Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 231 van de 500 [ 12478 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

 
Profiel   

Gefeliciteerd Kabayo met het STER predicaat en je L2 debuut. Welverdiend verlof nu! :) Je ziet haar zeker al groeien. Knap dat ze het allemaal nog zo doet met zo'n buik.

Floripori misschien heb ik het gemist. Maar wat was er precies met Bell dat ze in deze conditie kwam/gehavend is terug gekomen? Hopelijk is ze er snel bovenop en kan ze alle energie gebruiken voor een mooi veulen. :knuffel:

Altijd interessant al die kleurtjes. Ik heb er totaal geen verstand van, maar die bijzondere kleurtjes vind ik wel erg mooi. Ook leuk dat er in de warmbloed paarden toch wat meer kleurtjes komen. :)

Pradadaan gaaf filmpje zeg!

Ilovejouuu ze ziet er goed uit!

Mooney Leuk veulen. Ze hebben inderdaad alle 2 bolle buikjes :+

Knolselder wat een leuk pluizenbolletje <3

Goldenarrow ik ben zo benieuwd of dat FillyPlus echt werkt. Zou toch een gat in de markt zijn als je perse een bepaald geslacht wilt.

Mirjam ook al 3 mooi groeiende buiken!

Geen ervaring met camera's, daar kan ik dus niet mee helpen.

Eef_bam lastige keuze. Ik zou denk ik eerst bedenken of je het veulen wil houden of niet. En dan kijken wat het handigst is qua verkoop.

Ik bel de DA in principe niet, tenzij het nodig is en er iets mis gaat. Wel de volgende dag om alles na te laten kijken.

Havanna heeft nu echt verlof. De zin met rijden was voor korte duur en had er zelf ook geen plezier in zo. Nu nog wel 3 a 4 keer per week wat longeren aan het halster en oefenen met trailerladen.
Ik zal ook eens een foto plaatsen met dikker wordende buik :o Ze is nu 184 dagen.
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 21:02 



 
Profiel   

rensju schreef
mirjamalvaro schreef
Wij bellen niet. Helaas zit DA op uur rijden.


Oh dat lijkt me geen fijn gevoel!

Kabayo, er is niks veranderd qua voer en ze loopt 24/7 buiten. Vandaag waren ze al iets dunner dus ik hoop dat het zichzelf weer oplost


Nope, dit jaar waren de veulens gelukkig al geboren toen ik erachter kwam dat DA "in de buurt" (30min) geen paarden meer deed. :=

Volgend jaar dus extra vootbereidingen. Zelf alles in huis halen. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 21:05 



 
Profiel   

Wij bellen da pas dag erna en dan komt ze even checken :))
Altijd

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 21:36 



 
Profiel   

Ik heb ook een 4G camera met gewoon een normale SIM kaart erin. Outdoor camera van Aszhonga met heel goed beeld, ook in het donker. Fijne app en op afstand te draaien en lamp aan te zetten.

Even wat oudere screenshots die nog in de bokt upload staan. :+
[ img ]

[ img ]

[ img ]


Ik bel de dierenarts wel altijd, als alles goed gaat de volgende ochtend (of in ieder geval overdag onder kantooruren).

Als het niet helemaal goed lijkt te gaan bel ik ook direct, omdat de dierenarts op ruim 1,5 uur zit (dichtsbijzijnde dierenarts). Maar ik bel niet op voorhand al, wel goed contact met de dierenarts en ze weet dus ook wel hoe het er voor staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 21:41 



 
Profiel   

Ik bel als eerst de fokker van mijn merrie :D ook midden in de nacht. Mijn dierenarts is ook een vriend van mij, maar hij heeft het al zo druk, dat ik hem alleen bel als ik het echt niet vertrouw.

Wat een verschil bij sommige paarden qua buik ook :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 21:59 



 
Profiel   

Mij leek een simkaart hier ook een mooie oplossing. Maar dus niet... Waar of van welke provider zou dit wel kunnen?

Eef_bam lastig, makkelijkste is om merrie drachtig te verkopen. Stel dat de merrie niet gelijk terug drachtig is heb je daar de zorgen niet meer van.

Gypsy. Over de voeding ben je goed bezig. Ik had een stukje gelezen op Instagram, paardoptimaal. Ging het over de voeding van drachtige merries. Idd balancer verhogen en extra eiwit

Ik bel hier normaal ook niet de dierenarts. Enkel als het ecjt niet goed is. Maar vaak zullen ze dan al te laat zijn.

Rensje. Hoe gaat het nu met de merrie? Klinkt idd als virusje. Bij drachtige merries nog nóóit gehad. Wel eens bij jong paard op nieuwe stal.

Kabayo. Wat goed gefeliciteerd *\o/* ze begint nu ook echt wel uit te dijen. Lekker verlof nu

Yvk. Ziet er goed uit

Quir. Dat lijkt me altijd wel spannend als de dierenarts zover zit. Dan moet je zelf wel goed voorbereid zijn op allerlei scenario's.

Nigrante groeit flink. In de omvang, maar denk ook nog in de hoogte. Ik voel me klein naast haar :')
[ img ]
[ img ]
Ze lijkt op de bovenlijn iets wat dunner, daarom even het voer omhoog geschroefd

Morgen probeer ik de andere dames nog vast te leggen.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 01:45 



 
Profiel   

Mooie buiken en mooie resultaten van de mama's in spe komen er voorbij! Begint al echt te korten voor sommigen!

Hier gaat de merrie naar een bevallingscentrum geleidt door een DA. Mede omdat de merrie niet van mij is en de eigenaars hun merries elk jaar wegbrengen doen wij dit ook gewoon!
Vandaag is ze 160 dagen, nog even en ze zit op de helft!

[ img ]

Niet de beste foto, maar voor t idee. Het is de vos. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 11:52 



 
Profiel   

Ze ziet er goed uit AM! Hoe groot is ze?

KPN en Tele2 waren in ieder geval geen probleem om te gebruiken in de camera in NL.

Inderdaad wel spannend als de dierenarts zover weg zit. Niet alleen met drachtige merrie/bevalling, maar ook met koliek en dergelijke waar zo snel mogelijk de dierenarts moet komen.

Maar zeker goed voorbereid en heel goed contact! Heel pakket samen met de dierenarts samengesteld met alle belangrijke medicatie, spuiten, enz. Daarnaast ook biest, melk en dergelijke klaar staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 12:55 



 
Profiel   

Anika (v. Elegant) zit inmiddels op 176 dagen
Haar veulen van dit jaar is inmiddels afgespeend, kan ze weer van haar rust genieten :+

[ img ]

Nu de rest nog weer even bijlezen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 13:19 



 
Profiel   

Quir. Ze is in juni 1.74 gemeten. Ik gok dat ze er weer een paar cm bovenop heeft gedaan :Y)
Zal ik eens kijken naar kpn en tele2.
Hele apotheek in huis dus. Wel fijn dat er zo nauw contact is met de dierenarts

Simondesteny. Over de helft. Merrie ziet er goed uit

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 18:48 



 
Profiel   

AM mooie merrie heb je!
Mijne haar benen slanken weer af, pezen zijn weer zichtbaar :) Nu twijfel ik om tegen rhino te enten, ze komt alleen niet in aanraking met vreemde paarden. Nu 5 maanden drachtig en ik zie nog niet echt een buik.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 19:50 



 
Profiel   

Mag ik me hier ook melden? Interessant topic om te volgen :o

Super leuk om al die ervaringen,vragen en tips te lezen.

Mooi om te zien dat de buiken zichtbaar worden en het zo onwijs verschillend is per paard l.

Ik heb even niet zo snel een buikfoto maar ik ga m’n best doen er ook een te maken :o ***ik heb er een gevonden ( foto is van vorige week genomen op 180 dagen)

Zijn er meer mensen die ervaren dat hun merrie wat ja hoe zal ik het noemen… sufjes/duf is met momenten?

Goeie tips voor 4g camera’s zijn ook meer dan welkom
[ img ]


Laatst bijgewerkt door Dark7 op 21-11-21 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 21:11 



 
Profiel   

Handig de tips over de camera, heb er al eentje in het winkelmandje gedaan en kan een extra simkaartje van mijn huidige aanbieder bestellen :D voorheen hadden we gewoon WiFi maar dat zit er nu niet in.
Heb ook al bedacht ze t.z.t naar huis te halen, maar dat is ook niet ideaal (elke dag stuk lopen naar de wei)

Het is dat ik "zeker" weet dat ze leeg is, want anders........ Denk dat ze het gewoon erg goed heeft hier :+

[ img ]

Zaira heeft al wel een mooi buikje

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 21:35 



 
Profiel   

kabayo gefekiciteerdmet jullie debuut en de mooie punten! Dat zwangerschapsverlof is dik (haha) verdiend. Ik heb echt 0 ervaring met geboortes, dus ik wil ze er gewoon graag bijhebben. Ze hebben daar gewoon speciaal spoeddienst voor bij deze praktijk dus dat is geen probleem. Liever dat ze er al zijn mocht het misgaan dan dat ze dan nog moeten gaan rijden en het te laat is.

Yvk wens havanna maar een fijn verlof toe namens mij. Fijn voor haardat haar baasje goed luisterd naar wat ze aangeeft. Mooi buikje al!

AM_Horses dankje voor de bevestiging dat ik op t goede spoor zit qua voeding! Nigrante oogt idd groot op de foto. :D

Charisma mooie vos, zo'n centrum klinkt ook wel luxe. :)

SimonDestiny mooie buik! Ze ziet er verder ook goed uit qua conditie, zeker als je bedenkt dat ze van t ene veulen naar het andere gaat.

Rensju die ziet er idd keurig uit, mijn Paris is dikker en die is leeg haha.Fijn dat haar benen al afslanken, ik zou het dan ook moeilijk vinden wat te doen...

dark7 welkom! Eh mijn vriend heeft er gewoon 1 van 20 euro op ali besteld, als je wil kan ik wel vragen welke.

Melissa1996 wat een buiken haha, jammer dat de grootste vooral van gras is hihi!

Waar voelen jullie in zo'n buik het veulen trouwens? Ik voel maar en ik voel maar, maar nog niet 1 schopje gevoeld. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 23:47 



 
Profiel   

Ik zie al mooie dikke buiken voorbij komen.

Dan even de camera ik heb deze via Ali Express https://www.aliexpress.com/item/1005001 ... 4c4dKdSIl9 ik heb geen stroom op stal (alleen zonnepanelen) en dus geen wifi ofzo. Ik heb voor €5,- per maand een 2e simkaart genomen op mijn abonnement. (heb een zakelijk vodafone red abonnement) en deze camera doet (deed nu één van de paarden hem eraf heeft geramd met zijn / haar hoofd) het super. Ik vond wel dat de accu iets minder lang mee ging als er weinig zon staat, maar er keken ook best wel veel mensen mee en vaak ook. In ieder geval heel erg tevreden mee. Meerdere mensen hebben in het donker (ja zit nachtzicht op) de bevalling kunnen zien van mijn merrie terwijl ik bezig was de 6 min met mijn auto te overbruggen van huis naar stal omdat de dame in kwestie geen tekenen had van de aanstaande bevaling. Lang leve het birth alarm en camera :D en de mee kijkers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 12:36 



 
Profiel   

Ik ga Poppy maar eens naar huis halen :=
Haar uiertje begint te veranderen. Niet dat ze een spectaculair uier heeft, maar wel duidelijk beginnende verandering tegen een paar weken terug (en maiden merrie). En gezien er geen dekdatum is en ze ook heel de winter bij een jaarling in de stal heeft gestaan, hou ik er maar rekening mee dat ze ook (eind) december kan gaan ipv januari. Ga je zien dat ze rekt tot februari _O-
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 23:05 



 
Profiel   

hoe zag het uier er eerder uit? Als je geen verschil weet, is het voor ons niet te zien dat hier wat aan zit te komen :)

Mijn merrie is 213 dagen vandaag... ik vind het heel snel gaan. de vorige dracht ging zo langzaam weet ik nog, maar toen had ik een laat veulen (juni)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 23:11 



 
Profiel   

Die foto’s heb ik niet meer Tinkels. Maar ik zie een verschil en dat is wat telt denk ik. En gezien de situatie hou ik ze strak in de gaten op veranderingen. Ik weet evengoed dat dit absoluut nog geen bevallingsuier is, maar het staat vast dat dit een winterveulen wordt. Ze kan niet anders dan ten laatste in februari gedekt zijn. En gezien ik ze graag een maand op voorhand verhuis, ook rekening houdend met dat ze al eerder gedekt kan zijn door een jaarling als die al vruchtbaar was, vind ik dat ze moet verhuizen nu er kleine veranderingen optreden. Je hebt snelle en trage vullers. En bij een maiden is het helemaal spannend.

Ik vind die laatste loodjes vooral zoooo sloom gaan. Middenstuk gaat vaak vlot vind ik, maar in de winter heb je niets anders te doen dan aftellen en dan sluipen de dagen |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 08:40 



 
Profiel   

Ik zie allemaal mooie groeiende buiken <3 <3

Heb jullie even niet bij kunnen houden, druk geweest en ziek geweest %)

Ga mijn best doen om het weer bij te houden :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 08:45 



 
Profiel   

Bedankt AM & Gipsy!
Ben ook heel blij met hoe ze er momenteel uit ziet, volgend jaar word ze 18.

213 dagen, dat schiet al mooi op Tinkels!

Eens, Knolselder, ik kijk nu al uit naar April :+ :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 19:28 



 
Profiel   

Knolselder, ik ben gewoon een beetje jaloers. Bij jou begint het gewoon al een beetje. :o

Melissa, aardige buik heeft de bonte! Zou wat zijn als er toch 1 in zit. :wow:

Rensju fijn dat haar benen weer slinken. Ze ziet er inderdaad nog slank uit.

AM Nigrante is ook goed aan het groeien, in de breedte bedoel ik. :+ Hopelijk stopt je in de hoogte, of maakt het voor jou niet uit als ze nog groter wordt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 20:10 



 
Profiel   

Ja en ik kijk toch niet scheel hoor, er zit zelf een beetje verschil tegenover gisteren =:) klein beetje, maar het is er wel :+
[ img ]
[ img ]
Arm ding staat ook op ontploffen
[ img ]
[ img ]
[ img ]
En ze is zo lief en zoet <3
Wel raar hoor, eentje in de gaten houden terwijl het nieuwe jaar er nog niet eens is.

Laat het maar snel voorjaar zijn, dat al die buiken in dit topic kunnen beginnen ploppen :D

Ben je nu wel helemaal beter Caresse?

Gypsy ik heb dit jaar ook nog geen 1 schopje gevoeld. Als ze iets minder ver zijn voel ik het normaal meer aan de onderkant. Als ze al veel verder zijn dan weer vaak aan de zijkant alsof er een kangeroe in zit te springen.

Melissa als je jouw 2 naast elkaar zou zetten en aan mij zou vragen wie er drachtig is, zeg ik de bonte _O-

Dark, hier zijn mijn merries op het moment ook eerder duf. Ik denk dat dit ook een vermoeiende tijd is met wisselen van de seizoenen en drachtig zijn.

Verder nog een heleboel bescheiden en minder bescheiden veulenbuikjes. Ik denk dat het nu allemaal wel weer wat sneller zal gaan. We gaan richting feestdagen en daarna is het alweer volgend jaar. En dan weer even aan slakkentempo naar de uitgerekende data _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 20:34 



 
Profiel   

Hier niet duf :=

[ img ]
Eliana nu 123 dgn

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 21:05 



 
Profiel   

Mirjam, wat een prachtige merrie <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 21:08 



 
Profiel   

Dank je :D :D
Wil haar volgend jaar naar SWB keuring doen. Hopelijk vinden hun haar ook knap. :=
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 21:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 231 van de 500 [ 12478 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen