Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 232 van de 500 [ 12478 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

 
Profiel   

mirjamalvaro schreef
Hier niet duf :=

[ [url=m/dPnCdC.jpg]Afbeelding[/url] ]
Eliana nu 123 dgn


Mooie merrie! <3

En dan lopen onze merries gelijk. Giv vandaag ook 123 dagen :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 23:07 



 
Profiel   

Yvk, ik had het nog niet gedeeld. Ze is in Juli met haar veulen naar de opfok vertrokken. En sindsdien kreeg ze al op en af last van kleine kwaaltjes. En is ze zo sterk vermagerd en al haar spieren heeft zij ook ingelevered. Maar ze had dan ook een aardig veulen aan de voet dat zal haar ook best wat gekost hebben. Nu focussen wij op dat ze gewoon op kan knappen. Ze doet het ook al een stuk beter nu. Die uierontsteking was ook behoorlijk heftig. Nu dat een beetje achter de rug is begin ik haar oude gedrag weer waar te nemen (positief!) :)

In het herfstzonnetje {:} dag 173 vandaag
[ img ]


Afgelopen jaar heb ik zelf de da niet gebeld omdat alles zo vlot ging en het ook echt een vlot veulen was! Maar ik zie dat hierin iedereen ook iets anders doet!


Dark die van mij word met vlagen sufjes tijdens deze en ook de vorige dracht. En andere momenten was ze weer gigantisch drukte maker en schrikachtig terwijl zij dat normaal helemaal niet is!

Melissa zo hee die is echt rond...!

Gypsy ik heb nog niks gevoeld of waargenomen zo ver.. maar meestal voel ik het goed onderaan de flank.

Knolselder wow dat is nog eens gwk inderdaad! Maakt het voor jou uit welke erop gezeten heeft of dat niet? Was het een knappe jaarling?
Wat een ontzettend schattig diertje is het! Heel aandoenlijk!!

Mirjam wat ziet zij er goed uit! Mooi in't vel!

Sommige merries gaan echt hard!! Maar voor mij voelt het idd als slakkentempo, maar met de achterstand van mijn merrie blij dat ik even heb om haar er bovenop te helpen tot de volgende komt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 23:07 



 
Profiel   

Leuk pradadaan :D
Eli heeft nog veulen van 7 maanden aan de voet lopen. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 23:20 



 
Profiel   

Floripori: nee ik ben niet blij dat er eender wat heeft opgezeten. Ze is inderdaad heel aandoenlijk en klein en rank. 1 hengst die de mogelijke papa is, is wel klein maar wel heel stevig. In dat geval ben ik extra bang voor de geboorte. Dan hoop ik eerder de jaarling. Geen idee hoe groot die genetisch zou worden, maar die zag er wel fijner uit. Zo een merrietje moet je echt zo zorgvuldig voor kiezen en dan kwakken ze er zomaar wat op. Heel jammer. Maar goed, ik zit er als een havik op en heb de dierenarts ook gewaarschuwd dat als het nadert en ik bel (omdat het mis gaat), ze gelijk moeten opnemen en komen :') deze mag mij niet ontglippen 8-)
Ze is echt zo vreselijk lief en schattig <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 00:09 



 
Profiel   

Rensju. Dankjewel.
Enten voor rhino heb ik nog nooit gedaan. Ik snap veel mensen hier wel in dat ze het doen :j
Nu staan enkel mijn paarden bij elkaar. Sta niet op op pension, huur privé een stal.

Dark. Welkom, Ik denk dat elke merrie anders is. Nu zijn ze hier vrij fit. Zijn niet echt aan het werk, wel een beetje maar geen echt zwaar.

Ik zit nog te twijfelen. Ik heb een camera voor wifi. Werkt prima. Nieuwe camera of mifi kastje? Heb hier echt geen verstand van :')

Melissa. Lekker buikje al

Gypsy. Je kunt het makkelijks voelen net voor het uier. Op andere plekken ook wel, maar hier is de beweging vaker en duidelijker id mijn ervaring.

Mer. Dat is is niet duur maandelijks. Ga kijken of ik ook extra simkaart kan nemen. En dan op je eigen telnummer?

Knolselder. Die maakt er idd al echt werk van :wow:
Jemig wat is ze rond. Zijn haar banden ook al iets zachter? Misschien toch nog een 2021 veulen....

Yvk. Ik ben blij met haar grote. Maar hoeft zeker niet groter. Zelf ben ik 1.79m wat echt een nadeel is voor kleinere paarden.

Mirjamalvaro. Prachtige merrie

Floripori. Fijn dat het beter gaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 00:33 



 
Profiel   

Nu je het zegt, heb ik nog niet eens aan haar banden gevoeld :') Ik moet er weer even inkomen :+
Morgen eens voelen en misschien gelijk verhuizen.

Ik zou ook nog een camera bij moeten voor de noodstal. En ik heb ook al eens overwogen om er op te hangen op de boerderij, maar dat is dan weer zonder internet, tenzij ik dat daar weer laat activeren en een kabel naar achter trek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 00:53 



 
Profiel   

Knolselder. Snap ik :+ soms kun je daar ook al veel aan aflezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 00:56 



 
Profiel   

@ Knolselder: ja nog wat verkouden maar verder weer opgeknapt gelukkig.
Bij jou al spannend aan het worden :):)

Floripori: lekker onderweg ook al. Onze merries schelen 6 dagen :)

Enten voor Rhino doe ik ook niet, sta op een stal met iets van 35 paarden en als niet iedereen ent schijnt het niet veel nut te hebben om als enige te enten heb ik begrepen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 08:23 



 
Profiel   

Hai meiden, ik stap hier weer even in. Ik ben even een tijdje afwezig geweest in dit topic, maar ik ben er weer :D

Flori, fijn dat het beter met haar gaat! :)

Enten tegen rhino doe ik ook niet.

Ik heb nu twee jaar achter elkaar een simkaartje van YouPhone in een oude telefoon gedaan en die opgehangen in stal. De app Alfred installeren op beide telefoons en je bent voor € 11,- per maand klaar (maandelijks opzegbaar).

Morgen is Fi 6 maanden drachtig :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 09:18 



 
Profiel   

Ik ent wel tegen rhino :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 10:34 



 
Profiel   

Oh amai Knolselder jij kan al bijna gaan waken!


Hier zijn alleen de hengsten tegen rhino geënt, de merries niet want die komen nooit bij andere paarden.

Satinka gaat vandaag haar laatste 100 dagen alweer in!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 11:23 



 
Profiel   

RianneP spannend meteen 2 voor de eerste keer voor jullie allemaal

Gypsy hier nog nooit de dierenarts gebeld bij de bevalling. Afgelopen jaar wel de buurman (ervaren fokker die elk jaar 8 veulens krijgt) helaas heeft het veulen het niet gehaald en waar het mis is gegaan is niet te achterhalen, alles ging volgens het boekje.
Ik denk dat ik dit jaar de dierenarts wel standby willen hebben staan en de buurman heb ik ook al gevraagd puur voor mijn eigen gemoedsrust want dit verdriet kan ik niet nog eens aan.

rensju hier alleen ooit een dik been van mok gehad, fijjn dat het weer gezakt is

Gypsy en nu maar turen op het schermpje :j


Kabayo
goed bezig! nu lekker met verlof

AM_Horsesnigrante ziet er goed uit! zo dat is groot zat zeg

Knolselder zo dat gaat al snel! ik zie ook kleine verandering, pff lastig om zonder dekdatum, dat word waken straks. Is ze bewust bij de jaarling gezet? of een oepsie?
Ze is wel erg schattig!

mirjamalvaroknapperd

floripori17soms trekken veulens ze echt leeg, fijn dat het nu beter met haar gaat

Hier gaat Wita erg goed als grasmaaier _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 12:28 



 
Profiel   

Spannend Knolselder! Ik zie het ook hoor :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 12:29 



 
Profiel   

Knolselder ik zie ook echt wel verschil. Spannend!

Flori jeetje, wat zonde. Hopelijk is ze snel opgeknapt en aangesterkt. Gelukkig zie je al verbetering :)

Dark suf.. nee dat niet echt. Alleen niet meer vooruit te branden. :+

AM ah ja dan snap ik dat je ze graag groot hebt.
geld die plek voor het uier ook bij merrie die daar precies wat vet te veel hebben? :') Havanna heeft precies daar net een vet ophoping, of ik denk toch dat het vet is. :+ Al vaker daar gevoeld maar daar ga ik echt geen veulen voelen vrees ik :))

Ik ent ook wel tegen Rhino. Wel wat wisselingen op stal en paarden die op wedstrijd gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 20:12 



 
Profiel   

Wij enten niet tegen rhino. In principe komen er hier geen andere paarden op het terrein.

Ik had vandaag met een chagrijnige merrie te maken. Het liefste paard van stal eigenlijk, die altijd met de oren strak naar voren mee loopt, maar nu kon er geen gezelligheid vanaf. Zelfs toen ik een koekje voor haar neus hield werd ze niet blij. Ik vermoed dat het veulen wat bewoog, want ze keek tijdens het wandelen steeds naar haar buik. Arm ding :(:)


Laatst bijgewerkt door goldenarrow op 24-11-21 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 23:09 



 
Profiel   

Oef, blij dat ik het niet alleen zie :D

Olga: de vorige eigenaars hebben haar er bewust heel de winter bijgezet. Denkende dat hij toch nog niet kon dekken. En dan hebben ze haar later nog bij een andere hengst gezet. Als ze in december bevalt is het zeker van de jaarling en later kan het van beide zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 23:10 



 
Profiel   

Vandaag is Chloë 200 dagen drachtig! Ze is wel een beetje sloom in de ochtend, lijkt wel of ze echt wakker moet worden en echt moet wennen aan drachtig zijn. Verder is ze later op de dag lekker actief en eet ze goed
[ img ]

Charaya is vandaag 184 dagen drachtig!
[ img ]

Enten tegen Rhino doe ik ook niet omdat er geen ander paarden komen hier. De kudde is stabiel

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 09:52 



 
Profiel   

Knolselder schreef
Oef, blij dat ik het niet alleen zie :D

Olga: de vorige eigenaars hebben haar er bewust heel de winter bijgezet. Denkende dat hij toch nog niet kon dekken. En dan hebben ze haar later nog bij een andere hengst gezet. Als ze in december bevalt is het zeker van de jaarling en later kan het van beide zijn.


oei dat is niet zo slim, ze kunnen zijn vaak al snel vruchtbaar :=
Ga je dna test laten doen als ze wat later een veulen krijgt zodat zeker weet wie de vader is of maakt het je niet uit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 11:05 



 
Profiel   

Wat zitten diverse paarden al ver in de dracht hier…
Onze dames zijn 206 en 204 dagen drachtig :)

Wiske 206 dagen
[ img ]


Maddy 204 dagen
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 11:16 



 
Profiel   

Knolselder dat was niet zo slim van de vorige eigenaren. Maar daar heb je nu niks aan :P Wordt spannend bij jou! Ben heel benieuwd wat voor pretpakket ze heeft! Hoe oud is de merrie eigenlijk?

RianneP de roan wordt al mooi rond :D Ik vind de schimmel echt heel mooi <3

Goldenarrow stemmingswisselingen :(:) Arm meisje

Dankje Olga! Ze heeft nu lekker rust inderdaad. Wel eens een plezier ritje maar niet meer hard trainen. Haha grasmaaier zijn is ook een intensieve job natuurlijk 8-)

Tinniie laatste 100 dagen alweer! Gaat snel!

Cynthia bedankt voor de tip!!
En fi alweer 6 maanden drachtig :D

Floripori fijn dat ze het nu weer zo goed doet. Hopelijk houdt je die stijgende lijn :)) mooie foto!

Mirjam gave merrie <3

Poging tot bijleespost :=
Hier tellen we rustig door. Dit weekend alweer 6 en 7 maand drachtig. Nog 139 en 110 dagen te gaan..
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 11:23 



 
Profiel   

Gaat echt snel, 200 en sommige over de 200 alweer :oo

Goldenarrow: fijn hè die zwangerschapshormonen :+

RianneP: lekkere buikjes al en knappe merries!

Kabayo: jouw merries zien er ook goed uit, lijken nog niet heel buikig of ligt dat aan de foto?

Wij zitten op 180 dagen vandaag dus nog wel even te gaan :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 12:47 



 
Profiel   

Olga: ik heb geen dna van de mogelijke vaders en het zal ook niet uitmaken. Die zijn waarschijnlijk nergens gekeurd. Dus ik of het veulen hebben daar uiteindelijk niets aan.

Kabayo: Poppy is 7 jaar

Wat een mooie kerstfoto’s Mukiwacobs!

Rianne wat een lieve pluizenbollen ook! Begint ook te tellen!

Kabayo ik vergeet altijd dat je nog een merrie hebt, Zilver overheerst nogal :')

Ach Goldenarrow, de zwangerschapskwaaltjes nemen de overhand :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 17:36 



 
Profiel   

Net als anderen hier behoorlijk druk gehad, waardoor ik niet vaak meer reageer. Ik lees nog wel elke dag trouw mee, zal proberen weer wat vaker reacties te plaatsen.

Heerlijk om al die mooie groeiende buiken te zien, sommigen zijn echt al hard op weg zeg!

Knolselder: Ben heel benieuwd wat hoor verrassing eruit gaat komen! Heb hetzelfde meegemaakt 8 jaar geleden, vond het toch ook wel weer heel bijzonder!

RianneP: Wat een leuke merries! Beide al mooie buikjes!

Mukiwacobs: Prachtige foto’s, gaaf met die krans. Vinden ze dat ook spannend of zijn ze nuchter genoeg?

Kabayo: Wat zien de merries er goed uit, mooie glans op de vacht!

Met Stip ook nog alles goed. Buik begint ook mooi te groeien. Zit inmiddels ook alweer op 178 dagen.

Moet dit filmpje van vanmiddag even delen, ze waren ontzettend gek aan het doen in het land. Ik heb Stip zelfs nog nooit zien steigeren en nu hijst ze even haar 178 drachtige buik de lucht in. Als je ze zo ziet zou je niet zeggen dat de een hoog drachtig is en de ander hoogbejaard :')
Stip heeft het blauwe deken op en Nibbit het rode deken, Nibbit is 26 jaar…..

Negeer mijn “bijgeluiden” trouwens…

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 20:07 



 
Profiel   

Zo, net 2 dartele veulentjes Nibbit :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 20:15 



 
Profiel   

@Nibbitlotus haha die zijn inderdaad lekker fris! Fijn zeg

Is het voor jullie ook herkenbaar dat het gedrag van je merrie veranderd als ze drachtig zijn?? Charaya is niet anders. Chloë daarin tegen is (positief) veranderd in gedrag. Ze is altijd al een schat van een pony. Voor de dracht Veel hengstig en ook last van. Nu ze drachtig is heeft ze dit minder dat hengstigheid natuurlijk toch heel af en toe een beetje merrie gedrag. Over het algemeen is ze rustiger en houd zich soms afzonderlijk van de rest, dit was vooral op het begin nu
bijna niet meer. Ook is ze heel aanhankelijk en wil ze vooral graag knuffelen!! Wat merken jullie anders?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 20:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 232 van de 500 [ 12478 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen