Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 501 [ 12515 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 501  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

 
Profiel   

Leuk Courtjuh! Vanwaar nu een D pony hengst als ik mag vragen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-18 14:30 



 
Profiel   

Dustinlover schreef
Leuk Courtjuh! Vanwaar nu een D pony hengst als ik mag vragen?


Goede vraag! Ik kies voor een kleinere hengst omdat mijn merrie mega groot fokt en ik zelf 1.68 ben. Ik zou in mijn toekomstige paard graag een iets kleinere maat zien dan 1.74. Het veulen wat nu bijna 1 jaar is, is al rond de 1.40. Dat wordt dus wederom een joekel als ze zo doorgaat. Het grootste gedeelte zijn nu de benen :')

Daarnaast spreekt het enorm brave karakter wat de du bois pony’s doorgeven mij enorm aan. Ik heb een zeer rille en sensitieve merrie. Kan er vrijwel niemand anders op laten rijden ( dat risico wil ik niet nemen ). De kwpn hengst van het eerste jaar gaf hier geen verbetering in. De duitse hengst van afgelopen jaar was al een verbetering.

Tot slot heeft Don wel de lossigheid die ik echt moet toevoegen bij mijn merrie en het kleurtje is zeker leuk meegenomen. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat dat totaal geen reden is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-18 18:00 



 
Profiel   

Meestal is het inderdaad zoiets met maat haha. Vind het super gaaf hoor! Ben heel erg benieuwd! Heb ook overwogen om mijn kwpn nog een keer te laten dekken met een pony hengst. 4 jaar geleden is Rum geboren die kwam uit mijn kwpn x nmprs(mini) hengst. En dat is zo'n gave sportpony geworden :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-18 20:28 



 
Profiel   

Dustinlover schreef
Meestal is het inderdaad zoiets met maat haha. Vind het super gaaf hoor! Ben heel erg benieuwd! Heb ook overwogen om mijn kwpn nog een keer te laten dekken met een pony hengst. 4 jaar geleden is Rum geboren die kwam uit mijn kwpn x nmprs(mini) hengst. En dat is zo'n gave sportpony geworden :P



Jaa ik ken hem! Heb het destijds gevolgd! Ik vind het mooi om dit jaar voor een gokje te gaan. Had helemaal niet vewacht dat ik dit jaar zou gaan dekken maar door aanhoudende blessures toch maar wel. Ik hoop dat het een grote E maat of klein paard wordt. Dus als ik ga fokken met een NMPRS gaat dat niet lukken denk ik haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-18 20:39 



 
Profiel   

Leuke combinatie Courtjuh!

Wild Thing is de laatste dagen behoorlijk boos op andere paarden. Zou het dan toch gelukt zijn :wow:
Nog geduld tot 2 april op de scan....

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-18 23:41 



 
Profiel   

Spannend AM! Hoevel dagen zit ze dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-18 01:33 



 
Profiel   

Hier ook alvast een stipje. Ik verwacht mijn 2 veulens wel nog dit jaar dus zal hier nog niet erg actief kunnen zijn.

Maar hier ook redelijk wat dekkingen op het programma waaronder ook een laatste poging om mijn merrie Kikkie drachtig te krijgen (al 2 jaar op rij niet gelukt).
Ook mijn jonge merrie Iquita wordt voor het eerst gedekt. Volgende maand doen we al een eerste poging met haar.
Ella doet ook weer mee maar aangezien ze een korte draagtijd heeft (307 dagen vorige x) misschien best maar in mei beginnen met dekken. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-18 12:12 



 
Profiel   

Gloeiende!!
Ik vrees dat ik toch echt eerst zal moeten gaan scannen. Ze stond vandaag (technisch gezien dag 7) nog naast het hek naar de hengst te loeren, mini plasjes te doen...Pest :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-18 13:58 



 
Profiel   

Jammer Woogy.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-18 14:04 



 
Profiel   

Ja man, weet niet wat dit voor gedrag is maar vrees dat ze weer niet synchroon is. Probleem heeft ze 4 jaar terug ook gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-18 14:07 



 
Profiel   

wij gaan deze week al scannen op dracht. Duimen dat ze drachtig is. Vorig jaar heb ik haar niet drachtig gekregen, Het jaar ervoor een hengstveulen en het jaar daarvoor verworpen op het einde van de dracht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-18 17:02 



 
Profiel   

Welke dag ga je scannen? Ik duim alvast voor een zwarte vlek!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-18 20:04 



 
Profiel   

Helaas niet drachtig -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-18 20:16 



 
Profiel   

Luna2006 schreef
Helaas niet drachtig -O-


Balen zeg! Opnieuw dekken? Er is nog genoeg tijd toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-18 20:41 



 
Profiel   

Ik meld me hier ook vast, maar ik ga pas actief reageren als de veulens van dit naar zijn geboren... en als er wat drachtig is gescand zal ik pas combi’s voorstellen.... er staan er sowieso 2 op de planning, misschien 3... half april gaat de eerste op date, de ander in mei.

Fotsy, zal toch apart zijn zonder Flo in het topic.... extra van haar in dbt2018 genieten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-18 21:06 



 
Profiel   

Jammer Luna. Ik had dan persoonlijk niet zo vroeg begonnen. Ik heb hier 'n hopeloos geval staan die ik drachtig wil,laatste poging(jaar) en ga pas in mei starten als alles ideaal er voor is,weer en tijd en ik ga ze ook op de regumate gooien eerst. Te vroeg beginnen kan ook alles in de war schoppen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-18 21:14 



 
Profiel   

Mijn ervaring is juist dat sommige merries vroeg wel oppakken en later in het seizoen niet meer. Ik begin deze week ook met 2 guste merries..

Balen Luna!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-18 21:58 



 
Profiel   

Pakken jullie de kans meteen met de veulen hengstigheid of een cyclus er na?

Fleur wordt kennelijk makkelijk drachtig en ik zie een vroeger veulen nog niet zo zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-18 22:00 



 
Profiel   

Thanks Linda :*
En welkom

Nou weer heel bekenden hier in het topic, en minder bekenden leuk leuker leukst

Woogy klinkt iets minder. Heb ook eens gehad dat ze niet synchroon liep en das meestal geen goeie hengstigheid helaas.

Jammer Luna

Jeannaa vorig jaar Flo laten insemineren de cyclus na de veulenhengstigheid en was in 1 keer drachtig. Ik vond haar veulenhengstigheid niet sterk genoeg en met veulen aan de voet willen sommige niet zo snel weer drachtig worden.

Ik zou ook graag pas eind april beginnen, is me veel te vroeg voor een veulentje nu en ik kan zelf helemaal niet goed tegen die kou. Maar dan anderzijds als ze niet pakt pffff moeilijke beslissingen altijd.
De eerste hengstigheid zou idd het beste zijn volgens mijn da maar de mijne was begin januari knetterhengstig en sindsdien heb ik ze niet meer hengstig gezien _O- dus moeten we sowieso al afwachten.

Leuke combi Courtjuh en idd gelijk heb je dat je dan kleiner wil fokken

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-18 22:36 



 
Profiel   

Fotsy: 3 jaar terug was Pris ook niet synchroon, ei kwam er niet af. Toen hebben we afgespoten en gedekt en elf maanden later was er een baby. Daarna gedekt en was ze gelijk drachtig. Denk dat het ei er nu weer niet af wil :|

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-18 22:47 



 
Profiel   

Oh maar dat kan je dan nog oplossen door af te spuiten ja.
Bij Flo was er een ei dat ook sprong maar geen oedeem in de baarmoeder enz dus die was er eigenlijk helemaal niet klaar voor om een bevrucht eitje te ontvangen en zonder mogelijkheid om zich in te nestelen := Seizoen was ook helemaal om zeep.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-18 22:49 



 
Profiel   

Ik ga jullie weer volgen. Nova zit lichamelijk momenteel niet helemaal lekker in haar vel en wordt 5 dus misschien volgend jaar eens laten dekken. Nu eerst m.b.v. de osteo een gespierder en los lijf krijgen en wat kilometers maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-18 22:52 



 
Profiel   

Balen luna!

Woogy dat is vervelend. Maar wel fijn dat je waarschijnlijk de oplossing al weet, dat scheelt.

Ik zie steeds meer bekenden hier, wat leuk!

Mijn ene combinatie begint steeds meer vorm te krijgen, nog een paar regeldingen dan is het rond. En als het dan mag lukken dan is er straks voor volgend jaar weer een mooie rooie in de maak!

Mijn tweede combinatie hangt er even van af hoe straks de bevalling en het moederen gaat bij mijn mini. Als dat naar wens verloopt dan laat ik haar terugdekken door hetzelfde hengstje. Maar eerst moet het veulen van dit jaar nog geboren worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-18 22:56 



 
Profiel   

Cc leuk dat je volgt! Nova is die silver dapple die in het dbt js geboren toch?

Ik moet zeggen dat als ik de 1e hengstigheid dek het meestal ook niet pakt maar meestal dan de 2e wel. Ik heb er ook eentje als die hengstig staat dan ga ik haar meteen dekken omdat ik weet dat ze vorig jaar niet drachtig werd alleen stond ze toen ook echt moddervet (gevaarlijk) dus ik gok wel dat het daaraan lag, maar tot nu toe niet hengstig gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-18 22:59 



 
Profiel   

3 jaar terug werd ze maar niet drachtig en was ze best heel fel met dekken. Toen bleek dat het ei pas afsprong als de baarmoeder alweer gesloten was...Ze is nu wel spontaan langer hengstig, terwijl ze toen korter hengstig leek. Dekking op de 6de dag na het afspuiten was ook vrij bijzonder. Ze pieste helder en was heel erg timide en afwachten of het zou lukken.
Twijfel nu alleen wat handig is om te doen qua scannen. Moet ik wachten tot ze niet meer hengstig is en dan 18-21 dagen wachten? Of nu al? Of wachten tot ze van zichzelf weer hengstig word....zucht...merries
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-18 23:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 501 [ 12515 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 501  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen