[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LaDonna75

Berichten: 2142
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:05

tamaramt schreef:
LaDonna75 schreef:
Oh spannend zeg, het is voor sommige merries al bijna zo ver! Mooie dikke buikjes.

Ik heb gisteren mijn bestelde camera’s binnen gekregen, Ezviz husky’s. Hopelijk kan ik vandaag beginnen met aanleggen, anders het weekend. Ik ben niet helemaal fit, hoesten en snotterig en keelpijn maar gelukkig COVID negatief.


Werken die cameras zonder wifi/internet?

Ik heb geen wifi/internet op stal.

Nee, met wifi/internet. Ik heb een powerline-extender geplaatst en dat werkt goed. Dan gaat internet via de elektriciteit. Dat werkt dus als je stal en huis op hetzelfde elektriciteitsnet zitten. Nu de camera’s nog installeren. De schaapskudde komt zaterdag deels bij huis, vanaf 15-2 kunnen de eerste lammetjes komen dus dat is de testcase voor de camera’s.

Ik bewaak mijn merrie enkel met camera en mijn eigen observatie. Ze staat aan huis.

StalMelyn

Berichten: 2043
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:06

Hier wel een binnencamera (84€) besteld maar de paarden staan dan ook echt binnen in een schuur en niet in een buiten stal. Camera is op afstand bestuurbaar.
Als het goed is ontvang ik de camera morgen/overmorgen. Is iig al in Nederland. Een deze dagen zal ik ook vast de simkaart ontvangen. Kan ik meteen gaan uitproberen.

LaDonna75

Berichten: 2142
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:11


Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:36

Zo een 4g camera lijkt mij wel leuk voor de lol in de stal op de boerderij 8-) eens kijken.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 17:49

Heb de camera zo hangen. Als we ooit stallen hebben, dan komt er boven elke stal.
Afbeelding

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 17:54

Ben inderdaad tzt ook op zoek naar een 4G camera. En een birth alarm, even kijken of fijn prijsje tijdelijk kan huren van iemand. Met anti-rol beugel, want ze is sowieso wel van het graag willen rollen.

ual_95

Berichten: 653
Geregistreerd: 08-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 17:56

Ik heb alles meegelezen, maar ben even te druk geweest om op alles te reageren.

Dustinlover mooie buikjes zeg! Beide dames kijken ook heel snoezig in de camera. <3 Klinkt heerlijk makkelijk, zo'n dubbele bevalling.

Tanja84 ik kan me voorstellen dat je gek wordt van die onzekerheid. Twee maanden is misschien wel heel lang, maar soms houden ze je echt voor de gek. Hopelijk kan de dierenarts er meer over zeggen, maar uit ervaring kan dat nog wel eens tegenvallen.

DDDara is er op dat moment niet iemand anders die je kan instrueren? Ik heb mijn vriend in ieder geval al paraat gezet (maar die vindt het stiekem ook wel leuk). Ik duim in ieder geval voor je dat het tussen 7 en 7 geboren zal worden.

Barb ik werk alleen met camera. Een birth alarm kopen vind ik een te dure grap voor eenmalig, en eentje huren in de regio lijkt onmogelijk. Maaar, ik heb wel een hele stapel mensen paraat dit mee gaan kijken op de camera. Dus hoop dat ik het alsnog niet mis.

Ik ga deze week de Reolink Go bestellen, naar aanleiding van een andere bokker uit dit topic. Is wel even een bedrag, maar ik vind een goede camera wel een must. Mijn merrie zit nu op 285 dagen. Haar uier groeit langzaam. Ze verhaart enorm. Vandaag viel het me op dat ze tegen haar hooinet aan stond te schuren, doet ze eigenlijk nooit.

Ik heb wel een voorgevoel dat de mijne de 340 dagen niet gaat halen. Weet niet zo goed waardoor. Weten jullie of maiden merrie's meestal korter of langer dragen, of is daar geen lijn in te trekken?


Afbeelding


Afbeelding

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 17:57

ual_95 daar zit ik ook een beetje mee. Dit jaar sla ik over met dekken en dan misschien volgend jaar weer een keer.

Laurentii

Berichten: 2079
Geregistreerd: 30-12-07
Woonplaats: Putte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 18:30

SunnyHorse schreef:
Fien ziet er nog heel keurig rond uit voor een hoogzwangere dame! Ze is al zo ver. Nog 7 dagen en dan heb je de 300 dagen mijlpaal bereikt *\o/*

Lauretti, 35 dagen... hoe zat het ookalweer... zijn ze nog veilig als ze maximaal 20 dagen te vroeg komen? Hoe hou jij je merrie in de gaten en vanaf wanneer doe je dat extra?

Knolselder: <3 wat schattig ! Wat een bijzonder moment voor jou en je kinderen om dat zo samen mee te maken. De foto’s zijn zo mooi. Waardevol!

Ik lees toch best veel dag/avond bevallingen!
Daar rekening mee houden is dus niet verkeerd,
Hoe doen jullie dat als je overdag weg bent? Ik heb voor snachts dmv cameratoezicht kan ik goed monitoren maar overdag dan? Camera gericht op de weide? Of merrie op een kleiner stuk?


Ik ken mijn merries redelijk goed.
Bij deze begin ik thuis te werken of in de buurt te blijven vanaf 1 week op voorhand.
Maar als haar gedrag of lichaam begint te veranderen al vroeger.
Zij en haar moeder zijn beide merries die 7 tot 10 dagen durven kegelen :') niet zo fijn haha

floripori17

Berichten: 732
Geregistreerd: 23-11-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 19:21

Ual hier ook een maiden en ik dacht dat er geen lijn in te trekken was.. maar ik hoor ook graag van de ervaren fokkers!!

Hier ook nog een vraag, loop een beetje vooruit te denken. Maar merrie staat hier op voordroog kuil. Nu vraag ik mij af, voeren er mensen hier voordroogkuil bij veulens, of niet.. zelf het idee dat dat niet heel goed kan zijn (kuil is bij ons vrij rijk en vet) maar ik ben benieuwd naar wat de rest hier doet... Zit er namelijk over te twijfelen om voorzichtig de overgang naar hooi te maken. (Ook voor haar zelf).

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 19:28

Ik voer gewoon de voordroog door.. die ronde grote balen in groen plastic bedoel je toch?

T is alleen niet vet of erg rijk. Het is heel fijn mooi voer. Dus dat voer ik ook aan de merrie en veulen hapt vanzelf mee en heeft nog nooit 1 last van gehad.

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 20:30

Mijn 4g prepaid kaart doet het er weer met een resetje.

Afbeelding

Net even gekeken maar ik heb een secufirst camera van sitecom/spywebshop

Amigo_

Berichten: 2125
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 20:37

Mag ik me hier ook aanmelden :D

Dit jaar krijgt mijn paard haar eerste veulentje en voor mij is het ook het eerste veulentje dat ik fok. Allemaal erg spannend.

Birthalarm al aangeschaft alleen nu nog opzoek naar een camera die werkt op 4G. Zie door bomen het bos niet meer echt :')

Mijn paard is een Maestro x Ferro en drachtig van Dante U.S.
Uitgerekende datum is 23 maart. Dus aftellen is nu wel echt begonnen.
Rijden doen we niet meer. Merkte dat ze het daar wat moeilijker kreeg maar probeer der toch nog paar keer per week aan longe te doen.

Onderstaande foto is van 9 januari;

Afbeelding

Riv_Q

Berichten: 3
Geregistreerd: 29-10-13
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:12

Jaaaaa mooie mijlpaal Balou_lover! *\o/* *\o/*

Sunnyhorse, fries krijgt idd ook al n mooi buikje :D

Flori, ahh ja snap het wel met zo'n buik!

Schattige mini's Luna, en leuk halster hihi

Spannend Michelle

Ual, nee geen pijl op te trekken. Mijn maiden merrie had met 290 dagen ookal best uier en dacht die gaat 340 niet halen. Maar toen stagneerde het een hele tijd en geboren op 344 dagen. :)

Floripori, hier ook heel vet rijk kuil. Ik meng het met hooi en nu gaat het prima. Ze vinden dat wel echt duidelijker lekkerder dan hooi maar bij alleen deze kuil gaan ze aan de diarree...

Pfoe ja redbags. 2 jaar geleden, allereerste bevalling ooit voor mij en mijn merrie. Stond al klaar met een mesje en schaar :+ Zooo opgelucht toen ik de pootjesblaas zag!

Jacky84

Berichten: 8
Geregistreerd: 20-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:30

Sunnyhorse 10 uur smorgens is idd wel heel ideaal!

Knolselder wauw prachtige foto's

Michelle wauw wat ziet ze er goed uit blije oortjes naar voren!

Floripori mijne krijgt ook birthalarm om, ik werk thuis, dus gelukkig in de buurt als het overdag gebeurd!

Tamaramt geen idee welke camera, regelt mn man

Dustinlover o dat is ideaal twee achter elkaar! Ze zien er goed uit, je dames. En mooi scherp beeld heb je zeg.

Dddara even lekker uitgeblazen samen! Klinkt goed! Hier ook een man die er nog geen haast mee heeft. Wat mij betreft moet hij er1 maart hangen, dus dat duurt nog ff

Luna handig dat je op je werk je voorkeuren aan kan geven!

Cioccolato wow dat was een goeie gok met je maiden!!

Ual95 word voor nu dus ook al bijna spannend!

Laurenti o mj, dat is lang jegelen. Fijn dat je dat al weet van ze!

LaDonna hopelijk werkt de camera snel, kun je lekker spieken

Amigo welkom! jij kunt ook aftellen.

Hier weinig nieuws verder :)

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 00:27

Welkom amigo!

Riv Q haha ik zie je al staan met je schaar. Bij nood lukt het altijd wel en doet het soms gekke dingen met je. Ik had een sleutel bij de hand, maar tanden werkt anders ook hoor. Toen mijn veulen laveloos was zei mijn instinct dat ik mijn mond over zijn neus moest doen en je hoorde gewoon de lucht in zijn longen komen. Was ook mijn eerste redbag. Hoop hem nooit meer mee te maken.

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 00:44

Jacky. Het was puur geluk. De navelstreng en nageboorte hadden geen goede kleur dus het was ook eerder in gang gezet zonder voortekenen. Dus dat ook al geluk. Al met al 100 procent geluk. Dat is ook wel eens fijn...

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 01:35

Hier vandaag 305 dagen *\o/*

AM_Horses

Berichten: 2614
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 03:22

Ynekes. Bijna *\o/*

Welkom amigo

Rivq :') ik zie het helemaal voor me. Het is altijd weer een opluchting als je 2 voetjes ziet in een witte vlies

Dustinlover. Fijn dat de camera het doet.
Wat zijn ze mooi rond

Ik ga binnenkort de camera ook maar ophangen :j

Hier krijgen ze ook uit verpakte pakken, neigt hier wel echt naar hooi. Vind ik wel fijn. Dat hele natte is niet altijd heel goed voor paarden

Je weet het nooit met maiden merries, elk paard is anders. Zo zijn er genoeg die flink overdragen, of juist echt vroeg bevallen. Kijk goed naar je paard en veranderingen.

Ual. Dat begint er al op te lijken. Hier ook tevreden over de reolink camera. Is een uitgave, maar daar heb je wel plezier van.

Hier weer een mijlpaal bereikt *\o/* voor Wild Thing mogen we nu ook aftellen

Afbeelding

Formidable (papa to be) moet even bekijken hoe de merries het doen <3
Afbeelding

Kabayo

Berichten: 13975
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 08:00

Wow ynekes. Al 305! Nog 15 dagen dan is ze al veilig!

Amhorses schiet ook al op! Leuk dat papa even bij de dames spiekt :)

RivQ haha beter goed voorbereid! :D

Welkom amigo! Buikje steekt al mooi uit :j

Dustinlover mooi beeld! Ik vroeg mij af hoe dat werkt met prepaid? Is dat uiteindelijk niet heel duur? Omdat het internet wel snel gaat lijkt mij? Ik heb er overna zitten te denken maar iemand vertelde mij dat dat een dure grap word aan kosten.

Hier ook voordroog. Net hooi. Ruikt heerlijk

Ual wat heeft ze een prachtige kleur op de laatste foto. Prachtig! Mijn maiden merrie was op dag 317 bevallen :+

Mirjam echt een heerlijke gezellige stal :D

Ik heb een birth alarm gekocht die ik begin volgende maand ophaal en sinds gister de camera :) hij moet nog even scherp gesteld worden, dan is al die ruis er ook uit :P
Afbeelding
Hier nog 58 dagen *\o/*

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 08:43

Ynekes dat gaat hard!

AM ook nog even!

Kabayo fijn dat je birth alarm hebt!

angelpam

Berichten: 1375
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 09:26

Wauw wat zijn sommige al ver.

Nog even en het veulenseizoen gaat echt beginnen. Hier moet ik nog even geduld hebben. Wij zitten morgen pas op 200 dagen.

corinadrenth

Berichten: 1859
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 09:53

het word spannend nu!

wij zitten op 307 dagen vandaag en voelde gister dat haar uier iets vulde

ual_95

Berichten: 653
Geregistreerd: 08-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 11:03

floripori17 voorheen heb ik ook voordroog kuil gevoerd (die groene ronde balen), maar ik vond de kwaliteit heel wisselend en mijn merrie kreeg er echt deprimerende mest van. Ze vond het wel erg lekker. Toen ik overstapte op hooi was haar mest direct ok. Ik heb dus wel liever hooi, tenzij je echt goede kwaliteit voordroog hebt.

Amigo_ welkom (: Bij mij ook de eerste, ze is rond dezelfde tijd als die van jou uitgerekend (17e). Ik rijd ook niet meer, ik vind mezelf nu gewoon te zwaar als ik het gewicht dat ze met het veulen extra draagt mee tel. Niet dat ik super zwaar ben, maar de merrie is niet zo groot. Zit er dan niet lekker op. Des te creatiever word ik met grondwerk en longeren. :o

Kabayo ik ben ook echt gek op haar kleur in de winter. Echt kastanjerood/bruin achtig. Zomers is ze 'gewoon' bruin. :')

corinadrenth jullie gaan snel! Spannend! *\o/*

Riv_Q

Berichten: 3
Geregistreerd: 29-10-13
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 11:29

Haha ja hoe jullie het voor je zien stond ik ook echt, schaar in de ene hand en telefoon in andere hand om evt. DA te bellen. Had super goed voorbereid maar was toch bang dat er iets fout zou gaan, en dan......

AMhorses *\o/* *\o/* yeayyy! 240 dagen. Leuk even kijken met de papa

Fijn dat je alarm en camera inmiddels voor elkaar hebt Kabayo, toch fijn!

Corina, 305 dagen, jaloers! :wow:

Ik ben lekker aan het lessen met Lotus hier en ze doet het echt super, ben zo blij met de keuze om haar te kopen en te beleren e.d. Zo'n lieverd <3 En dat te bedenken dat ik eerst absoluut niet aan haar hoofd mocht komen of dat ze überhaupt iets uit mijn hand wilde aannemen. Ik denk dat er 10 jaar lang een praam op is gezet tijdens scannen e.d. en verder geen positief contact gehad met mensen. Nu is ze de grootste kroelkont wat ik ken... Wat een beetje aandacht na 10 jaar wel niet kan doen.

Ik vind de tijd trouwens echt snel gaan, ook wel is fijn O:) Morgen even buikfoto's maken, dan is Lotus 240 dagen :D