ik weet niet wat dit is

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Calixae

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 19:34

Staat ze sinds kort op de wei? Misschien dik/opgeblazen door het gras? Of zeg ik nu iets onnozels? -O-

jumala
Berichten: 127
Geregistreerd: 26-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-20 19:35

de dierenarts had gevraagt of ik dat er bij wilde die ppid test

jumala
Berichten: 127
Geregistreerd: 26-02-12

Re: ik weet niet wat dit is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-20 19:35

ze staat nog niet op de wei

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 19:36

hanos schreef:
de dierenarts had gevraagt of ik dat er bij wilde die ppid test


Ok, dan is ze wel getest. Vraag anders eens na of het leverbot kan zijn.

jumala
Berichten: 127
Geregistreerd: 26-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-20 19:43

ze staat nog niet op de wei,ik zal dat vragen of het leverbot kan zijn
kun je dat niet in een algemeen bloedonderzoek zien?

jumala
Berichten: 127
Geregistreerd: 26-02-12

Re: ik weet niet wat dit is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-20 19:44

Afbeelding
Afbeelding

jumala
Berichten: 127
Geregistreerd: 26-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-20 19:48

Daan13 schreef:
Je mag al je berichten wel in 1 post doen. ;)

Afgelopen week heb ik mijn dame voor het eerst hengstig gezien,in de winter was ze niet hengstig.

Wanneer is ze voor het laatst ontwormd?
En heeft de da haar opgevoeld of gescand?


vorrige week is ze ontwormt met equest en kort daarvoor is ze opgevoelt en meteen een bloedonderzoek gedaan

Thioro

Berichten: 3998
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 20:08

Als een merrie 7 maanden drachtig zou zijn en er wordt bij opvoelen geen veulen gevonden, dan is ze dus niet drachtig. In dat stadium is een veulen duidelijk te voelen.
Je kan altijd een 2de DA laten opvoelen of scannen om zeker te zijn of een bloedtest om dracht uit te sluiten.

7 maanden dracht is ook nog niet vermoeiend voor een merrie, is pas op het einde dat ze het er een beetje mee gehad hebben.

De uier toont ook geen enkele aanwijzing voor dracht, maar dat doen die nooit tot vlak voor of na de geboorte.

Al met al, met de informatie die je hier geeft is er geen reden om aan te nemen dat ze drachtig is (buiten het feit dat ze ook gewoon bij de hengst zou gestaan moeten hebben, merries doen niet aan onbevlekte ontvangenis).

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: ik weet niet wat dit is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 09:37

Ik zie het probleem niet. Bel de veearts. Laat haar opvoelen. Een veulen van 7 maanden kun je niet missen. Als hij/zij niks voelt is ze leeg. Punt.

tengeltje11
Berichten: 7140
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: ik weet niet wat dit is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 14:45

@ Sevke,ze is opgevoeld en leeg bevonden.

net daarmee dat ook ik het probleem niet zie.
leeg opgevoeld is toch gewoon niet drachtig?

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: ik weet niet wat dit is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 16:57

dan is ze leeg. Simpel :D
problem solved

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Re: ik weet niet wat dit is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 18:08

Maar de vraag was niet persé of ze drachtig was toch? Volgens mij was de vraag wat er vérder nog zou kunnen zijn..
Dat ze niet drachtig is is ondertussen wel duidelijk :')

jumala
Berichten: 127
Geregistreerd: 26-02-12

Re: ik weet niet wat dit is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-20 22:38

lijkt mij ook,misschien te veel zand,of nog steeds wormen,of gewoon afgevallen en daardoor lijkt het een dikkere buik,als toen ze wat voller was
en omdat ze vitamine e en selenium te kort komt wat pijnlijke spieren,waardoor ze zich niet lekker voelt

Fineapple

Berichten: 128
Geregistreerd: 12-05-20

Re: ik weet niet wat dit is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 13:34

Oh, wat bizar, ik ben benieuwd!

Jasmijn159

Berichten: 4429
Geregistreerd: 04-11-05

Re: ik weet niet wat dit is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:50

Dit zijn wel fors hoge spierwaarden, voor alleen een beetje selenium/vitamine E te kort.
Kan ze PSSM hebben? Of toch ongemerkt spierbevangen zijn geweest?
Nergens een spierscheuring of andere spierschade? Geen hernia van de buikspieren door een zwaar veulen?

jumala
Berichten: 127
Geregistreerd: 26-02-12

Re: ik weet niet wat dit is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 01:15

ik weet het niet,het gaat wel wat beter met haar zins ze weer wat voller is,ze kreeg eerst hooi in netten,in de hoogte maar dat leek me niet fijn voor haar nek dus dat is veranderd,ook krijgt ze exstra viamine e en selenium en ze loopt wat vlotter,ze stond vaak stil,dan duurde het een tijdje en liep dan weer verder,ook staan nu haar oren meer naar voren,die stonden veel naar achter,en ze was te sloom

pillow
Berichten: 7809
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: ik weet niet wat dit is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 14:36

Zo dat is een lange zin.

jumala
Berichten: 127
Geregistreerd: 26-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 15:35

Pffff als er meer op mij gelet word en op mijn schrijfstijl,wat heeft het dan voor zin om te reageren,het gaat hier om een paard met een mogenlijk probleem,maar straks heb ik dat,en is het paard niet geholpen,omdat ik niks meer wil plaatsen zo.

TurboDi

Berichten: 1102
Geregistreerd: 31-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 15:54

jumala schreef:
Pffff als er meer op mij gelet word en op mijn schrijfstijl,wat heeft het dan voor zin om te reageren,het gaat hier om een paard met een mogenlijk probleem,maar straks heb ik dat,en is het paard niet geholpen,omdat ik niks meer wil plaatsen zo.

Denk dat je met dat mogelijke probleem beter terecht kunt bij een dierenarts dan bokt... want hier heeft iedereen een mening en zo goed als niemand is dierenarts hier.
Waarom mensen over je schrijfstijl beginnen, het is niet altijd goed te volgen zonder gebruik van interpuncties
Laatst bijgewerkt door TurboDi op 24-05-20 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 16:01

jumala schreef:
Pffff als er meer op mij gelet word en op mijn schrijfstijl,wat heeft het dan voor zin om te reageren,het gaat hier om een paard met een mogenlijk probleem,maar straks heb ik dat,en is het paard niet geholpen,omdat ik niks meer wil plaatsen zo.


Bel dan een dierenarts. Sorry hoor maar als je je zorgen maakt dat je paard ziek is of problemen heeft, dan bel je de dierenarts.

Daarbij is het wel handig om de juiste interpunctie te gebruiken, zodat mensen je wat beter kunnen begrijpen.

Anomien

Berichten: 7390
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 16:21

Marije_1997 schreef:
jumala schreef:
Pffff als er meer op mij gelet word en op mijn schrijfstijl,wat heeft het dan voor zin om te reageren,het gaat hier om een paard met een mogenlijk probleem,maar straks heb ik dat,en is het paard niet geholpen,omdat ik niks meer wil plaatsen zo.


Bel dan een dierenarts. Sorry hoor maar als je je zorgen maakt dat je paard ziek is of problemen heeft, dan bel je de dierenarts.

Daarbij is het wel handig om de juiste interpunctie te gebruiken, zodat mensen je wat beter kunnen begrijpen.


Hier ben ik het wel mee eens. En dat is in het andere topic ook al aangehaald.
Kleine moeite om wat punten te plaatsen, dan begrijpen we het net beter zodat we ook beter advies kunnen geven.

De DA kan je altijd beter helpen dan wij online. Je kan Bokt niet verantwoordelijk houden voor eventuele medische missers.

Waarom bel je je DA niet nog een keertje als je twijfelt? Hij/zij kan waarschijnlijk veel meer zekerheid geven in je zoektocht.

Zal je waarschijnlijk ook wat rust geven! Succes in ieder geval

Anomien

Berichten: 7390
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: ik weet niet wat dit is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 16:26

Zal ik je anders helpen? Stuur je mij het hele verhaal. Kijk ik of ik de juiste interpunctie erin krijg..

pillow
Berichten: 7809
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 16:31

jumala schreef:
Pffff als er meer op mij gelet word en op mijn schrijfstijl,wat heeft het dan voor zin om te reageren,het gaat hier om een paard met een mogenlijk probleem,maar straks heb ik dat,en is het paard niet geholpen,omdat ik niks meer wil plaatsen zo.

Het is niet dat ik op jou of je schrijfstijl let. Het is gewoon erg storend met al die taalfouten en lange zinnen. De zin hier boven had ook in drieën gemoeten. Het is slecht te lezen op deze manier en het lijdt af van hetgeen je eigenlijk schrijft.

7ofhearts

Berichten: 2784
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: ik weet niet wat dit is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 16:52

Als het enige advies voor TS is om op haar schrijfstijl te letten, dan slaan we de plank goed mis.
Kom op zeg, niet iedereen is grammaticaal goed onderlegd.

Anomien

Berichten: 7390
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 17:03

7ofhearts schreef:
Als het enige advies voor TS is om op haar schrijfstijl te letten, dan slaan we de plank goed mis.
Kom op zeg, niet iedereen is grammaticaal goed onderlegd.


Dat is ook wel kort door de bocht.
Dat is alles behalve het enige advies. Heb je de rest wel gelezen?

Het laatst wat je zegt is trouwens helemaal waar, maar op Bokt wel vereist. Een Spelfout hier en daar is oké, maar het moet wel leesbaar blijven.