Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 5 [ 101 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

off-road. Het drachtig krijgen van mijn merrie.

 
Profiel   

verkeerd verwoord, bedoel inderdaad een scan om te zien of ze geovuleerd heeft.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-19 20:10 



 
Profiel   

M_arjolein schreef
Wat leuk! Ik ga ook even volgen. Die van mij heeft een merrieveulen van Tsjalle gehad 7 jaar geleden. Ik was net als Absolem onwijs fan van Hette. Wardy lijkt me zelf idd ook super gaaf. Maar ik wil nog even zien hoe die het aankomend jaar doet met zn 1e nakomelingen enzo.


O leuk! Heb je de merrie van tsjalle nog steeds in je bezit? Ga je dit jaar ook nog dekken met een andere hengst of sla je dit jaar over? Ben ook wel benieuwd inderdaad hoe Wardy nakomelingen het gaan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-19 20:21 



 
Profiel   

ThornForest schreef
Hoe is het nu net jullie paarden vavane en gett? Is die van jou al geïnsemineerd vavane? En gett, is het eitje nu weg?

Hier is het nog afwachten. Ze is in love met een ruin op stal en 2 dagen na de inseminatie was ze nog helemaal hoteldebotel met hem, plassen, kauwen en kon haar nauwelijks bij hem wegkrijgen. Dacht daardoor dat het deze ronde niks was maar ze schijnen gewoon door te kunnen gaan met hengstigheid ondanks het eitje wel is gepakt. De 3e dag na de inseminatie sloeg ze de ruin weg, dat voelde voor mij toch meer als een kans dat het misschien toch wel gelukt is. Het blijft gissen. Over 2 weken weten we het zeker.


Spannend! Merrie van een vriendin bleef ook hengstig en later bleek ook drachtig :) dat kan dus zeker. Mijne staat al vanaf woensdag bij de dierenarts maar helaas nog niks gebeurd. Het zag er toen heel goed uit maar de hengstigheid zet niet echt door... We wachten nog een paar dagen af en anders komt ze weer naar huis en moet ik de volgende hengstigheid afwachten. Echt lastig, bij mijn merrie is de hengstigheid echt slecht te merken. En door werk kan ik niet elk moment in de auto springen om har naar de dierenarts te brengen (ze moet in een opvoelbox anders gaat het scannen niet). Dus ik hoop echt dat het nu doorzet :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-19 21:45 



 
Profiel   

Heb ook een hele leuke Hette nakomeling gezien, leuke beweging en karakter.

Wardy nakomelingen ook erg benieuwd naar, lijkt zo een leuke vriendelijke hengst. Mag alleen wat meer behang hebben.

Vermoed dat ze niet drachtig, maar heb er eigenlijk geen goede reden voor. Mijn gevoel zegt het haha.

Duidelijkere foto heb ik zo niet, ze mist wat maat en behang. Ook is haar voorbeen wat kort. Met Epke lijkt het een goede match om dit te verbeteren!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-19 22:15 



 
Profiel   

Wat een leuk proces he die hengsten uitzoeken? Mijn Take veulen van vorig jaar is ontzettend leuk geworden, precies wat ik wilde...met een paar jaar wil ik met haar ook weer een veulen fokken.
Ik maak nu al steeds berekekeningen kwa inteelt enz. Maar eerst naar de keuring als ze 3 is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-19 08:06 



 
Profiel   

ThornForest schreef
M_arjolein schreef
Wat leuk! Ik ga ook even volgen. Die van mij heeft een merrieveulen van Tsjalle gehad 7 jaar geleden. Ik was net als Absolem onwijs fan van Hette. Wardy lijkt me zelf idd ook super gaaf. Maar ik wil nog even zien hoe die het aankomend jaar doet met zn 1e nakomelingen enzo.


O leuk! Heb je de merrie van tsjalle nog steeds in je bezit? Ga je dit jaar ook nog dekken met een andere hengst of sla je dit jaar over? Ben ook wel benieuwd inderdaad hoe Wardy nakomelingen het gaan doen.


Nee die heb ik niet. Wel veel contact met de eigenaar. Merrie is niet heel bijzonder maar wel poepiebraaf. Beleerd door een kind van 12. Die merrie van mij is heel sensibel en snel onder de indruk dus wat dat betreft geeft Tsjalle wel echt een goed karakter door. Nee mijn merrie moet eerst de wedstrijdsport in. Ze is nu 11 en wordt wat volwassener :j Dan over 3 jaar maar weer eens proberen

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-19 09:16 



 
Profiel   

Spannend. Wees er alert op dat dierenartsen met scannen niet alles zien....merrie was twee jaar geleden niet drachtig gescand...terug naar hengst maar een nieuwe dekking lukte niet dus merrie weer terug in de sport en teleurstelling voor de baas. Totdat de merrie wel erg dik werd...er is toen een mooi merrieveulen geboren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-19 09:25 



 
Profiel   

M_arjolein schreef
Nee die heb ik niet. Wel veel contact met de eigenaar. Merrie is niet heel bijzonder maar wel poepiebraaf. Beleerd door een kind van 12. Die merrie van mij is heel sensibel en snel onder de indruk dus wat dat betreft geeft Tsjalle wel echt een goed karakter door. Nee mijn merrie moet eerst de wedstrijdsport in. Ze is nu 11 en wordt wat volwassener :j Dan over 3 jaar maar weer eens proberen


O dat vind ik super fijn om te lezen. Ik heb Tsjalle gekozen omdat zijn karakter mij erg aanspreekt. Ik hou het veulen zelf en karakter vind ik belangrijker dan uitstraling, alhoewel ik dat ook wel graag zie hoor. Maar wil dat mijn kinderen er ook mee overweg kunnen als ze dat later willen. Uiteindelijk stonden Alwin en Tsjalle nog op mijn lijst. Tijdens de hengstenkeuring zag ik hoe braaf Tsjalle was toen hij preferent verklaard werd met dat meisje op zijn rug. Dat was voor mij echt doorslaggevend. Naderhand hoorde ik van een vriendin van mij, die nu bezig is haar paard te laten insemineren met alwin dat alwin wel een vrij pittig karakter heeft. Dus sowieso al heel blij dat ik uiteindelijk toch voor Tsjalle ben gegaan en nu ik dit lees kan ik helemaal niet wachten. De dochter van Age en zijn vrouw (eigenaren van Tsjalle) poetst hem ook vaak. Zijn vrouw vertelde dat ze dat eigenlijk alleen bij Tsjalle toevertrouwen om hun dochter alleen bij hem te laten. (Of dat was een verkooppraatje) :+ Maar zie op fb wel foto’s voorbij komen waarop hun dochter met Tsjalle bezig is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-19 10:02 



 
Profiel   

Ninette schreef
Spannend. Wees er alert op dat dierenartsen met scannen niet alles zien....merrie was twee jaar geleden niet drachtig gescand...terug naar hengst maar een nieuwe dekking lukte niet dus merrie weer terug in de sport en teleurstelling voor de baas. Totdat de merrie wel erg dik werd...er is toen een mooi merrieveulen geboren.


O jee, dan sta je toch ook raar te kijken. Alsnog mooi dat het gelukt is maar ideaal is anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-19 10:06 



 
Profiel   

suffie schreef
ThornForest schreef
Hoe is het nu net jullie paarden vavane en gett? Is die van jou al geïnsemineerd vavane? En gett, is het eitje nu weg?

Hier is het nog afwachten. Ze is in love met een ruin op stal en 2 dagen na de inseminatie was ze nog helemaal hoteldebotel met hem, plassen, kauwen en kon haar nauwelijks bij hem wegkrijgen. Dacht daardoor dat het deze ronde niks was maar ze schijnen gewoon door te kunnen gaan met hengstigheid ondanks het eitje wel is gepakt. De 3e dag na de inseminatie sloeg ze de ruin weg, dat voelde voor mij toch meer als een kans dat het misschien toch wel gelukt is. Het blijft gissen. Over 2 weken weten we het zeker.


Het kan zijn dat ze zolang hengstig bleef omdat het 2e follikel er nog heeft gezeten en is doorontwikkeld.


Ja dat kan het inderdaad wel zijn. Dierenarts zei dat het grote ei weg was en het kleine ei er nog zat. Zal daar dan wel mee te maken hebben inderdaad. Ik met mijn kortzichtigheid en geen ervaring denk gewoon dat als het eitje is gepakt ze ook niet meer hengstig hoeft ze zijn. Maar zo zwart-wit werkt het natuurlijk niet. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-19 10:14 



 
Profiel   

Leuk dat jij ook voor karakter gaat...ik ben om die reden als een blok voor Take 455 gevallen. Staat bekend om zijn enorm brave nakomelingen, nou mijn merrieveulen is werkelijk zo extreem lief en braaf...klopt dus. Ik sprak tijdje geleden een trainer/ voorbrenger van de nieuwe heuvel.. die gaf ook aan dat de nakomelingen van take wat inrijden betreft ook mega makkelijk zijn. Opstappen en wegrijden bij wijze van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-19 11:00 



 
Profiel   

ThornForest schreef
M_arjolein schreef
Nee die heb ik niet. Wel veel contact met de eigenaar. Merrie is niet heel bijzonder maar wel poepiebraaf. Beleerd door een kind van 12. Die merrie van mij is heel sensibel en snel onder de indruk dus wat dat betreft geeft Tsjalle wel echt een goed karakter door. Nee mijn merrie moet eerst de wedstrijdsport in. Ze is nu 11 en wordt wat volwassener :j Dan over 3 jaar maar weer eens proberen


O dat vind ik super fijn om te lezen. Ik heb Tsjalle gekozen omdat zijn karakter mij erg aanspreekt. Ik hou het veulen zelf en karakter vind ik belangrijker dan uitstraling, alhoewel ik dat ook wel graag zie hoor. Maar wil dat mijn kinderen er ook mee overweg kunnen als ze dat later willen. Uiteindelijk stonden Alwin en Tsjalle nog op mijn lijst. Tijdens de hengstenkeuring zag ik hoe braaf Tsjalle was toen hij preferent verklaard werd met dat meisje op zijn rug. Dat was voor mij echt doorslaggevend. Naderhand hoorde ik van een vriendin van mij, die nu bezig is haar paard te laten insemineren met alwin dat alwin wel een vrij pittig karakter heeft. Dus sowieso al heel blij dat ik uiteindelijk toch voor Tsjalle ben gegaan en nu ik dit lees kan ik helemaal niet wachten. De dochter van Age en zijn vrouw (eigenaren van Tsjalle) poetst hem ook vaak. Zijn vrouw vertelde dat ze dat eigenlijk alleen bij Tsjalle toevertrouwen om hun dochter alleen bij hem te laten. (Of dat was een verkooppraatje) :+ Maar zie op fb wel foto’s voorbij komen waarop hun dochter met Tsjalle bezig is.


Het zal vast deel verkooppraatje zijn maar denk dat het grotendeels wel klopt. Je zet niet zomaar die kleine meid erop wanneer het publiek ook nog los gaat dus dat zegt wel een hele hoop. Moet eerlijk zeggen dat ik hun meeste hengsten wel heel vriendelijk vind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-19 18:09 



 
Profiel   

Helaas, mijn gevoel was juist. Ze is niet drachtig. Er komt weer een beginnende hengstigheid aan, dus gaan we het gewoon nog een keer proberen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-19 19:38 



 
Profiel   

gett schreef
Helaas, mijn gevoel was juist. Ze is niet drachtig. Er komt weer een beginnende hengstigheid aan, dus gaan we het gewoon nog een keer proberen!



Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-19 19:46 



 
Profiel   

Jammer....heel veel succes bij de 2e ronde!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-19 06:58 



 
Profiel   

Aah, balen gett. Hopelijk de volgende ronde meer geluk. Ik ga voor je duimen. Hier nog steeds in de wacht. Nog 9 dagen tot de scan. #wachtenduurtlang. |o

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-19 12:06 



 
Profiel   

Zaterdag geinsemineerd, was mooi ei en vandaag weer gescand en ei was weg!

Ben deze keer zeer positief, dus we zullen het zien!!

Wachten duurt zeker lang.. Haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-19 21:34 



 
Profiel   

Oo dat klinkt positief Gett. Nu duimen dat het gelukt is.

Ik bel morgen met de dierenarts om voor donderdag een afspraak te maken om te scannen. Ben zeer benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-19 13:00 



 
Profiel   

Wat fijn Gett. Hopelijk scant ze straks drachtig.

Hoe doen jullie dat eigenlijk met insemineren? Want je kan ze weg brengen maar het kan ook thuis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 12:17 



 
Profiel   

ik laat haar thuis insemineren. Ik moet voor 10 uur in de ochtend aan de hengstenhouder doorgeven dat ze geïnsemineerd moet worden en dan komen ze dezelfde dag nog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 19:53 



 
Profiel   

Hier komen zo ook gewoon langs, ze hebben per provincie wel een insemenator. De nieuwe heuvel, heeft het echt super goed voor elkaar!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 20:18 



 
Profiel   

gett schreef
Hier komen zo ook gewoon langs, ze hebben per provincie wel een insemenator. De nieuwe heuvel, heeft het echt super goed voor elkaar!!

Het grote nadeel is wel dat zij op zondag niet reizen en dus niet aan huis insemineren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 21:32 



 
Profiel   

Absolem schreef
Spannend hoor!
Ik volg even.

Ik vond hette geweldige nakomelingen hebben. Maar hette is nu weg naar zuid Afrika dacht ik. Maar wardy is ook niet gek! Ben benieuwd of er nog mensen zijn die daar mee gaan dekken op bokt.



Momenteel ben ik bezig om mijn merrie drachtig te krijgen van wardy.

Momenteel is het de 2e insiminatie van de 1e cycles dat we proberen. Morgen weer scannen of het ei weg is. Het blijft toch altijd spannend hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 21:49 



 
Profiel   

ThornForest schreef
Oo dat klinkt positief Gett. Nu duimen dat het gelukt is.

Ik bel morgen met de dierenarts om voor donderdag een afspraak te maken om te scannen. Ben zeer benieuwd.



Hopelijk goed nieuws morgen TS.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 21:51 



 
Profiel   

lobkewikjem schreef
Absolem schreef
Spannend hoor!
Ik volg even.

Ik vond hette geweldige nakomelingen hebben. Maar hette is nu weg naar zuid Afrika dacht ik. Maar wardy is ook niet gek! Ben benieuwd of er nog mensen zijn die daar mee gaan dekken op bokt.



Momenteel ben ik bezig om mijn merrie drachtig te krijgen van wardy.

Momenteel is het de 2e insiminatie van de 1e cycles dat we proberen. Morgen weer scannen of het ei weg is. Het blijft toch altijd spannend hoor.



Oh als jouw veulen er is volgend jaar zou ik het dolgraag even willen komen bewonderen! Ben echt poepie nieuwschierig hoe die veulens worden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-19 06:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 5 [ 101 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen