[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hinte

Berichten: 89
Geregistreerd: 06-07-14
Woonplaats: Eck en Wiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 08:50

mijnlieverd , Wat een zoete foto's met halstertje om <3

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 08:52

Ohhh dat halstertje !:

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 08:59

Zo jeetje wat gaan jullie hard!! En dan vergeet ik de helft zo ondertussen!

Faline nieuw hondje opgehaald! leuk wel foto plaatsen he!

manda wat een prachtige merrie!

Linda, jup die al voorzichtig uier aanmaakt. Niet te druk om maken hoor!

ML jij moet foto's blijven posten wat een prachtig veulentje is het toch!


Weet niet meer wie het vroeg, maar ik heb een 3G camera met simkaart omdat ik geen internet heb op mijn stal/weiland en zo toch kan kijken zo af en toe. Dus straks in combinatie met mijn alarm hoop ik dat het meevalt qua kosten om te kijken.

Spook lijkt inderdaad vanaf die foto van boven heel erg de rug erop te hebben liggen, maar dat is niet zo erg hoor haha. Ze was daar ook goed nat geregend en ik denk dat haar buik steeds meer gaat hangen:
Afbeelding

Ondertussen ook doorgekregen hoe ik gewoon foto's kan maken :P
Afbeelding

nine1987

Berichten: 8342
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 09:20

Ook hier zit il nog onder mijneeleessteen.. Ik lees alles mee, maar reageer praktisch niet, omdat jullie me veel te snel gaan.. :P

Mensen met veulentjes gefeliciteerd.. :)

En de mensen waar t niet zo vlekkeloos ging, heel veel sterkte..

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 09:20

Wauw ML dat zijn nog eens kleurkansen! Kun je wel een goktopic aan wagen :))
Kan je afbeelding met het halstertje trouwens niet zien -O- Was wel benieuwd!

Had al 2 mensen om foto's van Hayley (pup) zien vragen, dacht zal niet ego het topic met pup vol spammen :P maar bij deze toch even een foto :D

Was gisteravond met de telefoon dus de kwaliteit is niet denderend maar even voor het idee!
Afbeelding

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 09:47

Wat een schatje faline!

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 10:21

Had vanochtend een nieuwe pony op stal _O- :=

Afbeelding

kks
Berichten: 1
Geregistreerd: 13-11-16

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 10:47

Hoi. Ik zie dat er een deel 2 is dus misschien is dit voor mij even een nieuw begin om goed in te haken. Over 29 dagen is roos uitgerekend en ze heeft nog geen verdere verandering in haar uier. Iemand misschien een tip vanaf wanneer ik haar uit de inloop stal moet halen. Ik heb het nu zover kunnen regelen dat hij een deel van de inloop stal gaat afzetten zodat ze nog wel bij de groep is maar dat ze niet met zn alle bij haar kunnen. Omdat de groep nog zoveel wisselt en ik haar niet in een aparte stal wil hebben waarbij ze haar 2 lovers niet kan zien.

Lovelyn

Berichten: 66
Geregistreerd: 15-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 10:48

Faline wat een plaatje! Ik wil ook altijd nog een husky.. Lekker van haar genieten!

xWhitneyx

Berichten: 1386
Geregistreerd: 13-05-07
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:17

Goede morgen :o

Zo voor mij al even geleden dat ik gereageerd heb..
Lees trouwens wel '' bijna '' dagelijks mee.
Toevallig dit weekend niet meegelezen en kon ik gewoon vanaf blz 495 terug lezen naar het nieuwe topic blz 4 nu 8)7
Wil toch nog nu ik reageer sterkte wensen voor degene waar het niet zo is gelopen zoals het had moeten zijn..
En uiteraard gefeliciteerd met wel alle gezonde veulentjes wat een plaatjes stuk voor stuk En ML wat een plaatje heb je daar zeg <3
En hoe gaat het met pepper nu ?
Dustinlover flinke buik heeft spook zeg, lekker je cam aan het uittesten.
Faline wat een schatje <3 <3 <3 goh kijk nu naar mn eigen husky van waar gaat de tijd heen hij word dit jaar juni gewoon alweer 5 :roll: leuke naam ook , mijn dochter heet ook Hayley ;)
Leuke pony chantalll :')

Nou mijn Jill zit vandaag op 235 dagen ..en alles gaat zo zn gangetje ze heeft periode gehad dat ze heel moe was , dit is nu gelukkig weer een end voorbij..
Haar uier vult zich wat met zucht de ene loopt het af na beweging de andere keer blijven ze hetzelfde.
Vind dat haar buik vergeleken met mn vorige merries laag hangt ipv rond.. als je achter of voor haar staat zie je 9/10 haast niets.
Behalve dan zoals onderstaande foto als het veulentje aan 1 kant ligt zie je pas een bolling.
Hier wat foto's van gisteren lekker met mn gezinnetje stuk gewandeld.. Heb geprobeerd met de buikfoto's van onder af mee te doen :')


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog een fotootje van vorig jaar geloof ik met mn gezinnetje compleet ;)
Afbeelding

Ik probeer wat vaker te reageren hier naast alleen meelezen.. O:)

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:21

Ik zou het gewoon zo laten kks. Als je ervoor zorgt dat het veulen straks niet onder de afzetting door kan moet het toch afdoende zijn. Dan is ze toch bij de groep maar de groep kan niet bij haar en haar kind

ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:23

Jeetje.... ik lees een dag niet mee en dan kan ik meteen een berg terug lezen haha

Over de discussie met het wel of niet reageren bemoei ik mij niet zoveel. Ik probeer alles bij te houden, maar kan niet veel reageren dus dan snap ik dat mensen dat andersom ook niet doen :)
Voor mij geen probleem haha

Daarna staar mijn merrie nu anderhalf uur hier vandaan dus ik kan zelf ook weinig melden.......

Ik zag wel een ubet schattig lammetje!
En hele knappe foto's!!!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78525
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:31

Chantalll is van de welshjes overgeschakeld naar mini's. :))

Faline, wat een mopje zeg! <3 <3 <3

Suffie, was het daar ook zo druk bij IKEA? Wij zijn gisteren ook bij IKEA geweest, blij dat we er weer uit waren.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:32

ahhh Faline en Chantalll, wat een schatjes <3

Whitney, mooie foto van je hele gezin.

Rowan, top hea die cam? ;) hihi! vet blij mee :D

Cemlys

Berichten: 14958
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:49

Chantalll schreef:
Had vanochtend een nieuwe pony op stal _O- :=

[ [url=m/vn3LDQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat dacht je :wow: schimmelveulen voor daira:')

Mooie pup voorbij zien komen. Husky?

Tinniie

Berichten: 4689
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:54

Carmuh, 318, komt ook al goed dichtbij, nog maar 1 dagje nu en je zit safe :) Als je twijfelt om te verkopen is het achteraf moeilijker in mijn ervaring :P Dus ik probeer steeds op voorhand een besluit te maken en dan valt het voor mezelf ook beter mee :) Hier worden de veulentjes van Jade en Satinka zoiezo verkocht (ookal maken ze heel mooie smoky cream overo en grullo tovero merries :+ )

Pretty, gelukkig gaat het zo goed met Karin, echt wel begrijpelijk dat je twijfelt om haar te herdekken... Maar ze is zo mooi en zou zo'n mooie Cas-babys maken... :)

Linda, wat een leuke gestippelde uier :P Ik mis dit jaar mijn Cheyenneke ook wel met haar gevlekte uier. Is zo toch eens iets anders dan al die standaard zwarte uiers he :D

Esther 28, hier beginnen ze ook meestal zo rond de 300 dagen of een beetje ervoor aan hun uier.. Maar dat hangt echt wel af van merrie tot merrie..

Fotsy, hopelijk gaat poging 2 beter en hangen ze hem nu wél ineens goed :P misschien best wachten tot jij thuis bent om te dirigeren :D

Mooney, het inderdaad wel een serieuze groei op 1 dag tijd en ze zit nog vrij vroeg. Maar echt extreem zorgwekkend vind ik het niet. Jade begint hier ook meestal zo vroeg al aan haar uier te timmeren. Maar als je het niet betrouwd zou ik idd wel de DA even laten checken.

Silvana, niet te veel stress :) Meestal gaat het gewoon goed, maar het is wel begrijpelijk dat je een beetje angstiger wordt aangezien we hier in het topic het geregeld zien mislopen... We zitten hier dan ook met een hoop merries bij elkaar, waardoor statistisch gezien er hier wel eens complicaties voorbijkomen spijtig genoeg.. Gelukkig kunnen we hier allemaal uit leren en blijven we alert.

StalHD, hopelijk blijft er voor jou ook een merrietje over dan :D Is het de 4e keer uit dezelfde combi?

Oh Manda, arabieren? in mijn hoofd ben je standaard met 'kleine' crème-appaloosatjes verbonden :+
Mooi buikje idd, en hopelijk dus ook een stippeltje :)

Haha Noisy, 2 flappervellen met een speen aan het uiteinde :D

Vulina, altijd wel een drukke boel bij jullie dus :)

Hinte, idd :P Die kont met aalstreep is Satinka, de nieuwe red dun overo :)

Mijnlieverd: Wie weet he, kans is er wel. Ik ben eens benieuwd naar het aantal merries met ons appelazijn experiment :D
En idd, waauw.. Bibi's lijstje :P Die van haar zusje Jade ook vrij uitgebreid, maar vallen daar gelukkig een derde weg gezien ze homozygoot zwart is en dus alle vos-kleuren wegvallen.
Tja Jade en haar puntbuik, wie zal het zeggen :D Vorige jaren was dat enkele daagjes voor de bevalling. Uier is vol, maar ze moet nog wat zakken op de melktest, nog steeds tussen 6.5-7 nu. Maar dat kan snel gaan. We houden haar in het oog :)

Mimmetje, inderdaad spam daartegen maar goed met foto's :)

Faline: wat een scheetje <3

Chantall: het is eens iets anders he :D

kks: inderdaad, vlieg maar vollenbak in deel 2 :) Als ze zo hard aan de andere paarden hangt is het idd misschien beter dat ze ze nog kan zien. Hier gaat Jade snachts apart in de stal, maar overdag gaat ze terug met Satinka op de weide. Ik zou inderdaad zoals Noisy zegt er ook wel voor zorgen dat het veulen niet gescheiden kan worden geraakt moest je de bevalling missen..

Whitney: ze ziet er goed uit, de ene merrie draagt inderdaad eerder opzij, de andere dan weer meer naar onder. Volgens sommige bijgeloof/truckjes/fabeltjes heeft dat te maken met het geslacht van het veulen :P Hoe zat dat ook alweer? Naar onder = hengst en opzij = merrie? Fotsy weet dit vast :+

Inowa, hoe is het met Pepper? Nog verandering of blijft ze je verder pesten?


Hier dus nog niks. Jade is er wel klaar voor, puntbuik, vol uier maar moet nog beetje zakken op de melktest (wat ook pas echt de laatste uren voor bevalling kan gebeuren bij haar) Vandaag dag 325, daar kreeg ze haar eerste veulen op in 2013.. Vorig jaar werd het 326 en het jaar ervoor 328. Misschien maakt ze er dit jaar 327 van om het lijstje te vervolledigen ;)

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:01

jemig Tinniie _/-\o_ wat een bijleespost!
ik probeer maar zo veel mogelijk bij te blijven zodat ik geen tig reacties per keer hoef te doen :') hihi!
Leuk hea die stippeltieten :+ het is inderdaad weer eens anders hihi!

Tinniie

Berichten: 4689
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:06

Haha, ja ik zit op mn werk en moest even wachten tot ik verder kon, dus ik dacht :dat is kei handig op een vaste computer met toetsenbord, ipv op mijn telefoon. Dus maar eens een goeie bijleespost gemaakt :D

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:22

Nee Cemlys niet NOG een schimmel hahaha :')

Het kan godzijdank ook niet haha.

3 keuzes in kleuren

Vos, Palomino of weer een schilderij. _/-\o_

Dit lam "ontsnapt" steeds door het voerhek haha.
Zijn wel meerdere hoor maar deze flikt het continu een paar keer per dag. Mijn man vond haat gister het kuilpak te vreten ..... _O-

Hier geen vorderingen met Daira TC, blijft hangen op 1 punt ... :9k

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:27

Haha Tinnie jij wilt grullo splash merrietjes zien hé bij Karin? :D
Ze is inderdaad mooi,ze heeft wel de neiging snel te dik te worden. Zoals ze nu staat is ze prachtig,en ook weer die pit erin die ze al wel eens mankeert als ze drachtig is. :o
Dat is al een serieuse puntbuik bij Jade hoor!

Ik heb hier geen gestippelde uiers. ;( :D

Esther hier meestal ook rond de 300 dagen uiervorming,bij Vera is echter nog niks te zien nu. Die begint daar meestal maar laat aan,rond de 320 dagen.

Silvana in de praktijk gaat het meestal gelukkig wel goed,zolang je maar weet dat je alles doet om erbij te zijn,doe je wat je kan toch!

stal-HD oh wat lief dat je dan aan mij denkt. :P <3
Maar ik gun jou ook een merrietje hoor! Volgens mij was Gaya die nu drachtig is jouw laatste hé?

Manda mooie arabieren! Flinke buiken al hoor.

Vulina wat een boel werk moet dat ook bij jullie zijn joh. Maar het is dus jouw beroep als ik het goed begrijp?

Rowan leuk,de knopjes van de cam ontdekken. :D



MijnLieverd wat een prachtig snoetje. 8-)

Knappe merrie heb je whitney!

KKS dat lijkt me een prima oplossing zoals het zou zijn toch? Als een deel afgezet wordt?

chantal ooh een mini. <3 :')

Faline wat een mopje!

Lovelife2022

Berichten: 16
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Muntendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:34

mijnlieverd schreef:
Ariana vandaag voor t eerst een halstertje omgedaan <3

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]


Ooooo wauwie wat een knapperd

ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:37

Mijnlieverd, dat roze staat ook echt goed!

Lovelife2022

Berichten: 16
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Muntendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:40

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We hadden het gisteren over uiers de mijne heeft zucht en zit op 302 dagen hierbij een foto gedaan. Het word steeds dikker.
Ook een foto van onderen geprobeerd ze stond op rust dus een beetje scheef beeld

Lovelife2022

Berichten: 16
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Muntendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:41

silvana1984 schreef:
[ [url=m/hTSnYG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/hTSnYG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/F3pIFy.jpg]Afbeelding[/url] ]

We hadden het gisteren over uiers de mijne heeft zucht en zit op 302 dagen hierbij een foto gedaan. Het word steeds dikker.
Ook een foto van onderen geprobeerd ze stond op rust dus een beetje scheef beeld



Afbeelding

Lovelife2022

Berichten: 16
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Muntendam

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:06

Whitney wat een prachtige foto's vooral die waar jullie allemaal op staan.. spannend zeg zijn veel merrie's in april uitgerekend ben benieuwd