Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Drachtige merrie verandert in een heks

 
Profiel   

Wij hebben veel gefokt, maar dit heb ik dus nog nooit meegemaakt ....

Ik heb een drachtige merrie (KWPN, 9 jaar, eerste veulen, bijna 3 maand drachtig) die opeens zeer afwijkend gedrag vertoont. Ze hinnikt enorm, is tegen het been, bokt en steigert en wil op buitenrit niet meer naast een ander paard. Het gedrag is vooral gericht tegen andere merries, hoewel ze naar mij ook wel wat vreemd doet af en toe.

Het was tot de drachtigheid een redelijk dominante maar brave en evenwichtige merrie. Ze heeft nu duidelijk last van haar hormonen en lijkt zelf ook wat ongelukkig. Tot nu toe is het redelijk onder controle te houden, maar het wordt wel steeds erger.

Ik heb wat gezocht en zie dat het geen uniek gedrag is, maar is er ook een oplossing? Kan ik haar misschien wat geven waardoor ze wat normaler wordt? Ik wou toch nog graag een paar maanden doorrijden :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 18:13 



 
Profiel   

naarmate de hormonen wat afnemen, zal dit wat beter gaan maar weg is het nooit, heb ook zo een draakje nu, zelfs tegen haar eigen veulen die ze nu nog zoogt. Gelukkig alleen tegen de anderen in de kudde en niet tegen mensen, al is ze meer in zichzelf gekeerd.
Hormonen doen rare dingen.
De mijne staat soms als een hengst te pronken tegen de andere merrie's en brullen, nekkrullen erbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-17 20:01 



 
Profiel   

Dit klinkt heel herkenbaar, mijn merrie is ook dominant maar fijn evenwichtig. En die was de laatste maanden van de dracht echt een terror, niet naar mij maar wel naar zowat iedereen anders.

Na de bevalling is ze weer fijn zichzelf geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-17 16:17 



 
Profiel   

Ken der ook een leek soms net een hengst met name op stal en buiten in land als er paarden langs lopend ook met dracht ervoor niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-17 16:23 



 
Profiel   

mijn nichtje had ook een merrie met veulen toen het veulen er was wou die pony ook geen aandacht meer maar het is allemaal goed gekomen je heeft nu alle vertrouwen en je kunt zelfs haar veulen menen terwel de merrie lekker door graast is denk dat in de loop van de tijd het wel goed komt :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-17 16:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen