Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 189 van de 528 [ 13183 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192 ... 528  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

 
Profiel   

Hier ook al een aantal gehad die niet hebben geharsd of gekegeld. Of misschien 1u van tevoren, maar dat heb je dan niet door. Ook al 2 die bevielen zonder volle uier. Dus ik ga nooit af op alleen die tekenen.

Wiske 178 dagen

[ img ]
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 14:18 



 
Profiel   

camille laat helemaal niks weten, die kan gewoon doen wat ze altijd doet en ineens gaan liggen en dan is het veulen er ook zo, vorig jaar moest ik de paasboodschappen nog doen, dus eerst camille gecheckt , leek niks aan de hand, dus ik zeg tegen manlief, ik ga nog even wat boodschappen doen, dus zet de auto op de markt en ga eerst naar kruidvat, had mijn arm vol met spullen toen de geboortemelder ging , ik zag camille onderuit gaan, dus alle spullen op de toonbank gegooid en in de auto gesprongen, toen ik thuis kwam( 3 minuten later) was eowyn net geboren, manlief was er wel bij gelukkig. maar had dus geen hars of druppels, geen uitgezakte kling, helemaal niks aparts

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 15:18 



 
Profiel   

Jeetje wat zijn sommige merries al ver!

Afgelopen jaar had ik het via de camera door dat ze wel vlot zou gaan veulen door haar gedrag. Ze harst nauwelijks. De camera is mijn vriend en verder goed opletten want op die dag wil ze ook heel graag op stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 15:24 



 
Profiel   

Dankjewel, gett :D
Ik vond hem ook erg goed gelukt! Dus ben heel benieuwd of deze net zo leuk wordt :)

Daisy kegelde wel altijd netjes en dan had ik binnen 24 uur een veulen. Voor Fi is dit de tweede, dus ik ga niet af op de tekenen van vorige keer, want die kunnen nu heel anders zijn.

Van Dais wist ik ook dat ze standaard 11-15 dagen overtijd ging. Fi was vorige keer 1 dag later. Ik hoop dat ze dat een beetje aanhoudt, want die meer dan 10 dagen extra wachten is niet grappig ;)


Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 22-10-19 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 16:09 



 
Profiel   

Dit jaar 3 super voorbeeldige merries gehad. Allemaal witte melk avond van de bevalling. Nu een maiden merrie dus benieuwd wat die gaat doen.

Heb mijn jonge hengst terug kunnen kopen. Was contact verloren nadat hij was doorverkocht en toch altijd spijt gehad van de verkoop. Kreeg zondag berichtje dat hij te koop was en paar uur later stond hij bij ons.
Aankomend jaar gaat hij naar de hk en dan hopelijk een paar merries met hem dekken
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 16:09 



 
Profiel   

Ik werk met mijn gevoel en inzicht en een camera. Maar ik heb mijn werk aan huis. Dus ben er altijd. Dat scheelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 17:02 



 
Profiel   

4 maidens hier, ik kijk er al naar uit :') NOT!

Leuk dat je hem terug hebt kunnen kopen Sara

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 17:28 



 
Profiel   

plassen jullie drachtige merries ook meer dan als ze niet drachtig zijn..... ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 19:50 



 
Profiel   

Pfff amai Knolselder, succes met 4 maidens :wow: :=


Hier 2 die ik meestal heel goed kan voorspellen en het mooi zie aankomen en dan eentje die dit jaar kei geniepig was en zonder enig voorteken bevallen is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 20:08 



 
Profiel   

Hier ook een maiden, dus ben benieuwd straks. :D
Vandaag wel voor het eerst het veulen gevoeld <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 20:16 



 
Profiel   

Tinkels schreef
plassen jullie drachtige merries ook meer dan als ze niet drachtig zijn..... ?


Kan ik niet echt zeggen.. Zie niks extra's..

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 21:18 



 
Profiel   

Hier ook een maiden dus ben benieuwd wat ze gaat doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 21:44 



 
Profiel   

Hier het tweede veulen, ben benieuwd of ze hetzelfde gaat doen.. Was vorige keer heel duidelijk :D

Ik had nog een vraagje, uit het mestonderzoek is gekomen dat Bel een lintwormbesmetting heeft en nu las ik sowieso dat de meeste al pramox geven rond deze tijd, werkt deze ook tegen de lintworm?
De dierenarts zei hier equimax maar kan niet vinden of die wel mag gegeven worden aan een drachtige merrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 02:51 



 
Profiel   

Hier ook een maiden, dus geen idee hoe ze gaat doen :') Ben benieuwd.
Tinkels, ik merk niet dat ze meer plast, wel dat ze wat gevoeliger is met poetsen net achter het zadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 06:30 



 
Profiel   

Tinkels schreef
plassen jullie drachtige merries ook meer dan als ze niet drachtig zijn..... ?

Op het eind van de dracht wel maar voor nu niet meer dan anders.

gisteren kwam de dierenarts enten en normaal is de drachtige merrie echt geen moeilijke om te enten maar nu deed ze lastig en willen bijten naar hem. :oo Kan me dit gedrag echt niet herinneren bij haar van de eerste keer dat ze veulen heeft gehad jaaaaaaaaaaaren geleden. Haar grootmoeder deed nooit anders dan anders. Dierenarts zei zelf dat drachtige merries heel anders kunnen reageren dan als ze niet drachtig zijn. Tegenover ons is ze niet anders dan anders

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 07:25 



 
Profiel   

salatiga1995 schreef
Hier het tweede veulen, ben benieuwd of ze hetzelfde gaat doen.. Was vorige keer heel duidelijk :D

Ik had nog een vraagje, uit het mestonderzoek is gekomen dat Bel een lintwormbesmetting heeft en nu las ik sowieso dat de meeste al pramox geven rond deze tijd, werkt deze ook tegen de lintworm?
De dierenarts zei hier equimax maar kan niet vinden of die wel mag gegeven worden aan een drachtige merrie.

Wij geven hier meestal Equimax :j Kan prima aan drachtige merries gegeven worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 07:32 



 
Profiel   

Pramox is tegen lintworm :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 08:52 



 
Profiel   

Vulina schreef
Wij ook met regelmaat..


Ik ook dit jaar. Groot uier maar geen gevulde spenen en nog wat vroeg maar de melk gaf ineens lage ph. Twee uur later was veulen er. Zonder ph strips was ik niet wakker gebleven. Heb wel halsteralarm ook maar toch.
Ze zijn voor mij de afgelopen jaren steeds heel duidelijk geweest die ph strips ook omdat je een tendens van daling ziet. Ik zou nooit meer zonder willen. Allez als er ooit nog gefokt wordt.

Ik vind het wel opvallend altijd dat meer plassen. Anders zie ik ze niet zo vaak plassen maar de drachtige wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 19:44 



 
Profiel   

Oké dank jullie wel! Ik denk dat ik dan gewoon pramox geef aangezien de meesten die geven hier, durf geen risico te nemen haha

Meer plassen is mij nog niet zo opgevallen eigenlijk, al ben ik nu ook niet in de buurt om het in de gaten te houden dus ben vrij nutteloos :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 19:52 



 
Profiel   

Oh bliksem ik had jullie alweer ontstipt, dat was nou al de tweede keer :oo

DL jeetje, veel sterkte, wat vreselijk :(:)

Fotsy, ohh je merrie verkocht? Niet meer samen aftellen dus, wel jammer hoor maar wel fijn dat je toch nog meeleest hier.

Wij zitten vandaag op de helft, 170 dagen. Nu gaan we de goede kant op! Buikje groeit nu ook wel. [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 19:58 



 
Profiel   

Oh bliksem ik had jullie alweer ontstipt, dat was nou al de tweede keer :oo

DL jeetje, veel sterkte, wat vreselijk :(:)

Fotsy, ohh je merrie verkocht? Niet meer samen aftellen dus, wel jammer hoor maar wel fijn dat je toch nog meeleest hier.

Wij zitten vandaag op de helft, 170 dagen. Nu gaan we de goede kant op! Buikje groeit nu ook wel. [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 19:58 



 
Profiel   

Veel maiden merries hier of lijkt dat zo.

Muronia begint ook al op te schieten.

Mijn merrie is vandaag nog gescand en alles zag er gelukkig goed uit. Ze konden alleen het hartje niet vinden maar het lag ook al heel diep. De reden dat ik heb laten is scannen is dat mijn merrie gisteren met binnen komen uitgegleden is en heel hard op de zijkant tegen de stal terecht is gekomen. Voorknie is dik en heeft ze wondjes op Voor nu lijkt het met een sisser af te lopen verder heeft ze ook achter op de sprongen wondjes zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 20:41 



 
Profiel   

Misschien is het toeval, en komt het door het natte gras mede. Maar het valt me echt op.. ze plast vaak en veel.

Die melk strips zijn dus wel een aanrader. Het is de eerste keer dat ik fok.. vind het eigenlijk doodeng maar goed... enorm spannend :) maar ook erg leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 20:46 



 
Profiel   

Mistral plast ook veel, vooral na het rijden, dan moet ik haar echt gelijk in stal zetten anders is de hele gang nat. Dat heeft ze normaal ook al, maar lang al niet zo vaak als nu.

Voor ons ook het eerste veulen. Heb ph strips en ga een camera ophangen op stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 21:14 



 
Profiel   

Hoihoi ik wil me ook melden hier *\o/*

Wirolieta is drachtig van haar 2e veulen en staat op de planning voor 27 april


[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-19 14:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 189 van de 528 [ 13183 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192 ... 528  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen