Tips gezocht voor een camera met slechte wifiverbinding

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AshleyRol
Berichten: 297
Geregistreerd: 06-08-11

Tips gezocht voor een camera met slechte wifiverbinding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-21 17:10

Hoi allemaal,

Mijn paardje is inmiddels bijna 9 maanden drachtig.
Ik wil voor de laatste maand graag een camera ophangen zodat ik haar in de gaten kan houden maar ik kom er echt niet uit en helaas niemand in mijn omgeving kan me helpen.

Ze staat bij iemand aan huis waar Wifi is, de stallen zijn ongeveer 15 meter van hun huis.
Als ik in stal sta zijn er 2 streepjes maar ik ben bang dat de camera het daar niet mee gaat doen.
Heeft iemand ook dit probleem of tips hoe ik dit op kan lossen?
Eventueel tips voor welke camera ik het beste kan nemen zijn ook zeer welkom want er zijn er echt honderden. De camera is echt puur alleen voor de bevalling/ begin met veulentje en gaat dan weer weg dus het liefst een wat betaalbare camera :)

Afbeelding

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78509
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Tips gezocht voor een camera met slechte wifiverbinding

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:39

Gebruik een power extender, dus internet over het electriciteitsnetwerk. Je hebt er die ook wifi uitzenden, je hebt dan een 100% sterke verbinding met volledige snelheid. Zelf sluiten wij de camera rechtstreeks aan op de power extender en laten hem bedraad zitten, geeft helemaal een stabiel signaal.
Bij ons staat de stal zo'n 70 meter van het huis af. Zelf heb ik een foscam camera.

Dieuwke_
Berichten: 4543
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Tips gezocht voor een camera met slechte wifiverbinding

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:40

Ik had destijds een 4G camera te leen van een beveiligingsbedrijf. Dan zit je ook niet met wifistoring

AshleyRol
Berichten: 297
Geregistreerd: 06-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-21 23:30

Dieuwke_ schreef:
Ik had destijds een 4G camera te leen van een beveiligingsbedrijf. Dan zit je ook niet met wifistoring


Daar heb ik ook naar gekeken alleen de goedkoopste was dan 200 euro. Vind ik nog wel veel geld voor een maand gebruik. Als het met wifi niet lukt is dat denk ik wel mijn enige optie helaas.

AshleyRol
Berichten: 297
Geregistreerd: 06-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-21 23:32

Neonlight schreef:
Gebruik een power extender, dus internet over het electriciteitsnetwerk. Je hebt er die ook wifi uitzenden, je hebt dan een 100% sterke verbinding met volledige snelheid. Zelf sluiten wij de camera rechtstreeks aan op de power extender en laten hem bedraad zitten, geeft helemaal een stabiel signaal.
Bij ons staat de stal zo'n 70 meter van het huis af. Zelf heb ik een foscam camera.


Dankjewel voor de goede tip. Daar heb ik nog nooit van gehoord maar dat klinkt perfect. Ik ga het meteen even opzoeken :)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:34

Even vooropgesteld: ik heb helemaal geen verstand van dit soort camera's.
Maar als het probleem zit in een instabiele wifiverbinding vanuit het woonhuis, zou je dat dan niet op kunnen lossen door een (desnoods oude) smartphone te gebruiken en daar een hotspot van te maken? En dat je dan verbinding maakt via de telefoon?

AshleyRol
Berichten: 297
Geregistreerd: 06-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-21 19:44

Oscar schreef:
Even vooropgesteld: ik heb helemaal geen verstand van dit soort camera's.
Maar als het probleem zit in een instabiele wifiverbinding vanuit het woonhuis, zou je dat dan niet op kunnen lossen door een (desnoods oude) smartphone te gebruiken en daar een hotspot van te maken? En dat je dan verbinding maakt via de telefoon?


Daar zeg je me wat. Mocht het echt niet lukken zou zoiets misschien nog wel een optie zijn. Enige nadeel is dat de mobiel daar dan wel steeds opgeladen moet zijn maar dat moet te regelen zijn. Ik neem de tip mee :)