Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 222 van de 528 [ 13183 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225 ... 528  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

 
Profiel   

Cp. Wat een leuke verassing. Toch drachtig *\o/* Ik ben erg benieuwd wanneer ze nu moet bevallen.

Ik ben ook al rustig aan begonnen met merrie brok en meusli. Ze krijgen ook echt maar een een halve schep van allebei. Ze krijgen onbeperkt voordroog. In de avond krijgen ze nog pulp met lucerne brok erdoor geweekt en een scheutje olie.

Dankjewel allemaal voor de felicitaties! Ze blijven niet lang klein hoor :+ de zwaarste is nu al 700 gram. Als ze het nest mogen verlaten zijn het al hele hondjes en wegen ze al rond de 7 kg :')
Het is zeker genieten met het kleine spul. Gaat de tijd wat sneller. Voor je het weet zijn we weer aan het waken voor de veulens :j

[ img ]


Laatst bijgewerkt door AM_Horses op 08-12-19 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-19 23:29 



 
Profiel   

Ik heb gewoon 1 volle gegeven. Doe ik elk volwassen paard. Dus niet meer gedaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-19 23:29 



 
Profiel   

Ik geef Kees voor 800 kg Pramox, in sportconditie woog ze 726 kg, nu een stuk meer dus komt wel in de buurt. Met Pramox moet je tamelijk nauwkeurig doseren en niet overdoseren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-19 23:38 



 
Profiel   

Puppy’s!! <3

Hier ook Pramox inderdaad.

Wij beginnen in maart of april met merriebrok (ze is begin juli uitgerekend), maart of april is een beetje afhankelijk van hoe ze er bij staat. In ieder geval die van Pavo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-19 08:24 



 
Profiel   

Hier zijn we nu over de 200 dagen heen! Spannend, moet ik nu tijdens de dracht eigenlijk nog extra enten/ontwormen? Dacht er eens iets over gelezen te hebben maar kan het niet duidelijk terug vinden.

Hier besloten om mijn merrie stil te zetten, ze heeft al erg veel moeite met buiging en ik merk dat ze juist krom gaat trekken om te ontlasten. Dan ben ik uiteindelijk nog verder van huis...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-19 11:55 



 
Profiel   

Ongeveer twee weken voor de uitgerekende datum, of eerder als je merrie snel vordert, ontwormen met Ivermectine tegen veulenworm. Zo verklein je de kans dat je merrie dit via de melk doorgeeft aan het veulen.

Als je normale enting ouder dan 6 maanden is, dan een maand voor de bevalling extra enten tegen influenza en tetanus.

Wij enten met 5-7-9 maanden tegen Rhino maar dat heeft alleen zin als alle paarden op stal 2x per jaar tegen Rhino geënt worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-19 12:21 



 
Profiel   

tiwi1969 schreef
Ongeveer twee weken voor de uitgerekende datum, of eerder als je merrie snel vordert, ontwormen met Ivermectine tegen veulenworm. Zo verklein je de kans dat je merrie dit via de melk doorgeeft aan het veulen.

Als je normale enting ouder dan 6 maanden is, dan een maand voor de bevalling extra enten tegen influenza en tetanus.

Wij enten met 5-7-9 maanden tegen Rhino maar dat heeft alleen zin als alle paarden op stal 2x per jaar tegen Rhino geënt worden.



Bedankt voor de info!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-19 12:23 



 
Profiel   

hier net alle paardjes ontwormd met pramox ( hihi, ik heb aan één spuit voldoende ) :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-19 12:59 



 
Profiel   

Enten van te voren en ontwormen doe ik ook :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-19 13:10 



 
Profiel   

AM Horses wat schattig <3 <3

welkom nieuwelingen :D

hier weinig nieuws te melden

Inmiddels 211 dagen

[ img ]

stond laatst wel tiet foto van haar te maken.. maar ieder die op stal was die stond me uit te lachen :')
hebben jullie hier geen last van? :') :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-19 13:34 



 
Profiel   

Ik ent volgende week tegen rhino in overleg met mijn dierenarts doe ik toch alleen de drachtige en omdat we al op 6 maanden zitten adviseerde ze om het nu te doen en op 9 maanden

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-19 13:49 



 
Profiel   

lovejouuuIB schreef
stond laatst wel tiet foto van haar te maken.. maar ieder die op stal was die stond me uit te lachen :')
hebben jullie hier geen last van? :') :')


Zeer en zeker, hier verklaarde ze me voor gek :P Ik had op mijn telefoon ook een apart mapje met 'uierfoto's' zodat ik de progressie zeg maar kon vergelijken. Op het einde maakte ik bijna elke dag een foto en dan zie je ook wel heel duidelijk verschil, leuk om terug te kijken.

Maar ik was ook zo'n trieste die aan het eind ook 2x per dag te temperatuur opnam, de kleur van de binnenkant van de vulva wilde bekijken/beoordelen en bij het minste of geringste vocht aan een speentje met m'n pakje pH-strips klaar stond :P Maar, alle (veranderende) signalen klopte wel waardoor ik de bevalling van begin tot einde heb meegemaakt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-19 14:16 



 
Profiel   

CharmFaith schreef
Ik ent volgende week tegen rhino in overleg met mijn dierenarts doe ik toch alleen de drachtige en omdat we al op 6 maanden zitten adviseerde ze om het nu te doen en op 9 maanden


Ze zijn 2 maand beschermt.. Ik zou dan 6, 8 en 10 doen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-19 17:59 



 
Profiel   

Enten tegen rhino is toch noodzakelijk wanneer je op een stal staat waar ook paarden van buiten af kunnen komen, en zo dus niet dit virus kunnen verspreiden ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-19 18:03 



 
Profiel   

Ik sta opneem pensionstal met entingsplicht, juist omdat er ook veel mensen met hun paard op pad gaan voor wedstrijden en lessen.

De drachtige merries enten we extra al komt hierdoor 1 half-jaarlijkse enting te vervallen. De 7 maanden enting en half jaar vallen gelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-19 18:34 



 
Profiel   

Ahh okee jaa mijn paarden staan aan huis

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-19 18:44 



 
Profiel   

Het is niet zo dat paarden aan huis het niet kunnen krijgen..

Wij hebben vanaf nu ook geen wisselingen meer in de groepen, er gaan nog 2 naar huis, maar er komt niks meer bij. Toch enten we alles, influenza en rhino. De drachtige inderdaad op 5, 7 en 9 maanden. Ik vind het een fijn idee dat ik zoveel mogelijk doe om ziekte te voorkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-19 19:03 



 
Profiel   

Dat is dus precies de reden dat bij ons alles verplicht geënt wordt. Stal eigenaren hadden vroeger varkens en koeien en zijn met de MKZ geruimd. Dat heeft zo’n impact gehad dat ze zo’n drama nooit meer willen.
Ook met een volledig geënte stal kan er nog Rhino uitbreken, maar de gevolgen zijn meestal minder ingrijpend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-19 19:08 



 
Profiel   

Ik ben bij 2 paarden gewoon bijna 1.5 spuit per paard kwijt :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-19 19:11 



 
Profiel   

Ik heb met een spuit 4 gedaan. Volgens dierenarts.

Heb ik een leuk aftel ding gevonden voor in mijn onderschrift, krijg ik het niet meer voor elkaar.
Krijg nu alleen een link ipv plaatje.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-19 19:28 



 
Profiel   

Vulina schreef
CharmFaith schreef
Ik ent volgende week tegen rhino in overleg met mijn dierenarts doe ik toch alleen de drachtige en omdat we al op 6 maanden zitten adviseerde ze om het nu te doen en op 9 maanden


Ze zijn 2 maand beschermt.. Ik zou dan 6, 8 en 10 doen..


Ik durf het niet te zeggen dit adviseerde mijn dierenarts maar zal volgende week nog eens een keertje vragen voor de zekerheid
Vulina schreef
Het is niet zo dat paarden aan huis het niet kunnen krijgen..

Wij hebben vanaf nu ook geen wisselingen meer in de groepen, er gaan nog 2 naar huis, maar er komt niks meer bij. Toch enten we alles, influenza en rhino. De drachtige inderdaad op 5, 7 en 9 maanden. Ik vind het een fijn idee dat ik zoveel mogelijk doe om ziekte te voorkomen.


Dit dus... ik zou het me zelf nooit vergeven mocht ze het wel krijgen en ik heb niet geent, tuurlijk kunnen ze het alsnog krijgen maar zo probeer je der wel alles aan te doen om het risico te verkleinen

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-19 20:19 



 
Profiel   

Ik heb ze nooit op rhino geënt eigenlijk, maar hoe zit dat dan ? Ik dacht dat verspreiden via paarden ging.

Als dit met 5,7 en 9 maand dracht moet heb ik de eerste al gemist

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-19 20:23 



 
Profiel   

Misschien gekke vraag; ik overweeg een pony te kopen. Maar deze heeft nu net 1e basis enting gehad en moet nog de volgende krijgen over een paar weken. Zou dit een probleem zijn bij mijn drachtige merrie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-19 23:26 



 
Profiel   

Als jouw merrie de entingen op orde heeft zie ik geen probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-19 23:41 



 
Profiel   

Als je de nieuwe pony een week ná de tweede enting laat komen (je mag ook pas een week ná de tweede basisenting op wedstrijd, zelfde regel dus) ben je helemaal 'veilig'. Dan is de pony nl ook volledig beschermd.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-19 07:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 222 van de 528 [ 13183 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225 ... 528  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen