[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noisy

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 23:35

Veel sterkte Murosch Y;( Ook ik hoop dat jullie nog een paar mooie feestdagen gegund is. Dikke knuf :(:)

linda2008

Berichten: 4262
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 06:14

Jeetje Murosch wat heftig, sterkte! Probeer er extra mooie en bijzondere dagen van te maken die je eeuwig kunt koesteren.. hopelijk hebben jullie de feestdagen nog samen :(:)

Ik zag dat Angel en Bucks inmiddels ook op 172 en 177 dagen zitten, dus alles is nu in ieder geval over de helft :D

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 09:49

Canto is vandaag 155 dagen dus zowat op de helft denk dat me de tweede helft langer gaat duren

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 09:59

Veel sterkte Murosch! :(:)

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 10:28

Wij hebben ze dit jaar volledig verspreid over de hele zomer;
2 eind februari, 1 eind maart, 2 eind april, 1 eind mei,
3 half juni, 1 eind juli. Dus de eersten zijn er al snel en de anderen zijn nog niet eens op de helft..

salatiga1995

Berichten: 1947
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 10:32

Heel veel sterkte Murosch! Zullen moeilijke feestdagen worden.. Y;(

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 10:32

Heel veel sterkte Murosch!

Luna2006

Berichten: 3165
Geregistreerd: 03-04-13

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 10:41

Heel veel sterkte murosch!

linda2008

Berichten: 4262
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 10:44

Jeetje Vulina.. vind je dat eigenlijk fijn dat het zo verspreid is? Of juist niet? Je zou denken dat het wel leuk is wat meer verspreid en minder stress tegelijk. Aan andere kant word je “waakperiode” zo wel enorm lang.. vraag me af wat dan fijner is

Muronia

Berichten: 19642
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 10:57

:oo Dank jullie wel allemaal, wat lief.

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 10:57

murosch heel veel sterkte, ik weet hoe het voelt en de machteloosheid die je hebt, geniet zolang het nog kan

stal_HD
Berichten: 3091
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:33

Murosch heel veel sterkte gewenst. Nog even goed van elkaar genieten, maak gebruik van de tijd die je nog samen hebt. Vraag dingen die je nog graag wilt weten, hoe moeilijk het ook zal zijn.
Bah wat een nare situatie he'. Nogmaals heel erg veel kracht en sterkte gewenst.

Ik lees wel wat mee, maar kan het niet zo goed bijbenen. Thuis best druk en ik heb deze periode altijd veel last van weinig energie. Ook nu het met flirt nog steeds niet erg goed gaat. Gelukkig met indi wel weer. Ondertussen ben ik al ruim een jaar me aan het zorgen maken. Is het niet om het een, komt er wel wat anders achteraan bij mijn paardjes. Is ook niet echt bevorderend....
Dus ik geniet met jullie mee. Leef met jullie mee, maar sta zelf in rust modus.
Ik kan in elk geval al niet wachten tot het eerste veulen er is. :D

pradadaan

Berichten: 4681
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:54

Murosch heel erg veel sterkte! :(:)

Ik ben ook niet zo actief, ik ga dat een proberen te veranderen want er komen hier wel vaak leuke en interessante dingen voorbij.

Hier morgen niet echt een officiële mijlpaal maar morgen is Giv 140 dagen, dus dan nog 200 te gaan en Giv is precies op 31 december op de helft dus vanaf het nieuwe jaar begint voor ons ook eindelijk het aftellen **\O/**
Ik merk aan Giv nogsteeds geen enkel verschil behalve dat haar buik groeit :=
Ze heeft haar baby van de week wel flink door elkaar geschud :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Pantykous

Berichten: 10497
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 12:28

Sterkte Murosch :(:)

Wat gaan jullie snel!

Echt genieten hier van al die dikke buiken.

Ik zou niet weten waarom je fokken en rijden niet kunt combineren. Ik denk dat een fitte merrie juist een voordeel is. Gisteren is die van mij in ieder geval zadelmak gemaakt, ging prima. Nu lekker rustig rond tuffen totdat ze te dik is en dan na de zomer weer oppakken. :j

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 12:33

linda2008 schreef:
Jeetje Vulina.. vind je dat eigenlijk fijn dat het zo verspreid is? Of juist niet? Je zou denken dat het wel leuk is wat meer verspreid en minder stress tegelijk. Aan andere kant word je “waakperiode” zo wel enorm lang.. vraag me af wat dan fijner is


Het heeft beide wel wat. De eersten worden nu al bijna afgespeend als de laatsten worden geboren.. We hebben wel meerdere personen die waken, we doen het niet helemaal alleen. Alles tegelijk is handig maar ook minder overzichtelijk. Je hebt er toch ook maar weinig over te zeggen. De eersten worden februari/maart ook alweer geinsemineerd. De laatsten na de geboorte in juli pas..

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 12:35

Ik heb nooit gezegd dat je fokken en rijden niet kan combineren. Dat je ze lekker in beweging houd kan prima maar als ze eenmaal een veulen hebben vind ik dat je ze lekker op de wei moet zetten en mama moet laten zijn de eerste maanden.

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 13:50

Dustinlover schreef:
Ik heb nooit gezegd dat je fokken en rijden niet kan combineren. Dat je ze lekker in beweging houd kan prima maar als ze eenmaal een veulen hebben vind ik dat je ze lekker op de wei moet zetten en mama moet laten zijn de eerste maanden.

nou de eerste maanden vind ik een beetje lang Canto krijgt naar de geboorte ook eerst lekker rust maar is toch wel de bedoeling om haar na drie weken weer rustig op te pakken lijkt me namelijk voor de merrie ookwel fijn even wat anders te doen en even van veulen af te zijn en vooral als ze wat ouder worden kunnen sommige veulen mama echt wel gaan treiteren

MDWStables

Berichten: 1439
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 14:03

Fleur en mijn 33 jarige witte zijn net naar een nieuw stuk land gegaan want het werd toch wel heel erg drassig nu. Ze waren zo gek, man ik houd mijn hart vast als ze zo doen. Vooral met zo'n ouwe vraag je je echt af of dit wel oké is :+


Afbeelding

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 14:14

Wat een heerlijke foto Jeannaa, ze zien er happy uit maar dat kan ook bijna niet anders dan op zo'n groot stuk mooi land!

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 14:26

Die voelen zich goed geweldig

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:56

yfkelover schreef:
Dustinlover schreef:
Ik heb nooit gezegd dat je fokken en rijden niet kan combineren. Dat je ze lekker in beweging houd kan prima maar als ze eenmaal een veulen hebben vind ik dat je ze lekker op de wei moet zetten en mama moet laten zijn de eerste maanden.

nou de eerste maanden vind ik een beetje lang Canto krijgt naar de geboorte ook eerst lekker rust maar is toch wel de bedoeling om haar na drie weken weer rustig op te pakken lijkt me namelijk voor de merrie ookwel fijn even wat anders te doen en even van veulen af te zijn en vooral als ze wat ouder worden kunnen sommige veulen mama echt wel gaan treiteren


Qua rijden ben ik het met je eens, sommige merries worden hier ook gewoon weer opgepakt, na iets van anderhalve maand.
Dat merries genoeg hebben van hun veulen zie ik zelf pas na de 5 maanden gebeuren. En zolang ze in de weide staan met andere veulens zie ik het zelfs nooit. Het ligt eraan hoe je ze houdt, op stal zal het misschien wel het geval zijn. Daarom staan ze bij ons altijd in de wei.. De veulens komen zo nu en dan even drinken, verder spelen ze de hele dag met hun leeftijdsgenootjes.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 22:46

yfkelover schreef:
Misschien gaat de geboorte niet makkelijker maar een merrie in goede conditie doorstaat de bevalling meestal beter en is ook eerder weer op de been

heb je daar ervaring mee :o ? Want een merrie in slechte conditie raakt al helemaal niet drachtig of zeer moeilijk om de reden dat ze een dracht en bevalling niet aankan. Bestaan heel veel wetenschappelijke artikels over dat hoe beter de conditie van je merrie, hoe makkelijker ze drachtig wordt. Dus wetenschappelijk gezien verkeerd mijn merrie dan in betere conditie dan die van jou ;) :+

En mijn merrie is haar veulen ook nooit beu, nou die is ook echt verliefd, het is een beetje afhankelijk van merrie tot merrie en al helemaal niet voorspelbaar, iedere merrie reageert anders met haar veulen en ook anders met ieder veulen die ze krijgt.

Wat ik echter wel heel belangrijk vind om te melden is dat je je merrie goed opvolgt en als ze uier problemen hebben dat je alvast aan het oefenen gaat want dit is een veel voorkomend probleem, ieder jaar opnieuw, vooral bij maidens, niet iedere merrie laat haar veulen zomaar en direct drinken, ze vinden het vaak eng dat er iets aan hun uier zit te prutsen.

linda2008

Berichten: 4262
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 23:08

:j zéker in het begin als ze het niet kennen EN uier vol op spanning staat.
Hier zelfs tweejarige merries alvast aan het wennen om uier aan te raken, kan volgend jaar maar van pas komen ;)

Ik heb zelf nog niet meegemaakt dat merries hun veulen beu worden. Nu heb ik natuurlijk nog niet zo veel ervaring, maar wat ik zie is wel dat ze makkelijker worden na verloop van tijd, maar echt beu worden niet.

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 23:13

Hier gelukkig een merrie die het heerlijk vind als je aan haar uier zit. Gaat ze met zo'n wiebellipje en de oogjes half dicht staan. Ik was bij het eerste veulen wel bang dat ze moeilijk zou doen, ze is erg agressief naar andere paarden, maar niks was minder waar, was gelijk goed bij haar veulen. Er mocht inhet begin ook geen paard in de buurt komen, terwijl mensen alles mochten.

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 23:38

ik heb Canto nachts op stal en dat gaat ze ook als ze een veulen heeft.
Met goede conditie bedoel ik dus dat ik ga proberen om haar zo lang mogelijk in beweging te houden tot de bevalling omdat ik denk dat ze dan beter of makkelijker kan bevallen als de spieren goed los zijn en ze zelf ook soepel is maar wel wat ze aan kan hoor ga haar niet onnodig belasten en hoop natuurlijk op een goede bevalling wij krijgen maar een veulen maar heb wel een speelse ruin bij in de wei en denk dat dat ook een leuk speel maatje wordt