Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 6 [ 134 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mijn merrie is drachtig en ik heb 1000 vragen

 
Profiel   

ponyparadijs schreef
Benzz schreef
Vaak hebben maiden merrie's niet veel uier voor de bevalling, echter is dit geen maiden!

Maar geen zorgen maken hoor, het komt er echt een keer uit :D

Ik ken anders ook diverse oudere merries die pas op moment van bevallen vol schieten.

Dat uier zegt gewoon niet alles.
Je zal ook naar de banden en de buik moeten kijken


Tuurlijk er zijn altijd uitzonderigen en je moet altijd het gehele plaatje bekijken. En dan zijn er nog zat merries die je goed voor de gek kunnen houden, maar over het algemeen hebben merries die al vaker een veulen hebben gehad wat meer uier dan een maiden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 20:31 



 
Profiel   

sommige merries geven ook vaak paar dgn voor de bevalling dat ze haar slijmprop voor de baarmoedermond alvast loost, dan heb je ook indicatie dat er bevalling komt.

maar ook verslapte banden end, dus omdat dus laatste dekdatum 11 april was, en foto van zijkant ze er drachtig uitziet. en vaak gaan veulen ook in geboortekanaal liggen, paar dgn er voor en draaien weer terug, dan zie je vorm buik veranderen. en dan krijg je uren voor bevalling dat ze niet weer terug draaien.

maar succes er mee, je hebt ervaring genoeg.

en net wat ze zeggen, dat de tempratuur hoger word vandaag morgen , kan t zijn dat ze daar op wacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-19 07:54 



 
Profiel   

UPDATE!

Minah heeft hars en is zeer onrustig!

Bij haar eerste veulen had ze hars voor de bevalling ( ze kegelde niet) en bij haar tweede veulen was er helemaal niks aan de hand tot na de bevalling!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-19 22:45 



 
Profiel   

Ik val net binnen in je topic. Maar spannend, heel veel succes vannacht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-19 23:38 



 
Profiel   

Ik kom dan volgens mij net op tijd je topic volgen. Ik ben heel benieuwd of het veulentje vannacht z'n snoetje laat zien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-19 00:11 



 
Profiel   

Elsa7 schreef
Ik kom dan volgens mij net op tijd je topic volgen. Ik ben heel benieuwd of het veulentje vannacht z'n snoetje laat zien!


Ik Hoop het !

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-19 00:46 



 
Profiel   

Ik volg !! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-19 00:50 



 
Profiel   

Ik volg ook. Succes!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-19 06:33 



 
Profiel   

En ? Is het veulen er?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-19 06:48 



 
Profiel   

Geen veulen :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-19 13:47 



 

Nog even wachten dus := Spannend Jenteboffe!

De reden dat de bokkers zich in het begin afvroegen waarom ze wel drachtig was, was de combinatie van de verkeerde dektijd, de zijfoto waarop de buik niet dik lijkt en een weinig gevulde uier. Conclusie was dan dat ze ver over tijd was, zonder dikke buik en zonder opvallende uier.

Maar aangezien de dektijd even anders was, en je op de foto die je later plaatste van je merrie haar voorkant duidelijk zag dat er meer in die buik zit dan gras. Dan moet dat wel een veulen zijn :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-19 14:06 



 
Profiel   

Spannend hoor!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-19 14:16 



 
Profiel   

Hopelijk laat ze je niet te lang meer wachten. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-19 14:32 



 
Profiel   

Spannend joh, dat gaat niet meer zo lang duren denk ik :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-19 15:12 



 
Profiel   

Ik volg nog net op tijd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-19 15:40 



 
Profiel   

Ik volg ook last-minute mee! Spannend TS!
Door wie is je merrie gedekt? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-19 15:55 



 
Profiel   

Oeh wat spannend ik volg even last minute :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-19 16:47 



 
Profiel   

Bubblewrap schreef
Nog even wachten dus := Spannend Jenteboffe!

De reden dat de bokkers zich in het begin afvroegen waarom ze wel drachtig was, was de combinatie van de verkeerde dektijd, de zijfoto waarop de buik niet dik lijkt en een weinig gevulde uier. Conclusie was dan dat ze ver over tijd was, zonder dikke buik en zonder opvallende uier.

Maar aangezien de dektijd even anders was, en je op de foto die je later plaatste van je merrie haar voorkant duidelijk zag dat er meer in die buik zit dan gras. Dan moet dat wel een veulen zijn :D


Inferdaad! Je stelt me gerust, dankuwel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-19 17:05 



 
Profiel   

MariekeS_ schreef
Ik volg ook last-minute mee! Spannend TS!
Door wie is je merrie gedekt? :)


Door Wanderos! Ik zal zo meteen even een foto plaatsten na mijn werk! Is een Arabische volbloed :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-19 17:06 



 
Profiel   

Hier de papa: [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-19 17:06 



 
Profiel   

Wowww <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-19 17:20 



 
Profiel   

Spannend TS! En val ook net op tijd binnen! En wat een knappe merrie heb je, maar ook de vader mag er zeker zijn!

En wat betreft de uiers. Wij zitten vol spanning op ons eerste veulen van dit jaar te wachten. Merrie heeft al eerder veulens gehad. Haar eerste zoon is van mij en loopt nog in de kudde (geen zorgen. Hij is ruin en kan niks meer. Daar hebben we een andere knappe hengst voor :D ). Drie dagen voor zijn geboorte stonden we nog voor haar en tegen elkaar te zeggen dat het nog wel even zou duren voor de kleine eraan zou komen (bijna tot geen dikke buik. Weinig uier etc). Drie dagen later lag mijn pony er naast :') . Dit was alweer een aantal jaar terug.
Echter staat deze merrie er om bekend om weinig tot geen uiers te hebben voor de bevalling.
Dat was bij haar eerste zoon. Bij haar tweede en derde zoon had ze ook weinig uier en dit jaar verwacht ik ook niet veel anders.
De enige indicatie die ik bij haar heb is dat zodra de uier vol gaat lopen we elk moment een bevalling kunnen verwachten :j . Banden beginnen wel slapper te worden. Ze zondert zich zo nu en dan af van de kudde en ook aan de buik kan je zien dat er verandering bezig is. In gedrag is ze nog hartstikke vrolijk en konden er nog wat vrijheidsdressuur kunstjes vanaf :) .
Ze word uiteraard extra goed in de gaten gehouden :) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-19 17:40 



 
Profiel   

Ben wel benieuwd hoe lang ze op zich gaat laten wachten. Eigenwijze merries ook :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-19 12:40 



 
Profiel   

Ben ook benieuwd hoe het nu gaat inmiddels :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-19 09:45 



 
Profiel   

Nog steeds geen veulen.
Da begin van de week geweest en zei dat het zeker nog een week kon duren..
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-19 09:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 6 [ 134 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen