Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 276 van de 528 [ 13183 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279 ... 528  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

 
Profiel   

Ik lees in spanning mee!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 21:29 



 
Profiel   

Whoew jazzejam dat komt al in de buurt. Wat leuk, de eerste baby in de aantocht hier in het topic <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 21:39 



 
Profiel   

Wat voorpret voor ons dit :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 22:00 



 
Profiel   

Loveyouu, fijn dat alles gewoon goed lijkt!

Marije, jeetje wat een stomme actie zeg, gelukkig maar dat de merrie er verder geen schade van heeft.

Keresa welkom! De eerste schiet bij jou ook al op :)

jazzejam, spannend zeg! dat begint er al serieus uit te zien! gelukkig ziet de wond er ook goed uit.

Wat leuk zeg dat het veulenseizoen nu echt een beetje gaat beginnen. Heel benieuwd naar alle veulentjes die we hier voorbij zullen zien komen!

Hier nu op 257 dagen, longeren aan de bijzet maar mee gestopt want dat trok ze duidelijk niet meer, dus nu alleen nog lekker beetje bewegen aan een halstertje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 22:11 



 
Profiel   

Spannend jazzejam, dat is al een mooi uier.
Nu krijg ik ineens zenuwen als ik aan mn eigen denk! 253 dagen, duurt gelukkig nog even. Prutweer is het

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 23:47 



 
Profiel   

Renske. Dat is idd nog niet veel uier. Maar kan ineens snel gaan

Vulina. Ook al uier ontwikkeling. Was deze merrie vorige keer ook vroeg bevallen?

Jazzejam. Mooie uier al *\o/*
Wond ziet er ook goed uit.

Cynthia. Flinke buik heeft ze :wow:

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 00:20 



 
Profiel   

Marije alles goed met de merrie?

Jazzejam spannend zeg. De eerste veulens al veilig. Het veulenseizoen kan beginnen.

Een vraag. Mijn merrie is behoorlijk dik maar ook gewoon vet. Wat zou ik haar kunnen geven ter ondersteuning in de laatste maanden? Omdat ze al zo dik is wil ik liever geen merriebrok geven. Is er een supplement of iets wat ik zou kunnen geven om haar te ondersteunen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 10:24 



 
Profiel   

Wat wil je precies 'ondersteunen'?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 10:27 



 
Profiel   

Je hebt van Pavo Podo Care, dat zijn wel de extra vitamines en mineralen om de groei van het veulen te ondersteunen maar niet de energie die in merriebrok zit.
Ik heb daarover contact gehad met Pavo omdat de dosering voor merries niet op de verpakking staat. Dat is, net als voor veulens: 200 gram voor paard, 100 voor pony’s.

Ik wil dit vanaf 8 maanden dracht gaan bijgeven, Kees heeft best wat spekkies, extra brok wordt ze tonnetje rond van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 10:54 



 
Profiel   

Aha, dat is misschien wel interessant voor mijn shetten

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 12:02 



 
Profiel   

Jazzejam : D-Molga 323 dagen

Cp112 : SD Jolene februari/maart/april verrassing

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 12:44 



 
Profiel   

Nou Dolce lijkt er gelukkig behalve een klein wondje en een iets dik en gevoelig been niks aan overgehouden te hebben!
Loveyou: fijn dat het weer goed lijkt te gaan zeg!
Keresa: welkom
Jazzejam: de wond ziet er inderdaad netjes uit gelukkig!
Renske: Dolce maakte bij de vorige 2 veulens ook pas laat uier aan, heel lang niks en ineens zaten ze er dan. Nu zijn ze na 2 veulens al wat uit gelubberd ( arm dier) dus heeft ze 2 slappe theezakjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 13:05 



 
Profiel   

Voor de meeste heel veel succes. Ik moet nog lang wachten.

Marije amai das eff schrikken. Bij mij werd aan de wei ook bomen gesnoeid met een zaag maar ik werd wel op hoogte gebracht en heb de paarden binnen gezet

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 13:17 



 
Profiel   

tiwi1969 schreef
Je hebt van Pavo Podo Care, dat zijn wel de extra vitamines en mineralen om de groei van het veulen te ondersteunen maar niet de energie die in merriebrok zit.
Ik heb daarover contact gehad met Pavo omdat de dosering voor merries niet op de verpakking staat. Dat is, net als voor veulens: 200 gram voor paard, 100 voor pony’s.

Ik wil dit vanaf 8 maanden dracht gaan bijgeven, Kees heeft best wat spekkies, extra brok wordt ze tonnetje rond van.


Deze geef ik!
Omdat mijn Friezin ook anders veelste dik wordt!
Vind t vooral een veilig gevoel om te weten dat ze alle extra bouwstoffen binnen krijgt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 15:00 



 
Profiel   

caspertjeP schreef
tiwi1969 schreef
Je hebt van Pavo Podo Care, dat zijn wel de extra vitamines en mineralen om de groei van het veulen te ondersteunen maar niet de energie die in merriebrok zit.
Ik heb daarover contact gehad met Pavo omdat de dosering voor merries niet op de verpakking staat. Dat is, net als voor veulens: 200 gram voor paard, 100 voor pony’s.

Ik wil dit vanaf 8 maanden dracht gaan bijgeven, Kees heeft best wat spekkies, extra brok wordt ze tonnetje rond van.


Deze geef ik!
Omdat mijn Friezin ook anders veelste dik wordt!
Vind t vooral een veilig gevoel om te weten dat ze alle extra bouwstoffen binnen krijgt


Precies daarom wil ik het ook gaan geven, net een emmer besteld bij de Paardendrogist. Daar is het iets goedkoper dan elders en gratis thuisbezorgd.

Denk dat je voor shetjes aan 50 gram per dag al genoeg geeft. Eigenlijk is de dosering pony/paard best onhandig. Zit nog al een verschil tussen een mini en een forse Haflinger.
En ook tussen mijn Groninger bonk en een ranke kwpn-er.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 17:59 



 
Profiel   

Wat een goede tip, die Pavo care. Ik heb net 2 zakken vitalbix breed and grow + luzerne gehaald maar durf haar daar ook niet veel van te geven omdat ze zo ontzettend snel aankomt. Paco Care is wellicht een betere optie. Dan kan ik die breed and grow misschien geven als ze haar veulen heeft, dan mag ze wel wat extra bij komen denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 18:15 



 
Profiel   

Dan denk ik dat ik die ook ga bestellen voor de laatste maanden. Anders vrees ik dat mijn merrie ook tonnetje rond word.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 18:16 



 
Profiel   

Lastig al die ronde merries!
Mijne word ook snel dik, maar niet van de merriebrok nu gelukkig. Voer ook niet grote hoeveelheden. Een kilo over een dag. En nog geen gras hier. Daar groeit ze van, poe!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 18:23 



 
Profiel   

Dan wil ik wel wat van jullie lenen, heb mijn paard nog nooit dik gezien. Misschien komt het wel door haar altijd energieke karakter :Y) Heb haar namelijk ook nog nooit moe gezien :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 18:30 



 
Profiel   

Goede tip die podo care, ik was beetje aan het twijfelen over het voer van mijn merrie die dik wordt van lucht.. Dit lijkt me een goede optie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 18:38 



 
Profiel   

Wees maar niet jaloers hoor, Kees is chronisch geblesseerd waardoor ze te weinig beweegt.
Liever flink voeren en een fit paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 18:38 



 
Profiel   

En wat als je paard geblesseerd is, schraal blijft en je flink voert :Y)
Moet wel laag in de suikers blijven...

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 18:48 



 
Profiel   

Veel eiwit en vetten geven. Merriebrok met een scheut olie.
Heeft ze geen pijn van de blessure? Pijn kan ook laten afvallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 18:52 



 
Profiel   

Caily schreef
En wat als je paard geblesseerd is, schraal blijft en je flink voert :Y)
Moet wel laag in de suikers blijven...


Zupa van Equifyt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 18:58 



 
Profiel   

Het gaat om 2 eigenlijk. Heb ze vorig jaar hier gekregen uit verwaarlozing. Die situatie heeft 3-6 maanden geduurd. Daarvoor waren ze altijd te dik. Altijd fokmerries geweest maar ook gereden. De “blessures” zijn er al jaren en op het oog doen ze het juist beter dan voorheen wat dat betreft. Beide niet meer kreupel of stijf.

Merriebrok is qua suikers redelijk hoog, vind dat een beetje eng. Al heb ik van de zomer wel geprobeerd en ging dat niet slecht.

Ze hebben nu sowieso onbeperkt hooi en seniores priores, gemicroniseerd lijnzaad (dat is dus eigenlijk eiwitrijke vet) en producten van vitalbix.

Zit inmiddels wel beetje met handen in het haar. Steeds denk ik yes, gaat de goede kant op, en dan stagneerd het weer. Heb hét nog niet gevonden.

Mest is goed, ontworming altijd goed bijgehouden. Geen stress etc.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 19:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 276 van de 528 [ 13183 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279 ... 528  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen