Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Naderende geboorte?

 
Profiel   

Hoi!

Mijn merrie is uitgeteld voor 17/04/20 en is dus hoogdrachtig.

Nu waren er gisteren een aantal kenmerken waardoor ik dacht dat de geboorte eraan zat te komen, maar helaas nog niets.. ze begon namelijk te zweten ter hoogte van haar oksels, schouders en flanken. Ook werd ze erg onrustig en luidruchtig.
Haar uier is overigens erg ontwikkeld (wel vrij hard) maar ze kegelt nog niet..

Na een tijdje was ze terug rustig en was het zweet gedroogd.. ze deed alsof er helemaal niets aan de hand was

Het is trouwens haar 2de veulen en zo deed ze absoluut niet bij het eerste veulentje.

Mijn vraag is nu of nog merries dit hebben gehad.. want ik vind er heel weinig info over op het internet

Dierenarts is op de hoogte en zegt dat er niks mis is, maar ik vond het zo vreemd en ben er toch niet helemaal gerust in

Dankjewel!

Groetjes Rach_Fleur
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-20 12:21 



 
Profiel   

Mijn merrie was de nacht ervoor erg onrustig en dacht ook dat het toen zou komen.
Overdag was ze weer rustiger, om 18:00 op stal gezet, om 19:00 uur kegelde ze voor het eerst, om 20:00 uur begon ze heel erg te zweten en had ze het even moeilijk met haar zelf maar gaf niet op om te gaan liggen. Om 20:30 is het veulen geboren.

Het veulen van jou kan proef gedraaid hebben waardoor ze onrustig was en zweette.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-20 11:22 



 
Profiel   

Hoe gaat het ondertussen? Is het allemaal goed gegaan?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-20 12:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen