Onze merrie voor het eerst drachtig ( info)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gody
Berichten: 118
Geregistreerd: 15-10-19

Onze merrie voor het eerst drachtig ( info)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-20 13:45

Onze merrie loopt vanaf 18 maart met ons hengstje samen
Hengst word op kort termijn gecastreerd
En we houden het veulen ook
Maar nu is alles nieuw eerste x dat er bij ons een veulen komt
Het is een mini Shetlander van 6/7 jaar oud
Ze lopen met ze allen op de wei
Tinker van 10 maanden , shetland hengstje 10 maanden
Shetland hengst ( de vader ) 5 jaar
Zijn er dingen waar ik op moet letten ?
En vooral de geboorte
Wij wonen namelijk niet bij de weide

PotjeMayo

Berichten: 563
Geregistreerd: 13-05-17
Woonplaats: bij m'n kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:03

Ik snap niet helemaal wie wie is van de paarden. het staat er een beetje warrig vind ik...

ik heb er verder geen verstand van dus hopelijk reageert er iemand met meer verstand hier van :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Onze merrie voor het eerst drachtig ( info)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:06

Ik hoop niet dat de tinker een merrie is?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:07

Is ze al gedekt? Waarom heb je ze bij elkaar gezet? Zijn de dieren gezond? Dus echt gekeurd en getest? Er zijn al heel veel shetlandertjes en mini's. Je wil niet weten hoeveel er met gezondheidsproblemen ter wereld komen of met afwijkingen omdat men zomaar wat bij elkaar zet.

Als je er niet bij woont en er is geen toezicht, moet je mazzel hebben dat het goed gaat en de merrie zichzelf redt.