Vorig onderwerp | Eerste ongelezen | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 250 van de 501 [ 12515 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253 ... 501  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

 
Profiel   

Ik kwam dit tegen op fb.
Er is al veel over gezegd maar dit is een mooi en duidelijk verhaal met foto's. Daarom wilde ik het toch met jullie delen... Ik hoop dat niemand het mee hoeft te maken dit jaar maar je weet maar nooit..
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 2707027759
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 00:43 



 
Profiel   

Nee dat zijn dingen die niemand hoopt mee te maken idd Noisy. Maar wel goed om te weten wat je moet doen mocht het wel gebeuren.

Jael heb je ook de Breed & grow voor je merrie geprobeerd of alleen de Daily complete? De meeste paarden moeten wel wennen aan de minder zoete smaak. Ik bedoel dat de Podo care voor veulens is en niet voor drachtige merries, en de podo care is een supplement. Je hebt ook nog Podo Lac en de Podo Grow, dat is wel compleet voer. Maar dat is dus ook voor opgroeiende veulens.

Fotsy Aveve ken ik niet, maar heb even gegoogeld en het wordt alleen verkocht in België zie ik ;) Even de samenstelling gekeken en die is inderdaad ook laag in suikers. Maar voor later in de dracht is een merriebrok idd wel beter. Misschien is er in België ook wel een merk met merriebrok die laag in suikers is? Als je merrie geen last heeft van teveel suikers of niet te dik is kan wat meer suikers geen kwaad.

Cioccolato van stro krijgen ze vooral een dikke buik (veel darmvulling). Dat is anders dik dan vetophoping in de manenkam.

Op deze pagina vind je heel veel info over voeding van een drachtige merrie en waar op te letten.
https://www.paardenarts.nl/kennisbank/v ... elangrijk/

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 03:09 



 
Profiel   

Mijn merrie werd toch echt dik van alles wat ze at. Van stro af halen hielp wel degelijk. Zij had dan wel echt de gehele baal stro op.
Voor de rest heb ik eigenlijk weinig gemknderd qua eten, want ik wil gewoon dat ze regelmatig ruwvoer krijgen _O-
Met name voor het stukje maagzweren

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 09:19 



 
Profiel   

De Podo Lac is voor merries tijdens het dracht en lactatie. De Grow en Start zijn voor veulens.
Hier krijgen ze het oo het einde de Lac bij.

Maar ik denk persoonlijk niet dat je persé merriebrok moet bijvoeren als je merrie niets tekort komt.
Ik geef hier verder ook de Sport mix Zero van Aveve. En als ze gewoon degelijk voer krijgen zal het allemaal wel meevallen denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 09:32 



 
Profiel   

Even vraag tussendoor, wat zijn jullie ervaringen met drachtige merries sederen en het effect op het veulen?
Ik zit op het moment in een moeilijke situatie, merrie eet niet meer, waarschijnlijk een tand afgebroken. Nu moet ze dubbele sedatie als ze in dr mond moeten zijn. Beide zijn niet echt super voor het veulen uiteraard.
Wat is jullie advies?
Dierenarts is uiteraard al geweest en heeft ook een advies gegeven, maar ben ook benieuwd naar die van jullie

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 11:03 



 
Profiel   

Diertjec schreef
Even vraag tussendoor, wat zijn jullie ervaringen met drachtige merries sederen en het effect op het veulen?
Ik zit op het moment in een moeilijke situatie, merrie eet niet meer, waarschijnlijk een tand afgebroken. Nu moet ze dubbele sedatie als ze in dr mond moeten zijn. Beide zijn niet echt super voor het veulen uiteraard.
Wat is jullie advies?
Dierenarts is uiteraard al geweest en heeft ook een advies gegeven, maar ben ook benieuwd naar die van jullie

Sederen maakt niks uit

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 11:04 



 
Profiel   

Sederen kan gewoon.
De moeder van Royce was niet lang voor de bevalling ook nog fiks gesedeerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 11:39 



 
Profiel   

Sederen is geen probleem voor een enkele keer. Waarom zou ze een dubbele sedatie nodig hebben?
Alles is beter dan niet eten..

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 11:42 



 
Profiel   

Stelt me gerust! Dubbele sedatie is nodig omdat ze anders de tandarts niet eens toe laat in dr mond. Dan gaat ze er echt tegen lopen vechten, het is echt een draak van een merrie af en toe :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 12:07 



 
Profiel   

Hier had Jade vorig jaar een hele erge beenwonde waarbij ze de eerste dagen gesedeerd werd bij het verzorgen. Kon volgens onze veearts ook geen kwaad voor het vruchtje en het veulentje is uiteindelijk perfect gezond geboren :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 12:54 



 
Profiel   

48 pagina's sinds mijn afwezigheid...vergeef mijn egoïsme, ik ga het niet trekken ze allemaal te lezen. Bij deze haak ik wel weer aan.

Enorme schijtekak periode gehad waardoor ik er niet was.

Pris zit vandaag alweer op de 313 dagen. Het gaat maar matig met haar, zeker nu op die harde poepbodem is ze niet blij. Baby groeit wel door en haar uiertje doet ook al braaf wat het doen moet.
Hoop voor haarzelf, dat ze er niet te lang meer over gaat doen met deze, al dat gewicht op haar pootjes :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 23:01 



 
Profiel   

welkom terug woogy en :(:) vervelend dat je een rotperiode had. sterkte!

dekentjes hoef ik niet, veulentje komt pas in juni. en anders zijn er hier kalverdekjes die vast ook wel zullen passen :)
over voer ben ik ook nog in dubio. Te dikke merrie, krijgt snel last van te veel suiker (harde manenkam, dikke oogleden, stijf lopen etc).. ze krijgt nu 2 handjes pavo natures best een klein schepje pavo vital en mindere kwaliteit hooi. Ze blijft redelijk in beweging. Wat te doen? ik durf niet over te stappen naar merriebrok, maar zou ze aan dit dieet genoeg hebben op het laatst van de dracht?

Nieuw berichtGeplaatst: 27-01-19 11:55 



 
Profiel   

Sneu dat het voor Pris niet lekker voelt Woogy, gaat het met jou al wel een beetje beter?

Als ze gewoon dik genoeg is en je voert de vitamientjes wat bij dan komt ze niks tekort hoor Juval.
Niet iedere merrie heeft extra eten nodig. Die van mij vorig jaar stond ook tot het eind op een handje muesli en wat vitaminen korrel en zelfs zogend met veulen aan de voet heeft ze nooit heel veel meer nodig gehad. En dat is gewoon een KWPN-er, geen koudbloed ofzo.
Terwijl de merrie die ik dit jaar drachtig heb me de oren van het hoofd eet. Gewoon goed blijven kijken naar de buitenkant en op het oog bij blijven voeren.

Nieuw berichtGeplaatst: 27-01-19 12:47 



 
Profiel   

Welkom terug woogy, maar vervelend van je rottige periode :(:) sterkte.

Juval, blijf gewoon goed naar je merrie kijken. Als ze zo dik is en gevaar op de loer ligt zou ik ook niet zo snel merriebrok voeren. Mijn merrie is ook enorm dik, dus ik wacht ook zo lang mogelijk :j

Nieuw berichtGeplaatst: 27-01-19 12:54 



 
Profiel   

Wat vervelend woogy. Hopelijk gaat alles nu weer goed. Welkom terug!

Die van mij geef ik over ong 2 maand merriebrok

Juval ik had t niet gedaan. Mijn nrps merrie had ik vorige keer ook merriebrok gegeven, echt een beetje. En die stond direct 3 dagen spierbevangen...

Noisy handige link. Maar mn engels is net niet zo goed haha :+

Beste buik jael!!

Luna omg dat is té schattig <3

Zilver doet eigenlijk zo goed als niks meer. Soms 1 keer per week een buitenrit oid. Morgen nog 100 dagen tot veilig. Ben blij en bang tegelijk... ik dacht met Lady dat het nu ook allemaal wel goed kwam...
Nog even geduld..
[ img ]

Nieuw berichtGeplaatst: 27-01-19 16:50 



 
Profiel   

Woogy hopelijk knapt ze snel weer op.

Volgens mij heb ik een merrie die hengstig wordt terwijl ze drachtig is. Of ze is toch niet drachtig en voel ik darmen bewegen ofzo. Ze maakt de hengst gewoon gek. Daagt hem uit gaat stilstaan en plast. Geen kleine plasjes trouwens. Ik hoop toch niet dat ik het verkeerd heb en daar nu ook niets meer in zit.....
Dus nu maar elke dag checken of ik toch wat voel.

Bij deze merrie durf ik ook geen merrie rok te geven. Ze krijgt nu vitamine brok. Gluco balance, magnesium en selenium plus vit. E. En een handje suikerarme muesli om de poeders door te mengen. En onbeperkt hooi. Ik denk dat ik dat iets meer ga reduceren. Zelfs de hengst blijft rond gevuld, gelukkig zonder hangbuik.

Nieuw berichtGeplaatst: 27-01-19 17:18 



 
Profiel   

He bah Woogy, hopelijk gaat ze er idd niet te lang over doen. En knuffel voor jou, hopelijk gaat het nu beter.

Ohoh, hopelijk wel nog gewoon een veulen erin HD. Hopelijk neemt ze jullie en de hengst gewoon in de maling.

Ik begin ook nog niet aan merriebrok, merrie is nog vet zat en ben bang dat ik d'r dan ga overvoeren. Voor nu doet ze het prima op pavo vital en pavo care4life en d'r ruwvoer.
Merrie gaat nog niet veel beter. Ze eet wel, maar met lange tanden. Ze wilt wel heel graag eten, maar het doet d'r gewoon echt heel erg zeer. Ze begint nu ook lichtelijk zwelling op d'r wang te krijgen. Gisteren en vandaag gewoon metacam gegeven en twijfel nog even over morgen.
Morgenochtend wel gelijk de praktijk bellen voor een afspraak bij de tandarts.

Nieuw berichtGeplaatst: 27-01-19 18:05 



 
Profiel   

Ooh dat halstertje! <3

Dikke knuffel voor jou Woogy. :(:)

Die van mij doet het juist super op de merriebrok. Heeft meer energie dan een paar weken geleden en ziet er super uit! Ze krijgt drie handjes per dag, dat is momenteel genoeg.

Nieuw berichtGeplaatst: 27-01-19 18:33 



 
Profiel   

Hoi Allemaal!

Ik werd door iemand gewezen op dit topic, lijkt me leuk om hier ook mee te kletsen :)

Flower is mijn bijna 17 jarige Connemara kruising, ik rij voornamelijk western (reining) met haar, maar springen vind ze ook fantastisch, dus we doen regelmatig ook mee met crosstrainingen of springlessen.


[ img ]

[ img ]


Ze is gedekt door Triple Jet Ceejay. Hij is een Grullo Champagne (Ee/aa/CHn/Dn) Quarter Horse hengst.


[ img ]


Flower is vandaag 291 dagen drachtig, dus we zijn er al bijna! Het is voor zowel Flower als voor mij ons eerste veulen! Dus alles is nieuw voor ons en alle tips, trics en adviezen zijn welkom! Ze heeft sinds 2 dagen wat hars op haar tepels en haar uier begint te vullen! Spannend hoor!

Dit was haar uier gister!
[ img ]

En dit is van vandaag, de harsdruppel worden groter, maar zijn wel hard:
[ img ]


Laatst bijgewerkt door tinkerbellz op 27-01-19 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Nieuw berichtGeplaatst: 27-01-19 18:40 



 
Profiel   

Hopelijk is ze gewoon aan het foppen, stal_HD.

Hier krijgt de merrie nu dagelijks pavo vital zoals normaal, en zijn we langzaam die ene schep sportbrok per dag aan het vervangen voor merriebrok. Momenteel staat ze op half sportbrok half merriebrok. Merrie is mooi op gewicht, maar had bonnen voor gratis zakken voer gewonnen, dus wat merriebrok erbij zal wel geen kwaad kunnen :Y) .

Nieuw berichtGeplaatst: 27-01-19 18:40 



 
Profiel   

hoi Tinkerbelzz, wat een prachtige merrie, en mooie hengst. Ben heel benieuwd wat daar uit komt. Spannend dat het al zo ver is.. bedoel je 291 dagen?

Nieuw berichtGeplaatst: 27-01-19 18:53 



 
Profiel   

Ik ben ook al over op merriebrok. Merrie ziet er goed uit, alleen de ribben komen wat door.
Maar we bouwen de hoeveelheid pas op tegen het einde. Ze krijgt nu een laagje.

Nieuw berichtGeplaatst: 27-01-19 18:54 



 
Profiel   

juval schreef
hoi Tinkerbelzz, wat een prachtige merrie, en mooie hengst. Ben heel benieuwd wat daar uit komt. Spannend dat het al zo ver is.. bedoel je 291 dagen?


whahaha ja, oeps! 8)7

Dankjewel voor het compliment! Ik vind ze zelf natuurlijk ook heel knap :D <3

Nieuw berichtGeplaatst: 27-01-19 18:54 



 
Profiel   

Woogy welkom terug. Jammer dat het met je merrie nog niet lekker gaat. Hopelijk doet ze er niet te lang meer over tot het veulen er is. Dan is ze dat gewicht ook kwijt.

Welkom tinkerbellz. Mooie combinatie.

Toch al een paar die het binnenkort al spannend kunnen maken.

Nieuw berichtGeplaatst: 27-01-19 19:12 



 
Profiel   

Welkom tinkerbellz, toffe combi, ben benieuwd wat eruit komt
Omhoog

Nieuw berichtGeplaatst: 27-01-19 19:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 250 van de 501 [ 12515 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253 ... 501  Volgende
Vorig onderwerp | Eerste ongelezen | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen