Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 41 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

foscam camera niet op wifi andere oplossing

 
Profiel   

@linsa, hoe kom ik achter dat het op hetzelfde stroomnetwerk zit dan?
Want de stal heeft van devolo een set, een bij.modem een in de garage waar het kantoor die daar staat dan de wifi van pakt. En hij had een zo stekker over en die kon ik dan bij stal hangen en daar de netwerk kabel in doen. Maar het huisje blijft knipperen dus maakt hij geen verbinding, doe ik hem naast de garage in zelfde manier pakt die hem wel, of ik iets fout doe geen idee, heeft wel iemand met me mee gekeken en die vertelde dan dat ik te weinig bereik had.

Van een abbo ben ik idd bekend, het is alleen voor savonds af en toe te kijken als de birthalarm afgaat, dus niet continu.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 10:38 



 
Profiel   

https://www.google.nl/search?q=devolo.h ... o:iv,mvi:0

Als.die het doet.maar deze hebben ze.op stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 10:46 



 
Profiel   

Ik zou dan denken dat de stal toch op een andere groep zit...

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 14:59 



 
Profiel   

Andere groep maakt niet uit maar meeste kans op een andere fase.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 17:26 



 
Profiel   

Net nog de Boer gesproken.en idd de stal zit op de koeienschuur netwerk zegmaar en niet van het huis/garage dus daar gaat het helaas mis

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 20:45 



 
Profiel   

Hé interessant om te lezen van die homeplug. Ik heb al een jaar een camerasysteem in huis liggen die ook op de wifi moet werken. Het moet nog steeds geïnstalleerd worden (merrie was niet drachtig geworden vorig jaar dus had het ineens geen prioriteit meer). Ik kan dit ook best wel eens gebruiken voor in miijn stal. Daar zouden 2 camera's moeten komen. Eentje boven de kraamstal en eentje die overzicht geeft op de andere 3 boxen. Er zit een stopcontact aan elke kant van de stal. Eentje boven de kraamstal en eentje vlak naast de ingangsdeur van de stal. Zou ik dan 2 zo'n homeplugs nodig hebben? Ohja er is een schakelkast in de stal die volgens mij verbonden is met de schakelkast in de garage die wederom dan weer in verbinding staat met de hoofdschakelkast in de gang van ons huis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-18 14:40 



 
Profiel   

petraaken schreef
Hé interessant om te lezen van die homeplug. Ik heb al een jaar een camerasysteem in huis liggen die ook op de wifi moet werken. Het moet nog steeds geïnstalleerd worden (merrie was niet drachtig geworden vorig jaar dus had het ineens geen prioriteit meer). Ik kan dit ook best wel eens gebruiken voor in miijn stal. Daar zouden 2 camera's moeten komen. Eentje boven de kraamstal en eentje die overzicht geeft op de andere 3 boxen. Er zit een stopcontact aan elke kant van de stal. Eentje boven de kraamstal en eentje vlak naast de ingangsdeur van de stal. Zou ik dan 2 zo'n homeplugs nodig hebben? Ohja er is een schakelkast in de stal die volgens mij verbonden is met de schakelkast in de garage die wederom dan weer in verbinding staat met de hoofdschakelkast in de gang van ons huis.

Nee, niet noodzakelijk.
Momenteel draaien er hier 2 WiFi camera’s op de homeplug. Voorheen zat er op dezelfde homeplug een bekabelde camera, dus utp kabel van camera naar adapter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-18 19:55 



 
Profiel   

petraaken schreef
Hé interessant om te lezen van die homeplug. Ik heb al een jaar een camerasysteem in huis liggen die ook op de wifi moet werken. Het moet nog steeds geïnstalleerd worden (merrie was niet drachtig geworden vorig jaar dus had het ineens geen prioriteit meer). Ik kan dit ook best wel eens gebruiken voor in miijn stal. Daar zouden 2 camera's moeten komen. Eentje boven de kraamstal en eentje die overzicht geeft op de andere 3 boxen. Er zit een stopcontact aan elke kant van de stal. Eentje boven de kraamstal en eentje vlak naast de ingangsdeur van de stal. Zou ik dan 2 zo'n homeplugs nodig hebben? Ohja er is een schakelkast in de stal die volgens mij verbonden is met de schakelkast in de garage die wederom dan weer in verbinding staat met de hoofdschakelkast in de gang van ons huis.

De meeste homeplugs hebben ook aansluiting voor 1 of 2 ethernetkabel(s). Daar zou je ook nog even naar kunnen kijken. Dan zou je de camera voor de drachtige merrie misschien bekabeld kunnen doen. Ik vind bekabeld toch iets meer zekerheid geven.
Tijdig beginnen met installeren in elk geval, dan kan je wat dingen uitproberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 11:36 



 
Profiel   

En bij de homeplug nog een.wifi versterker inhangen heeft dat dan.nog.zin dat ik dan de wifi red? Dan doe ik de homeplug in de garage erin waar wel de goede stroomnetwerk zit en daar wifi versterker?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 12:21 



 
Profiel   

Dat kan je doen ja. De homeplug daar waar hij het nog doet en de versterker zoveel mogelijk richting stal daar waar de wifi van de homeplug nog bereik heeft (zou ik zelfs nog op stal proberen). Ofwel versterker naast de homeplug, het lijkt mij niet veel zin hebben maar misschien is de versterker sterker dan de homeplug...? Even uitproberen maar. Ben benieuwd!

(Het gaat inderdaad om dezelfde fasen, niet om dezelfde groepen).

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 12:34 



 
Profiel   

Maar ts, is het niet mogelijk om een kabel te trekken? WiFi is leuk, maar niet erg betrouwbaar. Ik heb nu een camera thuis proefdraaien op de wifi en deze valt af en toe weg en start lastig op. Terwijl er maar een zeer kleine afstand is tussen modem en camera.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 13:01 



 
Profiel   

Ik ben weer wat stappen verder, heb een tp router simkaart erin, kabel van camera erin. Zijn verbonden met elkaar.

Alleen.. als ik de foscam ap open kan ik alleen op de camera kijken als mij mobiel ook op de tp wifi zit.. op de 4g of huis wifi doet die het niet meer.

Iemand enig idee? Hoe dat kan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-18 21:27 



 
Profiel   

@linsa nee kabel trekken is echt niet mogelijk..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-18 21:29 



 
Profiel   

Dan zal je poort op je modem/router dichtstaan. Dat was bij mij ook. Check de documentatie bij je camera. Je moet een poort openzetten, dat heet ook wel port forwarding of port sharing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-18 21:41 



 
Profiel   

Hoe bedoel je documentatie van de camera?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-18 21:45 



 
Profiel   

Handleiding die bij jouw type camera hoort, zat bij je camera toen je hem kocht (papier of cd'tje) ofwel zal wel te vinden zijn op internet.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-18 21:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 41 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen