Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Wanneer weer rijden na bevalling?

 
Profiel   

Hoi,

4 weken geleden is onze merrie bevallen van een veulen. Tot 6 weken voor de bevalling menden we 2-3 keer per week variƫrend van 10-20km.

Nu wil ik het mennen langzaam weer op gaan pakken, maar ik heb geen idee waar te beginnen. Hoe snel en hoe hebben jullie het opgebouwd?

Is het bijvoorbeeld ook aan te raden om haar even door de osteopaat na te laten kijken voor dat ik haar weer aan het werk zet?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-20 18:16 



 
Profiel   

Vaak plakt de merrie echt aan het veulen en andersom. Dus begin eerst maar eens de merrie kort te scheiden (seconden) en dat uit te bouwen

Doe dat in rust en weloverwogen. Anders heb jij straks je eerste luchtzuigertje al weer te pakken.

Mijn voorkeur zou zijn om nog even een maand te wachten. Ga er bijvoorbeeld kleine stukje mee wandelen, mits je veulen braaf mee kan lopen aan een touwtje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-20 18:26 



 
Profiel   

Knert schreef
Vaak plakt de merrie echt aan het veulen en andersom. Dus begin eerst maar eens de merrie kort te scheiden (seconden) en dat uit te bouwen

Doe dat in rust en weloverwogen. Anders heb jij straks je eerste luchtzuigertje al weer te pakken.

Mijn voorkeur zou zijn om nog even een maand te wachten. Ga er bijvoorbeeld kleine stukje mee wandelen, mits je veulen braaf mee kan lopen aan een touwtje.


Het scheiden oefenen we inderdaad dagelijks en dat gaat prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-20 18:41 



 
Profiel   

ik zat er na twee weken al weer even kort op met het veulen er naast. Na 1,5 maand heb ik ze voor het eerste even gescheiden. en 2 maanden na de bevalling ben ik het rijden weer gaan oppakken. Merrie liep 24 7 buiten. Dus ze had wel een beetje conditie. Ik ben toen begonnen met 20 minutjes licht werk en dat gaan uitbouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-20 18:45 



 
Profiel   

Ik heb mijn merrie dit jaar na 3 weken opgepakt aan de longeerlijn om de 2 dagen. Met 5 weken zat ik er weer voor het eerst op. Eerst 2x per week en ondertussen al om de dag. Veulen is nu 2 maanden oud.

Merrie is tot een maand voor de bevalling nog licht door gereden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-20 23:03 



 
Profiel   

Ah kijk hier kan ik wat mee.

Hebben jullie ze na de bevalling ook nog even na laten kijken qua spieren etc?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-20 10:51 



 
Profiel   

Ik dacht dat je zelf bevallen was en wou je waarschuwen: niet te snel joh! :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-20 11:02 



 
Profiel   

mirriejj schreef
Ah kijk hier kan ik wat mee.

Hebben jullie ze na de bevalling ook nog even na laten kijken qua spieren etc?

Ja,ik heb dat toen wel gedaan. Al was er niet zo veel aan de hand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-20 18:10 



 
Profiel   

Was wel de bedoeling in eerste instantie, maar i.v.m. corona wilde de masseur/osteopaat liever niet komen.
Wilde niet nog maanden gaan wachten, dus heel rustig aan begonnen lang en laag over de rug. Paard is ondertussen alweer M2 klaar.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-20 08:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen