Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

voerschema drachtige merrie

 
Profiel   

Onze merrie is nu 4,5 maand drachtig. En ben nu op internet aan het zoeken vor een goed voerschema echter zeggen de verschillende sites steeds weer wat anders. Heeft er iemand een goed voerschema voor ons. Wanneer we moeten beginnen met merriebrok of eventuele andere suplementen ofzo.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-20 11:37 



 
Profiel   

De laatste 3 maanden beginnen met merriebrok is vrieg genieg hoor
Hangt er ook een beetje vanaf wanneer ze uitgerekend is ( al dan niet goed vers gras beschikbaar )
Als je merrie in normale tot goede toestand is dan zou ik geen supplementen geven

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 18:58 



 
Profiel   

Het hangt bovendien van de merrie af. Mijn WelshA krijgt helemaal geen merriebrok, enkel een handje brokjes en vitamine/mineralensupplement op gewicht. Dit jaar heeft ze het daar prima op gered. Een merrie die veel in de sport loopt en veel gereden wordt versus een pony in de wei, maakt bijvoorbeeld veel uit.in het dikkebuikentopic komen ook veel tips voorbij :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-20 20:04 



 
Profiel   

Voeren doe je met het oog. 3 maand van te voren beginnen met merriebrok. Gewoon normale hoeveelheid, als anders.
Ik voer wel op naar bevalling en ook na de bevalling.
Is de merrie schraal? Voer ik meer.
Is de merrie dik? Voer ik minder.
Met veulen aan de voet heb ik ze liever iets te dik dan te dun staan. Maar hou ook melkgifte in de gaten, hoe het veulen groeit.

Ik voer 2 keer daags brok normaal gesproken. Het ligt even aan de bevalling en het geval maar ik voer 1 kiloschep max per voer beurt. Voer ik na de bevalling 4 kiloscheppen, verdeel ik dit dus over 4 voerbeurten. Meestal is dit wel mn max.. en kan ik na een poosje afbouwen. Dan komt de merrie weer op normale hoeveelheid terug. 2 keer daags een kwart ongeveer.

En met afspenen even geen krachtvoer geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-20 20:49 



 
Profiel   

Ik snap je vraag heel goed ik zit in het zelfde schuitje, er is onwijs veel te vinden over voer. Maar welke hoeveelheden merriebrok of supplement is nou echt nodig voor de juiste voedingstoffen ter voorkoming van OCD.

Ik snap dat je logischer wijs denkt een dik paard heeft minder nodig maar een dik paard heeft toch ook gewoon de voedingstoffen nodig ter voorkoming van OCD????

Kan iemand me hier meer over vertellen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 18:06 



 
Profiel   

F-AM -> KS
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-20 19:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen