[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Knolselder

Berichten: 4332
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 22:10

Ik moet eens nieuwe jodiumtinctuur gaan halen. Weet iemand waarom isobetadine niet aangeraden wordt?

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 22:29

Ik gebruik ook jodium, liefst als spray.

De navel/ navelstreng zou ik ook zo weinig mogelijk aanraken. Ik heb in al mijn bevallingen 2x een navelstreng vast gehouden, bij een navelbloeding. Daarna per direct op de AB gezet.

De merrie wil soms nog wel eens nabloeden uit de navelstreng. Die bind ik dan af met een tierip.

cp112

Berichten: 14749
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 23:48

Ik heb al 2xgehad dat de navelstreng te kort op de buik afknapte. Dat bloed als een gek :oo beide keren het miniscule restantje af moeten binden en dus aangeraakt. Beide keren ook gelijk AB erachteraan.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 23:59

Oef gelukkig hier geen probleem met de navelstreng gehad.

Wel fijn om dit allemaal even te lezen, navelklem koop ik ook nog even.

Ik heb wel al een nood kit, pavo melk en biest met flesje.

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 00:24

cp112 schreef:
Ik heb al 2xgehad dat de navelstreng te kort op de buik afknapte. Dat bloed als een gek :oo beide keren het miniscule restantje af moeten binden en dus aangeraakt. Beide keren ook gelijk AB erachteraan.


Dat is een navel bloeding. Soms zo kort dat het gehecht moet worden..

cp112

Berichten: 14749
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 01:41

Dat was gelukkig beide keren niet nodig. Er zat wel een stompje maar echter heel klein. De 1e keer was de DA er al ivm verkeerde liggeing van een voorbeen (echter toen ze aankwam trok ik net het veulen eraf na het teruggeduwd te hebben en pootje recht te leggen :')) een aantal jaar later gebeurde het weer mbt de navelstreng, kon 't nog net afbinden en het bloeden stoppen. Beide keren gelukkig helemaal goed gegaan maar voor de zekerheid AB gegeven.

Ach zulke dingen leer je weer van zullen we maar zeggen.

Kabayo

Berichten: 14110
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 07:44

Oeh enge verhalen over de navelstreng. Hier gelukkig nog niet mee gemaakt. Je leert er zeker van cp112!

Fotsy auw. Lijkt mij pijnlijk jodium in je oog :wow:

Knolselder aaw ze wacht je al op! :D wat een knap hoofdje heeft Patty zeg. Prachtig! Heb je ook een zomervacht foto van haar? :P

Anso haha nu je het zegt! Wat grappig :D

Jacky ja dit veulen is ook voor de verkoop :) maar als er geen interesse voor is kan het veulen ook prima nog 3 jaar blijven. Ruimte zat :D

Janine mooi beeld! En wat liggen ze lief <3

Ennasil heel mooi zeg! Aparte kleur :) en je hebt er 2 zie ik?

Tanja ziet er goed uit. Hoe was het nachtbeeld?

Baudyh zit er een paard onder al dat zand ? :P ze is al lekker breed

Zilver gisteren op dag 266 :D ze staat ook op de voorpagina
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 27-01-21 08:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Muronia

Berichten: 19658
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 07:56

Jodium spray.. Vulina zoiets als dit?https://www.hetpaardenwinkeltje.nl/product/jodium-oplossing-spray-10-pvp-100-mg-per-ml/

Wat ziet ze er nog goed uit Elina <3 Ik dacht dat jij vandaag op dag 267 zat, Zilver zat toch 3 dagen achter Veronia?

Veronia heeft dag 270 vandaag gehaald, de zo gevreesde herdershond is daar :oo

Ze vindt het zelf allemaal wel prima volgens mij
Afbeelding

Tanja84

Berichten: 0
Geregistreerd: 07-01-21

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 08:33

Afbeelding
Dus wel blij met deze camera...
Wat ik hier allemaal lees...dan krijg ik schrik }> mijn dierenarts zegt dat ik helemaal niets moet zorgen en dat alles gewoonlijk vanzelf gaat...ook op stal zeggen ze dat het zo wel gaat...

Had van de week een domper...zoals jullie al weten is dit onze 1ste pony (eind november gekocht,stal ging ons ondersteunen met onze pony) en sinds haar verhuis konden we er eigenlijk niet meer aan komen... bijten, stampen... ik ben dan dagelijks gaan borstelen om zo aanrakingen te doen en steeds wat verder...ik kan haar buik en billen nu al aanraken... maar uier/lies en echt vanachter aan de vulva (nog)niet. Voor iemand als ik die niets van paarden kende vind ik dat ik vooruitgang heb geboekt...

Maandag kwam de DA en toen had ze haar kuren weer, ze was net aan het eten en wilde nog niet uit de stal, kreeg ik daar de volle laag dat ik een probleem heb, en dat ik overal moet aan kunnen...
Gisteren weer gaan borstelen en met men hand aan haar lies gezeten... dus het gaat weer even beter in men hoofdje

sannahtris
Berichten: 434
Geregistreerd: 01-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 09:17

Ik heb dit gekocht voor de navel te ontsmetten.
Lijkt me ook gewoon prima toch?
Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6672
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 09:41

Ik gebruik jodium tinctuur om te ontsmetten. Dat gieten we erop, spuiten. Hoe je het ook noemt. Het is geen spray _O-

Ennasil92

Berichten: 1582
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: Eck En Wiel

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 18:56

Jacky84,
Dat gaat zeker goedkomen, jullie mogen hier vooral heel erg spammen met het jonge grut.

Knolselder,
Is ze zeker, maar ze is ook de grootste bitch van allemaal }>

Kabayo,
Ja klopt, de kleinere is mijn "woeste" hengst _O-
Afbeelding

Tanja84

Berichten: 0
Geregistreerd: 07-01-21

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 22:29

De staart afhouden...wat mag ik daar uit verstaan? Met Google al gezocht op afbeelding maar word niet echt wijzer...hier iemand toevallig foto's?

suffie
Berichten: 5719
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 23:05

Tanja84 schreef:
De staart afhouden...wat mag ik daar uit verstaan? Met Google al gezocht op afbeelding maar word niet echt wijzer...hier iemand toevallig foto's?


Net of ze hem omhoog houdt om een flinke scheet te laten. Iets van het lichaam afhouden dus. Er rommelt natuurlijk van alles in haar buik en dat geeft druk van achteren. De merrie zal het gevoel hebben te moeten plassen of mesten en houdt daarom haar staart af.

Tanja84

Berichten: 0
Geregistreerd: 07-01-21

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 23:38

Afbeelding
Afbeelding
Zo? Want dit zie ik ze nu wel af en toe doen :?

cp112

Berichten: 14749
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 00:23

Dat is idd de staart afhouden :j

Kabayo

Berichten: 14110
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 07:34

Je hebt helemaal gelijk Claudia. Had het al even aangepast toen het nog kon := Prachtig zo op de camera. Lekker slapen <3

Tanja dat is de staart afhouden inderdaad :) mooi beeld trouwens! Ook snachts. Niet druk maken over je merrie haar gedrag. Ik heb al 19 jaar een shetlander die nogsteeds trapt als je bij haar uier zit. Sommige vinden het heerlijk en anderen totaal niet. Ik word er ook niet blij van als iemand mij betast haha :P

Ennasil gave foto! Plaatje van een hengst <3

Sannahtris ik heb geen ervaring met deze. Volgens mij is jodium ook niet heel duur.

PikeurJarig

Berichten: 6312
Geregistreerd: 01-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 07:47

Wat is jullie ervaring met een paard laten bevallen in een normale maat stal? Ik zit te twijfelen om de tussenwand er tussenuit te laten halen zodat 2 boxen 1 worden maar als het niet hoeft liever niet denk
Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6672
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 08:00

Ik zou de stal groter maken.. niet zo zeer om de geboorte zelf maar om het er na.

Maar wat is een normale maat stal? Dat zijn er tegenwoordig veel.

Tanja84

Berichten: 0
Geregistreerd: 07-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 08:01

Pikeur schreef:
Wat is jullie ervaring met een paard laten bevallen in een normale maat stal? Ik zit te twijfelen om de tussenwand er tussenuit te laten halen zodat 2 boxen 1 worden maar als het niet hoeft liever niet denk
[ [url=m/K5SFOg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Geen ervaring maar waar onze merrie op pension staat zeggen ze ook gewoon in haar stal

Muronia

Berichten: 19658
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 08:14

Ik weet niet wat voor maten je precies nodig hebt, maar kijk of er genoeg ruimte is dat het veulen en de merrie er beide languit in kunnen liggen. En dat, wanneer het veulen ligt te slapen, de merrie ruimte genoeg heeft om normaal te kunnen staan/ zich om te kunnen draaien zonder dat ze bovenop het veulen stapt.

Ik heb nu de zijwand een stuk verzet zodat die ruimte er is:
Afbeelding

PikeurJarig

Berichten: 6312
Geregistreerd: 01-02-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 08:17

Ziet er goed uit Muronia! Maar inderdaad als er straks een veulen bij loopt is wat extra ruimte ook nooit verkeerd en dan heb je er wel lang plezier van. Toch maar eruit halen.

tamaramt

Berichten: 7549
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 09:20

Kabayo schreef:
Wow ynekes. Al 305! Nog 15 dagen dan is ze al veilig!

Amhorses schiet ook al op! Leuk dat papa even bij de dames spiekt :)

RivQ haha beter goed voorbereid! :D

Welkom amigo! Buikje steekt al mooi uit :j

Dustinlover mooi beeld! Ik vroeg mij af hoe dat werkt met prepaid? Is dat uiteindelijk niet heel duur? Omdat het internet wel snel gaat lijkt mij? Ik heb er overna zitten te denken maar iemand vertelde mij dat dat een dure grap word aan kosten.

Hier ook voordroog. Net hooi. Ruikt heerlijk

Ual wat heeft ze een prachtige kleur op de laatste foto. Prachtig! Mijn maiden merrie was op dag 317 bevallen :+

Mirjam echt een heerlijke gezellige stal :D

Ik heb een birth alarm gekocht die ik begin volgende maand ophaal en sinds gister de camera :) hij moet nog even scherp gesteld worden, dan is al die ruis er ook uit :P
[ [url=m/0yh0H4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier nog 58 dagen *\o/*


Welke camera gebruik jij?

tamaramt

Berichten: 7549
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 09:26

Dustinlover schreef:
Mijn 4g prepaid kaart doet het er weer met een resetje.

[ [url=m/Ts7HGI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Net even gekeken maar ik heb een secufirst camera van sitecom/spywebshop


Heb je ook goed nachtbeeld en kun je ook opnemen? Ik zou graag de geboorte opnemen

tamaramt

Berichten: 7549
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 09:27

StalMelyn schreef:
Hier wel een binnencamera (84€) besteld maar de paarden staan dan ook echt binnen in een schuur en niet in een buiten stal. Camera is op afstand bestuurbaar.
Als het goed is ontvang ik de camera morgen/overmorgen. Is iig al in Nederland. Een deze dagen zal ik ook vast de simkaart ontvangen. Kan ik meteen gaan uitproberen.


Heb je de camera al binnen?