Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 205 van de 528 [ 13183 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208 ... 528  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

 
Profiel   

Nou hier dus geen glimworm hoor, lekker fuzzy en dik is de status :+
Ze krijgt eerder meer witte haren dan appeltjes haha
We zitten alweer op de 206 dagen dracht!
[ img ]

En dit is haar resting bitchface...
[ img ]
Wat is jullie ervaring? Meer bitchy is een merrie? Zou wel fijn zijn haha!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 20:57 



 
Profiel   

haha salatiga, zo boos kijken :) boos en merrie , ik wil ! :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 21:27 



 
Profiel   

De dames zijn naar mij niet veranderd, nog net zo lief. Maar Sterre (de pony) is echt een giga trut geworden richting de ruinen. :x

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 22:11 



 
Profiel   

Imiddels is de koorts gezakt en ze eet en mest ook weer gewoon.. wel heeft ze nog pijnstiller gekregen..
Kreeg net nog een appje van stal dat ze weer mooi alert was en op 37.4 zat dus dat is wel fijn om te horen. Het lijkt wel weer de goede kant op te gaan.. Morgen de uitslag bloedonderzoek.. Verder dachten we eerst koliek maar de klachten daarvoor waren ook minimaal.. Hier denken ze dat ze misschien last heeft van dat het veulen gedraaid is.. Iemand daar ervaring mee? Verklaard de koorts trouwens niet maar morgenvroeg maar weer even kijken hoe ze zich voelt

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 22:34 



 
Profiel   

Hier geen Pregzilla's. Ze zijn zelfs aanhankelijker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 22:35 



 
Profiel   

salatiga1995 schreef
Nou hier dus geen glimworm hoor, lekker fuzzy en dik is de status :+
Ze krijgt eerder meer witte haren dan appeltjes haha
We zitten alweer op de 206 dagen dracht!
[ [url=m/4CG2Ou.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dit is haar resting bitchface...
[ [url=m/eoLgMY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat is jullie ervaring? Meer bitchy is een merrie? Zou wel fijn zijn haha!



Heerlijk blij hoofd zeg :')

Mijn merrie is juist superlief en dromerig.. En die zou als de echo klopt een merrie krijgen..
Maar ik denk dat het wel per dier verschillen is dus het zegt nog niks waarschijnlijk..
Maar ik ben een leek verder in deze dingen mijn eerste ervaring met een drachtige merrie dus misschien heb ik het ook wel mis :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 22:41 



 
Profiel   

Haha ja dat blije hoofd is ver te zoeken momenteel bij haar, eten voor haar neus helpt nog wel is :')
Ojee daar gaat mijn hoop op een merrie dan loveyouuu! Ik heb ook niet heel veel referentie, vorige keer was ze naar mijn weten niet zó opvallend sacherijnig en toen werd het een hengst

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 23:37 



 
Profiel   

Orange was de eerste maanden niet te genieten.
Als je de stal in kwam oren in de nek, tegen de andere dames uit het niets schoppen.
En heel veel gaten graven tegenover mijn nieuwe merrie.
Gelukkig nu weer veranderd in een lieve merrie. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 09:31 



 
Profiel   

Hopelijk was het inderdaad een draaiing veulen. Of misschien toch niet helemaal fit.

Lekker hoor die sjachies.
Een voorspeller weet ik niet.
Ik heb een vreedmonster. Maar verder is ze lief en niet lelijk naar mij. Of andere paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 10:11 



 
Profiel   

Haha Saltaliga, hier hetzelfde. Merrie is chagarijnig naar de andere paarden. Vorige keer minder en toen was het een hengst, hoop houden!

Gelukkig gaat het beter loveyouu

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 10:42 



 
Profiel   

haha mooi die karakterveranderingen
Suzie is niet veel anders het blijft een lieverd.
Ze vind het alleen niet leuk als ik aan haar buik voel om te proberen of ik haar veulentje voel dan loopt ze eventjes weg haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 10:43 



 
Profiel   

Hier is mijn merrie exact hetzelfde als vorig jaar. Zou het dan weer een merrie veulen zijn. Ik hoop het. Maar 2 x achter elkaar goud krijgen geloof ik niet in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 11:28 



 
Profiel   

Hoe is het nu met je merrie loveyouuuib?

Al een paar flinke buiken komen er voorbij! Voor een aantal schiet het ook al lekker op :)

Over het karakter; Fleur is zoooo sereen dat het bijna niet kan missen. Ik gok zelf op een hengst. Ze heeft tot nu toe 6 merrieveulens gehad en 1 hengst. Zou uit deze combinatie best een merrie willen dus je zal zien dat het een hengst wordt.
Zeker nu mijn merrieveulen van dit jaar verkocht is lijkt mij wederom een merrie wel mooi.

Voor de zekerheid alvast onder voorbehoud een opfok plekje voor een hengst gereserveerd. Zeg het maar niet tegen mijn man :')

Ik ga even wat volgtopics aanstippen. Heb er zelf ook eentje gemaakt, maar ze staat op het moment niet thuis dus een buikfoto heb ik nog niet :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 11:29 



 
Profiel   

Hebben jullie allemaal een camera op de merrie staan?

Ik merk nog niets qua karakter.. toen ze net drachtig was, dacht ik dat ze rustiger en kalmer was.. Nu is het gewoon weer Zoé… :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 12:01 



 
Profiel   

Tinkels hier nog niet ze staat nu ook nog 24/7 buiten.
half febr (misschien eerder) gaat ze s’nachts naar binnen dan gaat de camera erop.

Ik heb net de nieuwe camera in stal gehangen .
appeltje eitje binnen 5 minuten geinstalleerd en opgehangen +:)+
Thanks voor de tip petraaken

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 12:12 



 
Profiel   

Ik heb altijd camera hangen waarmee ik alle paarden kan zien.


Laatst bijgewerkt door MDWStables op 15-11-19 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 12:13 



 
Profiel   

Ik heb ze aan huis. Geen camera, tegen de tijd dat het zo ver is slaap ik naast de paddock in het bakhuis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 12:14 



 
Profiel   

Tinkels schreef
Hebben jullie allemaal een camera op de merrie staan?

Ik merk nog niets qua karakter.. toen ze net drachtig was, dacht ik dat ze rustiger en kalmer was.. Nu is het gewoon weer Zoé… :P

ik heb vaste camera's op de stallen, het hele jaar door kijk ik zo nu en dan op de telefoon naar ze, gewoon voor de leuk :) als de bevalling dichterbij komt sluit ik een 19 inch monitor aan, die komt op mijn nachtkastje te staan zodat ik 's nachts ook met een half open oog goed kan zien wat er gebeurd, erg handig :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 12:15 



 
Profiel   

Ja ik bedoel ook meer tegen de bevallingsdatum aan hoor van die camera ;) Nu nog niet.

Maar dacht hebben sommige ook alleen een birth alarm?

Het is m'n eerste veulen ( en als het een merrie is waarschijnlijk ook weer de laatste ;) ) dus ben wat zoekende hier en daar...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 12:16 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Ik heb ze aan huis. Geen camera, tegen de tijd dat het zo ver is slaap ik naast de paddock in het bakhuis.


Ik ook aan huis. Zie veel maar ben er natuurlijk niet altijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 12:18 



 
Profiel   

Nee, maar als je niet thuis bent en je ziet op je telefoon in de AH een dorp verderop dat je paard begonnen is ben je nooit op tijd weer thuis, dus dat heeft ook niet veel meerwaarde.

Meeste veulens hier arriveren overigens óf 's avonds tussen 10 en 12 óf 's morgens tussen 5 en 7. Heb er welgeteld één gehad die middag op de dag werd geboren. Merrie had het de hele nacht én ochtend op stal opgehouden, zodra ik haar de wei in deed werd het veulen geboren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 12:25 



 
Profiel   

Dat is mijn droom... overdag.. in het land op een vrije dag van mij ;)
Maar goed dat zal niet gebeuren waarschijnlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 12:43 



 
Profiel   

Ik heb het met de staleigenaar al wel over een camera gehad.
Dus die komt er waarschijnlijk wel boven te hangen.
Hij heeft een geboorte singel van familie die hij kan lenen, dus wellicht dat ze die ook op krijgt.
Echter is dat geen mobile variant dus nog met een kastje met zoemer die in bereik moet zijn.
Maar ik vertrouw mijn stalbaas de volle 100% als het zover is. :)
Het liefst ben ik er natuurlijk zelf bij. Maar ik weet ook dat mijn stalbaas ze echt wel in de gaten zal houden als het zover is. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 12:44 



 
Profiel   

Inmiddels staat ze in de kliniek..
Vanochtend weer niet eten.. Geen koorts meer maar wel de hele box over de kop gehaald. Dus voor mij genoeg om de knoop door te hakken en het zekere voor het onzeker te nemen.. Daar kunnen ze meer voor haar doen dan hier thuis..
Hopelijk knap te snel op! Verder weten ze daar ook nog niet zo veel.. Bloedonderzoek kwam niks uit en ze meste ook gewoon..

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 13:10 



 
Profiel   

Ach wat klote. Goed dat je haar naar een kliniek hebt gebracht. Beterschap!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 13:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 205 van de 528 [ 13183 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208 ... 528  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen