Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 56 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Helpp! Wanneer komt het veulentje?!

 
Profiel   

Hallo allemaaal!

Mijn merrie is op 25 april uitgerekend.. haar banden zijn al flink slap en haar uier is gegroeid. Ook heeft ze al een flinke puntkont.

[ img ]


Vanmorgen op stal trof ik haar uier zo aan:

[ img ]

Zijn die witte puntjes al hele kleine kegeltjes? Ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken en wanneer jullie denken dat het veulentje komt. En nog een vraag: vanaf wanneer waken jullie?

Groetjes mij!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 13:23 



 
Profiel   

Dat lijk wel op begin van het kegelen. Deze merrie zou ik bij gaan waken hoor en/ of ook het alarm om hangen. Mijn merrie was later uitgerekend en afgelopen dindag bevallen. Uier en vooral ook de kont leken erg sterk op hoe jou merrie er nu bij staat de dag dat ze beviel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 23:58 



 
Profiel   

Hoeveel dagen is ze nu?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 00:16 



 
Profiel   

jazzejam schreef
Dat lijk wel op begin van het kegelen. Deze merrie zou ik bij gaan waken hoor en/ of ook het alarm om hangen. Mijn merrie was later uitgerekend en afgelopen dindag bevallen. Uier en vooral ook de kont leken erg sterk op hoe jou merrie er nu bij staat de dag dat ze beviel.


Gefeliciteeerd met je veulen! Het is zo lastig omdat iedereeen andere ervaringen heeft etc. Het is toch wel “schokkkend” om te horen dat jouw merrie er zo uit zag op de dag van de bevalling, want dan komt het ineens heeeel dichtbij :) dankjewel voor je reactie, ik ga zo eens kijken bij mijn paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 00:23 



 
Profiel   

AstridJ schreef
Hoeveel dagen is ze nu?


Pfoee dat weet ik zo niet precies.. ze is rond de 27 mei gedekt vorig jaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 00:24 



 
Profiel   

Je hebt dus een paard drachtig staan zonder voorzorgsmaatregelen?
En je moet op bokt vragen hoe en wat?
En je weet ook niet wanneer ze precies gedekt is?

Hier gaat iets verkeerd geloof ik...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 00:27 



 
Profiel   

Jolliegirl schreef
Je hebt dus een paard drachtig staan zonder voorzorgsmaatregelen?
En je moet op bokt vragen hoe en wat?
En je weet ook niet wanneer ze precies gedekt is?

Hier gaat iets verkeerd geloof ik...


Jammer dat je zo snel oordeelt. Ze staat er zeker onder toezicht en met birth alarm. Ik weet zeker wanneer ze gedekt is maar ik tel niet in dagen. Maar omdat ik met school zit en geen Robot ben, wil ik weten hoe andere er over denken en dan wil ik die dagen zelf de nachten waken zodat ik de bevalling niet mis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 00:36 



 
Profiel   

Jolliegirl schreef
Je hebt dus een paard drachtig staan zonder voorzorgsmaatregelen?
En je moet op bokt vragen hoe en wat?
En je weet ook niet wanneer ze precies gedekt is?

Hier gaat iets verkeerd geloof ik...

Welnee! Zat mensen die een drachtige merrie kopen zonder dekdatum. Zat merries die lak hebben aan de uitgerekende datum. ;)

Niet zo hard oordelen, om ervaring op te doen moet een mens ook vragen kunnen stellen. :) Anders mag dit forum wel opgedoekt worden.

TS, veel succes, hopelijk snel een mooi en gezond veulen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 01:36 



 
Profiel   

27 mei gedekt dan is ze nu rond de 335 dagen. Dan zou ik zeker gaan waken elke nacht vanaf nu. Heb je naast het birth alarm ook een camera? Ik zou vanaf nu je merrie heel goed bekijken en volgen elke dag/nacht, dan zie je sneller wanneer haar gedrag afwijkt. Je zou ook nog d'r melk kunnen testen op de PH waarde, dan weet je ook meer. Als de uier na beweging nog terugloopt is het meestal nog niet zover. Blijft de uier vol dan komt het dichterbij. De meeste merries gaan eerst harsen, druppelen melk en bevallen. Maar er zijn ook merries die 2 weken harsen of die helemaal niet harsen. Elke merrie doet het anders en het is nooit te voorspellen wanneer het precies komt. Het beste wat je kan doen is je merrie heel goed observeren en het liefste 's nachts met meerdere mensen die meekijken op de camera. Het kan zomaar ineens binnen een kwartier gebeurt zijn, en in een kwartier kan er ook heel veel mis gaan. Het birth alarm scheelt ook maar vaar daar niet blind op, er zijn genoeg merries die niet plat gaan liggen of waarbij het alarm niet afgaat. Het kan vannacht komen maar het kan ook nog 2 of 3 weken duren. Daar kan niemand iets van zeggen. Dus het enige wat je kan doen is je merrie vanaf nu heel goed in de gaten houden.

Meld je anders even op het dikke buiken topic 2018, daar zitten een heleboel bokkers met veel ervaring en drachtige merries. Daar kan je ook heel veel vragen stellen. Ik zit daar ook, mijn merrie is vandaag 300 dagen.
[KS] [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018 - deel 2

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 14:19 



 
Profiel   

Marly2017 schreef
Jolliegirl schreef
Je hebt dus een paard drachtig staan zonder voorzorgsmaatregelen?
En je moet op bokt vragen hoe en wat?
En je weet ook niet wanneer ze precies gedekt is?

Hier gaat iets verkeerd geloof ik...


Jammer dat je zo snel oordeelt. Ze staat er zeker onder toezicht en met birth alarm. Ik weet zeker wanneer ze gedekt is maar ik tel niet in dagen. Maar omdat ik met school zit en geen Robot ben, wil ik weten hoe andere er over denken en dan wil ik die dagen zelf de nachten waken zodat ik de bevalling niet mis.



Ik oordeel niet.
Ik stel vragen, zie leestekens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 14:48 



 
Profiel   

jilliegirl uw laatste zin wijst anders wel op een oordeel. Tenminste áls je die zin eens zelf gaat lezen en plaats u daarbij dan in TS haar plaats. Hoe komt die zin dan op u over?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 15:18 



 
Profiel   

Jolliegirl schreef
Ik oordeel niet.
Ik stel vragen, zie leestekens.

Het is de toon die de muziek maakt.....

Succes ts!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 15:34 



 
Profiel   

Dat kan verkeerd overkomen, zeker mijn bedoeling niet.

Ik ga mee met bovenstaande adviezen.. Te gaan waken en evt camera ophangen zodat ze makkelijker te volgen is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 16:12 



 
Profiel   

zo te zien nog niet aan het kegelen. uiers mogen meer maar dat kan ook tijdens bevalling pas komen.
banden mogen nog veel slaper zo te zien ( beetje lastig oordelen vanaf foto maar je moet de staart met gemak op rug kunnen leggen)

en let goed op het gedrag van je merrie dit zegt vaak ook al een hoop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 16:20 



 
Profiel   

Bij ons was vrijdag de 13 er een uitgeteld.
Flinke gespannen uiers en spenen, ingezakte kont en staart kan je op de rug leggen.
Maar nog helemaal niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 16:30 



 
Profiel   

Bedankt voor alle berichtjes. Afgelopen nacht kwam ik er achter dat ze ineens doet staart schuren?! Dit heeft ze noooit eerder gedaan... dat is al iets wat me opvalt qua gedrag. Haar uier vanmorgen zag er zo uit:
[ img ]

Ik hou jullie op de hoogte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 21:11 



 
Profiel   

Schuren aan haar staart bedoel je?
Uier zit er ook mooi op.. Ik denk dat je veulen zeer binnenkort zal komen! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 21:15 



 
Profiel   

PerleB schreef
Schuren aan haar staart bedoel je?
Uier zit er ook mooi op.. Ik denk dat je veulen zeer binnenkort zal komen! :)


Jaa aan haar staart, zo jammer vind ik dat hahah! Ik hoop dat het veulen bijna komt... ik ben zo benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 21:16 



 
Profiel   

geen aarsmade?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 21:33 



 
Profiel   

Doet mijn merrie ook altijd kort bij de bevalling

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 22:21 



 
Profiel   

Ze heeft nu echt een puntbuik! [ img ]

Haar uier vanmorgen: [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-18 10:40 



 
Profiel   

Me dunkt dat dit geen 24 uur meer gaat duren, met deze buik en volgens mij zijn haar banden nog weer veel slapper geworden. Succes ermee en veel plezier van je veulentje alvast! Ik moet nog 1,5 maand wachten :z

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-18 10:44 



 
Profiel   

ja ik denk dat het elk moment kan gebeuren

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-18 10:47 



 
Profiel   

Spannend!! Heel veel succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-18 11:01 



 
Profiel   

Dankjewel allemaal!

Jij ook alvast succes Molfre!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-18 11:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 56 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen