[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinkels

Berichten: 3064
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 13:09

Vulina schreef:
Ik heb een vaste kabel Tynke, dan heb je altijd beeld. Camera's zin van foscam..


Voor jouw is het wel anders.. jij fokt jaarlijks meerdere veulens ;) Misschien kan ik via via wel een camera gebruiken. Zal eens kijken.

lovejouuuIB

Berichten: 353
Geregistreerd: 17-04-09
Woonplaats: Schalsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 14:14

Even een update!
Sorry duurde even maar naast een ziek paard heb ik ook nog een baby die ziek is en een kat die ziek is dus gaat allemaal heel lekker hier :j

Maar ben net weer even bij haar geweest en ze oogde alweer een stuk blijer en fitter.. Ze hinnekte zelfs weer toen ik weg zou.. Echt zo van je vergeet me hoor ik moet ook mee.. Dus dat was wel een goed teken!

De arts zei dat ze vandaag weer gingen starten met voeren ze heeft vanaf gister geen voer meer aangeboden gekregen om te zorgen dat alles leeg was dan konden ze haar beter onderzoeken.. Nu leek alles goed te zijn dus ben benieuwd of ze nu ook wil eten.. Ze vonden haar wel sterk verbeterd tenopzichte van gister dus voorzichtig positief hier!!

Heb ook nog naar het veulen gevraagd.. Maar dat was niet een heel duidelijk en leuk antwoord.. Hij zei zolang het er nog in zit is het vast goed.. Mochten ze er morgen weer zo overdoen vraag ik of ze nog wel een echo willen doen want dit steld me nou niet echt gerust ofzo..

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 15:59

Ze kunnen heel wat hebben, voordat ze een veulen verwerpen :) Daar zou ik me niet meteen heel druk om maken.

immii_clarr

Berichten: 790
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Zuiderwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 16:05

Loveyou, vervelend zeg al die zorgen. Fijn dat het wat beter lijkt te gaan nu. Ook beterschap voor de baby en kat!

Ach die orange, zo schattig met die dikke buik!

Wil hier inderdaad ook een camera op gaan hangen, maar zal er een moeten hebben die ik op 4G kan laten draaien, want geen wifi op stal. Boerderij staat erg ver van stal af dus denk dat dat niet te doen is. Heb even gekeken naar een prepaid met onbeperkt internet van kpn, is voor 31 dagen 9 euro, en stopt automatisch tenzij je verlengt voor 9 euro. Vind het voor dat bedrag nog wel te doen. Alleen nu nog even de vraag welke camera het dan moet gaan worden..

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 17:48

Loveyou als ze had verworpen hadden ze er daar vast w3l wat van gezien. Een aantal jaren terug hebben drachtige merries droes gehad en veel afgezien, die hebben mooie veulens gekregen. Ze hebben wel wat overdragen.
En 1 keer eentje met heel ernstige koliek en maagzweren dagen aan een stuk. Heeft toen ook bij de DA op de praktijk gestaan, is toen heel erg veel afgevallen. En daar is ook een veulen uitgekomen.

Wel fijn te horen dat ze al fitter is!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 21:51

Voorzichtig positief dus loveyou.

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 23:56

loveyou
Klinkt een stuk beter maar ik snap je onzekerheid over het veulen, ik zou ook een echo willen na deze zorgen. beterschap met alle beestjes.
Birdie60 orange groeit lekker door :j

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 09:50

Een scan op dit moment geeft verder ook weinig. Ze kunnen niet meer vertellen dan dat het er nog in zit. Het is niet zoals met baby's dat ze groei echo's enzo maken..

lovejouuuIB

Berichten: 353
Geregistreerd: 17-04-09
Woonplaats: Schalsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 10:13

Vulina schreef:
Een scan op dit moment geeft verder ook weinig. Ze kunnen niet meer vertellen dan dat het er nog in zit. Het is niet zoals met baby's dat ze groei echo's enzo maken..


Je hebt ook helemaal gelijk.. Maar je wordt zo bezorgd.. Maar jullie berichten stellen me wel wat gerust..
Ben heel benieuwd naar de update van vandaag hoe dat ze het eten weer oppakt

CharmFaith

Berichten: 894
Geregistreerd: 30-12-07
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 12:18

immii_clarr schreef:
Loveyou, vervelend zeg al die zorgen. Fijn dat het wat beter lijkt te gaan nu. Ook beterschap voor de baby en kat!

Ach die orange, zo schattig met die dikke buik!

Wil hier inderdaad ook een camera op gaan hangen, maar zal er een moeten hebben die ik op 4G kan laten draaien, want geen wifi op stal. Boerderij staat erg ver van stal af dus denk dat dat niet te doen is. Heb even gekeken naar een prepaid met onbeperkt internet van kpn, is voor 31 dagen 9 euro, en stopt automatisch tenzij je verlengt voor 9 euro. Vind het voor dat bedrag nog wel te doen. Alleen nu nog even de vraag welke camera het dan moet gaan worden..


Ik had ook geen wifi op stal wij hebben nu een wifirouter staan met een simkaart er in van youfone met 4g internet 10gb met een abbo van 12 euro per maand en maandelijks opzegbaar. Daar kan je iedere camera op aan sluiten en als je alleen de cameras er op heb verbruikt het heel weinig nu na 2 weken nog geen 1gb verbruikt met 4 camera's

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 17:09


lovejouuuIB

Berichten: 353
Geregistreerd: 17-04-09
Woonplaats: Schalsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 19:58

*\o/* Nika mag morgen weer naar huis! Ze is eigelijk vandaag al helemaal goed gekeurd maar 1 nachtje voor de zekerheid nog even..

Ze hebben helaas niet kunnen achterhalen waar het nu van kwam.. Maar ben al lang blij dat ze het weer doet :D

Iemand nog tips voor camera op een plek znder internet of wifi.. Zijn er ook prepaid kaartjes met bv 1 maand onbeperkt internet.. Of internet via stroomkabel/stopcontact

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 21:24

jaycee is al dik zeg , wow :j

lovejouu, fijn dat het weer goed gaat

Noisy

Berichten: 5402
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 21:24

Wat een fijn nieuws lovejouuul.
Bij ons is ook geen Wi-Fi mogelijk en ik heb dus de Alfred app gebruikt. Pre-paid kaartje met alleen een data bundel van Lebara gekocht en dat ging perfect.
Beeld overdag:
Afbeelding

Beeld 's nachts:
Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 21:24

lovejouuuIB schreef:
*\o/* Nika mag morgen weer naar huis! Ze is eigelijk vandaag al helemaal goed gekeurd maar 1 nachtje voor de zekerheid nog even..

Ze hebben helaas niet kunnen achterhalen waar het nu van kwam.. Maar ben al lang blij dat ze het weer doet :D

Iemand nog tips voor camera op een plek znder internet of wifi.. Zijn er ook prepaid kaartjes met bv 1 maand onbeperkt internet.. Of internet via stroomkabel/stopcontact


Super nieuws!

angelpam

Berichten: 1375
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 22:09

Wat fijn dat ze weer naar huis mag. Loveyou

Tinkels

Berichten: 3064
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 22:51

Noisy schreef:
Wat een fijn nieuws lovejouuul.
Bij ons is ook geen Wi-Fi mogelijk en ik heb dus de Alfred app gebruikt. Pre-paid kaartje met alleen een data bundel van Lebara gekocht en dat ging perfect.


Goed beeld inderdaad! Hoe doe je dit precies? Ik ben wat onnozel wat dit betreft haha!
Heb je daar dan een simpel telefoontje hangen? Met die app?

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 22:52

Hier laatst een powerline? gekocht.. Hebben nu prima Wi-Fi verbinding achter in stal, tot wel 40 meter verderop. Misschien idee Tynke?

Fijn nieuws loveyou! +:)+

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 23:00

fijn dat ze naar huis mag loveyou
Alfred app werkt idd goed
heb ik hier ook extra hangen.
Astrid lekkere buik al
Laatst bijgewerkt door tinkert_tje op 17-11-19 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinkels

Berichten: 3064
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 23:01

Meya_ schreef:
Hier laatst een powerline? gekocht.. Hebben nu prima Wi-Fi verbinding achter in stal, tot wel 40 meter verderop. Misschien idee Tynke?

Fijn nieuws loveyou! +:)+


Ik zal eens googelen wat dit is! Bedankt voor de tip.

Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 23:12

Goed nieuws loveyouuu!

Astrid jeetje, Jaycee maakt er werk van.

Wij hebben ook een topic, maar die loopt al vanaf het begin van de dracht: [KS-MK] Wij gaan weer voor een Groninger-baby in 2020!



Ik heb ook een tp-link wifi versterker maar ik moet denk ik toch een sterkere hebben want het signaal in de stal is amper sterk genoeg (beeld blijft vaak hangen daardoor).


Noontje vandaag op 196 dagen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Noisy

Berichten: 5402
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 21:14

Tinkels schreef:
Goed beeld inderdaad! Hoe doe je dit precies? Ik ben wat onnozel wat dit betreft haha!
Heb je daar dan een simpel telefoontje hangen? Met die app?

Ik had mijn oude IPhone 5S in een beker gezet, die vast geducktaped zat op de balk. Stroomdraad eraan want de batterij gast nogal snel leeg en draaien maar. Met het knopje nightvision had ik dus prima beeld in de nacht.

CharmFaith

Berichten: 894
Geregistreerd: 30-12-07
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 17:42

169 dagen vandaag *\o/*
Afbeelding

lovejouuuIB

Berichten: 353
Geregistreerd: 17-04-09
Woonplaats: Schalsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 18:49

Noisy schreef:
Tinkels schreef:
Goed beeld inderdaad! Hoe doe je dit precies? Ik ben wat onnozel wat dit betreft haha!
Heb je daar dan een simpel telefoontje hangen? Met die app?

Ik had mijn oude IPhone 5S in een beker gezet, die vast geducktaped zat op de balk. Stroomdraad eraan want de batterij gast nogal snel leeg en draaien maar. Met het knopje nightvision had ik dus prima beeld in de nacht.


Dit ga ik ook gewoon proberen! :D :D topidee
Ik zag ook een prepaidsimkaartje voor onbeperkt internet van kpn voor nog geen 10 euro p/m.. Hopelijk werkt het allemaal zoals ik zou willen _/-\o_

Noisy

Berichten: 5402
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 21:37

Lekker praktisch haha, gebruiken wat er voor handen is. Ben ik nog vergeten om een foto te maken van die creatie |o :')

Madam had wel lekker haar best gedaan om zich als kroket te vermommen...En wat erger is...het is nog erfelijk ook :oo Dat wordt nog wat straks met een bonte :=
Afbeelding

Afbeelding