Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hoogdrachtige Shetlander aggresief

 
Profiel   

Hallo,

Ik heb een 11 jarige Shetlander welke spoedig zal bevallen. Ik weet niet wanneer ze precies uitgerekend is want ik heb haar zo’n 6 maanden geleden bij een malevide handelaar weggehaald.

Ze is sinds een week erg aggresief als ik haar buik wil aanraken of zelfs als in de buurt kom. Haar uier aanraken of zelfs bekijken is een no go met risico op een flinke trap in mijn gezicht of een knauw. Dus ik kan moeilijk kijken of ze al aan het harsen is...

Verder is haar uier nog niet echt vol, wel is haar kont al wat ingevallen en ligt ze s’nachts regelmatig in haar stal.

Kan deze verandering van gedrag te maken hebben met een snel naderende bevalling? Hopelijk kan iemand mij tips geven!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 00:43 



 
Profiel   

Je merrie kan dit gedrag om meerdere redenen vertonen. Mijn hoogdrachtige merrie vind het ook niet leuk als ik aan haar buik kom, toch blijf ik oefenen, want ik wil er wel bij kunnen komen als dat nodig is.

Kan iemand je merrie niet eventjes voor je vasthouden zodat jij haar wat veiliger kunt bekijken? Let wel hormonen en de veranderingen in hun lijf kan veel ongemak veroorzaken bij merries, de ene laat het makkelijker toe als de andere.

Wellicht is het in jou geval handig om haar te monitoren met een camera en een geboortealarm, zodat je alvast haar gewoontes kunt bestuderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 01:50 



 
Profiel   

Evt praam op doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 06:55 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb al een camera op stal hangen (zie foto). Gisteravond was ze enkele keren naar haar buik aan het happen. Een praam zal helaas weinig uitmaken want dan blijft ze toch nog trappen. Ik laat haar uiteraard zoveel mogelijk met rust als ze op stal staan a’avonds en s’nachts. Hopelijk is ze na haar bevalling niet meer zo pissed off maar ze zal vast ook haar veulen willen beschermen natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 12:55 



 
Profiel   

sabrinaT schreef
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb al een camera op stal hangen (zie foto). Gisteravond was ze enkele keren naar haar buik aan het happen. Een praam zal helaas weinig uitmaken want dan blijft ze toch nog trappen. Ik laat haar uiteraard zoveel mogelijk met rust als ze op stal staan a’avonds en s’nachts. Hopelijk is ze na haar bevalling niet meer zo pissed off maar ze zal vast ook haar veulen willen beschermen natuurlijk.

naar de buik happen kan betekenen dat ze buikpijn heeft. daar kan de rest van het chagrijnige gedrag ook door veroorzaakt worden. Heb je al eens een veearts ernaar laten kijken?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 13:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen