Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 74 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Later in dracht nog eens scannen/opvoelen?

 
Profiel   

Vandaag deze foto ontvangen... denk dat opvoelen niet meer nodig is :')

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-19 11:00 



 
Profiel   

Niet meer nodig omdat een ander paard aan haar staart snuffelt?
Ik zie een bolle buik en geen teken van hengstigheid op het gesnuffel.
Of bedoel je dat je nu zeker weet dat ze drachtig is?

Ik zou opvoelen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-19 13:21 



 
Profiel   

Ik neem aan omdat de merrie nu een relatief typische veulenbuik heeft :+

Veel success TS!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-19 13:29 



 
Profiel   

_Snow_White schreef
Ik neem aan omdat de merrie nu een relatief typische veulenbuik heeft :+

Veel success TS!


Dit ja :P Dankjewel! :D
Ik laat er evengoed een DA bij kijken hoor, om te checken of alles goed verloopt :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-19 13:33 



 
Profiel   

xXutopiaXx schreef
_Snow_White schreef
Ik neem aan omdat de merrie nu een relatief typische veulenbuik heeft :+

Veel success TS!


Dit ja :P Dankjewel! :D
Ik laat er evengoed een DA bij kijken hoor, om te checken of alles goed verloopt :j

Wanneer zou de DA komen? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-19 13:40 



 
Profiel   

Ja... dat blijft de vraag :') Ik kreeg gisteravond bericht dat ze de vrouwelijke DA niet te pakken kreeg en dat ze nu haar eigen DA gaat vragen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-19 13:47 



 
Profiel   

Is de pony nu drachtig of niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-19 06:15 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

You tell me... ze is inmiddels hier :D en opvoelen was niet meer verantwoord, mocht ze idd drachtig zijn, dus we nemen de gok.. en ze heeft wel een mooi buikje inmiddels, dus of ze is gewoon dik, of ze heeft een veulie in d'r buik :+:

Vosje is m'n hengstje trouwens :') die heeft ook een prima buikje haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-19 13:28 



 
Profiel   

Hoe lang nog, denken jullie?! :D

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Ik hoop toch niet zo heel lang meer... wordt al kouder... :brr:

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 13:54 



 
Profiel   

Ik denk leeg :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 13:57 



 
Profiel   

En gewoon dik :P :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 14:16 



 
Profiel   

Hele lange dracht van een strontjong :+
Snap gewoon niet dat je niet laat scannen, dat hoeft nl niet alleen inwendig. Kan ook uitwendig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 18:52 



 
Profiel   

Ik denk niet dat die drachtig is, nou heb ik er geen verstand van maar zie niet echt een dikke buik

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 18:59 



 
Profiel   

Zou hem gewoon laten scannen. Zo heel duur is dat niet. Straks loop je nog een half jaar met een obees rond te sleuren :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 19:04 



 
Profiel   

Ik zou ook zeker laten scannen. Een drachtige merrie heeft heel andere voeding nodig dan een obese merrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 19:17 



 
Profiel   

Ik zou opvoelen en scannen ook niet doen. Uitwendig scannen geen ervaring mee, misschien een optie.

Maar ze loopt nu langs een hengst? Dan kun je vast zien of ze de komende drie weken hengstig wordt of niet? En hoe ziet het uier eruit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 22:12 



 
Profiel   

Niet drachtig denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 22:23 



 
Profiel   

Ik zou het toch zeker willen weten, want als ze leeg is, zal je moeten maatregelen treffen tegen hoefbevangenheid omwille van haar overgewicht. Via n bloedtest kan je ook te weten komen of ze drachtig is hoor, hebben we ook al gedaan met merries die zich moeilijk lieten scannen, dat zien ze dan wss aan hormonen in het bloed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 22:28 



 
Profiel   

Volgens mij is die gewoon mega dik O:) . Je ziet heel duidelijk dat het vet is en dat het overal zit := .
Sorry voor mijn woorden, maar ik vind dat ze er moddervet uitziet :x

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 22:51 



 
Profiel   

Opvoelen kan gewoon. Als ze ver in de dracht zit, voel je het meteen.
Ik zie hier geen drachtige merrie in

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 23:37 



 
Profiel   

Ik zie hier ook geen drachtige merrie. Toch zou ik het wel zeker willen weten. Zoals al eerder door Jolien87 heel terecht opgemerkt: een te dikke merrie heeft heel andere voeding nodig dan een hoogdrachtige.
Voor de pro's onder ons: ik lees scannen, opvoelen, is het niet gewoon mogelijk met een doppler te luisteren of er een hartslag is? Bij een zwangere vrouw kan dit al met 3 maanden zwangerschap. Verbaas me er wel vaker over. Ook bij de vraag of een hond drachtig is of niet. Bij een menselijke zwangerschap kunnen ze met een echo met 7-9 weken zwangerschap al zoveel details boven water halen en bij een hond kunnen ze soms op de helft van de dracht nog niet vertellen of ze drachtig is en zo ja van hoeveel pups. Maar dat is misschien een leuke vraag voor een ander topic.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 11:02 



 
Profiel   

Ik ben geen pro maar had destijds een stalgenoot die huisarts was.

Wij hebben toen met een stethoscoop bij de uier geprobeerd de hartslag van het veulen te vinden, gewoon voor de grap. Het was heel moeilijk maar is uiteindelijk wel gelukt. Eerlijk gezegd denk ik dat een paard hiervoor te groot is / de afstand te groot? Dat je maar net geluk moet hebben dat het veulen goed ligt?

Ik vind ze overigens ook niet drachtig ogen....

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 11:43 



 
Profiel   

truus1957 schreef
Ik zie hier ook geen drachtige merrie. Toch zou ik het wel zeker willen weten. Zoals al eerder door Jolien87 heel terecht opgemerkt: een te dikke merrie heeft heel andere voeding nodig dan een hoogdrachtige.


Precies :j want dan zou ik inderdaad per direct haar voeding aanpassen...

Nu wilde ik sowieso al binnenkort eens de plaatselijke dierenarts uitnodigen, aangezien we hier net nieuw zijn komen wonen. In eerste instantie ook voor het geval we hem/haar per direct nodig hebben i.v.m. de bevalling, maar misschien willen ze er dan gelijk ook wel even een blik op werpen :')

De vorige eigenaresse heeft haar DA er nog bij gehad en die verzekerde haar ook dat de pony drachtig was. Raadde af om nog verder onderzoek te doen, dus daar heb ik het toen ook bij gelaten... achteraf wel spijt van. Aan de andere kant, kan ik er nu ook gewoon zelf bij zijn!

Vanochtend wel haar uier op de foto kunnen zetten! :D

[ img ]

[ img ]

En even haar lijfje verder gevoeld. Nu kan ik met gemak haar ribben voelen, hoef niet te duwen.. dus zo 'moddervet' is ze niet... :n Ze heeft wel een hangbuikje, maar dat vind ze niet erg prettig als ik daar aan zit :P Wat je beide weer op een ander spoor zou zetten....

Leuke 'discussie' verder over het kunnen horen van het veulen. Het lijkt mij inderdaad dat de techniek inmiddels zo ver zou moeten zijn dat je ook gemakkelijker van buitenaf (of idd door bloedonderzoek!) erachter kan komen of een merrie drachtig is. Ik ga er eens een belletje aan wagen! Bedankt allen voor de reacties. Jullie bevestigen wat ik al vermoed, en mocht ze inderdaad niet drachtig zijn maar gewoon dik, hebben we een heel andere levensstijl nodig!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 15:22 



 
Profiel   

ik denk niet dat ze drachtig is... ik zou toch gewoon een DA laten komen zodat je het 100 procent zeker weet. nu ben je misschien wel aan het wachten op een veulen wat nooit komt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 15:27 



 
Profiel   

DA komt morgenochtend langs 8-) +:)+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 15:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 74 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen