Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 154 van de 528 [ 13183 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157 ... 528  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

 
Profiel   

Andreab,
Welke chiropractor heb jij? Ik zoek nog een goede maar durf een onbekende zonder review van iemand niet aan. Ik heb een keer iemand gehad die mijn pony niet goed had behandeld. Verder alleen sportmassage maar zoek echt een chiropractor.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 08:42 



 
Profiel   

Kijk even op de website van https://www.icreo.com/nederlands/behand ... nederland/, daar staan de mensen die in ieder geval een volledige opleiding hebben gedaan. Zegt nog niet alles, maar wat je aan namen krijgt kun je dan even checken of ze ook opgeleid zijn. Er zijn ontzettend veel beunhazen. Het is sowieso een onbewezen 'vak', maar enige controle is altijd nog beter dan helemaal niets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 08:58 



 
Profiel   

Dankje ibbel! Ga ik doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 09:24 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Kijk even op de website van https://www.icreo.com/nederlands/behand ... nederland/, daar staan de mensen die in ieder geval een volledige opleiding hebben gedaan. Zegt nog niet alles, maar wat je aan namen krijgt kun je dan even checken of ze ook opgeleid zijn. Er zijn ontzettend veel beunhazen. Het is sowieso een onbewezen 'vak', maar enige controle is altijd nog beter dan helemaal niets.



Marcia Veldboer is een goede!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 14:13 



 
Profiel   

Evelien. Wat een raar verhaal. Heeft de dierenarts lopen slapen ofzo :? Gelukkig dat je haar nog hebt nalaten kijken. Nu duimen draaien!

Caily. Gefeliciteerd!

Welkom sammyoo

Fotsy. Wat fijn! Het echte wachten kan beginnen...

Andreab. Goed dat je de chiropractor hebt laten komen. Echt nodig geweest dus.

Hier zijn vandaag de veulens gespeend. Ging eigenlijk best makkelijk.

[ img ]
eindelijk rust :')

Wild Thing is vandaag 103 dagen drachtig
Esmeralda is vandaag 63 dagen drachtig

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 18:28 



 
Profiel   

Hihi rust voor de merries!

Rijden jullie nog wedstrijden oid met de merries?
Hier vandaag weer eens op pad gegaan na 8 maanden geen wedstrijden. Gelijk maar L2. 2 mooie punten en 1e prijzen.
Ben benieuwd hoe lang we door kunnen gaan voordat buik in de weg gaat zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 18:31 



 
Profiel   

Ik niet. Sws na 4 (?) maand raden ze aan niet meer te springen. En dat is wat ik doe :+
Ik dek voornamelijk ook de merries die ik niet rij. 3 jaar zijn of fokmerrie. De 3 jarige heb ik vorig jaar wel wat gereden om zadelmak te houden. Dus rondje stap, draf en soms galop a la 5 minuten ofzo.

In het begin van de dracht kan het wel. Alleen net na insimineren tot ik het hartje zie doe ik sws rustiger aan als ik ze wel rij. Daarna op concour ook voorzichtig. Niet neuzen, geen water uit waterbakken op locatie drinken etc. Vooral voor de ziektes. Oftewel geeft het me zelf geen fijn gevoel en mogen ze gewoon drachtig zijn thuis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 18:34 



 
Profiel   

Springen en me gaan niet samen, dus dat doe ik sowieso niet. :')
Laat ze sowieso nooit neuzen met vreemde paarden eigenlijk en eigen emmertje mee voor water. Hoewel ze nooit drinkt op vreemd terrein.
Ook voordeel dat de wedstrijden hier dichtbij zijn, dus niet al te lang op de trailer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 18:38 



 
Profiel   

Ik rijd door zoals ik altijd heb gereden en vorige dracht ging ik pas afbouwen toen ik merkte dat het te zwaar werd. Toen was dat vanaf maand 7 afbouwen en vanaf 9 maand stond ze stil.

Moet eerlijk bekennen dat ze nu voornamelijk aan de longe loopt. Privé loopt alles even niet zoals ik wil en heb dus stress en dan kan ik beter niet op haar rijden, daar is ze te gevoelig voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 19:17 



 
Profiel   

mirjamalvaro schreef
Hihi rust voor de merries!

Rijden jullie nog wedstrijden oid met de merries?
Hier vandaag weer eens op pad gegaan na 8 maanden geen wedstrijden. Gelijk maar L2. 2 mooie punten en 1e prijzen.
Ben benieuwd hoe lang we door kunnen gaan voordat buik in de weg gaat zitten.


Hoewel ik nu geen wedstrijden meer rijd heb ik dat in het verleden wel gedaan waarbij de nadruk lag op het indoorseizoen.
Het toppunt was een wedstrijd in de B waar ik met winst wegging en de merrie zonder voortekenen de dag erna beviel van een gezind veulen. Bleek dat de eigenaar van de merrie zich vergist had in de uitteldatum en de merrie ook nog voor de datum beviel. Ik dacht 6 weken voor de datum te stoppen... ijzersterke merrie was dat, ieder jaar een veulen en met 2 ruiters voor mij van de B naar de Z gereden en voor mij als leerpaard gediend van haar 16-18 jaar.

Met Kees ben ik vorig jaar zo’n 2 maand voor de datum gestopt met rijden, daarna nog wel in de lange lijnen met haar gewerkt. Ik ben haar nu aan het oppakken in het stappen (blessure) omdat het voor de merrie voordeel heeft bij de bevalling als ze niet te dik is en goed in conditie.

Kijk naar je merrie en lekker laten werken, je merkt zelf wanneer het klaar is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 19:37 



 
Profiel   

Ik rijd nog wel fanatiek met flup. Heb überhaupt nog nooit een wedstrijd gereden met haar := oktober doen we wel mee aan de in hand trail, dat word dan onze eerste wedstrijd! Die dag doe ik ook mee met mn oudere pony in de pleasure, maar dus niet met flup.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 20:09 



 
Profiel   

AM_Horses @ Thx! lekker rustig zo met afspenen! 1 merrie was ook zo bij ons.. Andere geeft nog steeds melk en is nog steeds verknocht aan haar "veulen"
Murosch @ Ik lees je eigen topic ook over de scheiding, heel veel sterkte! Probeer positief te blijven, je komt er straks sterker uit! Wat is Wainonia een mooi paard <3
Kimsel94 @ Thx! Voor ons ook de eerste keer 2 veulentjes tegelijk.
Evelien__ @ thx!
jumpyhorse @ Mooie merrie <3
Kabayo @ Volg je natuurlijk op insta (en via DM) Maar nogmaals super balen en hopelijk volgend jaar meer succes!

Wij hebben het ook lastig gehad en waren beide bij de laatste poging pas raak. Mallow is zelf een keer geïnsemineerd door een andere hengst omdat we wilde uitsluiten dat het niet aan de combi lag.

Manskiee @ Succes!
Kimsel94 @ Spannend veel succes!
marije1502 @ Thx!
cp112 @ Mooie Tinkers, Huge maar wel mooi!
2a54z6e45r6r @ Gefeliciteerd!
ZonnetjeX @ Gefeliciteerd
tiwi1969 @ Gave merrie!!
Caily @ *\o/* Veullieees *\o/*
Evelien__ @ Fingerscrossed!
Sammyoo @ Leuk nog een mixje! Wij hebben straks een Haf x Tinker
Fotsy @Liijkt me zo gaaf te zien, maar ook wel een beetje vreemd dat het al zo allemaal kan.
mirjamalvaro @ wij rijden tot de laatste week, althans bij de vorige dracht. Ze gaven aan er nog voldoende energie voor te hebben. Al heb je het dan over een buitenritje of beetje bak werk. Ik geloof dat ze met 8 maanden een laatste wedstrijdje hebben gereden.
Al denk ik dat ze met deze dracht wat meer stil staan, ik heb zelf een zoontje van bijna 1 en dat kost werk zat.

Volgens mij helemaal bij.. :)
Afgelopen zaterdag mocht Lizzy weer als sprookjes pony optreden! Een keer per jaar halen we alles uit de kast en doet ze braaf haar rondje, met achter haar de fanfare en alle (Disney) sprookjes figuren!
Lekker Liz doet het allemaal maar braaf!

70 dagen drachtig!
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 20:13 



 
Profiel   

Dank voor jullie verhalen. Zo te lezen kan ik het indoor sowieso blijven starten dus, zolang de merries het aan kunnen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 20:15 



 
Profiel   

Ik rijd tot een maand of 7-8 dracht nog buitenritten tot 20 km (anderhalf/2 uur). Heb vroeger endurance gereden, daar mag je tot 4 maanden dracht klasse 1 starten (dat is tot 40 km), maar met drachtige paarden ben ik nooit gestart en rijd nu sowieso geen wedstrijden.
Mijn twee oudere merries zijn allebei aan een pees geopereerd dus die zijn niet echt wedstrijdproof meer. Lopen wel goed verder, maar ik heb weinig zin in de stress van een DA die ze tijdens de keuringen onder een vergrootglas legt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 20:45 



 
Profiel   

Welkom allemaal voor de mensen die nieuw zijn.

Melissa1996 wat zien jullie er mooi uit.

AM_Horses die merries van jou lijken er niet zo veel Last van te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 22:03 



 
Profiel   

StalMelyn, ik heb Karianne van Ruth (www.lodash.nl) laten komen. Ik zag dat ze niet bij icreo is aangesloten maar bij een andere organisatie voor chiropractie. Ze is ook dierenarts wat ik een bijkomend voordeel vindt. Tiana loopt inmiddels weer wat beter, maar haar been is lokaal nog wel dik.


Nu ze niet goed loopt train ik uiteraard niet, maar doordat wij 1,5 jaar geleden verhuisd zijn naar een verbouwproject komt trainen er doorgaans ook niet van. Ik probeer haar wel in beweging / conditie te krijgen, want ik denk dat dat beter voor haar is ten tijde van de bevalling.
De vorige dracht heb ik tot 2 maand voor de uitgerekende datum getraind. Ik ben toen gestopt omdat haar buik zo dik werd dat ik dacht dat het nooit gezond kon zijn als alles zo aan haar rug aan het kootsen was. Qua mentaliteit had ze gewoon verder kunnen trainen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 08:55 



 
Profiel   

Reactie op voorgaande vragen..

Mijn osteopaat/chiropractor (Joyce Vijverberg) wilde mijn merrie niet tijdens de dracht behandelen ivm mogelijke kans op verwerpen na de behandeling zodat je als klant niet haar de schuld zou kunnen geven mocht de merrie verwerpen.

Verder rij ik geen wedstrijden meer met mijn merrie, ik stap alleen nog wat rondjes ivm blessure. Ook is mijn merrie heeeeel rond tijdens de dracht waardoor ik later in de dracht een bareback moet gebruiken :')

Mijn merrie is vanmorgen weer gescand, 27 dagen ondertussen. Afgelopen week na het wegknijpen van een tweede vruchtje had de vrucht een gekke bobbel in plaats van dat hij mooi rond was.. Dierenarts dacht dat het vruchtje dus misschien ging afsterven maar het vruchtje is nu zeker 2x zo groot geworden dus het groeit en zag er goed uit volgens de arts! :) Zullen we dan toch het geluk aan onze kant hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 16:09 



 
Profiel   

Sammyoo, wat superleuk om jou weer eens tegen te komen in het DBT :D
Wat is Pepita prachtig geworden! Ik ga duimen dat het lukt!

Eef, jij hebt ook echt geen mazzel dit jaar hè? ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 16:30 



 
Profiel   

Welkom Sammyoo, leuke kruising!

Heel hard duimen Evelien!!

Veulens spenen. Fijn dat het zo makkelijk ging. Mijn jongste gaat als iets haar niet zint gewoon over of onder het draad door. Desnoods met omheining en al. Hoop maar dat zij het ook zo prima vindt volgend jaar, anders krijgt ze eenzame opsluiting vrees ik. Wil er nog even niet aan denken .

Ik rij geen wedstrijden, endurance mag je niet starten na 4 maanden dracht, en ik was toch nog niet begonnen, dus laat maar voor nu. We gaan wel met 2 van de merries op vakantie in oktober, maar dan hebben ze hun eigen weiland. En thuis rijden we wel gewoon.

Knappe Lizzy!

Super dat het goed is gegaan Kimsel!

Hoe doen jullie het met ontwormen? Ik wil ontwormen met ivermectine en heb nu een merrie rond dag 20 en eentje 3 dagen na de laatste dekking. Kan dat gewoon of beter even wachten? Wil eigenlijk niet wachten want dan kom ik van de winter wat in de knoei qua tijd van de pramox.

Even een topic gemaakt: [KS-MK] Vier generaties bont, als dat geen feest wordt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 16:44 



 
Profiel   

Iedereen bedankt voor de felicitaties. Ben echt zo blij dat het uiteindelijk toch nog is gelukt :D. Nu duimen dat de rest van de dracht voorspoedig verloopt. Ben wel van plan om op 6 weken nog een keer te scannen (voor mijn eigen gevoel).
Zojuist ook rekening van hengstenhouder binnen, die viel me nog wat mee. Hij is aardig geweest met het berekenen van de dagen stalling, maar met alle dierenartsbezoekjes is de rekening toch nog aardig opgelopen. Maar ach, snel betalen en proberen niet aan te denken haha. Je weet van te voren dat het mee en tegen kan vallen hè.

Bijleespost (hoop dat ik iedereen heb)

Caily Gefeliciteerd, wat fijn zeg alle drie! En beterschap nog

Sammy Welkom! Ik duim voor je

Evelien Jeetje, wat een vreemd verhaal… Duimen dat het pakt met Sterngold!

Fotsy Wauw klinkt goed. Helaas geen foto

AM Fijn dat het spenen zo makkelijk ging, op naar de volgende veulens 

Over rijden tijdens de dracht: Ik rijd voornamelijk recreatief en vorige dracht (zo’n 10 jaar geleden) heb ik mijn merrie gewoon doorgereden tot het moeizamer ging (denk zo’n 3 maanden voor de datum uitgerekende datum), daarna nog wel wat stappen/longeren voor de beweging maar niet actief meer. Ben deze keer ongeveer hetzelfde van plan, vooral luisteren naar de merrie.

Melissa Wat een leuke sprookjespony

Kimsel dat klinkt wel positief. Ik duim voor je dat je wat geluk hebt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 09:41 



 
Profiel   

Caily, waarom geef je een volwassen merrie ivermectine ipv moxidectine? Voor de dracht kan beide geen kwaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 11:06 



 
Profiel   

Uriante is helaas niet drachtig. Die laten we toch ook maar, beginnen we mooi vroeg aankomend jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 11:09 



 
Profiel   

Nu ivermectine en in december moxidectine.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 11:10 



 
Profiel   

Ik vind dat zinloos O:) En je werkt er resistentie mee in de hand..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 11:13 



 
Profiel   

Hier adviseert de DA ook Ivermectine (na eitelling) in de zomer en Moxi (Equest Pramox voor alle paarden) na de eerste goede nachtvorst.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 13:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 154 van de 528 [ 13183 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157 ... 528  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen