Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

HELP mijn veulen eet alles

 
Profiel   

Nu is het mijn eerste veulen en ik weet niet echt wat normaal is, maar Picaro van 1 week oud eet dus van alles, ik zie al sprietjes hooi naar binnen gaan en sprietjes gras ook hele grote happen van de mest van mama gaan naar binnen. Hier allemaal maak ik me niet zo druk om, maar heb hem ook al hele happen zand naar binnen zien werken :n

Doen alle veulens dit of is die van mij toch wel apart en hoe kwalijk is het zand eten voor zo'n kleintje??
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-20 21:28 



 
Profiel   

Yeps hier nog 1 die op dag 2 al begon met alles ontdekken met het mondje.
Zand zou ik even in de gaten houden (die van mij vond dat na 2 happen toch niet zo smaken) maar verder verdwijnt echt alles er al in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-20 21:45 



 
Profiel   

Het ligt aan de naam. Hij heeft de eetstoornis "Pica" :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-20 21:46 



 
Profiel   

Volkomen normaal :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-20 02:38 



 
Profiel   

Veulens zijn net als puppies en babies... de wereld wordt verkend met het mondje :)
Heel normaal dus. Misschien wel beter om hem niet op zand te zetten als hij het blijft doen, want teveel zand is idd wel schadelijk... beter gewoon op de wei :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-20 02:40 



 

Heel normaal. Alleen met zand is het een beetje opletten. Weiland is dan beter.

Dan veulens mest eten is overigens normaal. Dacht dat ze dat deden omdat we nog voedingsstoffen uit te halen zijn. Veulen bij ons op stal doet het nog steeds en die is inmiddels zo'n 2 maanden oud.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-20 05:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen