Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 10 [ 250 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ik wist niet dat ons pony’tje drachtig was.

 
Profiel   

Wat leuk dat er zoveel nieuwe volgers bij zijn gekomen!
We wachten het rustig af..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-19 19:30 



 
Profiel   

Ik kom ook volgen ! Nog net op tijd zo te zien :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-19 19:50 



 
Profiel   

Normaal ben ik te laat met dit soort topics. Ik ben benieuwd wat er uit komt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-19 20:10 



 
Profiel   

Wat een leuk ponytje! Ben heel benieuwd ook naar het veulen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-19 20:14 



 
Profiel   

Heel benieuwd! Ik volg mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-19 20:25 



 
Profiel   

Ik volg graag mee! Spannend zo’n verrassingsveulen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-19 20:36 



 
Profiel   

En hoe is het nu?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-19 08:56 



 
Profiel   

Ik volg ook nog even mee! Spannend!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-19 08:59 



 
Profiel   

Oh nu ben ik ook wel benieuwd geworden... wat lastig is dat toch dat je geen idee hebt wanneer het gaat gebeuren :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-19 09:23 



 
Profiel   

pmarena schreef
Oh nu ben ik ook wel benieuwd geworden... wat lastig is dat toch dat je geen idee hebt wanneer het gaat gebeuren :P


Dat kan je wel zeggen inderdaad! En het duurt zoooo lang :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-19 13:12 



 
Profiel   

Ik ben heel nieuwsgaring geworden!
Hier ook een shet die misschien dragend is, ben zo benieuwd, ik wil wel door poown heen kijken!
Maar om nou een da te laten komen is ook weer zoiets aangezien het zo pril zou zijn ☺️

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-19 13:18 



 
Profiel   

Hoe gaat het met je paard?
Heb je recent nog foto's gemaakt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-19 04:47 



 
Profiel   

@kaetibanhsi; oh wat spannend! Ik hoefde toen maar €25,- te betalen om te checken of ze drachtig was, dus als je het zeker wil weten zou ik de da laten komen.

@linnie; ja het gaat goed met haar. Ze is elke ochtend weer super blij als ze het land in mag en loopt dan vrolijk naast me te draven die kant op.
Na een dag in het land is ze wel echt kapot en is het lopen zwaar voor haar.
Verder hinnikt ze nog net zo hard in het begin als ik weer te stal in kom. Veulen beweegt goed in de buik en dat geeft veel rust.
Uiers nog steeds minimaal helaas.

We wachten het rustig af.. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 21:27 



 
Profiel   

Hier nog een foto van mn knappie! <3

We gaan ervan uit dat het veulen in juli gaat komen. Ik heb haar in augustus gekocht.. uiers beginnen (hopelijk) nu echt met vullen.

[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-19 12:45 



 
Profiel   

Nog even een snelle vraag. Ik denk dat het met een paar weekjes zo ver is omdat de uiers nu met de dag beginnen te vullen.
Het is de 1e keer dat we een veulen krijgen dus ik ben en wil zo goed mogelijk voorbereid zijn.

Nu de vraag;
Stel het wordt een red bag.. is het dan het beste dat de merrie staat of ligt? Ondertussen gelezen wat er dan gedaan moet worden, maar bij de een lees/zie ik dat de merrie blijft staan en bij de ander dat de merrie gaat liggen. Kan het alle 2 of is het beter dat de merrie staat of ligt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-19 15:28 



 
Profiel   

de zak moet dan zo snel mogelijk stuk. Dus dan maakt het niet uit of ze staat of ligt. Echt elke seconde telt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-19 15:37 



 
Profiel   

Nickolay schreef
de zak moet dan zo snel mogelijk stuk. Dus dan maakt het niet uit of ze staat of ligt. Echt elke seconde telt


Oke duidelijk! Dankjewel! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-19 15:49 



 
Profiel   

Als je je druk maakt om een red bag bevalling is dit topic wellicht interessant om een keer te bekijken!

[KS-ITP] De red bag geboorte van Bloem

Zaak is inderdaad zsm. te zorgen dat de neus van het veulen vrijkomt zodat het kan ademen.

Succes met de laatste loodjes! Hopelijk laat ze niet meer te lang op zich wachten. Ik ben benieuwd wat er uit komt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-19 15:51 



 
Profiel   

Renee_S schreef
Als je je druk maakt om een red bag bevalling is dit topic wellicht interessant om een keer te bekijken!

[KS-ITP] De red bag geboorte van Bloem

Zaak is inderdaad zsm. te zorgen dat de neus van het veulen vrijkomt zodat het kan ademen.

Succes met de laatste loodjes! Hopelijk laat ze niet meer te lang op zich wachten. Ik ben benieuwd wat er uit komt!


Dankjewel! Ik maak me er niet druk om, maar stel dat het gebeurd wil ik wel weten wat ik moet doen.
Ik ga het zeker lezen!
Bedankt! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-19 16:01 



 
Profiel   

Nickolay schreef
de zak moet dan zo snel mogelijk stuk. Dus dan maakt het niet uit of ze staat of ligt. Echt elke seconde telt


Wij zetten ze omhoog, omdat je dan een veulen er sneller uit kunt krijgen. Daar gaat het om, niet om hoe snel je de zak kapot hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-19 18:04 



 
Profiel   

Vulina schreef
Nickolay schreef
de zak moet dan zo snel mogelijk stuk. Dus dan maakt het niet uit of ze staat of ligt. Echt elke seconde telt


Wij zetten ze omhoog, omdat je dan een veulen er sneller uit kunt krijgen. Daar gaat het om, niet om hoe snel je de zak kapot hebt.



Jawel, de placenta (rode zak) MOET als eerste open anders krijg je met geen mogelijkheid het veulen eruit. De rode zak is namelijk net een gevulde ballon die door een te klein gaatje geperst moet worden. De merrie krijgt die er zelf bijna niet uit geperst en zelf krijg je zo'n rode glibberige ballon er ook niet. Dus het is wel belangrijk dat je die al eerste open snijdt. De pootjesblaas (witte zak) maak je pas open als je het veulen er grotendeels uit hebt, daarna kan het veulen pas gaan ademen. En staan of liggen zou ik af laten hangen van de situatie. Als je alleen bent (zoals ik was) en je merrie ligt, laat 'r dan gewoon liggen en ga meteen op zoek naar de pootjesblaas nadat je de rode zak hebt open gesneden. Als je eerst je merrie omhoog moet zetten in je eentje dan raak je kostbare secondes kwijt. Ik zou dat dus per situatie bekijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-19 18:52 



 
Profiel   

[/quote]


Jawel, de placenta (rode zak) MOET als eerste open anders krijg je met geen mogelijkheid het veulen eruit. De rode zak is namelijk net een gevulde ballon die door een te klein gaatje geperst moet worden. De merrie krijgt die er zelf bijna niet uit geperst en zelf krijg je zo'n rode glibberige ballon er ook niet. Dus het is wel belangrijk dat je die al eerste open snijdt. De pootjesblaas (witte zak) maak je pas open als je het veulen er grotendeels uit hebt, daarna kan het veulen pas gaan ademen. En staan of liggen zou ik af laten hangen van de situatie. Als je alleen bent (zoals ik was) en je merrie ligt, laat 'r dan gewoon liggen en ga meteen op zoek naar de pootjesblaas nadat je de rode zak hebt open gesneden. Als je eerst je merrie omhoog moet zetten in je eentje dan raak je kostbare secondes kwijt. Ik zou dat dus per situatie bekijken.[/quote]

Fijn! Dankjewel voor deze uitleg!

Hier nog een foto van de uier. Met de dag groeit de uier en na een dag in het land wordt het niet meer minder. *\o/*


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-19 19:00 



 
Profiel   

Ik heb het toch echt al meerdere malen gedaan. De zak moet natuurlijk eerst kapot, dat kan staand net zo goed, maar het verschil qua tijd zit hem in het eruit halen. Staand gaat dat een stuk sneller dan liggend, helemaal als er een foutieve ligging is, wat bij een redbag vaak voorkomt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-19 19:02 



 
Profiel   

Wat goed dat je je zo goed voorbereidt! Spannend hoor. Hopelijk mag het voorspoedig gaan :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-19 19:26 



 
Profiel   

Wat een leuke pony! Lijkt wel wat IJslander achtigs in te zitten, weet je daar iets over?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-19 19:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 10 [ 250 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen