Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Pre uit Spanje (Drachtig?)

 
Profiel   

Hallo allemaal!

Ik heb zaterdag een pre uit spanje gekocht. Een 3,5 jarige merrie, ze is pas 1,5 week in Nederland. Ik weet dat met paarden en pony’s uit Engeland dit vaak zo is dat een merrie drachtig is.

Hoe zit dat met paarden uit Spanje? Word er daar wel op gelet? Ze word morgen voor de zekerheid gescant!

Groetjes! *\o/*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 18:14 



 
Profiel   

Spannend. Ben benieuwd ! Hoe laat komt de DA?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 18:50 



 
Profiel   

@kabayo

Morgen middag na 16:00 word dus een lange dag haha!

Ik wil dit weten omdat we haar nu gaan beleren, stel dat ze bijv in maart begint te staken... dan weten we iniedergeval dat het aan een dracht kan liggen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 18:52 



 
Profiel   

Oei, dat hangt echt heel erg v.d. vorige eigenaar/handelaar/fokker af. Ik ken Spanjaarden die overal een hengst op gooien, als in merrie's dan, en ook Spanjaarden die dit niet doen. Denk dat ze dit binnen het VK meer dan doen in Spanje.

Scannen kan natuurlijk nooit kwaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 18:54 



 
Profiel   

Ailill schreef
Oei, dat hangt echt heel erg v.d. vorige eigenaar/handelaar/fokker af. Ik ken Spanjaarden die overal een hengst op gooien, als in merrie's dan, en ook Spanjaarden die dit niet doen. Denk dat ze dit binnen het VK meer dan doen in Spanje.

Scannen kan natuurlijk nooit kwaad.


Precies, liever zeker weten om hier in de training rekening mee te kunnen houden! Ik weet dat het met engelse merries vaak het geval is. Maar ik kan er bijna niks op vinden van spaanse merries.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 18:56 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

Dit is ze trouwens!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 18:57 



 
Profiel   

Weet je waar de merrie vandaan komt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 18:57 



 
Profiel   

Da's best een bekend brandmerk, maar ik kom er even niet op. Brankmerk i.c.m. bouw doet me wel vermoeden dat er een ance papier bij zit, geen verkeerde merrie. Is ze goed op de foto's?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 18:58 



 
Profiel   

Ailill schreef
Weet je waar de merrie vandaan komt?


Ik heb geen idee.. (Ze is heel erg lief en ze blijft!) ik weet alleen dat ze nu 1,5 week in NL is..


Laatst bijgewerkt door Diablohorse op 22-10-19 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 18:59 



 
Profiel   

Ailill schreef
Da's best een bekend brandmerk, maar ik kom er even niet op. Brankmerk i.c.m. bouw doet me wel vermoeden dat er een ance papier bij zit, geen verkeerde merrie. Is ze goed op de foto's?


Er zit geen afstamming bij, ze zou een mengelmoes zijn. Ze is enkel klinisch gekeurd, dat was goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 19:00 



 
Profiel   

Diablohorse schreef
Ailill schreef
Weet je waar de merrie vandaan komt?


Ik heb geen idee. Ik had een paard gekocht die blijk een ernstig verborgen gebrek te hebben, deze man wou alleen een paard inruilen. Vandaar dat ik haar heb. (Ze is heel erg lief en ze blijft!) ik weet alleen dat ze nu 1,5 week in NL is..
Oh, dan zou ik als de DA/VA er is sowieso de benen op de foto zetten, er komen toch behoorlijk wat paarden uit Spanje met een bemerking, helaas.

Ze heeft i.i.g. een bekend brandmerk. Nu weet ik dat meer fokkers met warmbloeden kruisen en ze is wat lang/rank voor een PRE. Mooie merrie, maar o.b.v. je bericht zou ik haar wel verder laten onderzoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 19:02 



 
Profiel   

Ik heb geen idee. Ik had een paard gekocht die blijk een ernstig verborgen gebrek te hebben, deze man wou alleen een paard inruilen. Vandaar dat ik haar heb. (Ze is heel erg lief en ze blijft!) ik weet alleen dat ze nu 1,5 week in NL is..[/quote]Oh, dan zou ik als de DA/VA er is sowieso de benen op de foto zetten, er komen toch behoorlijk wat paarden uit Spanje met een bemerking, helaas.

Ze heeft i.i.g. een bekend brandmerk. Nu weet ik dat meer fokkers met warmbloeden kruisen en ze is wat lang/rank voor een PRE. Mooie merrie, maar o.b.v. je bericht zou ik haar wel verder laten onderzoeken.[/quote]

Ze gaat voor de verzekering nog op de foto.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 19:06 



 
Profiel   

Verstandig, hopen op het beste. Hoeft niet altijd verkeerd te gaan, maar een paard met een gebrek omruilen en dan een merrie uit Spanje, ik hoop dat het goed afloopt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 19:10 



 
Profiel   

Ik weet waar ze vandaan komt, heb haar op FB voorbij zien komen. (Edit; En jou ook met je vorige aanwinst zie ik nu.)
Denk dat je vrij makkelijk kunt achterhalen waar ze gefokt is in Spanje als je contact met de verkoper nog goed is. :j


Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 22-10-19 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 19:13 



 
Profiel   

BarbaLala schreef
Ik weet waar ze vandaan komt, heb haar op FB voorbij zien komen.
Denk dat je vrij makkelijk kunt achterhalen waar ze gefokt is in Spanje als je contact met de verkoper goed is. :j

Mag ik je een pb doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 19:14 



 
Profiel   

Ja hoor :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 19:16 



 
Profiel   

BarbaLala schreef
Ja hoor :)


Gedaan als het goed is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 19:17 



 
Profiel   

Veearts is geweest gelukkig niet drachtig! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 17:06 



 
Profiel   

Grappig! Vorig jaar een Lusitano uut Spanje gekochtt. Bleek inderdaad drachtig. Er is dus best kans op. Keertje checken kan geen kwaad opzich! Tenminste als je steeds meer het idee krijgt dat het wel zo is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-20 21:48 



 
Profiel   

Geen 2 voor de prijs van 1 dus;p
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-20 03:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen