Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Mega beschermde merrie naar veulen.

 
Profiel   

Hallo allemaal!

Mijn merrie is vorige week bevallen van een mooi merrieveulen :-). Dit is haar eerste veulen alles is goed gegaan. Na eerst niet wetende wat er nu uit haar buik was gekomen is ze nu wel super beschermend naar haar veulen. Niks mis mee natuurlijk maar wel moeilijk voor ons .

Als we er maar naar kijken komt ze al met de oren in de nek naar je toe soms met tanden erbij.. het halster laten we standaard om anders is het helemaal drama. Als we brokjes hebben om haar te lokken kunnen we voorzichtig de merrie wel aan het halster pakken en dan is er niks meer aan de hand. Maar makkelijk is het niet.

Iemand hier ervaringen mee? Dan hoor ik het graag! :-).

Groetjes,
Linda
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-19 21:19 



 
Profiel   

ik heb er ook zo een gehad, echt link. bij de mijne ging het na een aantal dagen wel minder gelukkig, en na een aantal dagen helemaal niet meer

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 12:12 



 
Profiel   

linny__93 schreef
Hallo allemaal!

Mijn merrie is vorige week bevallen van een mooi merrieveulen :-). Dit is haar eerste veulen alles is goed gegaan. Na eerst niet wetende wat er nu uit haar buik was gekomen is ze nu wel super beschermend naar haar veulen. Niks mis mee natuurlijk maar wel moeilijk voor ons .

Als we er maar naar kijken komt ze al met de oren in de nek naar je toe soms met tanden erbij.. het halster laten we standaard om anders is het helemaal drama. Als we brokjes hebben om haar te lokken kunnen we voorzichtig de merrie wel aan het halster pakken en dan is er niks meer aan de hand. Maar makkelijk is het niet.

Iemand hier ervaringen mee? Dan hoor ik het graag! :-).

Groetjes,
Linda

Zo was mijn merrie ook de eerste 2 weken. Levensgevaarlijk. Na 2 weken werd t steeds minder. Geef t de tijd komt wel goed. Zie je vaak bij merries die voor t eerst moeder zijn. Wat ik deed was t veulen mij laten opzoeken en laten besnuffelen en onderzoeken en zodra mijn merrie zag dat ik geen bedreiging was en t veulen er lol in had was t goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 12:37 



 
Profiel   

Ik heb ook de ervaring dat het per dag beter wordt :j Ze kunnen echt levensgevaarlijk zijn, dus denk er niet te gemakkelijk over...

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 12:44 



 
Profiel   

Hier vorig jaar ook gehad. Smorgens kon ik er nog bij komen. Maar vanaf smiddags ging ze rondjes om het veulen lopen of samen wegrennen. Na een week werd het minder en konden we haar soms aanhalen. Na 2 weken liet ze ons weer toe. Is helemaal goed gekomen. Moet gewoon z'n tijd hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 16:47 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie reacties! Krijg weer een beetje hoop hihi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 19:19 



 
Profiel   

Mijn merrie was ook zo met haar kinderen.
Eerste 2 week mocht je er niet eens naar kijken of ze deed je al wat.
Nou ja prima,is ook verder helemaal niet belangrijk,leren kan altijd nog en we hebben naast de noodzakelijke dingen haar verder dan maar met rust gelaten.
Na 2 week ging het knopje om,had ze voldoende binding met haar veulen en kon je er gewoon bij.

Laat maar lekker gaan, je hebt echt nog tijd zat om het veulen van alles te leren.
Maar is erg vervelend,snap ik!!! :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 19:23 



 
Profiel   

Hoi allemaal, inmiddels 2,5 week verder na het veulen geboren is en inderdaad merrie lijkt een knop om hebben gezet, kan haar weer pakken en mag er ook weer bij komen. :-D

Bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,
Linda

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 20:50 



 
Profiel   

fijn dat het goed gekomen is. nu kun je heerlijk gaan genieten van je merrie en het kleine ding

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 17:19 



 

Dit is precies mijn paard! Ik heb jankend naast de wei gestaan omdat ik er gewoon niet in durfde / echt opgegeten werd.. 100 kg appels en heel veel geduld verder verdween haar beschermende gedrag gelukkig vanzelf! Echt gewoon geduld hebben.. duurde bij mij 2 weken en toen draaide ze ineens bij

Edit: ah reactie gelezen, fijn!!!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 17:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen