Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 528 [ 13183 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 528  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

 
Profiel   

Ja snap ik. Aan de ene kant maakt 't niet uit. Aan de andere kant ga ik ook niet graag iedereen achterna maar doe lekker m'n eigen ding. Samen met wat mensen overleg ik wel, maar toch.
Vind de prijsklasse waarin ik dek ook dikke prima. Heb ook wel gekeken naar Arezzo, maar vind ik gewoon te duur. Dan kijk ik naar nakomelingen van hem maar die spraken me weinig aan, behalve Hampshire maar die staat in het buitenland.
En dan zo ineens blader je een boekje door en zie je een leuke. Dan kijk ik verder, heb de hengsten show op de laptop gekeken en daar sprak die me ook aan. Filmpjes zoeken, Google etc.
En zo kom ik uiteindelijk tot een keuze. Of wat meerdere opties. Dat bespreek ik met de hengsten houder, die heeft toch wat meer kennis en kijk. En dan komen we er meestal wel uit :j

Als ik toch wou dekken met een bruine.. Was de keuze weer veel groter _O-
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 08:47 



 
Profiel   

AstridJ schreef
Noisy idd desnoods even met praam. Leuk trouwens dat je ook met Mo dekt! ;)

Zonnetjex mijn merrie is ook 15 en heeft vier jaar geleden een veulen gehad. Twee jaar geleden is ze ook gedekt en was meteen drachtig alleen is dat er rond drie maanden (of later) weer afgekomen. Dit jaar laat ik 'r opnieuw dekken en ga dan waarschijnlijk toch regumate gebruiken op aanraden van de dierenarts. Maar opnieuw dekken is verder geen probleem. 15 is echt niet te oud. Er zitten inderdaad wel risico's aan, en je hebt er weken slapeloze nachten van. Maar het is aan de andere kant geweldig mooi om mee te maken. Ik laat dit jaar dus twee merries dekken, en ik vind het weer rete spannend, en ik zal me volgend jaar vast weer afvragen waarom ik het ook alweer zo leuk vond. :D Zit op het moment ook met een NMPRS merrie die elk moment kan bevallen, spannend en leuk tegelijk!

Waken doe ik alleen, ik heb ze achter het huis staan en heb een camera in de stal. Ik hoef geen vrij te nemen want ik werk thuis. Voordat ik ga slapen test ik de melk, is die nog rond de 7 dan waak ik door een paar keer per nacht op de camera te kijken. Camerabeeld heb ik op m'n telefoon die ik op het nachtkastje zet. Ik wordt sowieso heel vaak wakkers nachts en dan kijk ik even, dan hoef ik alleen mijn ogen even open te doen. Als de PH daalt dan ga ik beter waken. Je kan ook met een camera en geboortemelder werken. Is maar net wat je zelf het fijnste vindt.
Vrij nemen is best wel lastig plannen. Merries bevallen tussen de 320 en 365 dagen, meestal rond de 340 dagen maar je weet van te voren niet hoe lang je merrie erover gaat doen.


Bedankt voor je reactie! Ik hoor inderdaad van heel veel mensen dat 15 helemaal niet te oud is. Voor mij is het wel een beetje 'nu of nooit', want anders vind ik wel dat ze wat te oud wordt, maar dat is voor iedereen (en iedere merrie) anders natuurlijk!
Ook fijn om te horen dat er ook anderen zijn die het zo spannend vinden haha, maar inderdaad het is ook ontzettend mooi en bijzonder!

Wij hebben al ooit een veulen van deze merrie gehad, dus ben bekend met de uier checken etc. PH hebben we toen niet gecheckt (heb ook het gevoel dat dat meer iets van de laatste jaren is?). Toen probeerde we vaak wel iemand thuis te hebben iedere paar uur vanaf het moment dat de uier vulde etc. maar weet niet of dat volgend jaar ook gaat lukken (hangt beetje af van werk etc. natuurlijk), anders zouden we inderdaad misschien maar een camera moeten overwegen, geeft dan toch wat rust lijkt me.

Verder, grappig om te horen over jullie hengstenkeuze. Daar ben ik dan wel al vrijwel zeker van (ondanks dat ik nog even de knoop moet doorhakken of ik mijn merrie wil dekken).
Ik volg ondertussen nog even mee en houdt jullie op de hoogte, benieuwd naar jullie verhalen en leuk om mee te lezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 09:19 



 
Profiel   

Ik heb sowieso een vos. :))

Qua hengstenkeuze heb ik goede vrienden gevraagd om mee te kijken.
Dus op de hengstenkeuring een aantal passende hengsten in de gaten gehouden, en daarna naar een hengstenhouder geweest die er 3 van mijn lijstje had. :)
In overleg met hem op de hengst uitgekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 09:21 



 
Profiel   

Ik heb inderdaad ook veel overlegd en rond gekeken met andere fokkers Kwpn etc en komen steeds op de zelfde uit maar alsnog vind ik het lastig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 09:37 



 
Profiel   

Haha! Maak je het jezelf niet te lastig?

Als ik een leuke hengst zie, die voor zover ik weet past. En ik vraag wat rond en meerdere vinden het een goede combi ben ik om hoor :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 10:01 



 
Profiel   

Seven schreef
Ik wou dit jaar voor een jonge hengst gaan, maar blijf steeds bij Duits of Jameson hangen.
Toen ik die laatste de eerste x zag was ik er al weg van en vind hem steeds beter geworden.
De populariteit heeft me tegen gehouden maar m'n man zegt ook wat maakt het uit wat een ander gaat gebruiken of hoeveel mensen dat wellicht doen belangrijkste is wat wei er uit krijgen en daar heeft hij gelijk in.

Ga dus nog even lekker door twijfelen


Ik vind jameson gewoon veel te populair en een jonge hengst voor 1750 euro!! Maar als je er gek van bent moet je het gewoon doen. Ik vond hem voor te spectaculair en achter viel bijna in het niet. Zie het liever anders om.
Ga nu een jonge hengst gebruiken ok nog niet goedgekeurd bij het kwpn maar wel net bij het Deense stamboek. 1000 euro.
Wij doen er dit jaar 5 bij de hengst en het moet wel betaalbaar blijven. Blijft een hobby. Mag geld kosten maar moet zich wel terug verdienen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 10:16 



 
Profiel   

Ik heb een lijstje gemaakt wat mijn eisen waren. Uiteindelijk was er niet veel keuze meer. De hengsten met Duitse dekvoorwaarde durf ik niet aan met deze merrie.

Ik heb natuurlijk ook een eigen hengst en al super leuke nakomelingen. Dus daarom ook weer voor hem gegaan :j
Ditis het veulen van dit jaar Esmeralda x Formidable <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 13:15 



 
Profiel   

Dubbel


Laatst bijgewerkt door Seven op 12-04-19 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 14:36 



 
Profiel   

Ja tis ook een gevoel inderdaad baudy

Welke heb jij op het oog dan baudy
Heb met helgstrand ook wel contact en heb daar ook wat hengsten gezien die me aanspreken inderdaad

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 14:37 



 
Profiel   

Seven schreef
Ja tis ook een gevoel inderdaad baudy

Welke heb jij op het oog dan baudy
Heb met helgstrand ook wel contact en heb daar ook wat hengsten gezien die me aanspreken inderdaad


Nou wij hebben dit jaar een deal gemaakt met Van Norel. Ivm de aankoop van een merrie van hun. Dus ik heb dit jaar alleen keus uit de hengsten van hun.
Zirola is dus weer drachtig van Uphill
Onze nieuwe merrie Mevr G gaat bij Blue horse livius.
( heeft van Norel aan blue horse verkocht maar blijft via hun op de Nederlandse markt beschikbaar)
En voor cassio dubben we nog tussen il divo of expression.

Voor de tuigers nog geen idee. Eerst wachten tot de veulens er zijn ( 8 mei en 9 juni pas)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 14:46 



 
Profiel   

Ik heb toch besloten dat ik het niet ga doen meer met Prada. Dus geen 2020 baby voor mij :n
Ik wacht lekker tot het juiste moment met Giv <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 14:53 



 
Profiel   

Dat is altijd goed zo'n deal :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 15:22 



 
Profiel   

Seven schreef
Dat is altijd goed zo'n deal :j


Heb liever een vrije keus maar heb nu wel een gave merrie op stal staan voor niet te duur.

[ img ]
Deze dame Oscar x Weinberg. Toen ze bij ons kwam nog vb. Maar inmiddels ster, D-OC.
Volle zus liep ooit op WK jonge paarden in verden naar een 8e plaats. Ze komt uit een top stam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 15:46 



 
Profiel   

Mooi dier echte Oscar kwa uitstraling houd ik van.
Ja vrije keuze is fijner maar soms is een duwtje in de juiste richting ook wel fijn
Met onze merrie met jazz Gribaldi bloed is het vaak al lastiger kwa keuzes

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 16:22 



 
Profiel   

baudyh schreef
Seven schreef
Dat is altijd goed zo'n deal :j


Heb liever een vrije keus maar heb nu wel een gave merrie op stal staan voor niet te duur.

[ [url=m/myHKmv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze dame Oscar x Weinberg. Toen ze bij ons kwam nog vb. Maar inmiddels ster, D-OC.
Volle zus liep ooit op WK jonge paarden in verden naar een 8e plaats. Ze komt uit een top stam.


Mooi dier Baudyh! Volledig mijn ding :D
Haar volle zus heeft een Elite Ibop gebracht met Uphill? (even op Horsetelex gespiekt :P )

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 19:02 



 
Profiel   

Evelien__ schreef
baudyh schreef

Heb liever een vrije keus maar heb nu wel een gave merrie op stal staan voor niet te duur.

[ [url=m/myHKmv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze dame Oscar x Weinberg. Toen ze bij ons kwam nog vb. Maar inmiddels ster, D-OC.
Volle zus liep ooit op WK jonge paarden in verden naar een 8e plaats. Ze komt uit een top stam.


Mooi dier Baudyh! Volledig mijn ding :D
Haar volle zus heeft een Elite Ibop gebracht met Uphill? (even op Horsetelex gespiekt :P )
Edit: zie net dat Uphill ook een Oscar is :+ negeer bovenstaande maar...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 19:03 



 
Profiel   

Ja ze komt echt uit een mooie lijn. Zijn ook zeer blij met haar. Ze kende niks toen ze bij ons kwam vorig jaar. Had 3 veulens gehad en kende een halster. We hebben haar eptm laten lopen ( maar dat ging allemaal iets te snel voor haar) maar ze werd wel ster en nu ook D-OC. Dus klaar om bij de hengst te gaan.
[ img ]
Deze dus blue horse livius.
Ga hem morgen zien op de hengstenshow bij van Norel

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 19:36 



 
Profiel   

Zo, ik ben even stil geweest, maar ik ga proberen goed mee te doen vanaf hier.

keresa schreef
Cynthia
Heb een dochter van brad
Is een super lieve hengst heb hem als jonge hengst mee gemaakt

Wat leuk! Mag ik een foto zien? :D Laat je haar ook dekken dit jaar?

salatiga1995, knappe hengst heb je uitgezocht!

NOISY!!!! :D *\o/*
Prachtige combi! Hopelijk kunnen we volgend jaar weer op kraamvisite bij elkaar.

Ilja_1997, wat een prachtige hengst! :~


Jeetje! De knappe Jaycee-baby is ineens volwassen en krijgt zelf een baby, wat leuk :)

ZonnetjeX, mijn oudste merrie kreeg haar laatste veulen twee weken voordat ze 21 werd en dat ging prima. Ze heeft in totaal 8 veulens gehad. Sommige merries gaan zelfs tot na hun 25e door, maar ik vond het genoeg geweest voor haar.

Wat een leuk ding, AM!

Wat jammer prada :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 20:30 



 
Profiel   

ZonnetjeX, mijn merrie heeft vorig jaar haar eerste veulen gehad op 15 jarige leeftijd dus kan prima hoor. Was in 1x drachtig, geen problemen en bevalling volgens het boekje (afgezien van de nageboorte die er lang over deed om eraf te komen), super moeder en ga haar dit jaar dus weer dekken (is nu 16). De dierenarts zei destijds ook dat de conditie van de merrie belangrijker is dan de leeftijd, m’n merrie was gewoon in topconditie en liep in de sport dus zou geen problemen verwachten. En zoals Cynthia al zei, ken genoeg merries die 20+ zijn en nog (meerdere) gezonde veulens geven :)

Wat jammer pradadaan! Giv kan ook niet opnieuw weer gedekt worden? Of heb je andere plannen met haar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 23:32 



 
Profiel   

Ik krijg dit jaar een 3de veulen op rij uit mijn 18 jarige merrie.. En, ik heb 1 drachtig van 23 jaar oud. Ze is in top conditie en ik zou bijna twijfelen het dit jaar opnieuw te proberen.. Maar het moet ook eens ophouden hè..

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 00:13 



 
Profiel   

Wat jammer Pradadaan!

Baudyh. Prachtige merrie. Leuk dat je zo'n deal heb kunnen sluiten!

Vulina. Lijkt me ook lastig. Wanneer is het genoeg. Ook al zijn ze in top conditie, eens houdt het op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 00:19 



 
Profiel   

Wat spannend hier allemaal!

Dankjullie allemaal voor de reacties over de leeftijd van de merrie. Als ik het zo lees en hoor van mensen in mijn omgeving (en de DA) lijkt dat dus echt geen enkel probleem :) Mijn merrie is prima conditie, rijd nog regelmatig buitenritten van rond de 20km en bij terugkomst is er niks van te merken behalve wat zweet haha (en dat voor een fjord).
Dilemma over haar leeftijd speelt niet echt meer, moet alleen nog de knoop doorhakken. Blijft lastige beslissing!

Blijf ondertussen nog hier volgen en laat het weten mocht ik de keus hebben gemaakt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 10:35 



 
Profiel   

Vandaag bij de hengstenshow van stal van de Sande geweest en ik ga toch beide merries bij For Ferrero doen.
De 3 jarige volgens mij beginnend hengstig naar twijfel een beetje want vind het vroeg zat. Als het meteen pakt zit je half maart met een veulen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 22:20 



 
Profiel   

Mijn merrie was donderdag geinsemineerd en zaterdag gecheckt. Toen zaten er 2 eitjes dus is ze opnieuw geinsemineerd. En vanochtend was er een weg. 2 mei scannen we haar weer

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 22:25 



 
Profiel   

Sanne96 schreef
Mijn merrie was donderdag geinsemineerd en zaterdag gecheckt. Toen zaten er 2 eitjes dus is ze opnieuw geinsemineerd. En vanochtend was er een weg. 2 mei scannen we haar weer


Maar nu heb je toch meer kans op een tweeling?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 22:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 528 [ 13183 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 528  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen