Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 185 van de 528 [ 13183 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188 ... 528  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

 
Profiel   

Wij geven de pramox altijd in november.
Cailey ik snap je verhaal niet helemaal, maar dat kan aan mij liggen.
Onze paarden staan op de wei met schuilstal van 4 x 6. Deze zit in een grotere stal. De drachtige merrie sluit ik daarin op om te bevallen, de rest is dan dichtbij. Ik kan een bovendeurtje open laten evt maar dat kan ook juist weer onrust geven. Ik durf haar niet buiten te laten ivm alle sloten die er zijn.
Welkom Tinkels
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 10:56 



 
Profiel   

Verhaal van Cailey kan ik ook niet volgen, maar om haar vraag te beantwoorden. Het is de bedoeling dat ze in de kraambox bevalt in een dikke laag stro, maar ze gaat tot de bevalling gewoon met haar maatje de wei op en besluit ze overdag te bevallen dan is dat in de wei.

Ik geef Equest Pramox na de eerste nachtvorst, standaard voor alle paarden op pensionstal. Verder ontwormen we op basis van mestonderzoek en 3 weken voor de uitteldatum met Ivermectine tegen veulenworm. (Standaard is 2 weken voor uittel maar mijn lijntje haalt dat meestal niet)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 11:58 



 
Profiel   

Hier of in de binnenpaddock tussen de rest of 's-nachts op stal (4 bij6m)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 12:12 



 
Profiel   

Hier ook weinig nieuws. Mistral zit nu net over de 100 dagen. Ze zit goed in haar vel, een echt buikje is nog niet echt te zien. Ik hoop dat alles goed gaat, het maakt me toch wel een beetje onzeker als er zolang niet gekeken wordt of alles nog zoals gepland gaat. Dus ik hoop dat ze snel een buikje gaat aanmaken...
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 11:23 



 
Profiel   

Zo bij ons goed nieuws.
Vandaag hengstenhouder gesproken. Dekking was dit jaar niet gepakt en het ging om een gewonnen dekking.

Tot afspraak gekomen dat ik dit kaar de onkosten betaal van t springen en verdunnen en dan aankoment jaar als nog proberen

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 13:09 



 
Profiel   

Wat fijn corina! Om welke hengst ging het en neem je volgend jaar weer de zelfde

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 13:22 



 
Profiel   

CharmFaith schreef
Wat fijn corina! Om welke hengst ging het en neem je volgend jaar weer de zelfde


Het ging om de Gelderse sirius.
Ja we gaan weer met hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 13:23 



 
Profiel   

Fijn dat je een regeling hebt kunnen treffen met de hengstenhouder corinadrenth. Hopelijk lukt het volgend jaar wel.

Hier heb ik camera in stal en op de paddock. Vorig jaar is ze in stal bevallen. Ik hoop dat mijn merrie hetzelfde doet als vorig jaar En dat is zo'n beetje volgens boekje.

Ik weet niet wat voor Kjento kind mijn merrie aan het maken is maar ze word nu al echt mega en ze is nog maar 128 dagen ver.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 19:23 



 
Profiel   

Vandaag nog een controle echo gemaakt gelukkig zit alles nog mooi binnen en zitten we vandaag op 74 dagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 20:50 



 
Profiel   

Zo Angelpam, die is zeker al bol! :j

Ik ent ook met Pramox een paar dagen voordat ze de wei af komen. Dus over 1 of 2 weken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 21:56 



 
Profiel   

Mijn merrie bolt makkelijk.

Die was vrij mager in der bespiering omdat ze op rust staat. Hierdoor tekent ze al snel in der buik.

Ze staat al een jaar zeker stil dus toont niet mooi vol als de andere hier zie ik al hahaha. Verder wel in topconditie en juist omdat ze zo arm bespierd is wordt ze best vaak volledig nagekeken door osteo enz.

Voordat ik haar liet dekken ook goed gesprek gehad met osteo, veearts enz of het wel eerlijk was haar te laten dekken. Gelukkig was ze goed genoeg in haar lichaam om haar te laten dekken.

Nu loopt ze ook gewoon in een rustige opbouw en kan ze zichzelf op foto's heel lelijk tonen hahaha.

[ img ]
[ img ]


Dit is madam namelijk ook.
Gewoon drachtig

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 22:52 



 
Profiel   

Mooi dat alles nog keurig drachtig is.
Ik wou deze week ook nog scannen. Helaas was dinsdag mijn eigen da er niet. Dus deze week of volgende week maar even kijken.

Ik zie niet een heel schraal paard. De bovenlijf mag misschien wel wat voller. En ik zie toch al een beginnen buikje. Leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 13:15 



 
Profiel   

Het is ook echt meer bespieringschraal. Daar moet je doorheen kijken. Ze heeft namelijk echt wel een laagje, maar kan zo onvoordelig op De foto gaan staan hahhahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 13:42 



 
Profiel   

wie wou je nog scannen dan Mathilda?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 14:02 



 
Profiel   

Nou weet ik zeker dat Orange drachtig is, vanmorgen veulen zien bewegen en gevoeld. *\o/* *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 16:46 



 
Profiel   

oh super dorry, hoe ver is ze?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 17:21 



 
Profiel   

Jolanda, Enya. Die had ik nog niet gescant.

Corinadrenth. Fijn dat je nog volgend jaar voor een herkansing mag.

Birdie dat is leuk. Nu weet je het gewoon echt echt zeker. Tenminste zo voel ik het altijd hihihi

Gabbergill precies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 17:33 



 
Profiel   

jolandje schreef
oh super dorry, hoe ver is ze?

Net over de helft.
Stal-HD, ja inderdaad, ik heb telkens gezegd ik zie wel, ander volgend jaar weer dekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 18:27 



 
Profiel   

Aah Birdie, heerlijk gevoel hè <3

Joan is vandaag de 200 dagen gepasseerd. Ze had ook erg haar best gedaan om zo schoon mogelijk op de foto gaan voor het heugelijke feit :roll:

[ img ]
[ img ]

Na het poetsen nog maar even over gedaan

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 18:37 



 
Profiel   

Inderdaad fijn gevoel.

Flink buikje al. Noisy.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 18:42 



 
Profiel   

Flinke buik al hè, aftellen kan echt al bijna beginnen voor de eerste 2020-Mo-baby :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 18:48 



 
Profiel   

Dat is al best een buikje noisy! Mooi paard ook hoor benieuwd wat ee uit komt! Waar hoop je op

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 19:11 



 
Profiel   

Mooie buik al noisy. Veulentje komt eind februari?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 19:49 



 
Profiel   

Leuk dat ze toch dragend is birdie!

Zie al hele mooie buikjes voorbij komen. Groeien goed.

Dit is mijn dikke buiken dame op 160 dagen :+
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 20:26 



 
Profiel   

Zwangerschapshormonen doen toch gekke dingen met je... _O-

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 22:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 185 van de 528 [ 13183 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188 ... 528  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen