Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 528 [ 13183 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 528  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

 
Profiel   

baudyh schreef
Ik wacht nooit op hengstigheid( of ik moet het toevallig zien) spuit ze eigenlijk altijd hengstig


Heb 1 van mijn merries vorig jaar hengstig laten spuiten omdat de eisprong bij de hengstenhouder net gemist was. Was er geen fan van en nu helemaal niet meer. De hele cyclus was overhoop en is daarna niet meer fatsoenlijk hengstig geworden.
Ik wacht wel rustig af zie ze vanzelf een keer goed hengstig.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 20:32 



 
Profiel   

Ik wacht ook het liefste af.. Met draag en donor merries spuiten we wel, maar dat kan eigenlijk niet anders..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 20:34 



 
Profiel   

Vulina schreef
Ik wacht ook het liefste af.. Met draag en donor merries spuiten we wel, maar dat kan eigenlijk niet anders..


Ja die wil je natuurlijk op het juiste moment klaar hebben staan dus dan kun je haast niet anders inderdaad.

Hoe zijn de merries eronder waar je het embryo uithaalt? Hoor nog wel eens dat de merries er toch wel last van hebben hormonaal gezien. Merk jij daar iets van?
Het is natuurlijk juist iets wat je doet omdat de merrie in de sport loopt bvb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 20:43 



 
Profiel   

Ik wacht ook. Ben vroeg zat, vind spuiten ook niet fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 20:43 



 
Profiel   

Ik wacht ook op hengstigheid. Vorig jaar merrie hengstig laten spuiten maar geen succes. Lange hengstigheid, vuil en geen dracht. Ik wacht nu geduldig af en laat mijn d.a. het beste moment voor insemineren bepalen. Hopelijk is het dan met 1 inseminatie klaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 20:44 



 
Profiel   

Bij ons vandaag eerste merrie drachtig gescanned
Welsh pony of cob type

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 20:45 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie reacties. Precies wat ik ook in gedachten had Vulina en CP112

Heeft hengstig spuiten eigenlijk nog verdere bijwerkingen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 21:12 



 
Profiel   

Dank jullie wel voor de reacties, ik ga dan toch maar even kijken of ik haar laat opvoelen binnenkort.. Doen jullie dit zonder opvoelbox? Vorige keren is het altijd in de opvoelbox gebeurd dus geen idee hoe dat bij haar zonder gaat..
Ik heb het idee dat ze nog op gang moet komen sowieso (het lekkere weer begint natuurlijk ook pas net) dus gelijk hengstig spuiten doe ik liever ook nog niet
Dan wacht ik nog wel even iets langer :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 21:38 



 
Profiel   

Die van mij gaat niet in een opvoelbox. Ze houd niet zo van opgesloten te staan volgens mij.
Ze word gescand gewoon in stal

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 22:31 



 
Profiel   

Hey ik meld me hier ook alvast. Ik laat dit jaar twee merries dekken. Ik ben nog niet begonnen, wil liever wat latere veulens. Roxy wordt gedekt door Triple Jet Cee Jay, daar heeft ze vier jaar geleden ook een merrieveulen van gehad. Dit veulen (Jaycee) is nu dus vier en wordt gedekt door EMH Top Dun Chex. Binnenkort laat ik de dames scannen, kijken hoe ver ze zijn.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 23:02 



 
Profiel   

AstridJ schreef
Hey ik meld me hier ook alvast. Ik laat dit jaar twee merries dekken. Ik ben nog niet begonnen, wil liever wat latere veulens. Roxy wordt gedekt door Triple Jet Cee Jay, daar heeft ze vier jaar geleden ook een merrieveulen van gehad. Dit veulen (Jaycee) is nu dus vier en wordt gedekt door EMH Top Dun Chex. Binnenkort laat ik de dames scannen, kijken hoe ver ze zijn.
[ [url=m/rTRp3O.jpg]Afbeelding[/url] ]



Wat een leuke combinaties AstridJ! Ik hoop en duim dat het bij beide van de eerste keer pakt! En blijft zitten! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-19 02:41 



 
Profiel   

Noisy schreef
Jaaaa! Ik ben er ook weer bij *\o/*

Voor degenen die mij nog niet kennen:
Mijn merrie is Chickyards Joan, een Quartermerrie en de aanstaande vader is de knappe EMH Top Dun Chex van Tinnie.
[ [url=m/3UNolp.jpg]Afbeelding[/url] ]
Doordat het vorig jaar allemaal zo moeizaam ging en ze uiteindelijk niet drachtig was, zijn we dit jaar op tijd begonnen. Ik heb haar vorige week laten scannen om te kijken of er al enige activiteit te bespeuren was en ze bleek al beginnend hengstig te zijn. Met vorig jaar nog vers in het geheugen heb ik gelijk gehandeld en ben afgereisd naar Tinnie om Arany en Mo te bezoeken. Ik had al een voorkeur voor Mo maar wilde zekerheid. Ik ben heel blij dat ik ben gegaan, niet alleen omdat het gewoon leuk is maar ook omdat ik nu zeker weet dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Arany is echt een prachtig dier, knapper dan op de foto's zelfs, vind ik, maar Mo past beter bij mijn merrie.
2 dagen later was het al zover en is ze geinsemineerd *\o/* Ze had een mooi ei en alle voorwaarden zijn goed. Nu wachten tot de 18e om te kijken of het heeft gepakt




AstridJ schreef
Hey ik meld me hier ook alvast. Ik laat dit jaar twee merries dekken. Ik ben nog niet begonnen, wil liever wat latere veulens. Roxy wordt gedekt door Triple Jet Cee Jay, daar heeft ze vier jaar geleden ook een merrieveulen van gehad. Dit veulen (Jaycee) is nu dus vier en wordt gedekt door EMH Top Dun Chex. Binnenkort laat ik de dames scannen, kijken hoe ver ze zijn.
[ [url=m/rTRp3O.jpg]Afbeelding[/url] ]



Kei leuk al die Mo-babies <3 ik kijk er naar uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-19 08:11 



 
Profiel   

En gaat dat gewoon goed Corina? Ben zo bang dat ze het licht uit de da z’n ogen gaat trappen..

Wat een mooie combi’s Astrid! Leuk ook dat je je eigen gefokte veulen nu laat dekken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-19 09:32 



 
Profiel   

Hier wordt er ook gescand zonder opvoelbox. :j
De 1e keer een praam erop voor de zekerheid.
Maar ze was zo braaf dat we die de daar op volgende keren niet meer gebruikt hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-19 10:00 



 
Profiel   

Wij scannen ook niet alles in een opvoelbox. Kost zoveel tijd, dus alleen als het nodig is :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-19 11:17 



 
Profiel   

salatiga1995 schreef
En gaat dat gewoon goed Corina? Ben zo bang dat ze het licht uit de da z’n ogen gaat trappen..

Wat een mooie combi’s Astrid! Leuk ook dat je je eigen gefokte veulen nu laat dekken!


Als je haar in een opvoelbox wilt hebben wens ik je succes. Die gaat daar echt niet in

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-19 11:49 



 
Profiel   

Opvielen doen we hier ook in de box over de deur heen, hebben extra brede deuren en openingen dus zo kan de dierenarts overal makkelijk bij en geen risico op een trap, hoewel onze merries tot nu toe heel makkelijk zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-19 12:01 



 
Profiel   

Hier worden ze gewoon in de stal gescand. Zijn heel braaf :j

Mooie combinatie's zijn er weer voorbij gekomen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-19 12:20 



 
Profiel   

Evelien__ schreef
AstridJ schreef
Hey ik meld me hier ook alvast. Ik laat dit jaar twee merries dekken. Ik ben nog niet begonnen, wil liever wat latere veulens. Roxy wordt gedekt door Triple Jet Cee Jay, daar heeft ze vier jaar geleden ook een merrieveulen van gehad. Dit veulen (Jaycee) is nu dus vier en wordt gedekt door EMH Top Dun Chex. Binnenkort laat ik de dames scannen, kijken hoe ver ze zijn.
[ [url=m/rTRp3O.jpg]Afbeelding[/url] ]



Wat een leuke combinaties AstridJ! Ik hoop en duim dat het bij beide van de eerste keer pakt! En blijft zitten! <3


Dat hoop ik ook Evelien :D Vooral na vorig jaar, hoop dat dat geen tweede keer gebeurt.

Leuk he Tinniie! En Fotsy ook nog toch? Met Mo x Lily?

Hier laat ik ook thuis opvoelen.


Laatst bijgewerkt door AstridJ op 10-04-19 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-19 12:55 



 
Profiel   

Wat een mazzel zeg, hier willen de meeste dierenartsen absoluut niet opvoelen zonder opvoelbox ivm verzekeringen... :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-19 12:57 



 
Profiel   

Zijn ze niet verzekerd zonder opvoelbox? Hier komen alle dierenartsen gewoon scannen in de stal, nog nooit 1 gehad die daar moeilijk over deed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-19 13:03 



 
Profiel   

AstridJ schreef
Zijn ze niet verzekerd zonder opvoelbox? Hier komen alle dierenartsen gewoon scannen in de stal, nog nooit 1 gehad die daar moeilijk over deed.


Dat was inderdaad de reden dat ze het niet wilden doen. Terwijl mijn oude veearts dit wel wilde. Deze kliniek weigerde...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-19 14:49 



 
Profiel   

Dat is vervelend ilja
Hier komen ze allemaal thuis zonder gedoe gelukkig

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-19 15:15 



 
Profiel   

Ik kom mezelf hier ook melden, mijn merrie wordt vandaag geinsemineerd door Dallas

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 06:32 



 
Profiel   

Dank jullie wel voor de reacties! Ik ga maar even navragen bij mijn dierenarts of zij opvoelen zonder opvoelbox.. Hebben jullie ervaring met merries die na hun eerste veulen minder hengstig tonen? Ik twijfel of het nou daardoor komt of dat ze gewoon nog niet echt begonnen is omdat het nog wat vroeg is.. Eerst plaste ze echt de hele boel onder, maakt niet uit welk paard naar haar keek maar bijv veulenhengstigheid oid heb ik niks van gezien :?
Spannend Sanne, hopelijk pakt het gelijk!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 07:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 528 [ 13183 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 528  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen