[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 09:56

Heb nagelbijtend gewacht tot ik wist dat stalbaas oo stal was en net gesproken ze staat al lekker buiten en was ook rad de stal uitgekomen wat ons beide wel verbaasde ze was niet stijf of stram een pak van Mn hart ... maar even afwachten wat ze vandaag in de wei doet maar ja daar kunnen we nog uit de voeten. Straks even maar weer wat longeren en mss beetje masseren. Nu hopen dat de kleine er niks van meegekregen heeft ...

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 10:08

Blij te horen Candalista

Kabayo

Berichten: 14094
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 10:13

Super fijn candalisa

Ik heb dezelfde evelienMG. Erg tevreden met die camera en niet duur


Al_Zawraa schreef:
Heel eerlijk, zo voel ik me eigenlijk vanaf het begin af aan ook..
Toen ze net overleden was (ook door de traumatische manier waarop) heb ik een uur lang zitten janken, en dat wou met geen mogelijkheid stoppen, terwijl ik normaal totaal niet zo ben. Daarna bij alle telefoontjes die ik gepleegd heb, begon het weer zodra er aan de andere kant iemand opnam. Maar vanaf dat ik 's avonds op stal gekomen ben, is al het gevoel weg.. Heel soms, door bepaalde situaties, bijvoorbeeld jouw berichtje, komt het even omhoog, maar verder voel ik eigenlijk niks..

Na het overlijden van Aziza haar dochter Rahnanah in 2012, ben ik daar echt compleet kapot van geweest. Ik heb ook het idee dat je lichaam een soort beschermingsmechanisme inbouwt, zodat nu er nog eens zoiets gebeurt, je gevoel wordt uitgeschakeld of zo, een soort schild waardoor het je niet raakt of zo, ik weet niet hoe ik het uit moet leggen..
Ik heb toen ook heel lang dat 'wat als' gehad, wat als ik dit anders had gedaan, wat als ik dat anders had gedaan. Bij Aziza heb ik mezelf echt verboden dat te doen, want daar heeft uiteindelijk niemand wat aan, en dat is me dan ook echt gelukt. Of dat met bovenstaande te maken heeft, of echt door mijn eigen instelling, geen idee.

Het voelt ook zo raar, Aziza hoort gewoon bij alles wat ik met de paarden opgebouwd heb. Het idee dat dat vanaf dat moment niet meer zo is, kan ik nog steeds moeilijk bevatten geloof ik..

Aleeyah is ook verschrikkelijk uit haar doen sinds Aziza er niet meer is, ook omdat Mausi natuurlijk 1,5 week daarvoor verhuist was.. Ook zij is al haar houvast kwijt, nu ze nog de enige merrie hier is en geen vriendinnetjes meer heeft. Ik weet ook nog steeds niet wat ik daar aan moet/kan doen, wat ook voor mijzelf een goede oplossing is..

Heel erg herkenbaar. Ook met de dood van Lady. Ik kón ook niet huilen. Alsof mijn gedachte zei, "hej! Ze komt zo door de deur wandelen" Het besef dat ze echt niet meer terug komt heb ik nu pas. Bijna 2 jaar later. Het is gewoon zo kl*te..


Ik heb haar dochter gister in Abbys stal gezet en Zilver heeft haar mooie bucas deken gekregen. Het voeld nog zo onwerkelijk. Ze kan toch niet dood zijn?
Haar knappe kind. Fayola
Afbeelding
Samen met Zilver. Bijna 6 maand drachtig. Ik heb vanmiddag weer wedstrijd.
Afbeelding

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 11:11

Gelukkig Candalisa. Hopelijk komt het niet weer voor.

Kabayo, wat ga jij er sterk mee om.
Sterkte de komende tijd. :(:)

Krijg best de bibbers van alle nare ervaringen nu. Hoop voor allen van ons dat bij de rest de dracht volgens boekje gaat en goed verloopt. En dat we allemaal gezonde babypaardjes in de wei hebben huppelen in 2019.

Hier wordt de merrie strakker en strakker in pak. Ze is nu natuurlijk weer helemaal terug in het werk na een halfjaar baby verlof en haar buik verdwijnt ipv groeit... Door de scan weet ik dat Frummel er nog wel zit, maar had verwacht dat ze bij een tweede veulen wel ronder zou zijn.

Dit was ze vorig jaar op 317 dagen, 13 dagen voordat Nuevo Rey geboren werd. Wel een buikje, maar niet extreem.
Afbeelding

courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 15:52

Kabayo schreef:
Nicole288 schreef:
[size=18]

Drachtige DBT merries 2019

Februari
17 - baudyh - Zirola (v.Cabochon) x Uphill
18 - AM_Horses - Wild Thing V (v.Jazz) × Formidable
25 - Woogy - Priskazka (v.Kingsize) x Bayard VS

Maart
13 - _cheyenne_ - Kallesta (v.Love for you) x High Five US
22 - Tinniie - Super Star des Flots x EMH Paints Dru Inyan
25 - AM_Horses - Esmeralda (v.Rhodium) × Formidable
26 - absque_dubio - Pippin's Passion (v. Heitrak's Marvin) x Spring Star's Spirit
28 - Evelien_MG - Fontana (v. Lord Leatherdale) x Glock’s Toto jr.
30 - Fokfanaat - Florida elite eptm (v.Belissimo) x Kingston (Toto jr x Turbo Magic)
30 - stephanie141 - Cylia C. (v. Dayano)x Indian Rock

April
4 - Kabayo - Abby go Lightly (v.Turbo Magic) × Just Wimphof
Merrie overleden
8 - Dieuwke_ - Shenzi (v.Uromast) x Don Cremello du Bois
9 - Tinniie - Brokers Black Diamond x GP Mister Dual Jac
9 - xPenny - Cequinta Z (v. Caridor Z) x D'aganix Z
10 - Luna2006 - Delinda Of The Fairy Tale Ranch (v.Sebastopol's Macho) x GDF Eragon's Cirino
10 - Luna2006 - Wonder Girl of the Fairy Tale Ranch x Empire of the Fairy Tale Ranch
11 - sevke - BH Frosty Lena X Shiners Voodoo Dr
19 - Nynkster - Ikemaheerds Lina X Twisthoeves (G) Rhydaman
20 - Al_Zawraa - AZ Aleeyah (v.GR Lahab) x Unkas (v.Al Ayal)
24 - Imre - Sæunn frá Hofi x Fitja-Hljómur frá Oddhóli
27 - sevke - Gump Sneaky Peeky BB x Exxcaliber
30 - angelpam - Flappie (v.Royal Dance) x Inverness

Mei
1 - Fotsy - Jessies Super Smart x Twisten Two Step DR'
2 - Mer1980 - Solo (v.Sir Donnerhall) x Gladiator
5- _Karin - Jillz x Penboeth Axle
5 - candalisa- Justa Sally Doll (v. Justa tad rad) x Painted for gold
7 - Wings_love - Wings R x Indian Rock
8 - jael89 - Maram x Sjacour
11 - Neonlight- Vaderhoeve's Sarona (v. First Stayerhof's Ramzi H) × Westerhuis Cupido
12 - Tinniie - Double Midnight x Jewels Del Cielo
14 - Seven - Eusja B (v. Jazz) x Just Wimphof
14 - CubaLibre - DG DRY JILL x GP Mister Dual Jac'
14 - Riv_Q - Quenza du Loup x Don Enamorado
16 - Diertjec - Eleane (v. Ladas) x Freeman VDL
16 - BusyMissy - Rhea H (v.Ferro) x Totilas
17 - sevke - Great Gee Gee Gunner x What A Wave
17 - sevke - Pretty Mega Kiss X Triple Jet Cee Jay
23 - Kabayo - Zilver fan 'sweltsjes state' (v. Pier 448) × Bartele 472
24 - Rubi_ - Whisper Witch (v.Graziano) x Comfortuna VDL
27 - Luna2006 - May Linn MB (V. Dinges v. Samanstable) x Silver Plates Bacarra Sampson

Juni
1 - Kaplaars - MVF Golden Venture ”Sunny” x Silver Sunset Lily-Rose
2 - sevke - Giadunita BH x Wimpy Little Black
3 - Evelien_MG - Ticorda (v. Metall) x Glock’s Toto jr.
3 - _Karin - Vera x Penboeth Axle
3 - juval - Thamen's Smart x Awlwoods Dream of Mowgli
5 - Lovelyn - Ushi (v.Osmium) x Qaside md
7 - jeannaa - Reduster Fleur (v. DGR Now or Never) x Veenstra's Grapjas
8 - gossa4ever - Hillie V.D. Mokkenburg x Alwin 469
11 - Anniique Charelle Verte x Gladiator
13 - SparkYY_8 - Daisy (v. Upperville) x WV Saron
14 - Dusteyes - Stilana x Standing Ovation
16 - sevke - GP Shining Code x Reining Whiz
23 - Laurievc - Julie Prova (v.Darco) x I'm Special de Muze
27 - alicelover - Enchelina Halieda (v.Dutch Dormello) x Formidable



Ik mis de mijne nog in het lijstje... Bizous (v. Ungaro ) x Cassanova du Bois uitgerekend op 16 juni...

_cheyenne_

Berichten: 182
Geregistreerd: 18-04-07
Woonplaats: Tussen de groene heuvels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 16:09

Met een beetje dubbel gevoel naar Az en Kabayo plaats ik deze post.
Mijn dikke dame heeft vandaag de 240 dagen bereikt en mag nu ook gaan aftellen *\o/*
Tussen de buien door even gepoest.
Afbeelding

Buik van opzij.
Afbeelding

Buik van onder.
Afbeelding

Slappe tietjes
Afbeelding

Tot halfweg februari zal ik mijn best doen nog wat reacties te plaatsen. Door de verbouwing van ons nieuwe huis en verkoop van de oude loopt alles een beetje in het honderd. Zelfs paard-lief krijgt niet de aandacht die ze verdient.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 17:37

Courtney daarvoor moet je een pb sturen naar Nicole288 moderator. Dan kom je in de beginpost.

Cheyenne knap paard en mooi buikje

Ken dat gevoel az en kabayo, had ik ook steeds een gevoel van straks kom ik terug op stal en staat ze daar toch.
Ik heb het nu na bijna 12 jaar nog steeds eens moeilijk als ik een lied hoor uit die periode.

AM_Horses

Berichten: 2633
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 19:29

Candalisa. Dat was schrikken. Ze ziet er gehavend uit. Gelukkig gaat het al beter met haar!

AZ en Kabayo. Ik ken Gelukkig niet het gevoel.... Maar ik begrijp het helemaal! Heel erg met jullie te doen. Een heuse nachtmerrie ;(

Kabayo. Hoe is de wedstrijd gegaan?

Alicelover. Op het einde is ze niet heel erg dik. Dat zal deze dracht misschien wel weer zo zijn. De ene merrie is de andere niet :wow:

_cheyenne_ ze ziet er goed uit. Aftellen is begonnen *\o/*

Esmeralda vandaag op 234
Al een duidelijk buikje :j
Afbeelding

Wild Thing nog 71 dagen te gaan :):)

Afbeelding
Afbeelding

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78568
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 20:12

Nicole is geen moderator meer. Even een pb-tje naar een mod van informatief.

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 20:55

Vanmiddag bij Sal geweest ... ze lijkt wel nog wat moe maar ze liep al aardig in de longeerbak rond ... ik merk dat ze de afgelopen tijd wek aardig gestresst is ze heeft altijd lucht gezogen tijdens extreme stress momenten dus als het erg druk voor dr stal is of met voer tijd ... ze pakt niks vast maar zuigt in de lucht nu viel het me op dat ze dit ook op de poetsplaats doet en vanmiddag dus hele tijd ... ik ben na het longeren samen met haar de bak in gegaan om wat grondwerk te doen. Bij tristan Tucker heb ik toen oefeningen mee gekregen om haar losser te krijgen en dit ging goed ... daarna heb ik haar uitgedaagd voor een spelletje tikkertje en ze ging er helemaal op in was net een hertje die door de bak achter me aan sprong ... was erg leuk doet ons band goed ...

Eenmaal terug op stal merkte ik dat het luchtzuigen over was ze stond heerlijk relaxt op de poetsplaats ...

Wel maak ik me zorgen over de kleine ik voel helemaal niks mss wil ik het ook te graag voelen maar pfff ...

Afbeelding

Wel een flinke buil op dr hoofd


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Imre

Berichten: 14212
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 21:39

Fijn dat ze zo goed was vandaag! Rare actie hoor! Hopelijk is met de beeb alles ok, heb je die eerder wel gevoeld?

Veulie hier heeft zich duidelijk laten zien en voelen deze week. Sæunn zag er de laatste tijd uit alsof ze een hooibaal overdwars had zitten en had ook wat last van. Moe, veel liggen. Heb har woensdag 20 minuten rustig aan gereden en vrijdag even losgegooid. Zaterdag aan de dubbele longe liep ze wel weer heel fijn en toen ik vanmiddag kwam voor een buitenritje was veulie duidelijk gedraaid. Ze was een heel stuk smaller en voelde zich veel beter! Kwam een buurtgenootje tegen, dus samen gereden en Sæunn moest en zou voorop, had mijn handen er vol aan. :')

Afbeelding

Hier lag het veulen nog overdwars.

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 21:44

_cheyenne_ schiet ook al op! Die van jou is ook niet heel overdreven dik.

Een vriendinnetje missen went nooit. Hier waren de dames dan niet drachtig maar mis beide merries nog elke dag. En AZ en Kabayo, die emoties zullen op zijn tijd wel een keer opkomen. En dat is helemaal niet erg. Heel veel sterkte beide. :(:)

AM_horses, die van jou maken er wel werk van. Mooie buikjes. En Wildthing schiet al op! :):)

Candalisa, jammer dat ze zoveel stress heeft momenteel. Met de kleine zou het vast nog wel goed zijn. En als je er echt over inzit kan je altijd je da even vragen om op te voelen. Dat heb ik vorig jaar in feb ook nog gedaan, vanwege bijna geen buik na 8 maanden dracht.

Enchelina vanavond op 135 dagen.
Afbeelding
Afbeelding

_cheyenne_

Berichten: 182
Geregistreerd: 18-04-07
Woonplaats: Tussen de groene heuvels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 22:26

Beste bult candalisa #) die zal ook best een beetje koppijn hebben. Goed dat ze opknapt met wat grondwerk. Stress is nooit fijn.

Am horses Wild thing is al flink!

Alicelover, ik ben fan van jouw Enchelina! Haar buikje is wel nog heel bescheiden.

Imre haha wat een puntbuik!

Diertjec

Berichten: 4629
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 22:33

Wat fijn dat grondwerk zo'n positief effect op dr heeft candalisa. Hopelijk alles goed met de beeb.

Imre, grappig dat je dat zo kan zien, super leuk :)

Wild thing al aftellen, spannend *\o/*

Afbeelding
Afbeelding
Hier vandaag 182 dagen, gaat ook al hard. Ze is in 1,5/2 weken heel hard gegroeid, super leuk om te zien. Stalgenoten zien het veulen ook al bewegen, echt heel tof :):)

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 22:51

Gelukkig positief candalisa. Jeetje ze kunnen je toch doen schrikken.

Leuke buikjes verder

Ik heb beebje al eens zien bewegen. Ben er vrij zeker van. Merrie liep ook duidelijk gefrustreerd van de schopjes. Eerste veulen voor haar dus ze kan dit vast en zeker nog niet plaatsen van waar dit komt. Gelukkig is het niet zo een wild veulen als vorig jaar bij men andere merrie.
Vandaag 200 dagen drachtig *\o/*

cp112

Berichten: 14748
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 23:02

Die van mij staan geen van allen in de lijst (6 stuks) zie ik nu. Wie moet ik daar ookweer voor hebben?

Kabayo

Berichten: 14094
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 07:20

Als je bij die lijst wil moet je Nicole ff pben. Ik zou die lijst ook pben maar ging even mis :+

Heel fijn Candalisa. Duimen dat het nu goed blijft gaan.

Gaaf zeg fotsy. Ik dacht dat gister ook bij zilver maar bij nader inzien had ze de hik :=

Diertjec ze ziet er mooi uit :)

Imre die is breed zeg.

Amhorses. Ik heb helemaal niet fjnn gereden. Ik had mijn hoofd er niet bij en zilver was wat aan het klieren. Maar toch nog 9de met 186 en 5de met 196 punten :oo

linda2008

Berichten: 4262
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 07:39

Neonlight schreef:
Nicole is geen moderator meer. Even een pb-tje naar een mod van informatief.

Knolselder

Berichten: 4332
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 08:43

Ow dan heb heb ik ook de verkeerde gestuurd

Cioccolato

Berichten: 6649
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 09:12

Ze zien er goed uit dames!
Duidelijk te zien dat die van Canda toch wat gewond is, maar zoals je beschrijft gaat het gelukkig al beter! Vast houden de stijgende lijn!

Mijn merrie wil niet meer op de foto. Ze is sws niet zo fotogeniek.
Dit was afgelopen weekend.
Afbeelding
Heb ook nog geen baby gezien of gevoeld maar buik groeit erg duidelijk

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78568
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:35

Openingspost is inmiddels omgezet naar Petraaken, pb in de openingspost werkt nu ook weer. Knolselder, als het goed is staan die van jou er wel in, Nicole had het doorgestuurd naar een informatief mod.

AM_Horses

Berichten: 2633
Geregistreerd: 10-05-16

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 22:07

Kabayo. Jammer dat ze niet fijn liep. Maar toch mooie punten!

Cioccolato. Een heel duidelijk buikje :wow:

Is de lijst nu helemaal bijgewerkt en up todate ?

tirzasarah10

Berichten: 1838
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 22:14

AM_Horses schreef:
Kabayo. Jammer dat ze niet fijn liep. Maar toch mooie punten!

Cioccolato. Een heel duidelijk buikje :wow:

Is de lijst nu helemaal bijgewerkt en up todate ?


Ik wil er nog bij maar heb nog geen tijd gehad om de pb te versturen.

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 23:58

_cheyenne_ : dankjewel :o

Diertjec, ook al een mooi buikje! En leuk dat jullie hem/haar al hebben zien bewegen.

Fotsy, ook al een druk bewegelijk veulen. Leuk!

Kabayo, nette punten!

Ook al een mooi buikje Cio.

AM_horses, volgens mij nog niet. Want waren meerder die reageerden dat ze latere baby's verwachten en ik sta nog onderaan op de lijst.

Cioccolato

Berichten: 6649
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 01:06

Merrie is ook niet meer onder het zadel nu en houd van eteeennn! Maar ik ben blij dat meer mensen 't buikje zien.
Soms he, zie ik 'm niet meer en vraag ik me af of ze wel drachtig is. Met al dat gedoe dat bij fokken soms komt.. Gelukkig is de merrie erg lief!

Ik sta nog niet op de lijst haha.