Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Kleine beetjes bloed plassen

 
Profiel   

Toch nog iets goeds gebeurd!Wat is dat trouwens met dat hypothyroide syndroom,zit er te weinig jodium daar in de bodem?Ik wist niet dat dat tot zulke geboorteafwijkingen kan leiden. Ik vraag dat omdat ikzelf ook hypothyroide heb,wat door medicijnen gecorrigeerd wordt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-18 11:20 



 
Profiel   

anjali schreef
Toch nog iets goeds gebeurd!Wat is dat trouwens met dat hypothyroide syndroom,zit er te weinig jodium daar in de bodem?Ik wist niet dat dat tot zulke geboorteafwijkingen kan leiden. Ik vraag dat omdat ikzelf ook hypothyroide heb,wat door medicijnen gecorrigeerd wordt


@Anjali; Ik ben even de literatuur ingedoken want ik wist niet wat voor gevolgen het kon hebben en eerlijk gezegd had ik nooit van zo'n afwijking gehoord. Wetenschappers zijn er nog niet over uit, maar theoretisch is het de competitie tussen nitraat, jodium and selinium. Waarschijnlijk zijn de concentraties nitraat in de bodem hier heel hoog (ondanks dat er geen kunstmest gebruikt wordt) wat ervoor zorgt dat jodium and selinium outleveled worden. Het is een probleem in west Canada en de eigenaar is hier al 3 veulens aan verloren (meer dan 15 jaar geleden). De merrie heeft supplementen gekregen op aanraden van een lokale dierenarts maar de concentraties waren waarschijnlijk niet hoog genoeg. Ook werd aangenomen dat omdat de merrie in Nederland geboren is misschien ook minder vatbaar zou zijn. Nu wordt alles getest, de bodem, het hooi, het gras en het water. Naar aanleiding daarvan gaan we een gebalanceerd mineralen dieet voeren en Aïsha wordt gedekt en de eerste maanden op een andere locatie gehouden.


Pandora2 schreef
Oh wat fijn ! *\o/*
Mijn merrie heeft vroeger ook een veulen geadopteerd. Zo gelukkig was ze met het kleintje <3
Zijn er ook foto's van moeders en fosterbaby ? :o


Natuurlijk heb ik foto's!! :D ik heb ook een filmpje van het birthdefect, maar die moet ik even zoeken.


[ img ]

[ img ]

[ img ]
Allereerste meeting!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 20:30 



 
Profiel   

Wat lief <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 21:53 



 
Profiel   

Ah wat naar van het veulen... wel fijn dat ze een adoptieveulen heeft gekregen... dat zal voor beiden zorgen voor een prettiger verhaal

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 22:07 



 
Profiel   

Kijk dan hoe lief !! <3
Wat zal dit fijn zijn voor beide !

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-18 09:01 



 
Profiel   

Ah lief... wat fijn voor merrie en veulen!
Wat een lieve moeder zo te zien. En knap dat hè de merrie hebt kunnen redden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-18 09:29 



 

Ahb dat over selenium hoor je dokter Pol ook vaak roepen in zijn programma. Idd mineralen zijn dab het belangrijkste. Succes ermee :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-18 09:35 



 
Profiel   

Joolien schreef
Ahb dat over selenium hoor je dokter Pol ook vaak roepen in zijn programma. Idd mineralen zijn dab het belangrijkste. Succes ermee :)


Daar moest ik ook meteen aan denken :j

Wat een droevige situatie die uiteindelijk wel iets positiefs heeft opgeleverd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-18 09:42 



 
Profiel   

vampiregirl schreef
anjali schreef
Toch nog iets goeds gebeurd!Wat is dat trouwens met dat hypothyroide syndroom,zit er te weinig jodium daar in de bodem?Ik wist niet dat dat tot zulke geboorteafwijkingen kan leiden. Ik vraag dat omdat ikzelf ook hypothyroide heb,wat door medicijnen gecorrigeerd wordt


@Anjali; Ik ben even de literatuur ingedoken want ik wist niet wat voor gevolgen het kon hebben en eerlijk gezegd had ik nooit van zo'n afwijking gehoord. Wetenschappers zijn er nog niet over uit, maar theoretisch is het de competitie tussen nitraat, jodium and selinium. Waarschijnlijk zijn de concentraties nitraat in de bodem hier heel hoog (ondanks dat er geen kunstmest gebruikt wordt) wat ervoor zorgt dat jodium and selinium outleveled worden. Het is een probleem in west Canada en de eigenaar is hier al 3 veulens aan verloren (meer dan 15 jaar geleden). De merrie heeft supplementen gekregen op aanraden van een lokale dierenarts maar de concentraties waren waarschijnlijk niet hoog genoeg. Ook werd aangenomen dat omdat de merrie in Nederland geboren is misschien ook minder vatbaar zou zijn. Nu wordt alles getest, de bodem, het hooi, het gras en het water. Naar aanleiding daarvan gaan we een gebalanceerd mineralen dieet voeren en Aïsha wordt gedekt en de eerste maanden op een andere locatie gehouden.


Pandora2 schreef
Oh wat fijn ! *\o/*
Mijn merrie heeft vroeger ook een veulen geadopteerd. Zo gelukkig was ze met het kleintje <3
Zijn er ook foto's van moeders en fosterbaby ? :o


Natuurlijk heb ik foto's!! :D ik heb ook een filmpje van het birthdefect, maar die moet ik even zoeken.


[ [url=m/DH6P6s.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/m6s5Jw.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/qPxlxO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Allereerste meeting!

O wat lief! Wat betreft dat hypothyroide syndroom,volgens mijn moeder zit dat al in je vanwege je afstamming.Zij was zelf wel in Nederland geboren maar haar moeder en eerdere voorouders kwamen uit Oostpruisen en Midden-Oosteuropa waar geen jodium in de bodem zit en daardoor veel mensen jodiumgebrek,kropgezwellen, etc. hebben.Als dat niet tijdig behandeld wordt ontstaan inderdaad gebreken al bij babies.Maar dat de ledematen dan niet goed kunnen zijn,dat wist ik niet.Men zegt dat het dragen van barnsteen helpt,ook voor kleine huisdieren worden barnsteenbandjes verkocht.Voor paarden heb ik ze nog niet gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-18 14:44 



 
Profiel   

Gecondeerd meis :(

Heel heel naar van het veulen maar je hebt er in ieder geval 1 kunnen redden.

Sterkte
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-18 13:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen