Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 501 [ 12515 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 501  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

 
Profiel   

Wat leuk,
Ik wil me dit jaar ook graag weer melden.
Na vorig jaar 4 pogingen en ook nog een andere hengst te hebben geprobeerd, helaas niet drachtig gekregen.
Dit jaar wil ik het nog een keer proberen met mijn shetlandermerrie.
Ik weet nog niet precies met welke hengst ik erop wil gooien, want de ene hengst staat nu in engeland ter dekking en de ander hengst is geruind.
Ze hebben van de geruinde hengst nog wel een nakomeling die ze als het goed is dit jaargaan inzetten.

Omdat ik nu nog niet precies weet welke hengst ik erop gooi ga ik voor nu lekker meelezen onder mijn meeleessteen :Y)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-18 23:01 



 
Profiel   

Als jullie nou eens niet zo snel gaan als in de andere topics dan ga ik eens een serieuze poging doen om actief mee te kletsen :P in plaats van alleen mee te lezen en te genieten.

Wij hebben voor dit jaar 5 merries op de planning staan om te laten dekken, allen gelders :) Hopelijk gaat het voor ons een beter jaar worden dan vorig jaar, waar merries niet pakten en veulens verworpen werden op 8 maanden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-18 11:33 



 
Profiel   

Wat een pech jaar dan zeg :( Zodra het baby tijd word, reent het hier berichtjes en is het haast niet bij te houden. Eerste 8 maanden gaat het meestal nog wel haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-18 12:09 



 
Profiel   

Amai ja hopelijk wat meer geluk dit jaar dan!

Nu is Jade een dag later bevallen als Satinka.. dus zal ik er wel hetzelfde Paas-probleem mee aan de hand hebben als Satinka.. eens informeren in Italië :roll:

1/4 10 dagen... dus recht op Pasen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-18 20:41 



 
Profiel   

Ik ga me ook vast melden en meelezen.. wacht nog op mn 2018 veulens en ga actief mee praten wanneer de eerste gedekt zijn voor 2019

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-18 20:44 



 
Profiel   

Cheytjuh schreef
Als jullie nou eens niet zo snel gaan als in de andere topics dan ga ik eens een serieuze poging doen om actief mee te kletsen :P in plaats van alleen mee te lezen en te genieten.

Wij hebben voor dit jaar 5 merries op de planning staan om te laten dekken, allen gelders :) Hopelijk gaat het voor ons een beter jaar worden dan vorig jaar, waar merries niet pakten en veulens verworpen werden op 8 maanden.


Wat gaaf om jouw stoere vossen ook in de topic te mogen volgen. Als oud bezitter van een Gelderse kan ik zeggen wat een geweldige paarden dit zijn. Lara is dan wel een Westfaler, maar verder is ze helemaal Gelders qua type én karakter én kleur :D Ben heel benieuwd naar jouw combi's straks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-18 20:53 



 
Profiel   

Hier is Tiny duidelijk veulenhengstig maar ze wacht nog maar minstens 1 cyclus hoor. :brr:
In april mogen de eerste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-18 21:00 



 
Profiel   

Ik heb momenteel nog niks hengstig gezien. Naja er staat er ook maar 1 welke ik kan schouwen. De andere staat op de andere wei :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-18 00:18 



 
Profiel   

Ik kom me hier stilletjes ook alvast even melden.... is nog niet helemaal zeker dat we gaan dekken dit jaar maar er zit wel n hele grote kans in :)

Nog even kijken welke hengst (er zijn er zoveel!!!) enz maar de planning is er wel om dit jaar aan te dekken. Volgend jaar komt mn dan 3 jarige hengst terug vanuit de opfok en 2 paarden rijden (1tje dus zadelmak maken) ga ik vanwege gezondheidsproblemen niet halen. Dus zit t in mijn hoofd om mijn dame aan te dekken zodat zij dan n veulen aan de voet heeft lopen en dus zwangerschapsverlof heeft en dan kan ik wat meer bezig zijn met mn hengst.

Kruip dus braaf onder de meeleessteen totdat ik evt wat nuttigs te melden heb (als we aandekken dan word dat toch pas Juni).

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-18 08:10 



 
Profiel   

Ik heb een aantal "lege" merries en 1 merrie is al een aantal weken geleden hengstig geweest, maar ik vind het nu nog re vroeg om te dekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-18 08:47 



 
Profiel   

Hier gaan halverwege april de eerste merries naar de hengstenhouder. Vind zo eind maart begin april wel vroeg genoeg in het jaar voor de eerste veulens ;)

Heee suffie, ook hier! Ja inmiddels zitten we op 50% vos en 50% zwart maar ik blijf nog steeds een grote liefde te hebben voor vossen met veel wit ;) Idunn zit nu op 330 dagen en stiekem duim ik op een mooie vos, haha ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-18 08:58 



 
Profiel   

Pris doet nog steeds stom dus denk dat haar ei weer niet gesprongen is. Ze staat nu nog langs het hek te gestrekt te piesen terwijl normaal maandag haar laatste dag hengstig moet zijn geweest.
Ga maar eens goed nadenken wanneer ik haar het beste kan gaan scannen, iemand een idee??

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-18 08:59 



 
Profiel   

Even een stipje ;)
Gister zijn we (Nicole en ik) uitgenodigd bij de nieuwe mensen die Wusiena 2 weken geleden gekocht hebben.
Wusiena is een elite merrie, daar zijn we 4 jaar geleden mee naar Borculo gemogen met haar verdi-veulen.
Deze mensen fokken regelmatig en hebben daardoor Wusiena aangeschaft.
Erg leuk, betrokken ons ook echt in de hengstenkeus voor hun dit jaar. Ze stond hengstig dus hij brengt ze binnen nu en een paar weken weg voor de begeleiding.
We zijn altijd welkom, en we moesten volgend jaar zeker op de beschuit met muisjes komen :D

Upona moet dit jaar nog veulenen en die staat bij Nicole in de straat dus erg leuk.

(Even voor de mensen die het verhaal niet kende: Nicole en ik hielpen bij een boer die nogal wat fokmerries had, elk jaar 3 a 4 veulens en daar hadden wij de volledige zorg over. Deze man is nu juni al 2 jaar geleden overleden dus alles moest weg.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-18 09:38 



 
Profiel   

Stille meelezer :) , oooo tof Joyce!!! En welke hengst is het geworden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-18 10:56 



 
Profiel   

Ik denk dat ze toch voor verdi gaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-18 12:34 



 
Profiel   

Alweer bijna 2 jaar Joyce.. wat gaat dat toch hard.. moest vandaag nog aan hem denken toen ik men kunstmest ging halen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-18 14:21 



 
Profiel   

Leuk een 2019 topic! Ik meld me ook alvast aan. De veulenhengstigheid hebben we overgeslagen gezien we het veulen volgend jaar zeker niet eerder willen dan dit jaar. In april hoop ik Maira weer te insemineren.

Maira van de Anervaart
[ img ]
Met
Tymen 503
[ img ]

Naast het verbeteren van haar stap en bouw geeft de combinatie met Tymen een veulen met een inteeltpercentage van 0% over 5 generaties waar ik echt blij mee ben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-18 15:36 



 
Profiel   

Leuk en lief Joyce dat ze jullie betrokken hebben in de hengstenkeuze en alles.

Welcome back Finn!

Vandaag was hier prachtig lenteweer dus ik dacht wel iets hengstig te zullen zien maar volgens mij lopen er een paar ijskasten in de paddock :') nochtans heb ik er in de winter nog hengstig gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-18 21:24 



 
Profiel   

Ik ben afgelopen woensdag naar de dierenarts gegaan om te scannen waar ze in der cyclus
Mijn dierenarts denk dat ze paaseieren krijgt :') .
Maar ik hou der nu ook scherp in de gaten, want zodra ze hengstig ik kan weer langsgaan om te kijken of der baarmoeder misschien vuil is en eventueel het schoon te spoelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-18 12:02 



 
Profiel   

Ik heb overlegt met de DA en heb met hem besloten dat we opzoek gingen naar een hengst die zijn merries makkelijk drachtig krijgt. Had direct enkele hengsten in gedachten. En heb nu een hengst gevonden die ook in vrijheid dekt.
Heb voor de hengst van ilse_89 hier op gekozen. Een jonge hengst welke vorig jaar in zijn eerste dekjaar alles drachtig heeft gekregen. Kan muis mooi aanvullen en bevestigen op punten dat ik het graag zie.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-18 19:00 



 
Profiel   

Wat een mooi kleurtje, hoe is zijn achterhand?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-18 19:03 



 
Profiel   

Mijn hengst besloot dat het dekseizoen toch nog in maart mocht beginnen ipv april en liep vrolijk bij de merries toen ik aankwam..of ja zeg maar in de merries. Vera leek het ook totaal niet erg te vinden. :roll:
Goed dan.. dan maar wat vroegere veulens.(ik wou hun toch laten dekken dit jaar)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-18 18:32 



 
Profiel   

Goed bezig Vera :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-18 18:53 



 
Profiel   

Hahaha Vera kon duidelijk niet meer wachten. En de hengst duidelijk ook niet :')

2 april zullen we weten of Wild Thing drachtig is. Pffoe wat vind ik het spannend...
Ondertussen is mijn andere merrie bevallen van een super leuk veulen. Nu moet ik proberen mijn ouders over te halen, om haar terug te dekken :P

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-18 18:59 



 
Profiel   

Woogy schreef
Wat een mooi kleurtje, hoe is zijn achterhand?




[ img ]


Hierbij een bewegingsfoto van hem.
Cirino is cremello tovero (LWO+)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-18 19:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 501 [ 12515 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 501  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen