Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Welke stalcamera zonder wifi?

 
Profiel   

Ik ben op zoek naar een goede stalcamera, maar we hebben geen wifi in de stal, een wifiversterker oid is geen optie.

Ik zoek dus een bedraadde camera, draad moet zo'n 40-50 meter overbruggen.

Tips?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-19 23:35 



 
Profiel   

Elke Ip camera moet werken.
Met een goede ethernet kabel (CU) kan je in theorie max 100 meter overbruggen.
Cu is kabel van koper, wat je ook veel ziet is CCA (Copper Clad Aluminium)
Let op dat je niet een kabel neemt met een veel lagere prijs tov de gemiddelde prijs. deze kabels hebben vaak een 1 of meerdere metalen draden(fake Ethernet kabel) en dit geeft veel problemen , zeker op langere afstanden (magnetische velden die elkaar opheffen=signaal verlies)
Gebruik voor buiten een grondkabel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-19 23:45 



 
Profiel   

Van Cleverdog heb ik een camera hangen die op zowel kabel als wifi kan. Ik moet zeggen, goede kwaliteit voor de prijs die je betaald. Ik kan je wel een screenshot sturen in pb bij interesse. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-19 00:10 



 
Profiel   

Flovieuw misschien iets??

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-19 00:40 



 
Profiel   

Bedraade camera is ook beter dan een wifi camera omdat je nog wel eens signaal kan verliezen.

Toevallig woonachtig in het noorden?

Wij hebben de camera's aan laten sluiten door een bedrijf en dat was niet eens duur en goede beelden.



Wij hebben trouwens Hyundai/huaweir camera's.



[ img ]

[ img ]

Nachtfoto is zonder licht in de stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-19 08:32 



 
Profiel   

Maar je hebt dus al bedraad internet op stal?

Mocht je dat niet hebben, laat je dan ook eens informeren over ethernet over power. Je steekt dan in stopcontact 1 een apparaat waar je ook een internet kabel insteekt, vlakbij je router. En stopcontact 2 steek je ook zo’n apparaat en die heeft dus ook een aansluiting. Maar ik durf niet goed te zeggen wat voor afstand dat kan overbruggen.
Beide stopcontacten moeten wel onder dezelfde stoppenkast vallen, anders zitten die stopcontacten niet met elkaar verbonden...

Wij hebben Foscam camera’s. Die kunnen op WiFi of bedraad. Bevalt me opzich goed, al zou de app soms wel eens wat sneller mogen zijn ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-19 09:20 



 
Profiel   

@Sanet,nee wij hadden toen nog geen internet in de stal, wel leidingen waar het bedrijf de kabel doorheen heeft getrokken.

We hebben 6 camera's laten plaatsen en alles hebben ze in 1 dag aangelegd voor een hele nette prijs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-19 09:22 



 
Profiel   

@Coco: ik stelde de vraag aan TS :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-19 09:30 



 
Profiel   

Sorry, dacht dat je mij bedoelde }:0

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-19 09:55 



 
Profiel   

Ik heb kabelgebonden camera's in de stal en op het erf. Met een DVR recorder in huis, waarop max 8 camera's kunnen. De langste kabel die ik er nu aan heb zitten is 80 meter. De max is 100 meter. De DVR is aangesloten met een netwerkkabel aan de router, en ik kan zo ook via mijn telefoon de beelden van de camera's oproepen. Als je de DVR ook nog een poort in je router geeft kan dat zelfs als je niet thuis in je eigen Wifi netwerk hangt. Dat laatste heb ik niet gedaan, ik heb hier toch geen ontvangst. De kabel die je gebruikt heeft zowel de voeding als het signaal, dus je hoeft zelfs geen stroom in de stal te hebben.
Al met al was ik iets meer dan 200 euro kwijt voor het camerasysteem (DVR met 4 camera's) en 3x 60 meter kabel. Het systeem is van Floureon en ik heb hem gekocht op Ebay.

Beeld van de camera met licht aan.
[ img ]

En zonder licht, met infrarood.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-19 10:00 



 
Profiel   

Met goede powerlineadapters kan je ook werken. Dan hoef je niet zo'n lange kabels aan te leggen tussen de stal en je huis. camera verbinden met de powerline adapter in je stal, gaat dan via het electrische netwerk naar de hoofdpowerline adapter dicht bij je modem/router. Zo heb ik het gedaan in mijn stal omdat mijn vriend bang was dat de wifi niet goed ging werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-19 13:02 



 
Profiel   

PascalB schreef
Elke Ip camera moet werken.
Met een goede ethernet kabel (CU) kan je in theorie max 100 meter overbruggen.
Cu is kabel van koper, wat je ook veel ziet is CCA (Copper Clad Aluminium)
Let op dat je niet een kabel neemt met een veel lagere prijs tov de gemiddelde prijs. deze kabels hebben vaak een 1 of meerdere metalen draden(fake Ethernet kabel) en dit geeft veel problemen , zeker op langere afstanden (magnetische velden die elkaar opheffen=signaal verlies)
Gebruik voor buiten een grondkabel.


Oke, nog advies welk merk/bedrijf ik kan raadplegen?

LdJ schreef
Van Cleverdog heb ik een camera hangen die op zowel kabel als wifi kan. Ik moet zeggen, goede kwaliteit voor de prijs die je betaald. Ik kan je wel een screenshot sturen in pb bij interesse. :)


Graag!
Sanet schreef
Maar je hebt dus al bedraad internet op stal?

Mocht je dat niet hebben, laat je dan ook eens informeren over ethernet over power. Je steekt dan in stopcontact 1 een apparaat waar je ook een internet kabel insteekt, vlakbij je router. En stopcontact 2 steek je ook zo’n apparaat en die heeft dus ook een aansluiting. Maar ik durf niet goed te zeggen wat voor afstand dat kan overbruggen.
Beide stopcontacten moeten wel onder dezelfde stoppenkast vallen, anders zitten die stopcontacten niet met elkaar verbonden...

Wij hebben Foscam camera’s. Die kunnen op WiFi of bedraad. Bevalt me opzich goed, al zou de app soms wel eens wat sneller mogen zijn ...


Nee geen bedraad internet op stal, enkel stroom. Ik weet eerlijk gezegd niet of ze op de zelfde stoppenkast zitten, ik denk haast van wel, maar dat kan ik uitzoeken.

rina schreef
Ik heb kabelgebonden camera's in de stal en op het erf. Met een DVR recorder in huis, waarop max 8 camera's kunnen. De langste kabel die ik er nu aan heb zitten is 80 meter. De max is 100 meter. De DVR is aangesloten met een netwerkkabel aan de router, en ik kan zo ook via mijn telefoon de beelden van de camera's oproepen. Als je de DVR ook nog een poort in je router geeft kan dat zelfs als je niet thuis in je eigen Wifi netwerk hangt. Dat laatste heb ik niet gedaan, ik heb hier toch geen ontvangst. De kabel die je gebruikt heeft zowel de voeding als het signaal, dus je hoeft zelfs geen stroom in de stal te hebben.
Al met al was ik iets meer dan 200 euro kwijt voor het camerasysteem (DVR met 4 camera's) en 3x 60 meter kabel. Het systeem is van Floureon en ik heb hem gekocht op Ebay.


Oke, dank je!

petraaken schreef
Met goede powerlineadapters kan je ook werken. Dan hoef je niet zo'n lange kabels aan te leggen tussen de stal en je huis. camera verbinden met de powerline adapter in je stal, gaat dan via het electrische netwerk naar de hoofdpowerline adapter dicht bij je modem/router. Zo heb ik het gedaan in mijn stal omdat mijn vriend bang was dat de wifi niet goed ging werken.


Is dat hetzelfde als Sanet zegt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-19 14:46 



 
Profiel   

Heb hier nog een reserve nieuw scout 1100 systeem liggen
Draadloos systeem

Weet niet of op jou afstand het signaal bruikbaar is maar setje gaat hier in gebruik door aardig wat muren heen met goed beeld

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-19 16:34 



 
Profiel   

@ Wildground. power over ethernet is het niet hetzelfde als powerlineadapters.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-19 18:22 



 
Profiel   

petraaken schreef
@ Wildground. power over ethernet is het niet hetzelfde als powerlineadapters.


Andersom dus, ethernet over power. We willen internet over de stroomkabels, niet andersom :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-19 18:23 



 
Profiel   

Hoe sluit je de ethernetkabel aan op je router. Bij ons zit de router in de meterkast, dan zou de deur daarvan niet meer dicht kunnen en blijft er een draad zichtbaar door een deel van het huis. Hoe sluit je zoiets netjes aan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 12:54 



 
Profiel   

Wildgrounds schreef
Hoe sluit je de ethernetkabel aan op je router. Bij ons zit de router in de meterkast, dan zou de deur daarvan niet meer dicht kunnen en blijft er een draad zichtbaar door een deel van het huis. Hoe sluit je zoiets netjes aan?

Met een kabelgootje en evt een gaatje boren voor de kabel :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 12:57 



 
Profiel   

Als je meerde groepen kasten heb dan ken ik wel een camera op 4G dus alleen maar een kaartje erin en klaar geloof dat mijn vader hem ook wou verkopen, bij mijn merrie super goed geholpen, stuur me maar een pb bij interesse

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 23:45 



 
Profiel   

kiwiwitje schreef
Wildgrounds schreef
Hoe sluit je de ethernetkabel aan op je router. Bij ons zit de router in de meterkast, dan zou de deur daarvan niet meer dicht kunnen en blijft er een draad zichtbaar door een deel van het huis. Hoe sluit je zoiets netjes aan?

Met een kabelgootje en evt een gaatje boren voor de kabel :)


Ik had gehoop op een iets makkelijkere aansluiting, ben zelf niet zo handig en wil geen rommel in huis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-20 16:56 



 
Profiel   

Ja dan kom je toch uit op minder stabiel of lelijk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-20 17:25 



 
Profiel   

Hebben jullie dan gewoon de kabels dwars door het huis liggen? En hoe doe je dat dan van buiten naar binnen, en met deuren die dicht moeten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-20 19:36 



 
Profiel   

Wildgrounds schreef
Hebben jullie dan gewoon de kabels dwars door het huis liggen? En hoe doe je dat dan van buiten naar binnen, en met deuren die dicht moeten?

Gaatje boren en een kabelgootje. Of boven t plafond(bij verlaagde plafonds) oid
Of een koof maken en daar gelijk lampjes in verwerken

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-20 20:14 



 
Profiel   

Ik zou ook graag een Camera op stal willen. De eigenaar heeft wel WiFi. Maar het woonhuis is zo ongeveer 30 m van de stal.
Wat is hierin handig? Ik kom er zelf niet uit. Thuis hebben we een foscam deze bevalt echt goed !

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-20 20:49 



 
Profiel   

hoi even een vraag, ik heb een motorola 9 android en ik heb een flovieuw gekocht, nu sluit ik hem aan alles gaat goed, hij geeft 1x beeld en dan gaat die uit. Iemand die ook deze ervaringen hebben met android en flovieuw, zal wel aan me mobiel liggen maar wat?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-20 15:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen