[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
immii_clarr

Berichten: 790
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Zuiderwoude

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 15:58

Tinkels, hier ook een merrie die opvallend veel meer plast. Stal is ook erg nat elke dag.

Angelpam, dat zijn geen leuke dingen! Gelukkig dat alles verder nog goed is wat betreft de dracht.

Hier inderdaad ook een maiden merrie, zondag is ze alweer op de helft! Gaat toch best snel. Ik heb de ph strips ook al in huis. Heb hier al zoveel goede dingen over gelezen dat ik die zeker wil gaan gebruiken.

Olga welkom!

StalMelyn

Berichten: 2050
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 21:33

Hier mijn 2017 veulen een gebroken kaak ;(

Morgen gaat hij naar de kliniek en gaan ze het zetten. Nu maar duimen dat alles goed gaat, moet nou net weer gebeuren bij mijn favorietje.

salatiga1995

Berichten: 1946
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 21:38

Oh jakkie sterkte zeg! Hopelijk gaat alles goed.. Heeft hij een trap gehad?

angelpam

Berichten: 1375
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 21:45

Sterkte stalmelyn. Hoe is het gekomen ?

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 21:47

StalMelyn schreef:
Hier mijn 2017 veulen een gebroken kaak ;(

Morgen gaat hij naar de kliniek en gaan ze het zetten. Nu maar duimen dat alles goed gaat, moet nou net weer gebeuren bij mijn favorietje.


Ojee duimen dat ze hem goed kunnen helpen in de kliniek!

Mijn jongste merrie ziet er momenteel uit alsof ze een skippybal heeft ingeslikt :')
Ze is ook al 6 maanden drachtig inmiddels. Tijd gaat snel!

De andere merrie is laatst ziek geweest. Gelukkig niks ernstigs maar toch 1,5 week niet fit en dikke benen.
Vandaag met haar nog een rondje bos gedaan maar merk aan haar dat ze niet top in conditie is en al aardig buik dus die mag rustiger aan gaan doen.
Nu 4,5 maand drachtig maar duidelijk meer moeite dan de andere merrie die 6 maanden drachtig is , die is super fit.

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 21:53

Oei, dat lelijk StalMeylin. Hoe heeft hij dat voor elkaar gekregen? Ik duim in ieder geval dat het weer goedkomt.

Richting het einde plast Joan ook vaker omdat de beeb alle ruimte inneemt, nu kan ik niet echt zeggen dat ze natter is als normaal.

Welkom aan alle nieuwelingen :wave:

Ik heb vanmiddag de beeb weer gevoeld :) En hoe! Er werd duidelijk geoefend voor een goede galop _O-
Vandaag 208 dagen drachtig
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 22:19

oei gebroken kaak, lijkt me pijnlijk, hoe kwam dat? en kan dat weer helemaal goedkomen ?

wat fijn als je het veulen kunt voelen , die schiet al mooi op noisy

hier verbeeld ik me toch wat meer buik te zien bij Camille, maar voelen mag niet haha, ze is nog nooit zo sjaggie geweest als nu :+

Muronia

Berichten: 19566
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 22:22

StalMelyn bah wat naar, ik duim mee dat het netjes aangroeit.

Noisy wauw, dat is al een mooi poemeltje aan het worden! Mooi dat je de kleine al zo hebt kunnen voelen.

Ajesca ah gosjie, ja het verschilt echt per merrie en per dracht hoe ze zich erbij voelen he?

Ik heb sinds vorige week een ruin erbij op stal. Ik had altijd alleen merries en door zijn komst zijn mijn dames nu nogal onder de indruk (hengstig). In eerste instantie Wainonia niet, logisch, ze is drachtig.. maar nu lijkt ook zij zich hengstig te gedragen naar de ruin. Ik zie haar duidelijk groefien, dus ik ga er echt wel vanuit dat ze nog gewoon drachtig is, maar ik baal nu wel van dit gedrag en vraag me af of het kwaad kan?

tiwi1969

Berichten: 7641
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 22:57

Waarschijnlijk niks aan de hand Muronia, komt wel vaker voor.
Roos, oma van Kees zetten we op een evenement naast Orbaldo II, leek het veiligst want drachtig. De oude dame heeft de hele dag van zich af staan pissen, maar toch een mooi veulen gegeven dat voorjaar.

SM wat balen, hopelijk lukt het zetten van de kaak goed en blijft je erger bespaard.

Wauw 208 dagen dan heb je al bijna 2/3 gehad. Nog even en de eerste veulens komen er alweer aan.

Zondag ben ik bij (niet meer)mijn kanjer van vorig jaar geweest. Hij was net geruind en ik bracht met een kennis zijn nieuwe vriendje en toekomstige 2-span maatje. Kleine Mees is geen kleintje meer en het is een kopie van zijn moeder



Afbeelding

StalMelyn

Berichten: 2050
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 03:09

Lig er wakker van maar we gaan er voor. Vooruitzichten waren goed met een 100% herstel. De breuk precies tussen zijn volwassen tanden en melktanden in. Hij zal er niets aan overgehouden ( Als alles goed gaat) en de kosten waren te overzien dus het is het waard. Hij is 2,5 jaar dus hij kan nog heel lang mee.

Door manier van breuk/tandvleesscheur denken ze dat hij ergens achter is blijven hangen. We gaan er nooit achterkomen.

Zie op tegen de operatie, dacht dat dat staand kon maar hij moet helemaal plat. Ze gaan het schoonmaken en iets verder scheuren en dan met een beugeltje vastzetten. Dan groeit het goed aan elkaar.

LauraEH

Berichten: 654
Geregistreerd: 13-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 08:03

Sterkte StalMelyn. Hopelijk gaat de operatie goed en verloopt het herstel ook goed!

Mooie buik al Noisy! En gaaf dat je het veulen zo goed hebt gevoeld. Ik hoop dat ik het ook gauw mag voelen :o

Mijn merrie duwt af en toe haar billen ook nog in de neuzen van de ruinen :') Zelf doet ze ook neuzen bij merries en flemen :+

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 08:08

Sterkte stalmelyn! Hopelijk verloopt alles soepel!

ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 09:22

Sterkte stalmelyn. En welkom Olga

Ik denk dat ik ook maar een camera ga ophangen, mits de staleigenaar dit goed vindt en ph strips ga bestellen.

Gister weer een foto gemaakt van Sierou. Ze zit vandaag op 140 dagen.

Afbeelding

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 09:28

grr camera nummer drie is kapot ( schuilstal), maar eens de factuur opzoeken, volgens mij heb ik nog garantie en dan volgende week ermee terug, was een dure set, ik hoop dat het goed word opgelost

petraaken

Berichten: 44207
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 09:43

Krijg je geen beeld meer jolandje?

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 15:35

Mag ik me hier ook melden :)
Wij verwachten een veulen van onze minishet Suzie (verwacht rond 18 april "342 dagen")
Vader is een welsh A (Alieu) vader was tijdens de dekking net 13 maanden oud met 1 ingedaalde bal :+

Ze is nu 166 dagen drachtig.
Het wordt haar eerste veulen.


Afbeelding
Vader Alieu

Afbeelding

Suzie september
Afbeelding


Afbeelding


Suzie nu
Afbeelding

tiwi1969

Berichten: 7641
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 16:27

Welkom Tinkertje, was deze dracht de bedoeling of is het een oepsje?

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 17:02

Hij kwam bij ons staan omdat zijn baas in kritieke toestand al een tijd in het ziekenhuis lag.(hersenbloeding incl zware hersenoperatie) met hartstilstand er overheen)
Ik heb Alieu toen uit nood opgevangen omdat hij zijn moeder terroriseerde en de oppas er geen kant mee op kon.
We zeiden zet hem maar hier “dekt hij dan dekt hij we zien het wel”
Hij heeft alleen de eerste dag gedekt.
6 weken na de dekking was zijn bal ingedaald.
Zijn baas was inmiddels net uit het ziekenhuis en revalidatiecentrum.
toen is hij in zijn bijzijn (baas op een stoel) hier gecastreerd en daarna nog 6 weken gebleven.
In het zelfde uur werd Suzie drachtig gescant en op de grond lagen Alieu zijn ballen haha
Baas was zo enorm blij dat hij dit nog mee mocht maken.
Het is dus ook een emotioneel aankomend veulentje.
Zeer zeker overna gedacht, ik was al aan het kijken naar een geschikte hengst dus dit had zo moeten wezen.

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 18:25

petraaken schreef:
Krijg je geen beeld meer jolandje?

nee hebben al van alles geprobeerd, de andere werken prima maar deze doet niks meer, en zijn anderhalf jaar oud

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 18:28

tinkertje hoe oud is je merrietje? en je rekent 342 dagen? mini's dragen minder lang ( gemiddeld) dan grote paarden , ik reken bij mijn kleintjes altijd 330 dagen, maar dat heeft er nog geen gehaald, komen altijd eerder ;)

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 18:34

Jolandje: ze is 10 jaar.
Geen idee hoeveel dagen normaal is bij een minishet ik hoor er verschillende ervaringen over.
Maar ik hou er rekening mee dat ze rond de 320 dagen al kan gaan bevallen.
Ben erg benieuwd hoe het gaat lopen.
Volgens mij gaat ze enorm dik worden.

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 20:00

haha, ja hoe kleiner het paardje hoe dikker de buik :+

Ennasil92

Berichten: 1582
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: Eck En Wiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 20:01

tinkert_tje schreef:
Jolandje: ze is 10 jaar.
Geen idee hoeveel dagen normaal is bij een minishet ik hoor er verschillende ervaringen over.
Maar ik hou er rekening mee dat ze rond de 320 dagen al kan gaan bevallen.
Ben erg benieuwd hoe het gaat lopen.
Volgens mij gaat ze enorm dik worden.

Shetten zijn met 300 dagen al levensvatbaar, wij hebben hier een veulen gehad met 305 dagen dracht.

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 20:07

idd, ik heb Amerikaantjes en mijn hengst is ook op 304 dagen geboren, en de meeste veulens hier worden geboren tussen de 320 en 330 dagen dracht, vanaf 300 dagen staan ze hier ook onder controle met de camera's , en soms krijgen ze al snel de geboortemelder om

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 20:21

ooh jeetje dacht dat ik al vroeg was met 320 dagen haha
Na deze ervaring gaat hier vanaf 300 de camera erop :D