Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 266 van de 500 [ 12478 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

 
Profiel   

Janine, wat een leukerd die bruine!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 19:04 



 
Profiel   

Yaartje: hahaha een echt merrie dus ! :D

Knolselder : Dankjewel! Ook heel blij mee enorm lieve merrie :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 19:32 



 
Profiel   

Yess aftellen vanaf vandaag!! 300 dagen *\%/* *\%/*

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 19:58 



 
Profiel   

Janinevv schreef
Yaartje: hahaha een echt merrie dus ! :D

Knolselder : Dankjewel! Ook heel blij mee enorm lieve merrie :o

hahahaha ja! Allebei hoor! Maakt het werken met hun ook altijd weer extra leuk en interessant. Je weet nooit, en zeker nu tijdens dracht, welke mood ze hebben :D .
Heel benieuwd ook hoe ze straks zijn met veulen er bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 19:58 



 
Profiel   

Hier weer eens een post van mij, ik lees braaf alles bij maar reageer niet meer zo snel tussen de stress volle dagen :(
Ik ben nog steeds bezig met een stallingsplek te regelen, dat vergt veel energie en daarnaast moet ik ook gewoon werken.

Ik zag iets voorbij komen van welke kleuren jullie verwachten… hier is het niet zo bijzonder.
Beide kunnen zwart en bruin verwachten, zowel: appaloosa, tobiano, effen en pintaloosa

Wiske vandaag 262 dagen en maddy 260 dagen.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 20:27 



 
Profiel   

Lisa wat leuk, jij ook een veulen van For Ferrero. Havanna is er ook drachtig van :) Wat voor een merrie heb jij?

Jessicazz oohh de eerste "dingen" beginnen bij jou merrie al. Wat leuk!! En haar buik lijkt echt wel weer anders dan een paar dagen terug.

Luna draagt je merrie vaker over?

Melissa jou merrie ziet er ook goed uit.

Natasja wat een buik vanaf de onderkant haha.

Cynthia ook in de 2 cijfers!

Janine dat zijn zeker 2 verschillende buiken :+

Nibbitlotus wat leuk dat je het veulen ook gevoeld hebt. Toch fijn die extra bevestiging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 20:27 



 
Profiel   

Jeetje het wordt echt tijd voor een bijlees/reageer post sorry allen -O- , maar het is mega druk momenteel..

Even een buik update :o
Vandaag dag 248 rond en gezond [ img ]
[ img ]

Hoewel ze op de foto suf aandoet, is ze nog erg actief en vooral fris :')

Qua kleurgenetica, heb ik niet mega veel kaas van gegeten maar ben wel erg benieuwd, mijn merrie is bruin , moeder vos daarachter vos, vos,bruin,vos,vos. ( vader van mijn merrie is zwart en daarachter bijna enkel en alleen zwart)
En de hengst komme casall is vos }moeder vos
Ik ben benieuwd wat eruit gaat komen, gezond is t belangrijkst uiteraard, maar heb stiekem wel een kleine voorliefde voor vos ( oké schimmel is m’n meest favo maar dat gaat m niet worden _O- )

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 21:44 



 
Profiel   

Wel, dan kan je zwart, bruin en vos krijgen Dark.
Je merrie draagt vos mee via haar moeder. Dus is ze Aa Ee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 22:58 



 
Profiel   

Knolselder schreef
Wel, dan kan je zwart, bruin en vos krijgen Dark.
Je merrie draagt vos mee via haar moeder. Dus is ze Aa Ee.



Dankjewel voor je reactie, we zijn benieuwd , nog eventjes wachten *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 23:06 



 
Profiel   

@mooney: ik durf te geboorte kleur niet te zeggen. We hebben haar als 6 jarige gekocht.
Maar grootste kans bruin of schimmel met een kleine kans vos of zwart.
Dat is wat ik al dacht. Dank je.

@xxyaartje:
Wij hebben ook een paard gehad wat heel veel moeite had met de hoeven in de dracht.
Maar is nu (met een aantal maanden training) echt super makkelijk daarin geworden.
Alle beginners zowel kinderen als volwassenen lukt dat super makkelijk bij haar.

@janinevv: wat een verschil zeg qua buik. :wow:

@nibbitlotus dat is zeker een fijne bevestiging

@jessicazz dat ziet uit als een lekker vol buikje.
Heeft zij van nature een wat hollere rug?

@mukawicobs begrijpelijk dat je stallingsprobleem nu even prioriteit heeft. :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 23:23 



 
Profiel   

Mukiwacobs begrijpelijk dat het een stress geeft. Hopelijk vind je snel iets. Telt mooi door met de dames :)

Dark7 vind haar nog heel bescheiden voor dag aantal dagen :D Ze ziet er goed uit!

Jessicazz *\o/* Ben benieuwd wat ze ervan bakt. Op het uier hoef je je geen zorgen te maken. Die van ons heeft hier ook enige tijd mee rondgelopen. Lijkt niet op placentitus. Dat is vooral melk.

Janine
Wauw die bruine <3 Die kende ik nog niet. Wat een plaatje! Wat is het voor een? De welsh a is inderdaad wat breder :+ Knapperds!

Nibbitlotus geweldig leuk dat je het veulen hebt gevoeld <3

XYaartje nee geen ervaring mee. Met shetjes of kleine pony's moet je het been niet te hoog optillen. Kan je m wel 5 cm van de grond optillen? Dan nu maar even minder hoog. Heb nog nooit gehoord dat drachtige merries ineens geen evenwicht meer hebben :P
Mooie zoë! Wat een haar :wow:

Cynthia *\o/* Aftellen! :D

Natasje oh ook al bijna dag 300! Wat snel! Ben heel benieuwd.

MelissaV lekker bol! Einde is in zicht :)

Luna ik wil baby zien -O-

Hier heel saai, geen nieuws. Camera doet het. Binnenkort het birth alarm maar opzoeken. Nog 53 dagen voor de eerste

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 06:54 



 
Profiel   

@kabayo dankjewel ! Dat is onze Welsh cob sectie C.

Een a type in een iets groter verpakking :D ze is 137.5 hoog.
[ img ]

Zo van de zijkant zie je het niet heel extreem

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 07:22 



 
Profiel   

Tinkels , ik ga denk ook voor een camera en evt strips.
Ben alleen nog zoekende naar een goede camera.
Zwartbruine hengst kan vos geven alleen als hij homozygoot zwart is kan dat niet.


Knolselder , wat een groep nieuwsgierige aagjes :)
Hopelijk is Mona nog steeds drachtig.

Xyaartje , fijn dat de mok stuk minder al leek te zijn en met de wintervacht heeft ze echt wat meer hangbuik.
Frodo is wel knappe papa tot be

Golden Arrow , die van mij toont al net zo goed niet op de foto's :)

Jessicazz , mooie hengst heb je gebruikt. Dat kan niet anders dan heel knap veulentje worden.
Na een dood veulen is het extra spannend inderdaad. Nou ik duim voor je mee dat alles gewoon helemaal goed gaat.


Mirjamvalro , merrie blijft hier gewoon aan huis dus kan je daar niet mee helpen.

Melissav, ik snap wel in die situatie dat je je merrie weg brengt.
Mooi buikje heeft je merrie ook al.


Welkom Lisa,

Natasja , vanaf de voorkant zie je weinig ja maar de onderkant is duidelijk :)

Janinevv , mooie buikjes

Mukiwacobs , hopelijk vind je snel iets.


Mijn merrie heeft na de dag dat ze allemaal kleine plasjes deed niks raars meer gedaan.

Of tenminste we hebben het haar niet meer zien doen >;)
Gister is de dierenarts geweest voor het enten en de merrie doen we in maart ong maand voor de uitgerekende datum. Nog overlegd en die geeft aan als ze het weer doet even temp. Opnemen en urine opvangen om het na te kijken maar verwacht eigenlijk ook niks bijzonders.
Kon dat ze tegen een blaasontsteking aan zat oid.

Verder is ze super vrolijk , loopt gewoon als blij ei door de wei te stuiteren

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 15:40 



 
Profiel   

@ Toushie, mijn goedkope action camera voldoet prima!

Ik ga strips bestellen vast, heb ik die maar in huis.
Vorige keer kon ik prima aan haar uier komen dus ga ervan uit dat het deze keer ook mag. Ze mag van mij wel weer 's ochtends vroeg een kadootje voor me hebben.. een klein hinnekje achter de merrie vandaan, die het uier al kon vinden, lekker huppelde en de nageboorte was er keurig af... alles gemist maar gelukkig goed gegaan.

@ Mooney, ja ik geloof je hoor! Ik riep op de KWPN facebook pagina dat ik waarschijnlijk het eerste vosveulen ging krijgen van Lord, maar toen was er iemand die zei dat dit niet mogelijk is.

De online kleuren calculator geeft aan dat ik
65% op bruin heb
25% op vos
9% kans op zwart

Vorig jaar een zwarte, uit een zwarte hengst en welke naar alle waarschijnlijkheid vosfactor vrij is. Dit was de opa wel namelijk.
Het is spannend allemaal, maar de kleur is bij zaak. Ik zie mijn vosmerrie graag, dus een 'nieuwe' vos is welkom :) Al zegt mijn gevoel een bruine deze keer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 16:17 



 
Profiel   

Tinkels schreef
@ Toushie, mijn goedkope action camera voldoet prima!

Ik ga strips bestellen vast, heb ik die maar in huis.
Vorige keer kon ik prima aan haar uier komen dus ga ervan uit dat het deze keer ook mag. Ze mag van mij wel weer 's ochtends vroeg een kadootje voor me hebben.. een klein hinnekje achter de merrie vandaan, die het uier al kon vinden, lekker huppelde en de nageboorte was er keurig af... alles gemist maar gelukkig goed gegaan.

@ Mooney, ja ik geloof je hoor! Ik riep op de KWPN facebook pagina dat ik waarschijnlijk het eerste vosveulen ging krijgen van Lord, maar toen was er iemand die zei dat dit niet mogelijk is.

De online kleuren calculator geeft aan dat ik
65% op bruin heb
25% op vos
9% kans op zwart

Vorig jaar een zwarte, uit een zwarte hengst en welke naar alle waarschijnlijkheid vosfactor vrij is. Dit was de opa wel namelijk.
Het is spannend allemaal, maar de kleur is bij zaak. Ik zie mijn vosmerrie graag, dus een 'nieuwe' vos is welkom :) Al zegt mijn gevoel een bruine deze keer.

Kom ik nog eens hoor, ik hou van rekenen. Met de informatie die je geeft kan je de percentages nog een beetje bijstellen. Hengst is heterozygoot agouti, want heeft ook zwarte veulens gegeven. Jouw merrie is Aa of aa, want heeft ook een zwarte gegeven. Dan wordt je kans op zwart dus wat groter tov kans bruin.
46,875% bruin
28,125% zwart
25% vos

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 16:31 



 
Profiel   

Hier kans op schimmel of bruin, ben benieuwd naar aftekeningen.. Hoop een lange bles en witte voetjes. Vorige veulen heeft kol, sneb en 2 witte achtervoeten.

Nu 217 dagen, gister eindelijk weer eens wat actie vanuit haarzelf gezien! Ze is altijd erg loom en moeilijk in conditie te houden als ze drachtig is.

Ah strips, dat ga ik ook proberen, gewoon voor de fun eigenlijk. Haar eerste dracht had ze geen druppels, hoop nu wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 17:00 



 
Profiel   

Die van mij druppelt alleen als het ook die dag gaat komen. En het is echt melk als het er bijna aan komt. Dan smaakt het ook echt zoet. Daarvoor krijg ik er niks uit.

Onze nieuwe merrie weet nog niet, misschien dat ik voor haar wel strips haal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 17:19 



 
Profiel   

Dit is trouwens mijn merrie aan de onderkant
262 dagen nu.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 17:50 



 
Profiel   

Jessica: Wat fijn dat ze nu over de 300 dagen is *\o/* . Dat moet je vast al een heel gerust gevoel geven! Ze lijkt er zelf ook wel heel trots bij te kijken op de eerste foto :D .

Mukiwacobs: Hoop echt voor je dat je op tijd een stallingsplek vind! Knuffel voor jou en ook voor jou duim ik hard dat je op tijd een nieuwe stalling vind!

Dark7: Wat leuk zo die buik van onderen! Wil dat hier ook eigenlijk een keer proberen, maar eh... dat gaat hem niet worden met de kleintjes _O- . Al kan ik het morgen wel eens bij Maria proberen door de telefoon zo laag mogelijk bij de grond te houden. Die is zo braaf. Moet lukken bij haar.

_Natasja_: Dat is fijn te horen! Vond je merrie het door het gewicht van het veulen toen lastig?
Wil het vanaf maandag (dan ben ik er weer) inderdaad gewoon rustig gaan trainen met Jenny en dan hopen dat ze in ziet dat het echt okay is om de hoeven op te kunnen tillen.

kabayo: 5 cm van de grond tillen gaat, maar alleen als ik haar bij het halster vast houd en dan met de andere hand de achterhoef optil. Dan nog vind ze zo iets van: "Oh nee. Vandaag niet!" , maar snapt dan uiteindelijk wel van: "Okay, ik blijf wel rustig." maar zodra ik het halster los laat en ze in de gaten krijgt dat ze heen en weer kan bewegen is het hek van de dam en wilt Jenny niet meer mee werken.
Dus ik vermoed, als ik alles zo terug kijk, een kwestie van opnieuw leren dat voetjes prima zonder gedoe opgetild kunnen worden en ze de koppigheid aan de kant moet zetten. En ga inderdaad dan even minder hoog optillen en dan vooral werken aan de rust met/tijdens hoeven optillen.
Ja, praat mij er niet van _O- . Heb dan nog 5 andere verzorg Shets en een eigen pony met flink veel haar. Dus een keer raden wie er van het voorjaar onder de haren zit terwijl hun het kwijt zijn _O- .

Janinevv: Wat een knappe merrie <3 . En flink groot inderdaad! Valt ze door haar lengte dan nog net in het a type of hoe zit dat precies met Welshjes?

Toushie: Mooie buik heeft je merrie al! Dan gaan we er maar gewoon vanuit dat Maria dragend is :D . Hopelijk 3 gezonde veulentjes straks (Jenny en Zoë mee gerekend). En dat is Frodo zeker! Kreeg net via FB al de vraag of Frodo ter dekking stond. Stiekem toch wel een compliment voor ons en de eigenaar van Frodo en Frodo zelf <3 Maar heb degenen die het vroeg helaas teleur moeten stellen dat Frodo alleen onze eigen merries dekt.

(Zeg trouwens altijd gewoon ons ivm waar mijn pony staat ik daar al 10.5 jaar dagelijks rond loop en het veel makkelijker is om ons te zeggen dan elke keer mij/de fokker van mijn pony).


Ben jaloers op al jullie melk druppelende merries. Ik wil dat ooook. Waarom zijn ze zo flauw en doen ze dat hier nooit (op 2x na)? Iemand die de 3 dames hier vast even kan toefluisteren om melk te gaan druppelen tegen dat ze moeten bevallen?
Hier alles nog rustig. Zal eens uit moeten rekenen op hoeveel dagen Maria zit. Daar heb ik sowieso de dekdatum van en zal morgen ook weer even een foto van haar maken. Vergeet dat elke keer. Ze doet het ieder geval goed <3 .
Als ik het goed heb uitgerekend via een Engelse website (had een beetje ruzie met die van de OP, maar dat ligt aan mij hoor) zou Maria nu rond de 259 dagen dracht zitten.
Dekdatum vorig jaar was 7 mei 2021.

Jenny is op 3 mei vorig jaar gedekt. Dus die twee lopen aardig gelijk met elkaar op. Mits Jenny van de eerste dekking drachtig is.
Van Zoë heb ik alleen 30 mei staan, maar ik weet dat ze daarna nog een paar keer is gedekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 17:58 



 
Profiel   

Zoo tijdje niet actief geweest zo nu en dan wel 1 en ander gelezen. Maar lastig bij te houden haha.

Bailey zit vandaag op 235 dagen :o

[ img ]


Ook hebben we deze week te horen gekregen dat we nog een veulentje krijgen van in juli gekochten merrie
Ze zou nu rond de 8 maanden zijn volgende de da
Een totale verrassing wat er uit komt dus

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 18:22 



 
Profiel   

Wat een leuk koppie heeft die bruine, Janine <3

Mooie mijlpaal Jessica! *\o/*

YvK, jaaaa, vandaag dus in de twee cijfers! *\o/* Fi kennende zitten we dat al twee weken, maar ok :+

Wat een mooie merrie die zwarte, CharmFaith! <3

Hebben drachtige merries later in de dracht vaker een versnelde ademhaling? Het is me nooit eerder opgevallen, maar ik zie al een paar weken aan Fi dat ze in rust sneller ademt dan anders (volgens mij). Het is niet enorm snel, maar volgens mij wel sneller (of ik let er te veel op).

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 19:56 



 
Profiel   

Leuk al die groeiende buikjes!

Hier nu op 236 dagen, de baby groeit en beweegt goed. Maar Vanaf de zijkant is niet veel te zien, maar van achter wel, haha!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 20:09 



 
Profiel   

mooney schreef
Kom ik nog eens hoor, ik hou van rekenen. Met de informatie die je geeft kan je de percentages nog een beetje bijstellen. Hengst is heterozygoot agouti, want heeft ook zwarte veulens gegeven. Jouw merrie is Aa of aa, want heeft ook een zwarte gegeven. Dan wordt je kans op zwart dus wat groter tov kans bruin.
46,875% bruin
28,125% zwart
25% vos


Wat leuk! Dank je wel hoor. Jij hebt er meer kennis van dan ik
Nog even geduld dan weten we welke kleur visje het snelste was!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 00:17 



 
Profiel   

Sorry dames dat ik deze week niet actief was. Wel gelezen,maar gewoon weg niet de tijd om te reageren. Paarden staan nu een week op de nieuwe stal. Dat was even behoorlijk wennen.

Jessicazz. Lijkt me idd hars, maar geen groot uier. Zolang de kling schoon is,is er volgens mij geen reden tot paniek. Ze is natuurlijk al een eindje onderweg

Janine. Flinke buiken

Nibbitlotus. Zo mooi, om het veulen te voelen

Mukiwacobs. Ik snap dat je veel aan je hoofd hebt. Hopelijk heb je snel een oplossing gevonden

Veel mogelijkheden van kleuren komen voorbij

Dark. Ziet er goed uit

Cynthia. Dat begint ook al op te schieten. Van de ademhaling is mij nóóit opgevallen

Kabayo. Gaat ook al snel voor silver

Mirjamalvaro. Geen ervaring mee, ik doe dit ook zelf

Toushi. Wellicht plast ze meer door druk van het veulen.

Charmfaith. Wat een mooie merrie. Is er bekend waar ze drachtig van is?

Langzaam gaat wild Thing ook naar de 200 dagen toe. Nigrante schiet ook al lekker op.
[ img ]

Het was behoorlijk wennen voor de merries op de nieuwe plek. Van privé stalletje naar grote stal. En dan gelijk dat weekend wedstrijd :') ondertussen hebben ze hun rust gevonden en gaat het heel goed.

Nigrante
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 02:14 



 
Profiel   

Amhorses helaas niet... denk ook niet dat ik daar achter ga komen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 07:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 266 van de 500 [ 12478 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen