Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 165 van de 528 [ 13183 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168 ... 528  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

 
Profiel   

Hier staan ze op onbeperkt hooi. Wij voeren relatief veel, 's ochtends en 's avonds 1 schep basisbrok. Richting het einde van de dracht zal ze overgaan op merriebrok en dan krijgt ze ook nog slobber erbij en evt muesli indien nodig.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-19 12:01 



 
Profiel   

Joan krijgt 2x per dag een handje Voermeesters efficiënt en een flinke hand lucerne, naast haar hooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-19 14:15 



 
Profiel   

Hier eten ze gewoon onbeperkt hooi tot de laatste paar maanden dracht. Dan krijgen ze half schepje merriebrok bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-19 17:15 



 
Profiel   

Ik ben ook geen krachtvoer fan en ik ga ervan uit dat je nooit de kilo’s moet opdrijven maar ander voer moet geven als ze invallen.

Had het er onlangs ook nog over met een osteopaat. Mensen spenderen honderden euro’s aan voer en nog geen cent aan grondonderzoek en bemesting van hun weiden. Wij nemen altijd stalen en zo moeten we nu zout, kalium ed op de weiden gaan bijgooien omdat het mineralengehalte gedaald was dit jaar. Waarschijnlijk door de droogte vorig jaar.

Goed gras en goed hooi zou al 90 procent van je voer beleid moeten uitmaken.

Dit was men merrie toe ik ze net kocht. Kreeg bijna tien kilo voer waaronder bietenpulp en 2 kilo krachtvoer.

[ img ]

[ img ]

Dezelfde merrie nu paar maand later op handje vol zero mix korrels wel aangevuld met vitaminen en mineralen en kruiden. Voor de rest super hooi en 24 uur weide gang.


[ img ]

[ img ]

Duidelijk voor mij dat kilo’s voeren echt geen zin heeft maar kwaliteit voeren. Tis misschien even zoeken en lastig maar zo krijg je voor mij beste resultaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-19 17:32 



 
Profiel   

Inderdaad, wij hebben super hooi, dus als ze al iets krijgen is dat mijn oudere paardje een kwart schepje haver voor het barrelracen. Flup gaat uiteraard wel merriebrok krijgen!

[ img ]

[ img ]

Hier heeft de zwangere mevrouw een massage gehad. Stond te genieten, op 2 plekjes spanning dus dat is verholpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-19 17:51 



 
Profiel   

Hier beginnen de buiken echt al te veranderen, ze lijkt wat naar achter te gaan ipv dikke gras buik. Ik heb het idee dat het sneller is al 2017 (mallow) en 2018 (Lizzy). Al waren ze toen maiden en nu niet meer. Scheelt dat veel?

We gaan eind van de maand de hele kudde verhuizen naar een nieuwe stal met merrie veulen boxen en goede camera's erop! Kan niet wachten tot het zo ver is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-19 17:55 



 
Profiel   

Kees is op 3 dagen na 3 maanden drachtig vandaag.

[ img ]

Je begint nu wel te zien dat ze niet alleen een grasbuik meer heeft.
Ze krijgt gras overdag en een net met ongeveer 6 kg hooi voor de nacht. Afhankelijk hoeveel er om 23 uur in zit gaat er zo nodig hooi bij.
Verder 2x daags een halve schep basismuesli met een hand Fibra erdoor om goed te kauwen.

Of ze met het veulen aan de voet extra merriebrok krijgt hangt af van he beschikbare gras. Vorig jaar met de droogte was het gras op en kreeg ze 3x daags: 1 kg merriebrok, 1 schep muesli en een halve emmer Fibra naast onbeperkt hooi.
Dit is wel voor een Groninger merrie van 725 kg in sportconditie. Nu zal ze de 800 wel aantikken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-19 19:17 



 
Profiel   

mijn merries staan overdag lekker gras te eten, ze krijgen twee keer per dag een flinke hoeveelheid hooi en 's avonds een handje vitaminebrok, tegen het einde van de dracht zie ik wel hoe ze erbij staan

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-19 19:54 



 
Profiel   

Hier ook super ruwvoer! Ze krijgt nog 1 kilo sportbrok maar dat is ook omdat ze nog lekker doorgetraind wordt.. Dit wordt aangepast op het moment dat ze niets of niet zo veel doet tot een kwartje per dag..
Merriebrok begin je dus mee ong een maand of 2 van te voren als ik dat zo lees?

Hier vandaag gescanned voor de gustregeling ze is nu 122 dagen. Mooi kloppend hartje gezien <3
En per toeval konden we heel mooi zien wat het geslacht was.. Natuurlijk neem ik dit niet al te serieus maar zo als we nu konden zien zou het een merrie zijn! Dus dat zou heel gaaf zijn!
Zijn er meer mensen die geslachtsbepaling hebben gedaan en zoja klopte dat dan ook?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-19 20:29 



 
Profiel   

Hier alleen hooi. Onbeperkt dat wel.
Ze krijgen hier normaliter geen brokken.
Tegen het einde van de dracht krijgen de dragende merries een beetje extra bij. Eiwitten, vitaminen en mineralen. Merriebrok kunnen wij niet voeren.

We laten wel ons hooi altijd testen zodat we zeker weten dat daar genoeg proteïne etc in zit.
We hebben eens een slechte lichting gehad en toen konden we geen paard op gewicht houden ondanks onbeperkt voeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-19 20:30 



 
Profiel   

Wat een verschil Fotsy! Hier krijgen ze ook alleen hooi met een handje vitaminekorrel, een handje luzerne en een handje grasbrok (omdat ik bijna geen gras heb). Geen krachtvoer. Ik ben sowieso niet van de brokken met suiker en zetmeel :o Ik laat het hooi nooit testen en haal het op verschillende plekken, maar ik heb hier met alle vier eerder het probleem van te dik zijn dan te dun en ik geef niet eens onbeperkt hooi. Als ik ze onbeperkt hooi geef dan worden ze helemaal kogelrond. :+

Gefeliciteerd Lovejouuu! Konden ze het geslacht zien met een gewone scan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-19 14:43 



 
Profiel   

AstridJ schreef
Gefeliciteerd Lovejouuu! Konden ze het geslacht zien met een gewone scan?


Nu heel toevallig wel.. Ze lag precies goed je zag de achterbenen en heel mooi 2 uiers.. Ze had al gezegt dat dat het vaak gedaan wordt rond de 70 dagen als ik dat goed heb onthouden.. en dat het met 110 dagen evt wel weer kan maar dan moest je wel veel geluk hebben en indd een ander echokastje hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-19 16:27 



 
Profiel   

Mag ik hier ook inhaken?
Ik verwacht volgend jaar hopelijk 1 veulen. Mijn andere merrie wilde helaas niet pakken door een bloedgevuld ei. Deze is gelukkig wel weg nu.
Ik heb Enya nog niet gescant, maar hopelijk verwacht ze rond eind april haar veulen. Afgelopen jaar heeft ze op 1 januari haar veulen te vroeg verloren. Dit jaar zet ik haar samen met de hengst bij ons aan huis op stal. Zodat ze zo min mogelijk stress heeft van het vuurwerk. Extra spannend dus voor mij. Ook hoe ze als moeder zal zijn....

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-19 18:41 



 
Profiel   

leuk Mathilda, enya's eerste veulentje , ben er heel erg benieuwd naar , en idd, jaarwisseling lekker op stal

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-19 19:01 



 
Profiel   

Haha oops die Mo de dikmaker :P

Ja hier is Satinka ook alweer huge, Jade is zoals altijd iets subtieler. Ze zijn ook bijna halfweg nu.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-19 10:01 



 
Profiel   

Hier merk ik ook duidelijk verschil tussen eerste en tweede dracht, dit keer is het nu al zichtbaar en bij de eerste keer was er nog wel wat twijfel in de winter zelfs..
Dit was haar in Januari 2018, 9 maanden drachtig
[ img ]

Dit is in Augustus 2019, 4 maanden drachtig
[ img ]

Ben voor de komende maanden in Amerika voor stage dus ben afhankelijk van het thuisfront voor nieuwe foto's maar we zijn ondertussen al bijna bij de 150 dagen! :D

Over geslachtsbepaling, de moeder van mijn jaarling was vorig jaar weer gedekt en toen hebben de nieuwe eigenaren een geslachtsbepaling laten doen waaruit kwam dat het weer een merrie zou worden maar er lag van het voorjaar toch echt een hengst naast :+ (dit hadden ze ook bij hun andere merries, allemaal op merrieveulen gescand en allemaal een hengst gekregen..)

Ik voer trouwens niks extra's, gewoon een kwartje sportbrok 2x per dag, de hele dag wei en 's avonds kuil :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-19 19:22 



 
Profiel   

Flup 4 maand (was eig gister, maar had school tot 5 dus was donker toen ik goed en wel bij haar was) drachtig vandaag! Je ziet dr buikje wel echt groeien hahaha. Geen vet, echt baby
[ img ]
Benieuwd wat een monster daar uit komt, als je weet dat ze nog 6 maand en 3 weken te gaan heeft :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-19 19:20 



 
Profiel   

Buikjes groeien al goed zeg.

Hier weinig te melden. Mijn merrie zit bijna op 100 dagen en het veulen van dit jaar gaat bijna gespeend worden. Ik merk aan haar ook wel dat ze nu al flink rond aan het worden is. Nog meer als vorig jaar.




En ik denk dat ik het nu wel kan zeggen hier. Mijn 2016 veulen Falco gaat volgend jaar voor het eerst vader worden. Hij heeft een bonte merrie gedekt zo in het land waar hij bij mocht zijn. De merrie had anderhalve week geleden hengstig moeten worden maar dat is niet gebeurd. Dus nu is het afwachten tot volgend jaar. De eigenaresse van de merrie wilt helaas niet scannen dus duimen dat alles goed gaat. Het veulen is ook voor eigen gebruik.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-19 22:02 



 
Profiel   

En foto's van mijn merrie.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-19 22:02 



 
Profiel   

Vandaag is Olivia 6 maanden drachtig. *\o/*
Gisteren nog een heerlijk rondje buiten gedaan.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 08:11 



 
Profiel   

Hier waarschijnlijk 1 dame leeg... ;(
Ze stond samen met een jaarling hengstje en die begon ineens te springen. En de dekhengst aan de andere kant van het pad heeft ook wel erg veel interesse... ;(

Zou flink oliebol zijn want het is de merrie die we via ki van onze oude hengst heb gedaan... Daar heb ik niet zoveel rietjes van |(

Vrijdag scannen om het zeker te weten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 08:19 



 
Profiel   

Cp :(:) duimen voor vrijdag dat de heren het mis hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 08:24 



 
Profiel   

Oh CP, duimen dat de mannen mis zijn!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 08:36 



 
Profiel   

Hopelijk is het vals alarm CP.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 08:44 



 
Profiel   

oei cp112 dat zou heel jammer zijn, ik duim dat het meevalt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 09:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 165 van de 528 [ 13183 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168 ... 528  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen