Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

grootte van de kraamstal

 
Profiel   

Hoe grote stal hebben jullie tot je beschikking? De mijne heeft nml maar een stal van 3 bij 4 zou dat voldoende zijn?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-04 17:32 



 
Profiel   

als je paard niet supergroot is lijkt het me wel voldoende, jij kan het ook niet helpen toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-04 17:35 



 
Profiel   

Voor de cobs heb ik een veulenbox van 4x5,5 m.
Na het veulenen gaat de 1e merrie met veulen in een kleinere box (3,5x4) en gaat de volgende merrie in de veulenbox.
Overigens heb ik in de veulenbox geen voerbak hangen. Heb het al vaak meegemaakt dat de veulens de eerste dagen er tegenaan lopen met soms lelijke wondjes als gevolg.
De merrie krijgt de brok op de grond of in een bak die alleen tijdens het voeren aan de deur wordt gehangen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-04 18:19 



 
Profiel   

vorig jaar heb ik hier ook een topic over gehad
Ik heb een iets minder grotere stal tot mijn beschikking, maar ben van mening dat die ruim genoeg is.
in het boek van veulen tot volwassen paard staan voor een merrie van 1.60 een box van 4,25 x 4,25 prima is

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-04 18:47 



 
Profiel   

Heb voor m'n paardje van 1m43 een stal van 3x3 ter beschikking. Maar als het weer het toelaat hoop ik dat ze het veulentje in de wei kan krijgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-04 21:19 



 
Profiel   

Ik weet niet hoe groot Rachels stal is Haha!
Ik weet ook niet of ze nog verplaatst wordt naar een ander, dus I don't know.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-04 09:43 



 
Profiel   

Mijn paard 1,66m , en de stal is 4 bij 3 m. Is dat groot genoeg voor het veulen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-04 13:55 



 
Profiel   

Het gaat er niet om of je stal groot genoeg is voor merrie en veulen (dat past meestal wel, in ieder geval de eerste maanden) maar of er ruimte genoeg is voor het veulenen (raar woord hoor:D). Onze grootste boxen zijn 3,5 x 3,5, groter heb ik ze niet. Tot nu toe (afkloppen!) heb ik nooit problemen gehad. Ik moet alleen wat extra oppassen dat ze niet met hun kont in een hoek gaan liggen.
Ik heb trouwens ook wel eens een merrie een veulen zien krijgen in een gigabox van 6 x 10 m (oud hooivak), die ging toch mooi in het hoekje liggen, het zegt dus niet alles.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-04 15:10 



 
Profiel   

Nee, er zijn geen stallen zonder hoekjes!! Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-04 20:43 



 
Profiel   

Of je moet een ronde stal hebben Tong uitsteken

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-04 22:07 



 
Profiel   

Mijn merrie laat ik buiten bevallen als het weer het toelaat Haha! anders heb ik een box van 3 bij 4. Dit vind ik groot genoeg. Ik bedoel je bevalt zelf ook in een 1-persoonsbed en je gaat toch niet op je eigen kind liggen??

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-04 22:07 



 
Profiel   

Tinne schreef
Of je moet een ronde stal hebben Tong uitsteken

hobbit-paarden Tong uitsteken het lijkt me voor een merrie opzich logisch dat ze toch bij een hoek gaan hoe groot de stal ook is, het zal toch een gevoel van veiligheid geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-04 22:12 



 
Profiel   

Bij ons op stal is de box 3,5 bij 4,5 geloof ik Bloos om af te veulenen, afgezet met rubberen matten, camera bewaking enzo.
Haar eigen box is net zo groot misschien nog wel iets groter maar de staleigenaar heeft ze liever in de andere box hoeft hij 's nachts niet zo ver te lopen de merrie stal ligt naast het huis Haha!
Bij mijn schoonouders hebben ze een box van 4,5 bij 6 ofzo, maar de merries zoeken daar toch iedere keer de muren op en gaan dan het liefst met hun kontjes in een hoek liggen ondanks de ruimte.
Een grote box is wel makkelijker voor het overzicht en voor als het veulen er is

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-04 10:54 



 
Profiel   

Helaas moet ik het op mijn huidige stal doen met 3x3 boxen Scheve mond . Zio is twee jaar geleden ook bevallen in een 3x3 box en dat ging prima, ook Aquila heeft al eerder in een 3x3 box geveulend. Isa daarentegen had twee jaar geleden een grote box van 3x6 en die presteerde het om nog tegen de wand aan te veulenen Frusty Blond . Volgens mij ligt het er ook een beetje aan of je merrie blonT is of niet Haha! , al zou ik idd liever grotere boxen tot mijn beschikking hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-04 23:53 



 
Profiel   

Noble-Girl schreef
Bij mijn schoonouders hebben ze een box van 4,5 bij 6 ofzo, maar de merries zoeken daar toch iedere keer de muren op en gaan dan het liefst met hun kontjes in een hoek liggen ondanks de ruimte.
Een grote box is wel makkelijker voor het overzicht en voor als het veulen er is

Mijn merrie (van 1,50m) is vorig jaar bevallen in een stal van 3,5 bij 3,5. Dat doe ik nooit meer! Misschien gaat ze alsnog met haar kont in de hoek liggen als ze in een grotere stal staat, maar dan heb je iig wel meer ruimte om eromheen te manoevreren, daar heb je absoluut gelijk in.

En de volgende keer kunnen ze hoog en laag springen met goedbedoelde adviezen ,maar de voerbak gaat eraf!!! Het veulen heeft zich er nooit aan gestoten toen hij er eenmaal was, maar mijn merrie was nog volop door haar box aan het draaien toen de voetjes en de neus van het veulen er al uitstaken ... die hoorde je dus steeds "KLENG" tegen de voerbak aanslaan. Achteraf heeft hij daar niks aan over gehouden, maar ik vond het doodeng!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-04 15:13 



 
Profiel   

arzu staat in een box van 7.5 bij 3.5, van de zomer wordt ze gedekt, en volgend jaar verwachten we een veulentje!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-04 14:00 



 
Profiel   

Korita krijgt haar veulen in de wei, daar heeft ze vast wel ruimte genoeg Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-04 21:10 



 
Profiel   

ik heb een kraambox van 3.5 bij 4.
Op mijn vorige stal hadden ze vroeger 3 bij 3 boxen en nu 3.5 bij 3.5.dat ging altijd goed.

Donderdag werd Orbaldo zijn eerste dochter 2 weken tevroeg geboren.
De eigenaar had haar nog niet naar een grote box verhuisd en de merrie is bevallen in een 2.5 bij 2.5 box

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-04 21:13 



 
Profiel   

Vorig jaar stond mijn merrie + veulen in een box van 3,5 bij 3,5. Dit jaar heb ik een box tot beschikking van ruim 4 bij 4 (als de merrie dan nog niet verkocht is... Huilen )

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-04 10:28 



 
Profiel   

mijn pony is bevallen in een box van 3 bij 3, ze is zelf 1.30 dus genoeg ruimte. bij een grotere pony of een paard zou ik wel zorgen voor een ruimere box.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-04 18:43 



 
Profiel   

Mijn merrie heeft vorig jaar d´r veulen in een 6 X 4 box gekregen !
Dat was echt top OK dan! !
Ze wilde eerst in de breedte gaan liggen (dat van 4 m), maar liet zich zonder problemen "overhalen" om in de lengte te gaan liggen Lachen !

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-04 00:57 



 
Profiel   

mijn box is 3 x 6 --> lekker groot dus!

Merrie is 1.78 dus heb de ruimte ook wel nodig

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-04 11:50 



 
Profiel   

Wat een goed idee om die voerbak er uit te halen!
Waarom laat je jouw paard niet buiten bevallen Irish_lady?
Of is daar de mogelijkheid niet voor?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-04 14:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen