Advies gevraagd: Veulen rare beenstand

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 18:41

Nicje87 schreef:
Ik vind het wel gevaarlijk dat mensen hier advies geven zonder een filmpje en duidelijke foto te hebben gezien en ook nog eens geen ervaring ermee hebben. Ik hoop dat sommige zich even achter de oren zullen krabben alvorens ze even wat typen wat als advies bedoeld is. Daar is Ts en zeker het veulen niet bij geholpen al is het goed bedoeld.


Maar dat doe jij toch ook: advies geven op basis van wat je ziet op foto en video?

IsabelleN
Berichten: 623
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 19:03

24/7 buiten laten, bewegen, bewegen en bewegen. Dan komt het bijna altijd helemaal goed en zie je er vrijwel nooit meer iets van als ze tegen de 1,5 jaar zijn. :)

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 20:34


Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Advies gevraagd: Veulen rare beenstand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 21:08

Wellicht kun je de die andere foto's ook even plaatsen?

Lau07
Moderator

Berichten: 1570
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Advies gevraagd: Veulen rare beenstand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 21:12

Als ze een slechte start heeft gehad kan het misschien geen kwaad om een vitaminespuit te geven.

Lijsterbes
Berichten: 5
Geregistreerd: 07-04-20

Re: Advies gevraagd: Veulen rare beenstand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-20 09:21

Bedankt allemaal voor jullie adviezen. Fijn dat er zo forum bestaat. Ik ben al flink gerust gesteld, ik weet nu dat ze grote kans maakt dat het goed komt. Ik zal proberen vandaag weer een filmpje te maken van haar zwabber beentjes. Het lijkt haar wel pijn te doen op harde ondergrond?
Ik heb inderdaad persoonlijk contact gehad met Nicje87 en als ik Google op "winswept" lijkt het er verdacht veel op.
Hoe dan ook onze kleine meid is helaas niet geboren uit een sterke merrie. We gaan ons best doen voor deze twee en hopelijk met de juiste voeding en overdosis liefde komt het goed. Hier nog een foto vanaf de achterkant....



Afbeelding

Thioro

Berichten: 3991
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 09:35

Zo van de 2de foto inderdaad licht windswept.
Groeien ze gewoon uit, komt helemaal goed.
Een vitaminespuit kan inderdaad helpen om haar wat aan te sterken.

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 09:49

IsabelleN schreef:
24/7 buiten laten, bewegen, bewegen en bewegen. Dan komt het bijna altijd helemaal goed en zie je er vrijwel nooit meer iets van als ze tegen de 1,5 jaar zijn. :)


Door veel te bewegen kunnen de groeischrijven juist schreef groeien.
De eerst week is hierbij juist rust belangrijk. En daarna met de dag bekijken hoe het herstelt. Vaak herstelt het wel snel.
In Turkije hebben de paarden vaak een grotere stal als in nl. Het veulen heeft alsnog genoeg beperkte beweging in zo'n stal. Het is even vervelend, maar voor de toekomst heeft het veulen een hoop profijt van dat weekje rust.

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 09:51

Gini schreef:
Nicje87 schreef:
Ik vind het wel gevaarlijk dat mensen hier advies geven zonder een filmpje en duidelijke foto te hebben gezien en ook nog eens geen ervaring ermee hebben. Ik hoop dat sommige zich even achter de oren zullen krabben alvorens ze even wat typen wat als advies bedoeld is. Daar is Ts en zeker het veulen niet bij geholpen al is het goed bedoeld.


Maar dat doe jij toch ook: advies geven op basis van wat je ziet op foto en video?


Ja, alleen heb ik TS eerst een andere foto gevraagd alvorens ik mee kon denken en heb ik voorbeeld foto's gestuurd zodat TS het kon vergelijken.

Fineapple

Berichten: 128
Geregistreerd: 12-05-20

Re: Advies gevraagd: Veulen rare beenstand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 13:52

Och, wat een dropje. Ze hebben geluk met jou! Heel veel succes!