Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 5 [ 101 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

off-road. Het drachtig krijgen van mijn merrie.

 
Profiel   

Niet.. Ik heb op 21 dagen na het (natuurlijk) dekken gescand en that's it.. :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-19 07:25 



 
Profiel   

Volgend jaar wel foto's van de veulentje plaatsen hoor!

Hier vandaag nog een keer geinsemineerd en dan is dit denk ik de laatste poging dit jaar.

Ga er eigenlijk vanuit dat het dit jaar niks meer wordt. Eigenaar zei al, dan maar de sport in. Waar ik absoluut geen problemen mee heb..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-19 17:09 



 
Profiel   

Nine1987, scan je dan helemaal niet meer? Of eind van het seizoen nog?

Dat is wel zuur gett. Hopelijk is het deze ronde raak.
Voordeel is wel dat je door kunt gaan in de sport inderdaad wanneer Ze gust blijft.

De dierenarts komt vandaag weer scannen als het goed is. Ze zouden voor 14.00 uur komen ivm mijn werk maar ik heb nog geen belletje gehad. We hebben natuurlijk nog een uur, en anders moet de afspraak verzet worden. Gelukkig komen deze echo’s niet zo strikt qua tijd.
Vond ik altijd wel een dingetje hoor met de scans voor het insemineren. Moest speciaal op die dag en voor 10 uur ‘s ochtends voor eventuele reservering bij de dierenarts. Was behoorlijk plannen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-19 12:03 



 
Profiel   

Gett, is er geen mogelijkheid om onverdund te insemineren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-19 12:15 



 
Profiel   

Net met de dierenarts gebeld en ze gaan het niet redden om voor 14.00 uur te komen. De afspraak is nu verzet naar vrijdag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-19 12:34 



 
Profiel   

Nee helemaal niet meer.. Elke keer dat je scant blijft toch een (klein) risico.. Dus ik heb de keuze gemaakt niet meer te scannen.. :)

Moet wel zeggen dat mijn merrie erg makkelijk drachtig werd.. 2x gedekt, derde keer sloeg ze al af en na 21 dagen drachtig gescand.. In totaal 1 weekje bij de hengst geweest.. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-19 12:48 



 
Profiel   

Mijn merrie was ook in 1x drachtig (1x geïnsemineerd thuis), maar wil toch echt wel zeker weten of ze drachtig is/blijft. En ook voor de gust verklaring, stel ze is in augustus straks niet meer drachtig dan krijg ik nog 80% van mijn geld terug.

Balen ThornForest... nog langer wachten :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-19 12:54 



 
Profiel   

O dat is een mooie regeling tierana. Ik ben hoe dan ook het dekgeld kwijt. Als ze gust blijft heb ik alleen korting op de dekking van volgend jaar maar ik probeer het alleen dit jaar dus heb niet zoveel aan die regeling als ze wel gust zou blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-19 14:12 



 
Profiel   

Vandaag een scan gehad en een mooi vruchtje en kloppend hartje. Super blij. *\o/* ze is nu 42 dagen.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-19 17:00 



 
Profiel   

Gefeliciteerd....
Nu heel geduldig af wachten tot .... 2020

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-19 15:45 



 
Profiel   

Danielleb, ik heb geen idee wat de mogelijkheden zijn. Heb geen ervaring met de fokkerij, eigenaar wel.


Fijn thornforest, nu aftellen!

Hier wederom niet drachtig, ze gaan haar voor de zekerheid spoelen en dan gaan we nog 1x keer proberen, maar dan met een andere hengst. Je weet maar nooit. Het wordt nu Alwin, zal zeker ook een goede match zijn. Nu hopen dat ze er zelf ook zo over denkt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 16:55 



 
Profiel   

Kally; dankjewel.
Gett; weer niet gelukt. Wat jammer iedere keer zeg. Alwin is ook een mooie hengst. Wie weet lukt dit beter, soms matcht het ook gewoon niet op de een of andere manier. Duim weer voor je.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-19 22:12 



 
Profiel   

Whoehoee *\o/* merrie is vandaag drachtig gescand!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 17:34 



 
Profiel   

Hee wat goed! Je zult het nooit zeker weten maar misschien heeft de switch naar Alwin geholpen.
Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 20:04 



 
Profiel   

Hier is het nu rustig. Het is afwachten en alles gaat zijn gangetje. Eind september de laatste scan voor evt gustheidsverklaring. Volgens mij is ze nog wel drachtig. Ze was laatst zo krenkie naar een andere merrie. Zo plat heb ik haar oren in de 9 jaar dat ze bij mij is nog nooit gezien. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 20:09 



 
Profiel   

Mijn merrie is ondertussen al 117 dagen drachtig. Moet ook nog scannen voor gust denk dat ik dat begin september ga doen! Denk dat ze nog steeds wel drachtig is want ze groeit lekker door. Nog geen gek gedrag tegen andere paarden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 23:59 



 
Profiel   

117 (intussen 119) dagen alweer. Wat gaat dat hard he.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-19 07:20 



 
Profiel   

Bedankt! We zullen inderdaad niet weten wat het nu geweest is. Maar zijn erg blij, nu duimen voor een gezond veulen en merrie!

Gaat al weer hard voor jullie! Gebruiken jullie ook een app om het bij te houden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-19 09:14 



 
Profiel   

Gaat heel snel inderdaad!

Ik reken gewoon af en toe uit, heb geen app.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-19 09:39 



 
Profiel   

Ik gebruik de app ‘dreamdays’. Daarop zie ik in 1 oogopslag hoeveel dagen ze al drachtig is en hoeveel dagen ze nog heeft te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-19 19:30 



 
Profiel   

Net even wat foto’s van Sierou gemaakt, vandaag zit ze op 93 dagen.

[ img ]
Ze heeft ook al een babybuik. Tenminste....ze staat 24/7 op het land en mag hopen dat dit niet alleen gras is. :+

[ img ]
Daarna wat zwangerschapsyoga

[ img ]
En aan het werk.

Einde deze maand de laatste scan, ook altijd weer spannend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-19 10:25 



 
Profiel   

Ze krijgt inderdaad al een lekker buikje. Mijn merrie ook hoor!
Afgelopen donderdag is ze gescand voor de laatste keer en alles nog goed gelukkig :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-19 11:22 



 
Profiel   

Dat is toch duidelijk een drachtig buikje!

Tierania fijn de bevestiging dat alles nog goed is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-19 09:03 



 
Profiel   

Gister heb ik de laatste scan gehad bij Sierou. Moeder en kind maken het goed. *\o/*
Vandaag zit ze op 103 dagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-19 13:38 



 
Profiel   

ThornForest schreef
Gister heb ik de laatste scan gehad bij Sierou. Moeder en kind maken het goed. *\o/*
Vandaag zit ze op 103 dagen.


Nog van harte!!

Hier ook nogsteeds een drachtige merrie, was even bang, want ze had wat vreemde kuren. Waardoor ze hengstig leek. Maar op de scan was een veulentje te zien!

DA vermoed dat het een merrieveulen wordr, dus zou heel leuk zijn als dat ook daadwerkelijk zo zou zijn!!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-19 12:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 5 [ 101 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen