Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 61 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

PRE x Haflinger-Arabier, leuke combinatie?

 
Profiel   

Hallo Bokkers! :)

Ik heb een wel heel gaaf kerstcadeau gekregen, van een PRE stal. Omdat ik voor hun weleens foto's maak en laatst heb geholpen om geld in te zamelen voor Paard in Nood, heb ik een heel gaaf cadeau van hun gekregen :) Namelijk een dekking van hun supergave PRE valk dekhengst Moret III. Ik was vanaf het eerste moment dat ik hem zag al helemaal weg van hem! <3 En wou altijd al eens een veulentje fokken bij mijn haflinger-arabier merrie! En nu is mijn droom uitgekomen, en ook nog eens een super gave hengst!

Wat vinden jullie ervan?

Mijn merrie:
Rixta, haflinger-arabier
[ img ]


En de super gave Moret III!
[ img ]

[ img ]

Wat vinden jullie van deze combinatie? :o

*Ik heb wel een heel mooi kerstcadeau gekregen al zeg ik zelf :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-13 22:23 



 
Profiel   

Gaaf! <3
Wat een prachtig cadeau ook! Wel even een vraagje: Weet je heel zeker dat Rixta een Haflinger x Arabier is? Ik ken er een aantal (mijn merrie heeft zelf ook een aantal veulens van een Arabier), maar die komen er nooit zo Haflinger-achtig uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-13 22:25 



 
Profiel   

Van de combinatie kan ik niet veel zeggen, maar ik vind het een ontzettend gaaf kerstcadeau! :D Wat een plaatje is die hengst zeg :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-13 22:26 



 
Profiel   

@PeerAppel, in bewegingen toont ze echt als arabier. En volgens hoefsmid zijn haar hoefjes ook niet zoals die van een haflinger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-13 22:28 



 

Volg je hart! , als je geld en ruimte hebt doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-13 22:30 



 
Profiel   

Maar ik vind haar geen Arabier bouw hebben, de neus mist en dat flaxen gen... Dat is er echt heel snel uit bij een kruising met een Haflinger. De veulens van Abby hebben echt allemaal een duidelijke Arabieren neus en een gewone voskleur. (Haflinger x Vos Arabier) Wel de bewegingen inderdaad, maar je ziet duidelijk het verschil tussen een Haflinger en een ArabierxHaflinger. Als ik haar zo zie vind ik haar gewoon een Haflinger, wel een hele leuke! Heerlijk hoofd zit er op. <3
Ik ben wel ontzettend benieuwd naar het veulen! Wordt vast een prachtig beestje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-13 22:32 



 
Profiel   

Ik denk dat het wel een gave combi zou zijn !
Volg je hart ! Maar ik denk dat jij al een keuze gemaakt hebt ! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-13 22:33 



 
Profiel   

@takkie_muis, zeker ruimte! En helaas is een van mn andere merries dinsdag ingeslapen. Rixta was haar maatje en daarom lijkt het me extra speciaal om dan iets van haar door mn wei hebben te huppelen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-13 22:33 



 
Profiel   

Volgensmij is dat gewoon een rasechte haflinger :D kijk maar naar de zware benen en de bouw als er arabier inzit dan zit dat er niet in.

En hoeven zegt helemaal niks hoor voor een haflinger! Je hebt ze in alle soorten.

Ben benieuwd wat eruit komt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-13 22:34 



 
Profiel   

Yvank_ schreef
Volgensmij is dat gewoon een rasechte haflinger :D kijk maar naar de zware benen en de bouw als er arabier inzit dan zit dat er niet in.

En hoeven zegt helemaal niks hoor voor een haflinger! Je hebt ze in alle soorten.

Ben benieuwd wat eruit komt!


Dat over die hoeven dacht ik ook. :j Niet alle Haflingers zijn hetzelfde.
Het maakt haar er echt niet minder om hoor. Zeker niet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-13 22:36 



 
Profiel   

Naja ze blijft en is mn maatje en met mooie ruime bewegingen! Doordat ze is mishandeld geweest doet ze alles voor me zo geweldig!

Maar nu weer over het veulen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-13 22:36 



 
Profiel   

Wat ik zou doen persoonlijk is niet lukraak de hengst er op zetten maar eerst alle slechte en sterke punten van je merrie op een rijtje zetten. Dan die van de hengst en dan bekijken of het bij elkaar past! Want aan een even hel kort door de bocht misbaksel veulen heb je ook niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-13 22:38 



 
Profiel   

Yvank, hier heb ik al naar gekeken! En dat komt wel goed waren meerdere hengsten. Maar heb deze gekozen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-13 22:39 



 
Profiel   

Ondanks de discussie of ze haflinger of haflinger arabier is niemand meer reactie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-13 10:58 



 
Profiel   

Misschien een passende pre merrie "leasen of lenen" en de hengst deze laten dekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-13 11:03 



 
Profiel   

Mooie paardjes! :) ik ben benieuwd wat er dan uit komt! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-13 11:19 



 
Profiel   

wauw ik zou zeggen gwn laten dekken ben egt benieuwd !!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-13 11:21 



 
Profiel   

Ik denk dat het wel een heel gaaf veulen kan worden. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat er uit zou komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-13 11:26 



 
Profiel   

Lijkt me een hele leuke combi! wat een prachtige hengst. En een super leuke haflingerxarabier, of haflinger maar dat maakt niet zoveel uit volgens mij ;). Leuk beest! als je de ruimte hebt zou ik het zeker doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-13 11:27 



 
Profiel   

Lijkt me een prima combinatie :D

Hoe groot is jouw merrie & hoe groot is de hengst?

Manadeluca schreef
Misschien een passende pre merrie "leasen of lenen" en de hengst deze laten dekken.

Ik denk dat als je dit doet, je veulen minder "van jezelf" is zegmaar. Het leukste is dat het je eigen merrie is (vind ik persoonlijk :P)


Laatst bijgewerkt door melvinrandy op 26-12-13 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-13 11:29 



 
Profiel   

Ben benieuwt wat eruit komt! Wat een prachtige hengst! :-)
Ook hele leuk haf!
Als je zeker wilt weten of je merrie een haf x arabier is moet je in het paspoort kijken bij de stamboom van de kvth ( geen idee of je die hebt. ) daar staat ook het aantal % vreemd bloed. Bij mijn haf is dat helaas niet ingevuld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-13 11:30 



 
Profiel   

melvinrandy schreef
Lijkt me een prima combinatie :D

Hoe groot is jouw merrie & hoe groot is de hengst?

Manadeluca schreef
Misschien een passende pre merrie "leasen of lenen" en de hengst deze laten dekken.

Ik denk dat als je dit doet, je veulen minder "van jezelf" is zegmaar. Het leukste is dat het je eigen merrie is (vind ik persoonlijk :P)


Lijkt mij ook :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-13 11:36 



 
Profiel   

Of het elkaar goed aanvuld weet ik niet, maar als ik het zo zie vind ik het wel een erg leuke combi denk ik!
Over het haflingerxarabier, mijn verzorgpaard is er één, zij trekt okk erg veel naar de haflinger en je aiet het alleen met kleinere dingen in het uiterlijk. In het karakter merk je het echter wel en ik heb haar al eens als een echte arabier zien lopen. Naar mijn weten kan het dus wel dat dit een hafxarabier is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-13 11:38 



 
Profiel   

Ik begrijp die discussie niet. TS zal toch wel beter weten hoe haar eigen paard gefokt is. :?

Wb de vraag; ik weet niet of ik het zou doen eerlijk gezegd. Vullen ze elkaar aan kwa bouw? Zo ja, dan wel. Maar zo niet.. Dan zou ik eerder verder zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-13 12:06 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Ik begrijp die discussie niet. TS zal toch wel beter weten hoe haar eigen paard gefokt is. :?


Mee eens
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-13 12:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 61 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen