. Dus ik denk dat deze wel genoeg ruimte geeft om op te voeden en te spelen.

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Veulen scheiden hoelang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:20

Ik vind dat idd ook. Hier hebben ze 0,75 hectare voor 3 pony's, dus ruimte zat. Ook staat ze met een die speelt en een die haar opvoedt, dus het is helemaal prima.

Moeder stond met 2 op 0,5 hectare maar haar maatje moest helaas weg. Daarom wilde ik de kleine weer bij moeders zetten, maar ja dat ging dus nog niet (na inmiddels 3,5 maand-4maanden).

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Veulen scheiden hoelang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 08:03

Hier gisteren moeders en veulen weer even samen gezet..missie geslaagd! Merrie sloeg mooi af..livia dacht natuurlijk meteen ah daar is eindelijk de melkbar :D maar moeders had daar geen trek meer in! Livia kwam wat beteuterd maar bij ons staan! Yeeehhh! Nu weer langzaam terug opbouwen en dan kunnen ze dadelijk weer lekker allemaal bij elkaar!


Afbeelding
Afbeelding
Foto's van gisteren..

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 08:33

Hier gisteren net hetzelfde allemaal terug samengezet en tori werd afgewezen en deed zelfs ook geen moeite meer.

Leuk he pol als ze weer samen kunnen

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 09:07

Jillzie schreef:
Normaal gesproken zou een uier na een maand geen melk meer moeten geven. Maar ik zou ze even 2 of 3 maanden uitelkaar houden. Meestal als de merrie geen melk meer heeft wil ze ook niet dat het veulen het probeert. Als je ziet dat je veulen er toch weer steeds onder duikt zet je ze gewoon opnieuw apart.


hier dus al een van bijna 3 die het altijd nog probeert bij gelegenheid, en moeder laat het nu niet meer toe maar de eerste 2 jaar dus wel!( en dan werd de uier gewoon opnieuw gevuld ookal zaten er maanden tussen!)

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Veulen scheiden hoelang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 09:27

O das wel echt een nachtmerrie kwita!!

scrabbel

Berichten: 945
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Veulen scheiden hoelang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 20:34

pff als ik dit lees wordt ik aardig moedeloos :( heb een merrie die haar veulen echt aanbid. Veulen is nu 9 maand, maar veulen lief mag echt niet uit haar zicht lopen. Dan komt er direct een zachte hinnek om haar terug te roepen. Ik vind het toch echt tijd worden dan ze uit elkaar gaan. Heb genoeg land om ze daar te houden, maar begrijp uit de reacties dat 3 maand uit logeren waarschijnlijk niks opleverd ;( :(:)

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 21:02

quickie schreef:
pff als ik dit lees wordt ik aardig moedeloos :( heb een merrie die haar veulen echt aanbid. Veulen is nu 9 maand, maar veulen lief mag echt niet uit haar zicht lopen. Dan komt er direct een zachte hinnek om haar terug te roepen. Ik vind het toch echt tijd worden dan ze uit elkaar gaan. Heb genoeg land om ze daar te houden, maar begrijp uit de reacties dat 3 maand uit logeren waarschijnlijk niks opleverd ;( :(:)


Mijn merrie is ook idolaat van veulen maar drinken liet ze niet meer toe ( ruim 6 wkn gescheiden )
Wel bouw ik het samenlopen weer rustig op en niet in 1x hele dag er weer bij..

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Veulen scheiden hoelang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:56

Ik wil ze eigenlijk vanmiddag weer even bij elkaar proberen te zetten, maar ik ben een beetje bang voor drama als ik ze weer uit elkaar haal (vooral omdat moeders nu nog steeds alleen staat :( ). Hoe gaat dat bij jou pol?

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:10

Nou ik heb ze ook nog maar 1x samen gehad.. Het gaat zo goed met livia en mijn ruin die samen staan..Wil ik eigenlijk zo min mogelijk verstoren.
Mijn merrie is wat onrustiger en bazige en daar ik zeiknatte paddocks heb en mn oudje niet zo snel meer uit de voeten kan laat ik t nog ff zo ( livia vond het ook niet meer zo'n feest bij moeders aangezien ze toch niet meer mocht lurken!) Mijn merrie staat wel pal naast een ander ruintje en naast livia en haar verkering dat scheelt natuurlijk wel..
Wij hadden geen drama..moeders was iets gespannen maar niet heel erg hoor..
Hoezo staat je moeder alleen?

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Veulen scheiden hoelang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:12

Iedereen is een beetje spastisch hier. Pebbles is best dominant, dus ze jaagt anderen wel eens weg. En nu wil niemand zijn paard meer bij Pebbles. Ik baal er zo erg van dat ik overweeg een shet erbij te kopen...

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:34

Myrth97 schreef:
Iedereen is een beetje spastisch hier. Pebbles is best dominant, dus ze jaagt anderen wel eens weg. En nu wil niemand zijn paard meer bij Pebbles. Ik baal er zo erg van dat ik overweeg een shet erbij te kopen...


Ow dat is balen!!