[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
floripori17

Berichten: 732
Geregistreerd: 23-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 01:36

Sunny, die fries komt idd mooi mee! Tinky is ook mooi dik zie ik!! Ik heb zelf vooral heel veel google, YouTube en topics gekeken.

Kyrke, mag je best blij mee zijn, die van mij draagt scheef, hoop gewoon dat dat voor de bevalling allemaal goed draait :')

Janine ik ben niet super bekend met kwpn dus kan je niet helpen!

Flori oei! Marezilla! Die van mij gaat ook regelmatig stilstaan, dan heb ik vaak het idee dat veulenlief gek doet, of ze gaat juist lopen...

Tanja, net een tafeltje :D da weet meestal niet superveel te zeggen uit mijn ervaring. Maar wie weet die van jou wel! Ben benieuwd!!

Luna, zo hee, die Kato draagt of scheef of is heel rond haha, zien er goed uit! Ben benieuwd!!
R
Knolselder, die bevalling herriner ik mij uit een topic! Heel bijzonder. Overdag bevalling lijkt mij heel fijn, maar ook weer lastig. Ik heb geen camera op de paddock gericht, gelukkig wel altijd iemand aanwezig en veel toezicht, maar toch, alsof ik daar minder op berekend ben!

Zouden jullie paard op stal laten overdag bij idee dat het misschien wel komt? (Als je geen vrije uitloop stallen hebt bedoel ik)

Michelle, wow!! Die gaat hard inderdaad!! :* ik duim met je mee!

Hier weinig te melden! Dag 256, gaat nu weer behoorlijk sloom of weer snel soms. Knijp hem wel regelmatig ivm rhino. Maar dat hoeft eigenlijk niet echt.. en nog op zoek naar da die snachts evt wilt komen. Met de nageboorte en veulen controleren toch wel fijn! Nu ben ik weer mooi bij. Echt superbenieuwd naar de komende veulens!! Houd me mooi bezig totdat Belle zelf moet. :P

Afbeelding

Kabayo

Berichten: 14065
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 06:59

Pff gister echt een drukke dag gehad! Dan loop je hier direct achter :P

Floripori zo ver ik weet kan elke dierenarts snachts komen :) ik ben wel jaloers op je binnenbak... wat een weer. Wat een blubber

Knolselder wat een prachtig moment. Hele mooie foto's!

Zilver beviel vorige keer midden in de nacht. Net zoals mijn pony. De kwpner beviel rond 5 uur en mijn shetlander 2x om half 9 savonds.

Laurentii nog maar 35 :wow: bijna *\o/*

Fien ook nog maar zo kort!! Ze ziet er mooi uit :) en wat is de grond lekker droog bij jou.

Anso fijn om te horen van het oudje!

Jacky leuke buikfoto. Lekker rond :D

Luna wat een schattige bolletjes wol <3

Tanja heel rond vanaf boven! Welke camera heb je?

Ik val in herhaling :+ Florie ook nog zo kort. Nog even en dan babyboom *\o/*

Mooie fries sunnyhorse.

Zilver moet nog 59 dagen en die doet niks meer. Soms even zonder zadel wat rijden.

Tanja84

Berichten: 0
Geregistreerd: 07-01-21

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 07:46

Floripori wat wil dat dan zeggen? :=

Kabayo is een babyfoon, gaat niet verder dan de parking...mijn man wil toch een camera met simkaart ofzo gaan aanschaffen

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 09:03

Wat voor camera / birth alarm gebruiken jullie?
Ik ben aan het kijken voor goedkope maar goede oplossing mbt camera..wij hebben geen wifi op stal.
Iemand tips?
Ik ben zelf atechnisch dus ik moet het gaan uitbesteden.

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 09:06

Luna wat een mooie harige buikjes toch!

Overdag bevallen heb ik hier ook een aantal keer meegemaakt al gaan ze bij mij meestal net iets voor 12 uur snachts. Wat ook prima is eigenlijk en wat ik ook al 2x heb meegemaakt is een duo bevalling. Ik ben er voor de ene en ineens denk ik wat hoor ik toch... Kijk op camera en is de andere ook bezig om zich klaar te maken en die gaat er gelijk achteraan. Ideaal.

Hier ook eens wat foto's gemaakt.

Aimee 271 dagen (lijkt bescheiden op de foto's, maar schijn bedriegt haha)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lana 268 dagen

Afbeelding
Afbeelding

sblom

Berichten: 160
Geregistreerd: 15-08-16

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 10:00

Wat een skattige foto's Knolselder!

Ik rij 1 x per week buitenritje en we doen wat grondwerk en longeren in de bak

Veulentjes zijn nu goed te voelen en zien bij Noor en Ocean

Tanja84

Berichten: 0
Geregistreerd: 07-01-21

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 10:13

Zegt er gisterenavond op stal nog iemand tegen me dat het nog wel 2 maand zal duren ... 8)7 word er stilletjes aan zot van... hopelijk weet de dierenarts maandag een iets gerichter antwoord
Afbeelding

DDDara
Berichten: 999
Geregistreerd: 30-11-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 10:19

Hier ook nog aan het rijden al gaat het steeds rustiger en rustiger 2 a 3 keer per week afhankelijk van hoe ze het die dag doet alleen stappen of ook een stukje draven. In stap is het veel training op het onderbrengen van het achterbeen (wijken, wijken langs de wand, schouderbinnenwaarts , schouderbuitenwaarts, en overtreden. En draf is eigenlijk alleen nog stretch werk.

Gisteren dacht ik laat ik weer is een keer lekker naar buiten gaan. In stap was ze zo relaxt...... maar toen ik ging aandraven toen liet ze blijken dat ze het toch nog niet zo zwaar had hahahaha kan me niet herinneren wanneer ze voor het laatst zo een zin had om te GAAN. Ik probeerde mooi lang laag rond door het bos te draven maar af en toe moest in echt me teugels bij elkaar graaien als ze er ineens in galop vandoor vloog! We hebben ons in ieder geval super vermaakt! Denk dat ze dit echt weer even nodig had!

Qua camera's heb ik mijn man aan het werk gezet om uit te zoeken en te kopen want daar heb ik echt geen verstand van. Maar die heeft helaas niet zo een haast, terwijl ik het het liefste nu allemaal al geregeld heb, dus dat is een beetje jammer. Ik overweeg ook mijn babyfoon op te hangen voor wanneer ik in de stal slaap (wanneer ik echt denk dat het gaat gebeuren).

Mijn grootste zorg ik ook hoe ik het moet doen als het uit eindelijk overdag blijkt te gaan gebeuren. Ik ben rond tussen de uit gerekende datums van mijn laatste 2 merries 1 keer een avond je weg dit zal tussen 17 en 21 zijn. Maar 5 dagen voor de uitgerekende datum van mijn laatste merrie ben ik 1 keer een hele dag ik het ziekenhuis met mijn zoontje aan de andere kant van het land van 06.00 tot 16.00 a 17.00 uur. Mijn man is dan wel thuis maar die zal niet zo veel op de paarden letten als dat ik zou willen waarschijnlijk mist hij het helemaal als er iets te gebeuren staat.

Ik zie sowieso vreselijk op tegen een middag bevalling als de scholen rond die tijd nog dicht zijn....... met 3 kinderen van tussen de 5 en 2 jaar is dat gewoon weg bijna niet te doen. Laat die van mij maar lekker tussen 7 en 7 's nachts komen. Zonder corona mag s middags ook wel al vind ik het wel lastig hoe is het moet gaan doen overdag in de wei paddock hopelijk zie ik het aankomen en kan ik haar nog tijdig naar de stal verhuizen hoe wel de wei misshcien ook wel te doen is.

Knolselder

Berichten: 4326
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:18

Ja ik vind die overdag bevalling ook maar niets, tenzij ze in het weekend vallen of na 16u als ik de kinderen heb gehaald haha!
Ik zet ze voor de te bevallen bij mijn moeder. Die is gewoonlijk altijd thuis en waakt dan mee. Camera kan ook op de paddock gericjt worden.

Ik heb eens eentje gehad die om 10.50u begon te bevallen terwijl ik om 11u op mijn werk moest zijn :=
Ik was een beetje te laat :+

LaDonna75

Berichten: 2179
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:21

Oh spannend zeg, het is voor sommige merries al bijna zo ver! Mooie dikke buikjes.

Ik heb gisteren mijn bestelde camera’s binnen gekregen, Ezviz husky’s. Hopelijk kan ik vandaag beginnen met aanleggen, anders het weekend. Ik ben niet helemaal fit, hoesten en snotterig en keelpijn maar gelukkig COVID negatief.

floripori17

Berichten: 732
Geregistreerd: 23-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:22

Tanja84 schreef:
Floripori wat wil dat dan zeggen? :=

Kabayo is een babyfoon, gaat niet verder dan de parking...mijn man wil toch een camera met simkaart ofzo gaan aanschaffen


Nou ik heb 2 jaar terug ook een verassingsveulen gehad. In het laatste trimester(gokten ze, omdat het al zo groot was alleen een oog kunnen zien) laten scannen. Toen werd er dec-jan gegokt. Uiteindelijk 22 Februari geboren 8)7 Ook tussendoor nog da erbij gehad. Maar het is zo paard afhankelijk wat ze laten zien voor de bevalling dat er niet zoveel over te zeggen is.. Ze kunnen wel natuurlijk banden controleren en de uier bekijken maar ook bij de uier is niet altijd een lijn te trekken. Eindstand: gigantisch lang gewaakt en nog steeds gemist :') Gelukkig wel gezond en al. Ik zou gebruiken wat je kunt, je had de merrie nog niet lang van wat ik had begrepen dus ik zou birthalarm, ph strips en camera kijken! Dan ben je zo goed mogelijk voorbereid denk ik dan. In ieder geval alles eraan gedaan!

Ik heb zelf een Dlink camera, niet duur en werkt goed zo ver!! Wel op wifi bij mij.

Luna2006

Berichten: 3164
Geregistreerd: 03-04-13

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 12:15

Hier mogen ze allemaal snachts of smorgens vroeg gaan. Heb al geregeld op mijn werk dat ik dan standaard de late heb. Dan kan ik ze op het werk in de gaten houden en snachts de wekker zetten zonder echt doodop op het werk te zijn :+

Hier bevallen ze eigenlijk altijd snachts tot nu toe. 1 keer overdag en dus grandioos gemist.

Ray10
Berichten: 0
Geregistreerd: 04-02-20

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 12:30

Hoi allemaal!
Ik ben een stille meelezer.
Vanaf hoeveel dagen gebruiken jullie een geboortesingel met alarm?
Wij hebben hem gereserveerd vanaf dag 335. zal dit te laat zijn? we hebben wel camerazicht.

groetjes!

cp112

Berichten: 14744
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 12:48

Ray10 schreef:
Hoi allemaal!
Ik ben een stille meelezer.
Vanaf hoeveel dagen gebruiken jullie een geboortesingel met alarm?
Wij hebben hem gereserveerd vanaf dag 335. zal dit te laat zijn? we hebben wel camerazicht.

groetjes!



Meestal vanaf zo'n 2 weken a 10 dagen voor de uitgerekende datum. Dus rond 320/325 dagen.

LaDonna75

Berichten: 2179
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 13:06

Ray10 schreef:
Hoi allemaal!
Ik ben een stille meelezer.
Vanaf hoeveel dagen gebruiken jullie een geboortesingel met alarm?
Wij hebben hem gereserveerd vanaf dag 335. zal dit te laat zijn? we hebben wel camerazicht.

groetjes!


Niet ;) maar het hangt ook van je merrie af, de mijne beviel vorig jaar op 365 dagen...die zou ik dan vanaf 335 een singel omdoen. Maar weet je dat je merrie vroeg gaat, dan eerder. Weet je het niet, dan zou ik hem inderdaad wat eerder om doen, rond 325 dagen.

Cioccolato

Berichten: 6631
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 13:33

Ik heb m ruim van te voren klaar gemaakt. En gebruik m zodra ik iets in de uier zie bij de merrie. Maar ik ken de merrie.

Laatst bij n maiden met 318 dagen al omgedaan omdat ik m al klaarnvoor gebruik had. Veulen kwam fus mooi gelijk die nacht en dankzij de melder hadden we dat door.
Gelukje :+

Vorig jaar niet eens omgehad omdat ze die dag ineens schoot en savonds met voeren al ging veulenen. Anders ging die die nacht om. Was dag 321

Ik zou dus zeggen vanaf 320 dagen.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 14:08

Oooh het begint nu bij sommige echt op te schieten! Wat spannend.
En veel mooie dikke buiken al!

Olivia zit vandaag op 200 dagen, weer een mijlpaal bereikt. :))
Ariel nu 244 dagen, je merkt dat ze het wat zwaarder krijgt, we zien haar veel vaker liggen in stal.

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 15:04

Ik ben me aan het oriënteren op camera's voor in de stal. Nu is het wifi netwerk niet stabiel bij ons op stal dus zat ik te denken om een camera te kopen die met een simkaart werkt. Ik zie echter door de bomen het bos niet meer. Jullie hebben hier vast veel meer ervaring mee, dus wie kan mij helpen?

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 15:08

LaDonna75 schreef:
Oh spannend zeg, het is voor sommige merries al bijna zo ver! Mooie dikke buikjes.

Ik heb gisteren mijn bestelde camera’s binnen gekregen, Ezviz husky’s. Hopelijk kan ik vandaag beginnen met aanleggen, anders het weekend. Ik ben niet helemaal fit, hoesten en snotterig en keelpijn maar gelukkig COVID negatief.


Werken die cameras zonder wifi/internet?

Ik heb geen wifi/internet op stal.

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 15:09

davinci2412 schreef:
Ik ben me aan het oriënteren op camera's voor in de stal. Nu is het wifi netwerk niet stabiel bij ons op stal dus zat ik te denken om een camera te kopen die met een simkaart werkt. Ik zie echter door de bomen het bos niet meer. Jullie hebben hier vast veel meer ervaring mee, dus wie kan mij helpen?


Ik volg. Ik zit met precies hetzelfde..en ik ben atechnisch en weet niks van computers etc

Quir

Berichten: 17371
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 15:18

Wij hebben vorige week voor nog geen 60 € een 4G camera geschikt voor buiten (indoor camera's zijn niet zo geschikt op stal) besteld. WiFi op stal was helaas ook niet zo goed vanuit huis, dus moest wel een 4G camera zijn.

Zou een hele makkelijke camera moeten zijn en de app ziet er ook goed en simpel uit, geen abonnement nodig om live op afstand te kunnen kijken, etc. Ook mogelijk om beelden op te nemen of terug te kijken x aantal uur als je er een SD kaartje in stopt.
Direct uit China, dus nog even wachten tot ie er is. :))
Maar reviews waren ook heel erg goed, dus ben heel benieuwd. :j

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78543
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 15:23

Met instabiele WiFi en dus wel internet kun je het beste een power extender gebruiken en dan eentje waar je de kabel inplugt. Meest stabiele internet met volledig signaal wat je kunt hebben. Zo doen wij het al jaren (normaal geen WiFi in de stal, huis staat 70 meter van stal af, pluggen de ene bij de router in en de andere op stal. Je hebt er ook die WiFi uitzenden (hebben we zelf in huis en in de tuin) maar vanwege stabielere verbinding gebruiken we dat niet en bekabelen de kabel aan de power extender.

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 15:48

Mooie herinnering dat ik zo even ga bellen voor mijn 4G simkaart camera. Als ik in stal sta en connect met wifi doet hij het wel, zodra mijn telefoon van de wifi af is dan doet die het niet. Heel apart dus haha

Barb

Berichten: 12086
Geregistreerd: 24-07-01

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 15:54

Jullie werken allemaal met camera + birth alarm?

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:04

Ik wel. Hier camera en nu 2 birth alarmen. Eentje nog nieuw in verpakking. Besteld omdat ik dacht dat de andere stuk was en vorig jaar startte hij ineens weer op haha.